Kalendarz koncertowy

Sty
18
sob
Hizbut Jámm – Warszawa
Sty 18@20:00 – 22:00

Raphael Rogiński – gitara
Mamadou Ba – wokal, gitara
Noums Balani Dembele – balafon, ngoni
Paweł Szpura – bębny, perkusja

Zespół Hizbut Jámm, powołany przez Raphaela Rogińskiego jest poświęcony kulturze transowej Afryki zachodniej. Członkowie zafascynowani zespołami psychodelicznymi lat 70’z tego regionu są także głęboko osadzeni w tradycjach muzyki źródłowej. Mistyczne teksty,mówiące o silnej odpowiedzialności człowieka za swój los i los świata korespondują z jednostajnym rytmem,dynamiką i zmieniającymi się barwami instrumentów. Pozwala to w pełni wtopić się w przesłanie. Instrumentarium jest połączeniem tradycji i współczesności. Obok kory i ngoni są gitary,a obok bębna ramowego perkusja.

Sty
19
nie
Aga Zaryan Christmas Songs – Wrocław
Sty 19@20:00 – 22:00

MAGIA ŚWIĄT Z AGĄ ZARYAN!

Zmysłowy głos Pierwszej Damy Polskiego Jazzu, przeniesie nas w atmosferę pełną świątecznej aury i bożonarodzeniowego uniesienia. Olbrzymimi atutami występu będzie wytrawny akompaniament sekcji European Jazz Quartet oraz wyjątkowy wybór utworów.

Usłyszymy m.in. radosne „Santa Claus Is Coming To Town”, „Jingle Bells”, które będą się uzupełniać z pełnym zadumy „Some Day at Christmas” czy nastrojowym „The Christmas Song”.

Twórczość Agi Zaryan to kwintesencja tego, co najlepsze w historii jazzu, a zarazem kontynuacja tradycji legendarnych dokonań wokalistek jazzowych. Światowe uznanie Artystka zawdzięcza wyjątkowemu stylowi i podejściu do śpiewania, które charakteryzuje się lekkością frazowania i ciepłą, matową barwą głosu.

Aga Zaryan jest laureatką najważniejszych nagród w świecie muzycznym. Jej płyty sprzedają się w rekordowych nakładach, co dowodzi, że szerokie grono słuchaczy docenia ambitne podejście połączone z wysublimowanym stylem.

Sty
20
pon
Aga Zaryan Christmas Songs – Dzierżoniów
Sty 20@19:00 – 21:00

MAGIA ŚWIĄT Z AGĄ ZARYAN!

Zmysłowy głos Pierwszej Damy Polskiego Jazzu, przeniesie nas w atmosferę pełną świątecznej aury i bożonarodzeniowego uniesienia. Olbrzymimi atutami występu będzie wytrawny akompaniament sekcji European Jazz Quartet oraz wyjątkowy wybór utworów.

Usłyszymy m.in. radosne „Santa Claus Is Coming To Town”, „Jingle Bells”, które będą się uzupełniać z pełnym zadumy „Some Day at Christmas” czy nastrojowym „The Christmas Song”.

Twórczość Agi Zaryan to kwintesencja tego, co najlepsze w historii jazzu, a zarazem kontynuacja tradycji legendarnych dokonań wokalistek jazzowych. Światowe uznanie Artystka zawdzięcza wyjątkowemu stylowi i podejściu do śpiewania, które charakteryzuje się lekkością frazowania i ciepłą, matową barwą głosu.

Aga Zaryan jest laureatką najważniejszych nagród w świecie muzycznym. Jej płyty sprzedają się w rekordowych nakładach, co dowodzi, że szerokie grono słuchaczy docenia ambitne podejście połączone z wysublimowanym stylem.

Sty
21
wt
The Underflow (M. Gustafsson / Rob Mazurek / David Grubbs) – Warszawa
Sty 21@20:30 – 22:30

Skład marzenie. Współpracowali ze sobą już w różnych konfiguracjach muzycznych, ale dopiero w 2019 r. kurator i promotor John Corbett (który również jest wydawcą ich płyty – Corbett vs. Dempsey) zaproponował, aby zagrali pierwszy raz wspólnie dwa koncerty w Atenach. Możemy mówić o szczęściu, że zdecydowali się na kontynuacje tego niecodziennego projektu i dlatego jest nam niezmiernie miło, że już niebawem zagrają na naszej scenie w Pardon, To Tu (drugi koncert odbędzie się w Lublinie): Saksofonista Mats Gustafsson (FIRE!), trębacz Rob Mazurek (Chicago Underground Duo) i gitarzysta David Grubbs (Gastr del Sol) – czyli THE UNDERFLOW. Zapraszamy bardzo serdecznie!

• Wtorek, 21.01.2020 – g. 20:30
•cBilety: 39 PLN (przedsprzedaż) i 49 PLN (w dniu koncertu)
• Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa

David Grubbs – electric guitar and voice
Mats Gustafsson – saxophones and live electronics
Rob Mazurek – trumpet and electronics

Bilety są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl, strony Going., w EMPIKACH oraz w „Pardon, To Tu” przy barze (bilety kolekcjonerskie). Bilety można także nabyć w dniu koncertu (od godziny 19:00) ‚na bramce’, o ile nie zostaną wcześniej wyprzedane.

➳ Liczba miejsc siedzących jest ograniczona

Prosimy osoby, które są zainteresowane miejscem siedzącym o odpowiednio wcześniejsze dotarcie na koncert (od 19:00).

Mats Gustafsson

(ur. 1964) to jeden z najbardziej cenionych europejskich przedstawicieli muzyki improwizowanej. Urodzony na północy Szwecji Gustafsson już jako nastolatek grał na instrumentach klawiszowych, flecie oraz saksofonie. Karierę muzyczną zaczął w 1982 roku w zespołach jazz-rockowych i punkowych. W połowie lat 80. przeprowadził się do Sztokholmu. W 1990 roku grał w Londynie w projekcie Company Dereka Baileya. W tym okresie zaczął też regularnie odwiedzać Chicago i nawiązywać kontakty z tamtejszą sceną jazzową (Ken Vandermark, Hamid Drake). W 2012 roku nagrał płytę The Cherry Thing, będącą upamiętnieniem słynnego trębacza jazzowego Dona Cherry’ego. W nagraniach brała udział córka Cherry’ego, Neneh.

Współpracował m.in. z Sonic Youth, Peterem Brötzmannem, Derekiem Bailey, Svenem-Åke Johanssonem, Yamataką Eye, Hamidem Drakiem, Kenem Vandermarkiem, Lee Ranaldo, Thurstonem Moore’em, Axelem Dörnerem, Michaelem Zerangiem, Evanem Parkerem, Merzbow, Hanem Benninkiem, Joem McPhee, FourTet, Paalem Nilssen-Love, Ikue Mori, Stianem Westerhusem i Colinem Stetsonem. Jest liderem zespołów Fire! Fire! Orchestra, The Thing i Swedish Azz.

Rob Mazurek

Kornecista zakorzeniony w tradycji hard bopu, jest jednym z najbardziej fascynujących improwizatorów swego czasu. Jako założyciel kolektywu Chicago Underground i zespołu Isotope 217, zredefiniował na nowo granice gatunków muzycznych.

Urodzony w 1965 r. w New Jersey, muzyką zajmował się już od najmłodszych lat. Zaczynał od gry na kornecie w szkolnym zespole. Zafascynowany muzyką Ornetta Colemana, Art Ensemble of Chicago, Henry Threadgilla, w 1996 roku utworzył Chicago Underground, popołudniowe warsztaty muzyczne w chicagowskim klubie The Green Mill. Jedną z pierwszych osób, którą zaprosił do współpracy był gitarzysta Jeff Parker.

Współpracował m.in. z Tortoise, Stereolab i Samem Prekopem. W 1997 założył Isotope 217, którego muzyka łączy w sobie elementy jazzu, funku, hip-hopu i elektroniki. Pod koniec lat 90tych, zainspirowany muzyką Mortona Feldmana, Mazurek rozpoczął pracę nad tworzoną komputerowo muzyka konkretną do projektu Orton Socket. Powołał też rodzaj muzycznego, gwiazdorskiego kolektywu The Exploding Star Orchestra – łącząc kilka pokoleń chicagowskich muzyków.

David Grubbs

był członkiem-założycielem zespołów Gastr del Sol, Bastro i Squirrel Bait; wydał czternaście albumów solowych i ukazał się w ponad 190 wydawnictwach. Jego w 2000 r. wydany album „The Spectrum Between” (Drag City) został nazwany „Albumem roku” w London Sunday Times.

Sty
25
sob
Gordon Grdina Quartet – Wrocław
Sty 25@19:30 – 22:00

Gordon Grdina Quartet inspiruje się złożonymi dziełami Béli Bartóka, swobodą Ornette’a Colemana, intensywnością zespołu Soundgarden i łagodnością utworów Antona Weberna. Ten starannie dobrany kwartet łączy w swojej muzyce tradycje jazzowej improwizacji, skomplikowane i niezapomniane kompozycje oraz dynamikę i wolność.

Zdobywca nagrody Juno, grający na oud i gitarze Gordon Grdina prezentuje swój najnowszy zespół, w którym występują światowej sławy muzycy z Nowego Jorku.

Ten dziki, pełen energii projekt łączy w sobie skomplikowany kontrapunkt z dynamiczną, ale pełną skupienia improwizacją. Debiutancki album Think Like the Waves Gordon Grdina zarejestrował w trio ze swoim mentorem Garym Peacockiem oraz z Paulem Motianem. Jest na tej płycie coś z jazzowej improwizacji, a także klasyczna muzyka związana z innym projektem artysty – East Van Strings (The Breathing of Statues). Słychać na niej również rockowe doświadczenia Gordona Grdiny z ostatnich lat w zespole Dana Mangana i własnym duecie instrumentalnym Peregrine Falls. Jak mówi sam artysta: „Czułem silną wewnętrzną potrzebę pisania muzyki, która byłaby bardziej nieoczekiwana, nie powtarzała się tak bardzo i była trudniejsza niż to, co grałem do tej pory. Formy mogą czasami powodować, że czujesz się tłamszony i karcony. Chciałem, żeby muzyka stale się poruszała, była wolna, ale podążała w wyraźnym kierunku”.

