„The Dream of Delphi” wprowadza postać Motherwitch – takie imię przybiera Khan, gdy wkłada zbroję matki i odkrywa cienie i blaski swojej nowej roli jako rodzica i protektorki. Chwile spokoju w domu przeplatają się z egzystencjalnym zachwytem w dziesięciu kompozycjach na płycie. Teksty opowiadające o zerwaniu Natashy z ojcem Delphi mieszają się z opowieściami o miejscu matki w niekończącym się cyklu życia, śmierci i odrodzenia. Pomysły i dźwięki jednocześnie starożytne, jak i współczesne, świetnie się zgrywają. Fortepiany, basowe flety, harfy z organami, mellotronem i syntezatorami, zainspirowane miłością do kobiecych i transpłciowych artystek, takich jak Delia Derbyshire, Constance Demby i Beverly Glenn Copeland, jak również wieloletnim zainteresowaniem muzyką ambientową i orkiestrowymi soundtrackami.

Natasha Khan zawsze tworzyła wizualne historie i filmy do swoich albumów. Tym razem poszła o krok dalej i stworzyła pełnometrażowy obraz towarzyszący płycie we współpracy z kreatywną dyrektorką i choreografką Alexandrą Green oraz reżyserką Freddie Leyden. 

„The Dream of Delphi – A New Transmission” to wizualna narracja o powołaniu, poczęciu i nowym życiu. Surowość ludzkiego doświadczenia, która towarzyszy temu wydarzeniu oraz mityczne i uniwersalne wnioski, które Natasha zebrała w trakcie swojej podróży ku macierzyństwu. Układy taneczne symbolizują napięcia, tworzenie więzi oraz wrażliwość, która pojawia się, gdy kochankowie zostają rodzicami. Tańce z kobietami to z kolei ukłon w stronę relacji Natashy z położnymi, przyjaciółkami i innymi kobietami-siostrami, które były jej potrzebne w okresie związanym z porodem. Choreografia – ułożona na podstawie prostych, rutynowych codziennych czynności – podkreśla wielkie piękno, jakie tkwi w prostocie i zwyczajności. Choreografia zostanie rozwinięta podczas koncertów Bat for Lashes. Fani mogli zobaczyć przedsmak w trakcie Meltdown Festival latem 2023 roku.

Bat for Lashes zaprezentowała przedpremierowo materiał oraz scenografię w ramach występu na edycji Meltdown z Christine & The Queens w roli kuratora. W tym roku Natasha Khan powraca na sceny festiwalowe z bardzo konceptualnym show, w którym ruch i performance są równie ważne co muzyka.


Natasha Khan to wokalistka i kompzoytorka, która od 17 lat nagrywa pod pseudonimem Bat for Lashes. Niedawno powróciła do Wielkiej Brytanii po 6 latach spędzonych w Kalifornii. Khan ma na koncie sześć albumów studyjnych, tworzyła też soundtracki do filmów i podcasty. Aż pięć jej albumów trafiło do Top 15 list sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Występowała na najważniejszych festiwalach świata, w tym na Coachelli, Glastonbury, Latutiude czy Laneway. Jej piosenki mogliśmy usłyszeć m.in. w takich hitowych seriach jak „Saga Zmierzch” czy „Igrzyska Śmierci”, jak również w kampaniach marek Thierry Mugler, Chanel, Gucci i Miu Miu. Twórczość Khan od zawsze opisywana jest jako przejmująca, mroczna, fantastyczna, garściami czerpiąca z magicznego realizmu. Artystka była trzykrotnie nominowana do Mercury Prize, BRIT Awards, dwukrotnie otrzymywała nagrodę Ivor Novello. Współreżyserowała większość ze swoich teledysków. W 2016 roku na festiwalu TriBeCa w Nowym Jorku debiutowała z krótkometrażowym filmem, który wyreżyserowała i do którego napisała scenariusz.