Algiers wydali nowy singiel “I Can’t Stand It!” pochodzący z ich nadchodzącego nowego albumu “SHOOK”, który ukaże się 24 lutego nakładem Matador Records. W utworze występują Samuel T. Herring i Jae Matthews. Wykorzystano także sample z piosenki Lee Mosesa z 1971 roku “What You Don’t Want Me To Be”.

“I Can’t Stand It!” został napisany i wyprodukowany przez frontmana Franklina Jamesa Fishera, który mówi:

„To bardzo osobista piosenka o druzgocącej stracie kogoś, kogo uważałem za miłość mojego życia, która prawie zakończyła się samobójstwem. Myślę, że narracja utworu odzwierciedla poczucie strachu i ścieżkę, która doprowadziła mnie do tego momentu. Gdy po raz pierwszy usłyszałam “What You Don’t Want Me To Be”, od razu wiedziałam, że muszę ją zsamplować – nie mogłam tylko przewidzieć, że rezultatem będzie piosenka o własnym końcu. Ale za każdym razem, gdy teraz śpiewam tę piosenkę, mam wrażenie, że uzdrawiam się trochę bardziej”.

Jae Matthews:

„Chciałam dodać nie tyle narrację, co wspomnienie uczucia. To abstrakcyjne wspomnienie, które pojawia się, gdy myślisz o kimś, kto złamał ci serce i o tym, jak ten ból wciąż cię pęta”.


Zespół Algiers zapowiedział wydanie nowego albumu – następcy „The There Is No Year” z 2020 roku, który był opisywany jako „elektryzujący i nieprzewidywalny” (The Observer) oraz „precyzyjny, przemyślany i potężny” (NME)! Czwarty studyjny album Algiers będzie nosił tytuł “SHOOK” i zostanie wydany przez Matador Records 24 lutego 2023 roku!

“SHOOK” to piorunochron dla nieuchwytnej, ale uniwersalnej energii i uczucia. Wielość głosów, duchowy i geograficzny powrót do domu, koncepcja komunii w płonącym świecie, historia końca związku, letnia impreza na ganku w Atlancie. Ostatecznie, jest to 17-utworowy zestaw najbardziej rozwijającej umysł i porywającej muzyki, jaką będzie można usłyszeć w najbliższym czasie!

Album “SHOOK” jest jednocześnie wyjątkowo radosny i podniosły. Powstał gdy wokalista Franklin James Fisher i Ryan Mahan wrócili na kilka miesięcy do rodzinnej Atlanty, odczuwając rosnącą presję i wypalenie jako muzycy koncertowi. Wywołało to intensywny okres tworzenia bitów, przyjacielskich spotkań, podczas których poświęcili wiele godzin na oglądanie Rhythm Roulette, Against the Clock i odkrywaniu alt-rapowych utworów na YouTube. Powrót do arcydzieła nowojorskiego rapu inspirowanego punkiem z lat 70-tych “Subway Theme” DJ-a Grand Wizarda Theodore’a posłużył jako podstawa ich inspiracji dla połączenia miejskich i kontrkulturowych stylów na albumie.