„Gordon Grdina Quartet z pasją wciąż odkrywa głębię jazzowej improwizacji, międzykulturowe fuzje i radość, która płynie ze swobody. Ostatnio grał z nowym składem w Nowym Jorku”. (Stuart Derdeyn, „Vancouver Sun”)

Wykonawcy:

Gordon Grdina – oud, gitara
Russ Lossing – fortepian
Oscar Noriega – saksofon altowy, klarnet basowy
Satoshi Takeishi – perkusja

Program:

Materiał z nowej płyty Cooper’s Park

EABS | Slavic Spirits w Spatifie – Warszawa
Sty 25@20:00 – 22:00

Z radością po raz kolejny gościć będziemy supergrupę EABS , tym razem w repertuarze z głośnego już albumu „Slavic Spirits”

Bilety w cenach 60/70/80 (ilość miejsc ograniczona)
>>>>https://goingapp.pl/evt/2189961/eabs-slavic-spirits-w-spatifie

Po koncercie na obu piętrach Spatifu DJ party z udziałem lidera EABS – Marka Pędziwiatra, gospodarzy wieczoru: Soul Service, Envee oraz Hermana Studio 51.15

****
EABS w poszukiwaniu słowiańskiej melancholii

Po świetnie przyjętym przez publiczność i krytyków debiutanckim krążku­ Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda), poświęconemu mniej znanej twórczości legendarnego polskiego kompozytora, w 2018 roku wrocławska formacja EABS poszła za ciosem wydając dwie kolejne płyty winylowe (“live” oraz “na taśmę”) wieńcząc dzieło “tryptykiem Komedowskim”. Zaskakujące przyjęcie debiutu zespołu zaostrzyło apetyt słuchaczy na zupełnie nowe nagrania. Na nowy album, tym razem już w stu procentach autorski, trzeba było jednak poczekać aż 2 lata.

Zespół EABS tym razem nie sięgał bezpośrednio do kompozycji mistrzów polskiej szkoły szeroko pojętej muzyki rozrywkowej. Muzycy nie zapomnieli przy tym, że dziedzictwo, to w pewnym sensie kapitał przeszłości, który generuje tożsamość i buduje przyszłość. Dlatego przodkowie z ery jazzowej i bigbitowej wskazali drogę, którą zespół powinien obrać w swoich dalszych muzycznych poszukiwaniach. Głownie przez chęć do eksperymentowania i poszukiwania unikalnego brzmienia. Dzięki ich koncepcjom grupa postanowiła jeszcze głębiej wsłuchać się w swoje własne “ja”. To pozwoliło uniknąć obsesji imitacji zachodniego brzmienia, którym opanowany jest coraz bardziej generyczny rodzimy rynek muzyczny.

Konceptualny kierunek oraz pierwsze szkice kompozycji były gotowe już po wakacjach 2017 roku. Jednak ogromne tempo koncertowe, oraz chęć poszerzenia składu o saksofon sopranowy i flet na których zagrał Tenderlonious, nie pozwalały na szybkie ruchy w studiu. Zwłaszcza, że gość z Londynu musiał przylecieć na sesje do Wrocławia. Na szczęście czas działał tylko na korzyść tego materiału. Zespół był już niesłychanie zgrany realizując założenia podczas nagrań. Kompozycje dojrzały i ewoluowały jeszcze bardziej.

Pomysł na utwór Ciemność otwierający album zrodził się z kolektywnej improwizacji następującej przed koncertową wersją komedowskiego medleya Free Witch And No Bra Queen / Sult. Bardzo nas zdziwiło, że nowy album poświęcony szeroko pojętej słowiańszczyźnie rodzi się akurat z połączenia utworów o wiedźmie i o głodzie. Jedno i drugie było bardzo dobrze znane w centralnej europie, nie tylko we wczesnym średniowieczu. Podczas długich tras dużo rozmawialiśmy o skomplikowanej historii Polski. Widzieliśmy w niej dużo strasznych, nieprzepracowanych momentów, które nawiedzają nas we współczesności. – wspomina Marek Pędziwiatr.

Pod wpływem inspiracji rozważaniami wielu muzyków, historyków, dziennikarzy, pisarzy a nawet psychoterapeutów bardzo szybko zaczęły pojawiać się kompozycje, które zespół wydostał z głębi swojego ducha i wyobraźni. Jest to też próba radykalnego zerwania z utartymi mitami narodowymi, które sterują zbiorową wyobraźnią Polaków. Muzycy skoncentrowali się na mitologii słowiańskiej i demonologii polskiej, jednocześnie zastanawiając się nad współczesną duchową kondycją polaków. Główną inspiracją dla tego albumu jest enigmatyczna “słowiańska melancholia”, którą zespół starał się odszukać we własnym DNA. Slavic Spirits to próba kontaktu ze światem bezpowrotnie i brutalnie utraconej kultury, która przez brak bogactwa źródeł nigdy nie zostanie już dokładnie zbadana. Metaforą tego braku wiedzy o przodkach jest utwór Ciemność. Następnie zespół zabiera nas do lasów i na pola gdzie spotykamy dwa demony, które nad nimi panują (Leszy i Południca). Wreszcie wspinamy się nad mglistą i wiecznie mokrą świętą górę (Ślęża), by ostatecznie oddać się rytualnemu Przywitaniu Słońca.

Sty
26
nie
Kindness – Warszawa
Sty 26@19:00 – 23:00

Kindness na jedynym koncercie w Polsce! Brytyjski muzyk i producent, który do tej pory współpracował między innymi z Solange, Robyn czy Blood Orange zagra 26.01.2020 w warszawskim klubie NIEBO. Występ będzie częścią europejskiej trasy Kindness, promującej jego trzeci album studyjny „Something Like a War”. Start sprzedaży biletów 9 września.

Kariera Adama Bainbridge’a (prawdziwe nazwisko artysty) rozpoczęła się już pod koniec ubiegłej dekady. W 2009 roku Moshi Moshi Records wydało „Swingin’ Party”, debiutanckiego singla Kindness, a trzy lata później ukazał się pierwszy studyjny album „World, You Need a Change of Mind”. Szybko zwrócił na siebie uwagę krytyków, publiczności i innych artystów. W 2013 roku do nagrań i współprodukcji albumu ” Cupid Deluxe” zaprosił go Blood Orange, a rok później ukazała się kolejna płyta Kindness „Otherness”, na której gościnnie wystąpili Robyn, Dev Hynes czy Kelela. Po kilku kolejnych latach produkcji i twórczego wsparcia dla innych artystów, Adam Bainbridge wraca pod szyldem Kindness z albumem „Something Like a War”.

HARMONOGRAM
19:00 wejście
20:00 support
21:00 KINDNESS

Sty
28
wt
Patricia Barber – Wrocław
Sty 28@19:00 – 21:00

Patricia Barber wystąpi we Wrocławiu!

Patricia Barber, światowej sławy amerykańska wokalistka i pianistka wystąpi 28 stycznia w Sali Teatralnej Impartu na zaproszenie Ethno Jazz Festivalu.

Pierwsza dama chicagowskiej sceny jazzowej przyjeżdża do Wrocławia promować swoją najnowszą płytę pt. “Higher”

Patricia Barber, od 2019 członkini Amerykańskiej Akademii Sztuk i Nauk, zbiera entuzjastyczne recenzje swojego albumu wydanego w marcu tego roku.

Barber po raz kolejny wprowadza do jazzu ekscytujący materiał muzyczny.
“Higher” przedstawia cykl artystycznych pieśni „Angels, Birds and I… ”, który zaciera granice między poezją, jazzem i piosnką autorską, rozwija harmoniczny język jazzu i może być wykonywany zarówno przez jazzowych wokalistów i instrumentalistów, jak i przez śpiewaków klasycznych.

Trasa koncertowa Patricii Barber w USA, Kanadzie i Europie to jedna z niewielu okazji by usłyszeć ją na żywo.
Koncerty Patricii Barber cechuje nastrojowy śpiew, niski ton głosu, melancholijność, liryczność i prostota w aranżacji większości kompozycji.

Barber urodziła się w rodzinie z tradycjami jazzowymi. Jej ojciec był saksofonistą, członkiem słynnej orkiestry Glenna Millera.

Od początku kariery Patricia Barber nagrywa dla najważniejszej w świecie jazzu wytwórni płytowej Blue Note.

“Jako pianistka i wokalistka, jest siłą, z którą trzeba się liczyć. Jako autorka tekstów piosenek, jest czystym zniszczeniem.”
– Jazz Police

“Higher” jest klejnotem poetyckim, który znacznie przewyższa poprzednie prace Barber. A to jest niezwykłe dla artystki, która stawiała sobie poprzeczkę bardzo wysoko przez ostatnie trzy dekady.”
– Eric De Boer hifi-nl

Sty
30
czw
Krystyna Prońko – Poznań
Sty 30@20:00 – 22:00

Krystyna Prońko jest absolwentką Akademii Muzycznej Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, w Katowicach (dyplom 1979 z nagrodą rektorską ówczesnego Rektora Henryka Góreckiego).

Amatorską pracę artystyczną rozpoczęła od rodzinnego zespołu „Refleks” w którym grali jej bracia Piotr na saksofonie i Wojtek na gitarze basowej i skrzyknięci, muzykujący koledzy, w Gorzowie Wlkp. Z tym zespołem była nagradzana na

Festiwalu Awangardy Bitowej w Kaliszu w 1968 i 1969 r.

Po rozpadnięciu się zespołu 1970 r. otrzymała zaproszenie do pracy w chórku towarzyszącym Czesławowi Niemenowi. Ta współpraca była znakomitym wprowadzeniem do show businessu w Polsce w latach siedemdziesiątych XX wieku.

Potem zaczęła współpracować , również w chórkach ze Skaldami, Czerwonymi Gitarami głównie na trasach zagranicznych do byłego Związku Radzieckiego.

