Kassa Overall to nominowany do nagrody Grammy muzyk, MC, wokalista, producent i perkusista, który łączy awangardowe eksperymenty z hip-hopowymi technikami produkcji, by popchnąć połączenie jazzu i rapu w nieznanych kierunkach.

“Animals” jest kontynuacją dwóch samodzielnie wydanych, uznanych przez krytyków albumów i zawiera gwiazdorską plejadę gości ze społeczności Kassy. Album powstał w dużej mierze w jego rodzinnym Seattle, gdzie Kassa odpoczywał, aby rozwinąć swoją solową twórczość po wielu latach życia i pracy w nowojorskim środowisku jazzowym i muzycznym jako pożądany perkusista i producent. “Animals” to także odważne przesłanie Kassy, tytuł jest metaforą paradoksów jego życia jako artysty i czarnoskórego mężczyzny w Ameryce. Kassa wyjaśnia:

“Nazywamy siebie ludźmi, prawda? Ale zachowujemy się wobec siebie jak zwierzęta. Usprawiedliwiamy niemoralność, niemal pozbawiając ludzi człowieczeństwa. On jest zwierzęciem, więc możemy go tak traktować.  Wszystkie te różne rodzaje małych pytań w tych piosenkach wskazują na pytania dotyczące człowieczeństwa: czy jestem wolny? A może jestem zwierzęciem cyrkowym? Te pytania przecinają się ze sposobem, w jaki myślę o rasie”.

“Animals” to także dźwięk artysty świadomego kosztów ucieleśnienia swojego naturalnego ‘ja’ w oczach opinii publicznej, głęboko liczącego się z faktem, że przedstawienie swojej wolności publiczności może oznaczać poddanie się życiu w klatce.

Przed podpisaniem kontraktu z Warp, Kassa Overall wydał dwa albumy studyjne: “Go Get Ice Cream and Listen to Jazz” (2019) i “I Think I’m Good” (2020), na których połączył wirtuozerską grę na perkusji, skrupulatne techniki produkcji i przenikliwy liryzm, stajac się rytmicznym innowatorem i wizjonerskim poetą, używając swojego głosu, by zająć się niesprawiedliwością systemu karnego, przemysłu farmaceutycznego i anty-czarnego rasizmu, jednocześnie zmagając się z niebezpieczeństwami własnej choroby psychicznej.

Na “Animals” – swoim debiucie w Warp Records, Kassa rozwija swoją kalejdoskopową, buntowniczą  wizję. Nakłada warstwy Rolanda 808 na awangardową perkusję w stylu swoich mentorów Elvina Jonesa i Billy’ego Harta, z którym studiował w Oberlin Conservatory of Music. Wirtuozi muzyki pojawiają się obok rapowych poetów, w tym Danny’ego Browna, Wiki, Lil B i Shabazz Palaces. Improwizacja jazzowa najwyższych lotów przeplata się z orkiestrowymi aranżacjami smyczkowymi autorstwa Jherka Bischoffa. Zróżnicowana, gwiazdorska lista współpracowników na albumie obejmuje kilku jego bliskich przyjaciół, takich jak wokaliści Nick Hakim, Laura Mvula, Francis and the Lights oraz gwiazdy jazzu, takie jak Theo Croker i Vijay Iyer.