Po usamodzielnieniu się rozpoczęła współprace z Januszem Komanem i zespołem Koman Band z którym dokonała wielu nagrań radiowych, płytowych, programów TV. W latach siedemdziesiątych (w byłym NRD) dokonała kilku nagrań z orkiestrą Big Band Guntera Golasha w Berlinie. W kraju stale współpracowała z Orkiestra Studia Jazzowego Polskiego Radia w Warszawie ,z którą m. in. wystąpiła w Kolonii (Niemcy) w koncercie radiowym. W latach 1987-1989 ściśle współpracowała z Orkiestrą Big Band Gustawa Broma. Z tą orkiestrą dokonała nagrań w Brnie (Słowacja) oraz wystąpiła na Praskim Festiwalu Jazzowym ( Czechy).

Jest wielokrotna laureatką Festiwalu Opolskiego. Brała udział jako gość w Festiwalu w Sopocie, w Festiwalu Jazz Jamboree , a także w wielu festiwalach i koncertowych trasach zagranicznych w tym w USA, byłym NRD, byłej Czechosłowacji , byłego ZSSR, Szwecji.

W latach 90’tych prowadziła autorskie audycje radiowe i telewizyjne.

Od 1991 r. prowadzi firmę P. M. Krystyna Prońko , której celem jest kontynuacja pracy artystycznej pod własnym szyldem oraz wydawnictwo w którym ukazało się wiele samodzielnie wydanych płyt. W latach 2000 – 2010 prowadziła klasę śpiewu na UMCS w Lublinie.

W swym dorobku ma niezaprzeczalne polskie hity – „Deszcz w Cisnej”, „Niech moje serce kołysze ciebie do snu”, „Jesteś lekiem na całe zło”, „Małe tęsknoty”, „Złość”, „Poranne łzy” ,„Psalm stojących w kolejce” czy „Papierowe ptaki”.

Jej dyskografia obejmuje zarówno LP, CD jak i DVD w tym trzy złote płyty LP („Kolęda Nocka”1981- Pronit SLP 4017 , Krystyna Prońko 1983-Pronit M004), Albo inaczej ( Alkopoligamia ALK 18). Z równa łatwością śpiewa pop jak i standardy jazzowe. Lubi mieszać gatunki muzyczne ze sobą bo jak mówi „nużące jest śpiewanie ciągle tego samego”. Na pytanie „jak by określiła tę muzykę, którą wykonuje”- odpowiada…”ani to pop, ani rock, ani to jazz, ani piosenka literacka. Moje śpiewanie i piosenki to po prostu współczesna muzyka rozrywkowa. A jeśli ktoś koniecznie chce to szufladkować, to niech nazywa to –styl ”jazzy”( nie mylić z jazz ’em) Krystyny Prońko.”

W październiku 2008 otrzymała z rąk Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego srebrny medal „GLORIA ARTIS”

W grudniu 2012 został wydany pięciopłytowy album CD p.t. Osobista Kolekcja Komplet zawierający wybrane piosenki z 43 lat pracy artystycznej. Niestety wszystkie piosenki się nie zmieściły…

W kwietniu 2015 odebrała kolejna Złota Płytę za wspólny z innymi artystami projekt

p.t.” Albo Inaczej „ (CD Alkopoligamia –ALK 18 ).

W lutym 2017 Polskie Radio wydało płytę nagraną w duecie ze Sławkiem Wierzcholskim

p.t. ”Samotna kolacja” a w listopadzie 2018 album dwupłytowy p.t. ”Dwa tria”

Obecnie pracuje z lub pięcioosobowym zespołem muzyków w TRIO lub w Duecie z pianistą, często występuje z recitalami w których towarzyszy jej Big Band.

Informacje i zdjęcia na stronie www.krystynapronko.pl lub www.pronko.pl

Serdecznie zapraszamy.

Lut
8
sob
Jesse Cook – Wrocław
Lut 8@19:00 – 21:30

W lutym 2020 Jesse Cook zawita do Polski i zagra aż 3 koncerty! Wrocław – Kraków – Warszawa – w tych miastach zabrzmi world music w najlepszym wykonaniu. Kanadyjczyk świętować będzie 25-lecie działalności artystycznej.

Support: Los Duendes

Zapytania do organizatora: kk@guitarmasters.pl

Złota płyta i dziesięć platynowych. Pięć koncertowych DVD i płyty z koncertów na żywo. Pięć wystąpień specjalnych dla stacji PBS. Jedna nagroda Juno. Dziewięć nominacji. Jedna nagroda Gemini. Trzykrotnie otrzymał nagrodę Canadian Smooth Jazz. Srebrna nagroda magazynu Acoustic Guitar Magazine. Droga pełna podobnych wyróżnień. Tysiące koncertów w dziesiątkach państw. Miliony wyświetleń na Youtube. Niezliczone grono fanów na całym świecie. I kariera, która w tym roku świętuje swoją 25 rocznicę i nadal trwa.
Całkiem niezły dorobek, jak na kogoś, kto nawet nie planował nagrać płyty.
„Gdybyście zapytali mnie w wieku 22 lat, powiedziałbym, że nigdy ale to nigdy nie będę tworzył muzyki dla publiczności” mówi Jesse Cook z uśmiechem. „Powiedziałbym, że publiczność jest zbyt kapryśna- w jednej minucie mogą cię kochać a w drugiej o tobie zapomnieć. Więc, jak się okazuje zrobiłem rzecz, której bym nigdy nie zrobił, i w jakimś sposobem to zadziałało”.
Ale to zbyt mało powiedziane. Od momentu rozpoczęcia kariery albumem Tempest w 1995, Cook przetarł niejedne szlaki. Będąc nadzwyczajnym gitarowym wirtuozem, doskonalił swoje umiejętności jako kompozytor, producent, organizator, wykonawca a ostatnio nawet jako reżyser i ambasador kultury. Co niebywałe, rozpoczął większość tych ścieżek jeszcze zanim zaczął szkołę. Urodzony w Paryżu, jako syn filmowca Johna Cooka oraz Heather Cook, reżyserki i producentki telewizyjnej. Jesse mieszkał również w Barcelonie, gdzie zainteresował się flamenco jeszcze jako mały chłopiec. W wieku 6 lat, po rozwodzie rodziców i przeprowadzce z matką do Toronto, ten niezwykle uzdolniony chłopak uczęszczał do Eli Kassner Guitar Academy. W trakcie wakacji z ojcem w Arles, Jesse jeszcze bardziej zainteresował się flamenco pod wpływem sąsiada Nicolasa Reyes, światowej sławy lidera grupy Gipsy Kings. Poza tym, Cook początkowo i o dziwo planował uczęszczać do Akademii Sztuk Pięknych, do momentu aż jego dziewczyna powiedziała: „Twoja muzyka jest naprawdę dobra, ale twoja sztuka, nie tak bardzo” „Więc zmieniłem tory. I jestem z tego bardzo zadowolony”.
Po uczęszczaniu do Royal Conservatory, York University and Berklee College, piękna kariera jako kompozytora wydawała się pewna – aż do momentu, kiedy telewizja kablowa w Ontario puściła jego kawałek na playliście. „Ich centrala telefoniczna została zasypana telefonami” – wspomina. „Ludzie jakimś cudem zdobyli nawet mój numer i zaczęli wydzwaniać do mnie do domu pytając o płytę. A ja odpowiadałem, „Nie mam płyty, jestem zwykłym kompozytorem. Nie nagrywam płyt”.
W niedługim czasie zmienił zdanie: Widząc możliwości, Cook nagrał w domu, we własnym zakresie album Tempest przy użyciu 8-ścieżkowca i jednego mikrofonu. Następnie dostarczył swoją pierwszą partię w postaci 1,000 CD z zakładu wprost do dystrybutora swoim własnym samochodem. Te skromne początki szybko obróciły się w wielką międzynarodową karierę. „To było szaleństwo” – mówi dziś 54-latek. „I jest to inna historia w każdym zakątku świata”. W Kanadzie, w telewizji śniadaniowej Canada AM i programie Petera Gzowskiego Morningside wszystko się zaczęło. W US, to był przełomowy występ na Catalina Jazz Festival, gdzie jego gra otrzymała 10-minutową owację na stojąco – „To było jak bycie The Beatles” – zachwyca się – i skłonił jeden sklep do zamówienia wystarczającej liczby albumów Tempest, żeby umieścić go na 14. miejscu listy Billboard. W Polsce, jego album Montreal z 2004 zawojował cały kraj. W Indiach, zdobył sławę po tym jak jedna z jego piosenek została splagiatowana na potrzeby jednego z głównych filmów Bollywood („W Indiach to jest dozwolone” – wyjaśnia. „Nazywają to kulturowym przywłaszczeniem – i oczywiście tam to wcale nie oznacza tego samego.”) W Iraku, jego utwory osiągnęły sukces w wiadomościach wieczornych. Gdzie indziej, towarzyszyły ćwiczeniom gimnastycznym i łyżwiarstwu podczas Olimpiady. „W Nagano, japoński i rosyjski łyżwiarz rywalizowali przy tym samym utworze. Jeden z nich wygrał. Myślę, że powinienem dostać brąz”, żartuje.
Zatem, nie dziwi fakt, że Cook żartuje sobie, iż jego muzyka „prowadzi znacznie ciekawsze życie” niż on sam. Ale ostatnio, ten międzynarodowy czar – odbił się w stylu komponowania, który łączy flamenco ze wszystkim od stylu klasycznego i jazzu do zydeco, blusa i brazylijskiej samby – to stało się czymś co traktuje na poważnie. „Zawsze tworzyłem muzykę jaką kocham. Ale w ciągu ostatnich paru lat, czułem, że powinien zostać poruszony jakiś aspekt polityczny. Muzyka jaką tworzę pochodzi z miejsc, gdzie politycy uskarżają się na coś: muzyka latynoska, meksykańska, arabska, wszystkie te rzeczy. Tam jest dużo szerzącego się strachu, ludzi próbujących nas odseparować. Ale jeśli muzyka może pochodzić z całego świata i tak pięknie łączyć to bogactwo, to może jest coś, czego muzyka może nas nauczyć.”
I jak mówi Cook na swoje następne 25 lat niezwykłej kariery – „Czuję się tak jakbym dopiero zaczynał” – mówi – nadal się uczy i rozwija, nadal ściga marzenia i cele. Jest spragniony odkrycia następnego etapu w swojej muzycznej ewolucji. Wypatruje zmiany z albumów muzycznych na utwory z filmami video. Chce zagrać w Carnegie Hall. Przede wszystkim chce podróżować po świecie, łączyć ludzi przy pomocy swojej muzyki i przesłania jedności.
Naprawdę, całkiem niezły dorobek.

Skalpel „Music For S” • Spatif B-Day – Warszawa
Lut 8@20:00 – 22:00

Z okazji trzecich urodzin klubu zapraszamy na wyjątkowy koncert pt „MUSIC FOR S” czyli electro-akustyczne impresje na temat muzyki Tomasza Stańki

skład:
Skalpel (Igor Pudło, Marcin Cichy) – elektronika
Piotr Damasiewicz – trąbka
Rafał Dutkiewicz – perkusja

SKALPEL
Marcin Cichy i Igor Pudło – tego duetu nie trzeba nikomu przedstawiać. Laureaci Paszportu Polityki na początku wieku zrobili spektakularną, międzynarodową karierę łącząc tradycję z nowoczesnością, nagrywając albumy-kolaże oparte na samplach z polskiego jazzu lat 60. dla kultowej brytyjskiej wytwórni Ninja Tune
W składzie powiększonym o perkusistę Rafała Dutkiewicza i jednego z czołowych polskich jazzowych trębaczy – Piotra Damasiewicza zespół wykona materiał inspirowany twórczością najbardziej legendarnego polskiego jazzmana – TOMASZA STAŃKO.

PIOTR DAMASIEWICZ
Jeden z najoryginalniejszych polskich jazzmanów, wybitny trębacz i muzyczny wizjoner, lider orkiestry Power Of The Horns. W tym roku po pieszej pielgrzymce 4000km z trąbką powrócił z głośnym albumem „Polska”

RAFAŁ DUTKIEWICZ
Jeden z bardziej wziętych warszawskich perkusistów. Znany choćby ze współpracy z P.Unity , Skalpel, NOVIKA czy SONAR.

Lut
13
czw
The World of Hans Zimmer – Kraków
Lut 13@20:00 – 23:00

The World of Hans Zimmer – A Symphonic Celebration – The Official Tribute
13 lutego 2020 roku, godz. 20:00 (czwartek),
TAURON Arena Kraków, Stanisława Lema 7, Kraków

Bilety w cenie: miejsca siedzące: 149 zł (strefa F), 199 zł (strefa E), 229 zł (strefa D), 249 zł (strefa C), 279 zł (strefa B), 449 zł (strefa A)
Bilety dostępne na: www.eventim.pl/goodtaste, www.ebilet.pl oraz w sklepach sieci Empik i Media Markt. Sprzedaż biletów rozpocznie się 23.09.2019 o godz. 12:00.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Ogromne zainteresowanie, jakim cieszył się marcowy koncert „The World of Hans Zimmer” w Krakowie, skłoniło organizatorów do ogłoszenia kolejnych terminów show. Wyjątkowe przedsięwzięcie, którego kuratorem jest sam Hans Zimmer, odbędzie się ponownie 20 listopada 2019 roku w ERGO Arena na granicy Gdańska i Sopotu oraz 13 lutego 2020 roku w TAURON Arena Kraków.

W trakcie wieczoru zabrzmią największe przeboje muzyki filmowej. Pomimo, że sam Maestro nie uczestniczy w koncertach, na scenie wystąpią jego bliscy przyjaciele i współpracownicy, w tym Lisa Gerrard, której głos kojarzony jest ze znakomitej ścieżki dźwiękowej do Oscarowego filmu Gladiator. To wszystko pod batutą Gavina Greenawaya.

Zdobywca Oscara, Grammy i Złotego Globu jest niewątpliwie jednym z najbardziej znanych i cenionych kompozytorów filmowych naszych czasów, a jego muzyka na stałe zapisała się w historii kina. Jego kompozycje dopełniły niezliczoną liczbę przebojów kinowych, dodając dramaturgii i wpływając na przeżywane przez widzów emocje. Król Lew, Gladiator, Piraci z Karaibów, Kod Da Vinci, Mroczny Rycerz, Incepcja i Interstellar to tylko niektóre z najbardziej znanych filmów, które ilustrował muzycznie. W styczniu 2018 roku, Hans Zimmer po raz 11 został nominowany do Oscara za zapierającą dech w piersiach ścieżkę dźwiękową do filmu Christophera Nolana Dunkierka.

Pod koniec kwietnia 2018 roku w Niemczech rozpoczęła się trasa koncertowa The World of Hans Zimmer – A Symphonic Celebration. Mimo, że Maestro we własnej osobie nie będzie występował podczas koncertów, odgrywa on rolę dyrektora muzycznego oraz kuratora całej trasy, podczas której wystąpią jego przyjaciele i współpracownicy.

W przeciwieństwie do słynnej trasy Hans Zimmer Live, która brzmieniem skupiała się na zespole Zimmera oraz elektronicznych brzmieniach, The World of Hans Zimmer – A Symphonic Celebration zaprezentuje twórczość kompozytora zaaranżowaną przez orkiestrę symfoniczną na żywo. Sam Zimmer spędził miesiące transformując swoje ścieżki dźwiękowe w bogate koncertowe suity. Podczas koncertu będzie można usłyszeć m.in. premierowe aranżacje dzieł z Króla Lwa czy Gladiatora.

Po raz pierwszy publiczność będzie mogła cieszyć się oglądaniem oszałamiających wizualnie projekcji scen z filmów, do których Hans Zimmer stworzył muzykę. Sam kompozytor odpowiada za dobór scen, które zostaną wykorzystane podczas projekcji.

Podczas koncertu wystąpią słynni soliści z fabryki talentów Hansa Zimmera, którzy wcześniej wzięli udział w jego trasie Live. Na scenie pojawią się m.in. Pedro Eustache, flecista wykonujący utwory ze ścieżki dźwiękowej do Piratów z Karaibów, wiolonczelistka Tina Guo, skrzypaczka Rusanda Panfili, gitarzysta Amir John Haddad, basista Juan Garcia-Herreros, pianistka Eliane Correa, wokaliści Gan-ya Ben-gur Akselrod i Asja Kadric oraz perkusiści Lucy Mandymore, Aleksandra Suklar i Luis Ribeiro. A wszystko to przy wspaniałym i dostarczającym niesamowitych emocji akompaniamencie wielkiej orkiestry symfonicznej pod dyrekcją Gavina Greenawaya, dyrygenta ścieżek dźwiękowych Hansa Zimmera – o którym sam maestro mówi, że ufa mu bardziej niż sobie.

The World of Hans Zimmer – A Symphonic Celebration pokazuje, że muzyka orkiestrowa jest wciąż żywa, a sam projekt stanowi niepowtarzalną okazję, by zaprezentować muzykę orkiestrową nowemu pokoleniu.

Regulamin Imprezy dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin.

Lut
15
sob
Christoph Irniger – Pilgrim – Wrocław
Lut 15@19:30 – 21:00

Kwintet Pilgrim, założony przez Christopha Irnigera, saksofonistę tenorowego z Zurychu, jest od lat jednym z najciekawszych zespołów młodej sceny europejskiego jazzu. Po kipiącym energią albumie live Big Wheel Pilgrim prezentuje swoje czwarte nagranie – Crosswinds.

Muzycy grupy, która powstała w 2010 r., pochodzą z różnych części Szwajcarii. Udzielają się również w innych zespołach na całym świecie, a w swojej krótkiej karierze mieli okazję grać z wielkimi jazzmanami (i uczyć się od nich), takimi jak Dave Douglas, Nasheet Waits, Dave Liebman i Joey Baron. W swoim wspaniale przemyślanym, ale też pełnym otwartości nowym nagraniu kwintet posługuje się dwuznacznościami. Niektóre kompozycje są swobodnie improwizowane, inne całkowicie zanotowane, jednak większość sytuuje się pomiędzy tymi dwoma sposobami tworzenia. Cechują się elastycznością – odzwierciedlają życie pełne wolności, w którym dokonywane są spontaniczne wybory. Muzyka oscyluje między enigmatyczną refleksją a dzikimi wybuchami temperamentu. Zespół tworzy gęste, wielowymiarowe brzmienie, które trudno jest sklasyfikować. Dla kwintetu Pilgrim gotowe nuty są niczym innym jak nagłówkiem, przedmiotem niepisanej historii lub drzwiami prowadzącymi do innej, pełnej wolności przestrzeni muzycznej. Każdy muzyk opowiada tę historię inaczej. To, czego nie można wymusić lub narzucić w celowo kontrolowanych działaniach, pozostawia swoje ślady w podświadomym przetwarzaniu. Może ponownie ukazać się na powierzchni i przejawiać się w rozmaicie dojrzewających dźwiękach. Zaskakujące punkty zwrotne w muzyce grupy Pilgrim wskazują, że nie jest to myślenie życzeniowe czy oczywistość. Gra grupy pozostaje ostra i dynamiczna. W nocie o nagraniu Peter Margasak pisze: „W albumie Crosswinds Pilgrim wyraża to, co niezrozumiałe – niewyrażalne – zachwycając przy tym pięknem, człowieczeństwem i czułością. Irniger i jego koledzy z zespołu wypracowali bogate, współczesne brzmienie, które łączy pomysły jednych z najbardziej zaawansowanych harmonijnie myślicieli w USA z wyraźnie słyszalnym europejskim stylem”.

„Ludzie, którzy znają się na jazzie, mówią, że Christoph Irniger jest jednym z najbardziej obiecujących muzyków współczesnego jazzu szwajcarskiego”. („Jazzthetik”)

Wykonawcy:

Christoph Irniger – saksofon tenorowy
Stefan Aeby – fortepian
Dave Gisler – gitara
Raffaele Bossard – kontrabas
Michi Stulz – perkusja

Program:

Materiał z płyty Crosswinds

Fisz Emade Tworzywo – Katowice
Lut 15@20:00 – 21:30

Fisz Emade Tworzywo
15 lutego 2020, godz. 20:00 (sobota)
P23, ul. Porcelanowa 23, Katowice

Bilety w cenach: miejsca stojące: 79 zł (I pula), 99 zł (II pula)
Bilety dostępne na: www.eventim.pl/goodtaste, www.ebilet.pl oraz w sklepach sieci Empik i Media Markt – sprzedaż biletów rozpocznie się w poniedziałek 30.09 o godz. 12.00.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Fisz Emade Tworzywo, jeden z najważniejszych zespołów na polskim rynku
muzycznym, wyrusza w trasę koncertową. Zespół odwiedzi zarówno większe, jak
i mniejsze miasta, by promować swój najnowszy album „Radar”.

Na płycie „Radar” Artyści sięgają do muzycznego tygla lat 80., inspirując się muzyką disco, ale też rockiem; zarówno klasyczną Americaną, jak i krautrockiem. Z inspiracji wydobywają
własne, niepowtarzalne charakterystyczne brzmienie. Znajdziemy tu utrzymane w klimacie lat 80. bity, mocne rockowe solo i syntezatorowe dźwięki, które w rękach znakomitych muzyków z zespołu TWORZYWO oczarowują swoim niezwykłym retro klimatem.

Ta autorska interpretacja muzyki lat 80. zabiera nas w piękną sentymentalną podróż – to „muzyka drogi“. Z jednej strony daje wytchnienie, z drugiej zmusza do wyostrzenia zmysłów. Nastawienia swojego własnego „radaru”. Melancholijna, ale i ironiczna. Opowiada historie miłosną w trudnych, rozpolitykowanych i niepewnych czasach.

Autorem tekstów jest jak zwykle Bartek „Fisz” Waglewski. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada niezmiennie Piotr „Emade” Waglewski. Album jest dostępny w sprzedaży od 8 marca 2019 r., a singlem promującym jest utwór „Dwa Ognie” który zadebiutował na podium listy przebojów radiowej Trójki.

Fisz Emade Tworzywo od lat zajmuje ważną pozycję na polskim rynku fonograficznym. Od 2001 roku wydali 10 płyt utrzymanych w stylistyce hiphopowej lub okołohiphopowo-eklektycznej. Jako pierwsi na tak wysokim poziomie wprowadzili w polskim hip hopie miękkie brzmienia
i teksty nawiązując swego czasu do klimatów Native Tongues. Od tamtego momentu do dzisiaj bracia stale eksperymentują, starając się jednak, by wszystkie ich wynalazki łączył jeden składnik – wysoka jakość i zaangażowanie. W wersji koncertowej występują jako FISZ EMADE TWORZYWO w mocno poszerzonym składzie wsparci znakomitymi muzykami.

Trasa 2019
3.10.2019 Kutno // Kutnowski Dom Kultury
04.10.2019 Suchy Las // Centrum Kultury Suchy Las
11.10.2019 Sztum // Kino – Teatr Powiśle
12.10.2019 Ełk // Ełckie Centrum Kultury
25.10.2019 Wolbrom // Dom Kultury w Wolbromiu
26.10.2019 Gomunice // Club Muzyczny Bogart
08.11.2019 Rybnik // Teatr Ziemi Rybnickiej
09.11.2019 Łódź // Vienna House Andel`s
23.11.2019 Tychy // Underground Pub
24.11.2019 Tarnów // Kino Marzenie
29.11.2019 Dzierżoniów // Dzierżoniowski Ośrodek Kultury

Trasa 2020
09.02.2020 Bielsko Biała // Klub Miasto
15.02.2020 Katowice // P23
21.02.2020 Gdańsk // Stary Maneż
22.02.2020 Łódź // Wytwórnia
06.03.2020 Toruń // Od Nowa
07.03.2020 Poznań // Tama
08.03.2020 Szczecin // Kosmos
14.03.2020 Wrocław // A2
19.03.2020 Białystok // Zmiana Klimatu
21.03.2020 Olsztyn // Filharmonia Warmińsko – Mazurska
25.03.2020 Kraków // Studio
27.03.2020 Warszawa // Palladium

JAZZPOSPOLiTA | „Przypływ” w Spatifie – Warszawa
Lut 15@20:00 – 22:00

Zapraszamy na premierowy koncert promujący najnowszą płytę „Przypływ” grupy JAZZPOSPOLITA.

Jazzpospolita to jedno z ciekawszych zjawisk muzycznych na polskiej scenie. Zespół, który w ciągu 11 lat wydał 6 płyt i zagrał 400 koncertów, od początku na przekór nazwie wymykał się gatunkowym kwalifikacjom. Działając w czteroosobowym składzie – gitara, bas, klawisze, perkusja – Jazzpospolita wypracowała własne, rozpoznawalne brzmienie i zdobyła liczną grupę fanów. Siłę Jazzpo – jak często o grupie mówią fani – stanowią oryginalne kompozycje sytuujące zespół na styku jazzu, post-rocka i elektroniki. Połączenie jazzowych harmonii, rockowych brzmień i klubowej dynamiki powoduje, że Jazzpospolita zjednuje sobie zwolenników z bardzo różnych kręgów i z powodzeniem występuje nie tylko na klubowych koncertach, ale też na dużych festiwalach jazzowych (London Jazz Festival, Copenhagen Jazz Festival i popowo-rockowych (Open’er, Męskie Granie).

Lut
16
nie
Kroke – Kielce
Lut 16@20:00 – 21:00

Od początku istnienia ideą zespołu było ciągłe szukanie czegoś nowego, także w nas samych.
Chcielibyśmy – przyznają muzycy – aby nasza muzyka była nazywana po prostu muzyką Kroke.

Kroke to:
Tomasz Kukurba (altówka)
Jerzy Bawoł (akordeon)
Tomasz Lato (kontrabas)

„Uważam ich za fantastycznych, uduchowionych muzyków. To wspaniały zespół.”
Peter Gabriel

„To, co tak skutecznie pociąga mnie w muzyce Kroke, to ich duchowa rzeczywistość, to znaczy
szczerość i autentyczność w tej muzyce. ”
Nigel Kennedy

Kroke to zespół, który święci tryumfy na światowej scenie muzycznej od wielu lat.
Początkowo był kojarzony jedynie z muzyką klezmerską, a w swojej obecnej twórczości sięga po
inspiracje do muzyki etnicznej i autorskie improwizacje. W ten sposób zespół stworzył własny,
unoszący się ponad granicami i formami styl, występując na całym świecie z wybitnymi artystami
od Petera Gabriela, Tomasza Stańko po Nigela Kennedy’ego.
Jesienią 2019 planowana jest premiera nowej płyty pt. „Rejwach” z muzyką do spektaklu o tym
samym tytule wystawianym w Teatrze Żydowskim w Warszawie. Jak mówią muzycy: „Klamra
czasu i przypadkowe spotkanie z Andrzejem Krakowskim na festiwalu Singera dwa lata temu,
zaowocowały możliwością napisania muzyki do Rejwachu. Przedstawienia, którego tematyka jest
nam emocjonalnie bardzo bliska. Poetyka każdej postaci oraz tempo narracji pozwoliły nam na
stworzenie „alternatywnego” scenariusza muzycznego, który – mamy nadzieję – wspomoże sferę
tekstu. Cieszymy się, że mogliśmy współuczestniczyć w tworzeniu spektaklu, który skłania do myślenia i
dyskusji na tematy ważne i ponadczasowe”.

Lut
20
czw
Fanfara Transylvania – Wrocław
Lut 20@20:00 – 22:00

Fanfara Transylvania – bałkańska orkiestra dęta zagra w Starym Klasztorze!

Jedna z najbardziej znanych bałkańskich orkiestr dętych, Fanfara Transylvania z Rumunii powraca do Starego Klasztoru i zaprosi nas do żywiołowej bałkańskiej zabawy 20 lutego, w jednym z ostatnich dni karnawału!

Bałkańskie orkiestry dęte to prawdziwy fenomen na światowa skalę. Potwierdzi to każdy, kto choć raz uczestniczył w koncercie autentycznej orkiestry z Bałkanów. Fanfara Transylvania w ubieglym roku była gwiazdą wrocławskiego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i porwała do tańca tłumy zgromadzone na placu Nowy Targ.

Fanfara Transylvania to orkiestra rodowitych cygańskich muzyków z rumuńskiej wioski Cugir leżącej w malowniczej Transylwanii, kojarzonej na całym świecie z hrabią Draculą.
Członkowie Fanfar z Transylwanii, zgodnie z tradycjami romskiego grania, są braćmi lub kuzynami z licznych rodzin muzycznych.
Na koncercie Fanfare de Transylvanie będziemy mogli poczuć prawdziwego ducha Bałkanów i przez chwilę znaleźć się na bałkańskim weselu lub ludowej szalonej zabawie.
Większość twórczości zespołu to tradycyjne utwory przekazywane z pokolenia na pokolenie (folklor cygański i rumuński), silnie zakorzenione w tradycji mołdawskiej oraz saksońsko-transylwańskiej i siedmiogrodzkiej. W repertuarze koncertowym mają oprócz tego także utwory znane z filmów Emira Kusturicy, a także ogólnobałkańskie hity spopularyzowane w świecie przez Gorana Bregovica.
Często koncertują poza swoim regionem i za granicą. Zagrali m.in. na słynnym festiwalu Sziget w Budapeszcie, TanzFolkFest w niemieckim Rudolsadt, Grecji (I Pireu w Atenach), czeskim festiwalu plenerowym Trutnov Open Air a także w Polsce – m.in. na prestiżowym festiwalu muzyki folkowej EthnoPort w Poznaniu i oczywiście Ethno Jazz Festivalu we Wrocławiu.

Orkiestra Fanfara Transylvania występuje w składzie:
Galan Nicolae (fligorn), Galan Mihai-Rusalin (trumpet), Stoica Nicolae (trumpet),
Dinga Roland (soprano), Roman Cristine (bariton-horn), Batista Maricel (bariton-horn),
Dragomir Marius (tuba), Stoica Vasile (tuba) i Lupu Cornel (big drums/vocal)

Lut
21
pt
Fisz Emade Tworzywo – Gdańsk
Lut 21@20:00 – 22:00

Fisz Emade Tworzywo
21 lutego 2020, godz. 20:00 (piątek)
Stary Maneż, ul. Słowackiego 23, Gdańsk

Bilety w cenach: miejsca stojące: 79 zł (I pula), 99 zł (II pula), miejsca siedzące: 129 zł
Bilety dostępne na: www.eventim.pl/goodtaste, www.ebilet.pl oraz w sklepach sieci Empik i Media Markt – sprzedaż biletów rozpocznie się w poniedziałek 30.09 o godz. 12.00.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Fisz Emade Tworzywo, jeden z najważniejszych zespołów na polskim rynku
muzycznym, wyrusza w trasę koncertową. Zespół odwiedzi zarówno większe, jak
i mniejsze miasta, by promować swój najnowszy album „Radar”.

Na płycie „Radar” Artyści sięgają do muzycznego tygla lat 80., inspirując się muzyką disco, ale też rockiem; zarówno klasyczną Americaną, jak i krautrockiem. Z inspiracji wydobywają
własne, niepowtarzalne charakterystyczne brzmienie. Znajdziemy tu utrzymane w klimacie lat 80. bity, mocne rockowe solo i syntezatorowe dźwięki, które w rękach znakomitych muzyków z zespołu TWORZYWO oczarowują swoim niezwykłym retro klimatem.

Ta autorska interpretacja muzyki lat 80. zabiera nas w piękną sentymentalną podróż – to „muzyka drogi“. Z jednej strony daje wytchnienie, z drugiej zmusza do wyostrzenia zmysłów. Nastawienia swojego własnego „radaru”. Melancholijna, ale i ironiczna. Opowiada historie miłosną w trudnych, rozpolitykowanych i niepewnych czasach.

Autorem tekstów jest jak zwykle Bartek „Fisz” Waglewski. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada niezmiennie Piotr „Emade” Waglewski. Album jest dostępny w sprzedaży od 8 marca 2019 r., a singlem promującym jest utwór „Dwa Ognie” który zadebiutował na podium listy przebojów radiowej Trójki.

Fisz Emade Tworzywo od lat zajmuje ważną pozycję na polskim rynku fonograficznym. Od 2001 roku wydali 10 płyt utrzymanych w stylistyce hiphopowej lub okołohiphopowo-eklektycznej. Jako pierwsi na tak wysokim poziomie wprowadzili w polskim hip hopie miękkie brzmienia
i teksty nawiązując swego czasu do klimatów Native Tongues. Od tamtego momentu do dzisiaj bracia stale eksperymentują, starając się jednak, by wszystkie ich wynalazki łączył jeden składnik – wysoka jakość i zaangażowanie. W wersji koncertowej występują jako FISZ EMADE TWORZYWO w mocno poszerzonym składzie wsparci znakomitymi muzykami.

Trasa 2019
3.10.2019 Kutno // Kutnowski Dom Kultury
04.10.2019 Suchy Las // Centrum Kultury Suchy Las
11.10.2019 Sztum // Kino – Teatr Powiśle
12.10.2019 Ełk // Ełckie Centrum Kultury
25.10.2019 Wolbrom // Dom Kultury w Wolbromiu
26.10.2019 Gomunice // Club Muzyczny Bogart
08.11.2019 Rybnik // Teatr Ziemi Rybnickiej
09.11.2019 Łódź // Vienna House Andel`s
23.11.2019 Tychy // Underground Pub
24.11.2019 Tarnów // Kino Marzenie
29.11.2019 Dzierżoniów // Dzierżoniowski Ośrodek Kultury

Trasa 2020
09.02.2020 Bielsko Biała // Klub Miasto
15.02.2020 Katowice // P23
21.02.2020 Gdańsk // Stary Maneż
22.02.2020 Łódź // Wytwórnia
06.03.2020 Toruń // Od Nowa
07.03.2020 Poznań // Tama
08.03.2020 Szczecin // Kosmos
14.03.2020 Wrocław // A2
19.03.2020 Białystok // Zmiana Klimatu
21.03.2020 Olsztyn // Filharmonia Warmińsko – Mazurska
25.03.2020 Kraków // Studio
27.03.2020 Warszawa // Palladium

Lut
22
sob
Fisz Emade Tworzywo – Łódź
Lut 22@20:00 – 21:30

Fisz Emade Tworzywo
22 lutego 2020, godz. 20:00 (sobota)
Wytwórnia, ul. Łąkowa 29, Łódź

Bilety w cenach: miejsca stojące: 79 zł (I pula), 99 zł (II pula), miejsca siedzące: 129 zł
Bilety dostępne na: www.eventim.pl/goodtaste, www.ebilet.pl oraz w sklepach sieci Empik i Media Markt – sprzedaż biletów rozpocznie się w poniedziałek 30.09 o godz. 12.00.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Fisz Emade Tworzywo, jeden z najważniejszych zespołów na polskim rynku
muzycznym, wyrusza w trasę koncertową. Zespół odwiedzi zarówno większe, jak
i mniejsze miasta, by promować swój najnowszy album „Radar”.

Na płycie „Radar” Artyści sięgają do muzycznego tygla lat 80., inspirując się muzyką disco, ale też rockiem; zarówno klasyczną Americaną, jak i krautrockiem. Z inspiracji wydobywają
własne, niepowtarzalne charakterystyczne brzmienie. Znajdziemy tu utrzymane w klimacie lat 80. bity, mocne rockowe solo i syntezatorowe dźwięki, które w rękach znakomitych muzyków
z zespołu TWORZYWO oczarowują swoim niezwykłym retro klimatem.

Ta autorska interpretacja muzyki lat 80. zabiera nas w piękną sentymentalną podróż – to „muzyka drogi“. Z jednej strony daje wytchnienie, z drugiej zmusza do wyostrzenia zmysłów. Nastawienia swojego własnego „radaru”. Melancholijna, ale i ironiczna. Opowiada historie miłosną w trudnych, rozpolitykowanych i niepewnych czasach.

Autorem tekstów jest jak zwykle Bartek „Fisz” Waglewski. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada niezmiennie Piotr „Emade” Waglewski. Album jest dostępny w sprzedaży od 8 marca 2019 r.,
a singlem promującym jest utwór „Dwa Ognie” który zadebiutował na podium listy przebojów radiowej Trójki.

Fisz Emade Tworzywo od lat zajmuje ważną pozycję na polskim rynku fonograficznym. Od 2001 roku wydali 10 płyt utrzymanych w stylistyce hiphopowej lub okołohiphopowo-eklektycznej. Jako pierwsi na tak wysokim poziomie wprowadzili w polskim hip hopie miękkie brzmienia
i teksty nawiązując swego czasu do klimatów Native Tongues. Od tamtego momentu do dzisiaj bracia stale eksperymentują, starając się jednak, by wszystkie ich wynalazki łączył jeden składnik – wysoka jakość i zaangażowanie. W wersji koncertowej występują jako FISZ EMADE TWORZYWO w mocno poszerzonym składzie wsparci znakomitymi muzykami.

Trasa 2019
3.10.2019 Kutno // Kutnowski Dom Kultury
04.10.2019 Suchy Las // Centrum Kultury Suchy Las
11.10.2019 Sztum // Kino – Teatr Powiśle
12.10.2019 Ełk // Ełckie Centrum Kultury
25.10.2019 Wolbrom // Dom Kultury w Wolbromiu
26.10.2019 Gomunice // Club Muzyczny Bogart
08.11.2019 Rybnik // Teatr Ziemi Rybnickiej
09.11.2019 Łódź // Vienna House Andel`s
23.11.2019 Tychy // Underground Pub
24.11.2019 Tarnów // Kino Marzenie
29.11.2019 Dzierżoniów // Dzierżoniowski Ośrodek Kultury

Trasa 2020
09.02.2020 Bielsko Biała // Klub Miasto
15.02.2020 Katowice // P23
21.02.2020 Gdańsk // Stary Maneż
22.02.2020 Łódź // Wytwórnia
06.03.2020 Toruń // Od Nowa
07.03.2020 Poznań // Tama
08.03.2020 Szczecin // Kosmos
14.03.2020 Wrocław // A2
19.03.2020 Białystok // Zmiana Klimatu
21.03.2020 Olsztyn // Filharmonia Warmińsko – Mazurska
25.03.2020 Kraków // Studio
27.03.2020 Warszawa // Palladium

Lut
29
sob
ANiA RUSOWiCZ: Przebudzenie w Spatifie – Warszawie
Lut 29@20:00 – 22:00

Zapraszamy w hippisowską, bigbitowo-rockowo-funkową podróż z Anią RUSOWICZ i jej nowym albumem „Przebudzenie” !!

Zainspirowana podróżami m.in do Nowego Orleanu nagrała muzykę z zespołem na tzw. setkę i przy użyciu taśmy. RUSOWICZ, jak zawsze, charakteryzuje się dobrym klasycznym smakiem lat 60. i 70. Tym razem Ania zaprosiła do współpracy instrumenty dęte, które nadały klimat bluesowo/ funkowo/ rockandrollowy w niektórych momentach wręcz przypominający klimat Jamesa Browna czy też Otisa Reddinga. Jak zawsze jest to sentymentalna podróż do lat 60/70, tych które można powiedzieć, że będą powracały i kojarzyły się z prawdą i życiem człowieka wychodzącego naprzeciw drugiemu człowiekowi żyjącemu zgodnie z naturą.

After party: Soul Service : Polish Funk / Bigbit / Eastern Grooves

***
Ania Rusowicz – polska wokalistka, zdobywczyni czterech nagród: FRYDERYK, kompozytorka, tekściarka, ale przede wszystkim osoba która na nowo przywróciła styl i muzykę lat 60. i 70. w Polsce, nagrywając cztery płyty w stylu retro, z których dwie okryły się statusem „złotych”. Koncerty, sesje i wywiady w jej wykonaniu zawsze charakteryzują się niebywałym stylem i smakiem, a kierowane są do odbiorcy nietuzinkowego i wymagającego.

Mar
1
nie
Jazz Band Młynarski-Masecki – Łódź
Mar 1@19:00 – 20:00

Po znakomicie przyjętej przez publiczność jesiennej trasie, Jazz Band Młynarski – Masecki wraca do wybranych sal koncertowych w całej Polsce. Patronem duchowym koncertów i wydanej niedawno „Płyty z zadrą w sercu“, jest Zygmunt Karasiński – genialny kompozytor rozrywkowy Polski przed i powojennej.

Artyści postanowili pójść o krok dalej i spełnić swoje wielkie marzenie o prawdziwej jazzowej orkiestrze. Do podstawowego składu, który liczył 7 osób, dodali sekcję skrzypiec oraz trąbki i puzony. W ten sposób powstał 17-sto osobowy zespół o dużo szerszej brzmieniowej palecie. Trasa koncertowa zespołu w powiększonym składzie będzie składać się z recitali, które odbędą się w najlepszych polskich salach koncertowych.

Tytuł „Płyta z zadrą w sercu” to tytuł jednej z piosenek jednego z największych polskich tekściarzy XX wieku – Mariana Hemara. Polski przekład amerykańskiego standardu Cliffa Friend’a, Charliego Tobias’a i Boyd’a Bunch’a robił furorę w jednej z rewii warszawskiego teatru Cyrulik Warszawski w roku 1938. Muzycy zapatrzeni w stare fotografie i zasłuchani w orkiestry polskie i amerykańskie, postanowili stworzyć świat, w którym II Wojna Światowa nie miała miejsca, a jazzbandy taneczne w Polsce nie przestają istnieć i grają czerpiąc ze wszelkich dobrodziejstw nowoczesności. Do nagrań muzycy użyli mikrofonów z lat 20. ubiegłego wieku. Całość realizował Filip Krause, ze słynnego berlińskiego studia Emila Berlinera. Na płycie znajdą się utwory głównie z przełomu lat 30. i 40. ubiegłego wieku. Wszystkie to szlagiery polskie, dobrze znane w dawnych czasach, dziś nieco zapomniane. Marcin Masecki swoimi aranżacjami tchnął w piosenki kompletnie nowe życie, życie na miarę XXI wieku. Patronem duchowym tej płyty jest Zygmunt Karasiński – genialny kompozytor rozrywkowy Polski przed i powojennej. Na płycie znajdą się trzy jego kompozycje. Historia maestro Karasińskiego będzie opisana w dodatku do płyty.

JAZZ-BAND MŁYNARSKI-MASECKI to zespół grający przedwojenny polski jazz. Wbrew obiegowej opinii, jazz nie trafił do Polski na falach słuchanego po kryjomu Radia Wolna Europa. Pierwsze polskie jazzowe utwory powstawały już pod koniec lat XX-stych ubiegłego wieku. Wybitni kompozytorzy tacy jak: Henryk Wars, Jerzy Petersburski czy bracia Artur i Henryk Gold, zasłuchani w płytach zza oceanu czy z Berlina tworzyli hity na potrzeby filmu, kabaretów, teatrów i rewii, a także na zamówienie coraz liczniejszych wytwórni płytowych takich jak Columbia czy Syrena Record. W ten sposób do 1939 roku powstały tysiące kompozycji i nagrań z udziałem wybitnych instrumentalistów oraz śpiewaków i aktorów. Druga Wojna Światowa przekreśliła życiorysy, przerwała ciągłość i zakończyła okres „prosperity” młodego polskiego show biznesu, ale nie bezpowrotnie!

Wybitny pianista Marcin Masecki razem z Janem Emilem Młynarskim powołali do życia zespół odwołujący się do starej tradycji polskich orkiestr jazzowych międzywojnia. W repertuarze Jazz-Bandu znalazły się utwory swingowe, w większości nieznane. Nie zabraknie też kilku wyjątkowych tang, z których autorstwa polscy kompozytorzy znani byli na całym świecie. Całe przedsięwzięcie skupione jest wokół ducha postaci Adama Astona – najwybitniejszego przedwojennego polskiego śpiewaka rozrywkowego oraz Henryka Warsa – najważniejszego polskiego przedwojennego pianisty, aranżera i kompozytora. Marcin z Jankiem niejako rekompensują stracone szanse całego pokolenia polskich artystów rozrywkowych, którzy w rozkwicie prosperity musieli uciekać, walczyć, ginąć, emigrować osierocając polską muzykę rozrywkową w niepowetowany sposób. Aranżacje Marcina i głos Janka nadają całości zupełnie nowy oddech, czyniąc tę muzykę aktualną i użytkową, do tańca i wzruszeń.

Trasa obejmuje następujące koncerty:
1.03.2020 – Łódź, Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina
2.03.2020 – Warszawa, Filharmonia Narodowa
23.03.2020 – Białystok, Opera i Filharmonia Podlaska
25.03.2020 – Gdańsk, Stary Maneż
28.03.2020 – Wrocław, Narodowe Forum Muzyki
19.04.2020 – Katowice, NOSPR

Mar
2
pon
Jazz Band Młynarski-Masecki – Warszawa
Mar 2@20:00 – 22:00

Po znakomicie przyjętej przez publiczność jesiennej trasie, Jazz Band Młynarski – Masecki wraca do wybranych sal koncertowych w całej Polsce. Patronem duchowym koncertów i wydanej niedawno „Płyty z zadrą w sercu“, jest Zygmunt Karasiński – genialny kompozytor rozrywkowy Polski przed i powojennej.

Artyści postanowili pójść o krok dalej i spełnić swoje wielkie marzenie o prawdziwej jazzowej orkiestrze. Do podstawowego składu, który liczył 7 osób, dodali sekcję skrzypiec oraz trąbki i puzony. W ten sposób powstał 17-sto osobowy zespół o dużo szerszej brzmieniowej palecie. Trasa koncertowa zespołu w powiększonym składzie będzie składać się z recitali, które odbędą się w najlepszych polskich salach koncertowych.

Tytuł „Płyta z zadrą w sercu” to tytuł jednej z piosenek jednego z największych polskich tekściarzy XX wieku – Mariana Hemara. Polski przekład amerykańskiego standardu Cliffa Friend’a, Charliego Tobias’a i Boyd’a Bunch’a robił furorę w jednej z rewii warszawskiego teatru Cyrulik Warszawski w roku 1938. Muzycy zapatrzeni w stare fotografie i zasłuchani w orkiestry polskie i amerykańskie, postanowili stworzyć świat, w którym II Wojna Światowa nie miała miejsca, a jazzbandy taneczne w Polsce nie przestają istnieć i grają czerpiąc ze wszelkich dobrodziejstw nowoczesności. Do nagrań muzycy użyli mikrofonów z lat 20. ubiegłego wieku. Całość realizował Filip Krause, ze słynnego berlińskiego studia Emila Berlinera. Na płycie znajdą się utwory głównie z przełomu lat 30. i 40. ubiegłego wieku. Wszystkie to szlagiery polskie, dobrze znane w dawnych czasach, dziś nieco zapomniane. Marcin Masecki swoimi aranżacjami tchnął w piosenki kompletnie nowe życie, życie na miarę XXI wieku. Patronem duchowym tej płyty jest Zygmunt Karasiński – genialny kompozytor rozrywkowy Polski przed i powojennej. Na płycie znajdą się trzy jego kompozycje. Historia maestro Karasińskiego będzie opisana w dodatku do płyty.

JAZZ-BAND MŁYNARSKI-MASECKI to zespół grający przedwojenny polski jazz. Wbrew obiegowej opinii, jazz nie trafił do Polski na falach słuchanego po kryjomu Radia Wolna Europa. Pierwsze polskie jazzowe utwory powstawały już pod koniec lat XX-stych ubiegłego wieku. Wybitni kompozytorzy tacy jak: Henryk Wars, Jerzy Petersburski czy bracia Artur i Henryk Gold, zasłuchani w płytach zza oceanu czy z Berlina tworzyli hity na potrzeby filmu, kabaretów, teatrów i rewii, a także na zamówienie coraz liczniejszych wytwórni płytowych takich jak Columbia czy Syrena Record. W ten sposób do 1939 roku powstały tysiące kompozycji i nagrań z udziałem wybitnych instrumentalistów oraz śpiewaków i aktorów. Druga Wojna Światowa przekreśliła życiorysy, przerwała ciągłość i zakończyła okres „prosperity” młodego polskiego show biznesu, ale nie bezpowrotnie!

Wybitny pianista Marcin Masecki razem z Janem Emilem Młynarskim powołali do życia zespół odwołujący się do starej tradycji polskich orkiestr jazzowych międzywojnia. W repertuarze Jazz-Bandu znalazły się utwory swingowe, w większości nieznane. Nie zabraknie też kilku wyjątkowych tang, z których autorstwa polscy kompozytorzy znani byli na całym świecie. Całe przedsięwzięcie skupione jest wokół ducha postaci Adama Astona – najwybitniejszego przedwojennego polskiego śpiewaka rozrywkowego oraz Henryka Warsa – najważniejszego polskiego przedwojennego pianisty, aranżera i kompozytora. Marcin z Jankiem niejako rekompensują stracone szanse całego pokolenia polskich artystów rozrywkowych, którzy w rozkwicie prosperity musieli uciekać, walczyć, ginąć, emigrować osierocając polską muzykę rozrywkową w niepowetowany sposób. Aranżacje Marcina i głos Janka nadają całości zupełnie nowy oddech, czyniąc tę muzykę aktualną i użytkową, do tańca i wzruszeń.

Trasa obejmuje następujące koncerty:
1.03.2020 – Łódź, Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina
2.03.2020 – Warszawa, Filharmonia Narodowa
23.03.2020 – Białystok, Opera i Filharmonia Podlaska
25.03.2020 – Gdańsk, Stary Maneż
28.03.2020 – Wrocław, Narodowe Forum Muzyki
19.04.2020 – Katowice, NOSPR

Mar
3
wt
Stormzy – Warszawa
Mar 3@20:00 – 22:00

Jeden z najważniejszych współczesnych przedstawicieli hip-hopu i grime’u na jedynym koncercie w Polsce! Stormzy wystąpi 3 marca w warszawskim Klubie Stodoła. Przedsprzedaż biletów dla członków Alter Klubu rusza 4 grudnia. Bilety w regularnej sprzedaży dostępne od 6 grudnia na alterart.pl.

Brytyjski raper ogłosił właśnie jedną z najbardziej wyczekiwanych tras 2020 roku. „H.I.T.H Tour” to 55 dat obejmujących Europę, Azję, Australię, Nową Zelandię, Amerykę Północną oraz Afrykę. I nie ma wątpliwości, że jej ogłoszenie zbiega się z fenomenalnym okresem w jego karierze. Na początku miesiąca 26-letni artysta ogłosił datę wydania nowego albumu „Heavy Is The Head”, a w ubiegłym tygodniu ukazał się jego świetnie przyjęty singiel „Own It”, z gościnnym udziałem Eda Sheerana i Burna Boya.

Od momentu wydania debiutanckiej EP-ki „Dreamers Disease” (2014), przez ogromny sukces pierwszego albumu „Gang Signs & Prayer” (2017), aż po spektakularne występy na tegorocznych festiwalach Glastonbury czy Open’er brytyjski raper z każdym kolejnym rokiem rósł w siłę. Ostatnie miesiące pokazały, że bezapelacyjnie zasługuje na koronę, którą symbolicznie umieszczono na okładce jego nadchodzącego albumu. Raper, który przez pierwsze lata kariery brał czynny udział w rozwoju undergroundowej sceny muzycznej, słynie dziś z zaangażowania w sprawy społeczne. Obecnie Stormzy uważany jest za jedną z najbardziej inspirujących postaci brytyjskiej kultury, co wykorzystał podczas występu na Glastonbury, kiedy pomiędzy utworami zwracał uwagę publiczności na palące problemy społeczne – m.in. nierówności na tle rasowym.

Podczas gdy on sam czerpie z czołowych postaci grime’u, hip-hopu i soulu (wyrażał swoje uwielbienie m.in. dla Skepty, Wileya Drake’a, Franka Oceana czy Lauryn Hill) Stormzy jest dziś inspiracją również dla innych artystów. Z jednej strony flirtuje z popem, nagrywając z gwiazdami pokroju Eda Sheerana, z drugiej specjalny strój koncertowy projektuje i tworzy dla niego nie kto inny jak Banksy.

Nadchodzący album Stormzy’ego, został w całości wyprodukowany przez artystę, a w tekstach nadal wybrzmiewa wiele ważnych tematów, znanych z jego dotychczasowej twórczości. Na „Heavy Is The Head” nie zabrakło również utytułowanych nazwisk oraz reprezentantów nowego pokolenia muzyków – m.in. Aitch, Burna Boy, Ed Sheeran, Headie One, H.E.R., Tiana Major9 oraz YEBBA.

Przedsprzedaż biletów dla członków Alter Klubu rusza 4 grudnia. Bilety w regularnej sprzedaży dostępne od 6 grudnia na Alterart.pl, Stodola.pl, Ticketclub.pl oraz w kasie Klubu Stodoła.

Mar
4
śr
Dominic Miller Band – Gdańsk
Mar 4@20:00 – 22:00

DOMINIC MILLER

Absinthe Tour

4 marca 2020r. Stary Maneż/Gdańsk

Trochę niesprawiedliwe i zbyt skrótowe jest nazywanie Dominika Millera „gitarzystą Stinga”. Prawdą jest jednak, że panowie pracują razem z wielkimi sukcesami nieprzerwanie od prawie 30 lat! Jednak pełna lista współpracowników Dominika jest niezwykle długa i zawiera nazwiska tej miary co m.in.: Phil Collins, Tina Turner, Youssou N’Dour, Chris Botti, Mariza, Peter Gabriel, Bryan Adams, Sheryl Crow, Rod Stewart, Pat Metheny.

Dominic Miller urodził się w Buenos Aires, jest synem Amerykanina i Irlandki. Studiował grę na gitarze w Berklee College w Bostonie oraz w Guildhall School of Music w Londynie. Na swoim koncie ma aż 15 autorskich albumów i cieszy się sławą wybitnego muzyka sesyjnego. Poczynając od końca lat 80-tych wziął udział w nagraniu około 200 płyt takich wykonawców jak wymienieni wcześniej oraz m.in.: The Chieftains, Manu Dibango, Paul Young, Luciano Pavarotti, The Pretenders, Boyzone, The Backstreet Boys.

Współpracę ze Stingiem rozpoczął od albumu „The Soul Cages” z 1991 roku i od tamtej pory jest jego stałym współpracownikiem, jego prawą reką. Pracował z nim nad wszystkimi kolejnymi albumami i zagrał u jego boku grubo ponad 1000 koncertów. Dominic Miller jest współkompozytorem utworu „Shape of My Heart”, jednego z największych przebojów Stinga.

Od połowy lat 90-tych Dominic Miller z sukcesem kontynuuje także solową karierę.
Od 5 lat współpracuje z prestiżową wytwórnią ECM.

W 20119r wydał tam drugi album „Absinthe”, o którym sam mówi, że jest hołdem dla francuskich impresjonistów: „Żyjąc na południu Francji jestem zafascynowany twórczością impresjonistów. Wyraziste światło, kontrast kolorów w połączeniu z mocnym alkoholem i jego skutkami musiały doprowadzić niektórych artystów do szaleństwa… Niebo, które jest zielone, twarze niebieskie, a perspektywa zniekształcona…”

W nagraniu płyty wzięli udział znakomici artyści: Santiago Arias na bandeonie, Manu Katche na perkusji oraz Mike Lindup na instrumentach klawiszowych oraz Nicholas Fiszman na basie.

Podczas gdy debiutancka płyta Millera w ECM, „Silent Light”, podkreślała intymność brzmienia gitary, tym razem na płycie „Absinthe” Dominic Miller staje na czele kwintetu, który przenosi jego liryczne kompozycje w barwne muzycznie utwory.

Dominic Miller tak mówi o swojej ostatniej płycie: „Wieloletnia współpraca ze Stingiem wpłynęła na moje podejście do muzyki. Zaabsorbowałem wiele jego pomysłów na aranżację utworów i opowiadania historii”. W efekcie powstały świetne kompozycje Dominika, który zawsze pozostawia jednak przestrzeń dla improwizacji pozostałych instrumentalistów, zwłaszcza bandoneonu. Ten charakterystyczny instrument pozostawił ślad na całej muzyce zawartej na płycie. Magazyn JazzTimes opisał Dominika Millera jako gitarzystę, który „wydobywa każdą nutę, żywiąc się przerwami i szeptanymi efektami przesuwających się palców po strunach”,

Na koncercie w Starym Maneżu Dominic Miller Band wystąpi w składzie:

Dominic Miller – gitary

Rhani Krija – instr. perkusyjne

Nicolas Fiszman – bass

Jacob Karlzon – fortepian, instrumenty klawiszowe

Santiago Arias – bandoneon

Mar
6
pt
Fisz Emade Tworzywo – Toruń
Mar 6@20:00 – 21:30

Fisz Emade Tworzywo
6 marca 2020, godz. 20:00 (piątek)
Od Nowa, ul. Gagarina 37a, Toruń

Bilety w cenach: miejsca stojące: 79 zł (I pula), 99 zł (II pula)
Bilety dostępne na: www.eventim.pl/goodtaste, www.ebilet.pl oraz w sklepach sieci Empik i Media Markt – sprzedaż biletów rozpocznie się w poniedziałek 30.09 o godz. 12.00.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Fisz Emade Tworzywo, jeden z najważniejszych zespołów na polskim rynku
muzycznym, wyrusza w trasę koncertową. Zespół odwiedzi zarówno większe, jak
i mniejsze miasta, by promować swój najnowszy album „Radar”.

Na płycie „Radar” Artyści sięgają do muzycznego tygla lat 80., inspirując się muzyką disco, ale też rockiem; zarówno klasyczną Americaną, jak i krautrockiem. Z inspiracji wydobywają
własne, niepowtarzalne charakterystyczne brzmienie. Znajdziemy tu utrzymane w klimacie lat 80. bity, mocne rockowe solo i syntezatorowe dźwięki, które w rękach znakomitych muzyków
z zespołu TWORZYWO oczarowują swoim niezwykłym retro klimatem.

Ta autorska interpretacja muzyki lat 80. zabiera nas w piękną sentymentalną podróż – to „muzyka drogi“. Z jednej strony daje wytchnienie, z drugiej zmusza do wyostrzenia zmysłów. Nastawienia swojego własnego „radaru”. Melancholijna, ale i ironiczna. Opowiada historie miłosną w trudnych, rozpolitykowanych i niepewnych czasach.

Autorem tekstów jest jak zwykle Bartek „Fisz” Waglewski. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada niezmiennie Piotr „Emade” Waglewski. Album jest dostępny w sprzedaży od 8 marca 2019 r.,
a singlem promującym jest utwór „Dwa Ognie” który zadebiutował na podium listy przebojów radiowej Trójki.

Fisz Emade Tworzywo od lat zajmuje ważną pozycję na polskim rynku fonograficznym. Od 2001 roku wydali 10 płyt utrzymanych w stylistyce hiphopowej lub okołohiphopowo-eklektycznej. Jako pierwsi na tak wysokim poziomie wprowadzili w polskim hip hopie miękkie brzmienia
i teksty nawiązując swego czasu do klimatów Native Tongues. Od tamtego momentu do dzisiaj bracia stale eksperymentują, starając się jednak, by wszystkie ich wynalazki łączył jeden składnik – wysoka jakość i zaangażowanie. W wersji koncertowej występują jako FISZ EMADE TWORZYWO w mocno poszerzonym składzie wsparci znakomitymi muzykami.

Trasa 2019
3.10.2019 Kutno // Kutnowski Dom Kultury
04.10.2019 Suchy Las // Centrum Kultury Suchy Las
11.10.2019 Sztum // Kino – Teatr Powiśle
12.10.2019 Ełk // Ełckie Centrum Kultury
25.10.2019 Wolbrom // Dom Kultury w Wolbromiu
26.10.2019 Gomunice // Club Muzyczny Bogart
08.11.2019 Rybnik // Teatr Ziemi Rybnickiej
09.11.2019 Łódź // Vienna House Andel`s
23.11.2019 Tychy // Underground Pub
24.11.2019 Tarnów // Kino Marzenie
29.11.2019 Dzierżoniów // Dzierżoniowski Ośrodek Kultury

Trasa 2020
09.02.2020 Bielsko Biała // Klub Miasto
15.02.2020 Katowice // P23
21.02.2020 Gdańsk // Stary Maneż
22.02.2020 Łódź // Wytwórnia
06.03.2020 Toruń // Od Nowa
07.03.2020 Poznań // Tama
08.03.2020 Szczecin // Kosmos
14.03.2020 Wrocław // A2
19.03.2020 Białystok // Zmiana Klimatu
21.03.2020 Olsztyn // Filharmonia Warmińsko – Mazurska
25.03.2020 Kraków // Studio
27.03.2020 Warszawa // Palladium