Blue Note Records Classic Vinyl Reissue Series ogłosiło, że ich nadchodzące marcowe tytuły to, m.in. przełomowe wydawnictwa Milta Jacksona i Buda Powella.

Wibrafonista Milt Jackson był częstym gościem na sesjach Blue Note w erze bebopu. W ramach legendarnej serii 1500, zapoczątkowanej w 1956 roku, wytwórnia wydała 12-calową kompilację „Milt Jackson i The Thelonious Monk Quintet”, która wzbogaciła 10-calowy LP „Wizard of the VibesJacksona o utwory z 1948 i 1951, prowadzone przez Monka. Okładka albumu była pierwszą zaprojektowaną przez Reida Milesa. Blue Note Classic Vinyl Edition jest całkowicie analogowa, zmasterowana przez Kevina Graya z oryginalnych taśm-matek i wytłoczona na 180-gramowym winylu.

Na czwartym tomie serii „The Amazing Bud Powell”, nagranym w 1958 roku, genialny mistrz fortepianu bebopowego prezentuje się w szczególnie dobrej formie. W zestawie jego oryginalnych melodii znajdziemy „Buster Rides Again”, „Monopoly” i „John’s Abbey”. Solówki Powella błyszczą w otoczeniu tria z Samem Jonesem na basie i „PhillyJoe Jonesem na perkusji.

Tłoczenia w serii Classic Vinyl wydawnictwa Blue Note są całkowicie analogowe, z masteringiem Kevina Graya bezpośrednio z oryginalnych taśm-matek. Podczas gdy pierwsze 16 tytułów serii koncentrowało się na najbardziej znanych klasykach Blue Note z lat 50. i 60., nowa seria tytułów, której kuratorami byli Don Was i Cem Kurosman, poszerza zakres i obejmuje wiele stylów osiemdziesięcioletniej wytwórni: Bebop, Hard Bop, Soul Jazz, Post-Bop, Avant-Garde, The 70s, The Rebirth i Hidden Gems.

Milt Jackson and The Thelonious Monk Quintet (1948/1951): “Lillie” // “Tahiti” // “What’s New” // “Bags’ Groove” // “On The Scene” // “Willow Weep For Me” // “Criss Cross” // “Eronel” // “Misterioso” // “Evidence (Alternate Take)” // “Lillie (Alternate Take)” // “Four In One (Alternate Take)”

Time Waits: The Amazing Bud Powell, Vol. 4 (1958): “Buster Rides Again” // “Sub City” // “Time Waits” // “Marmalade” // “Monopoly” // “John’s Abbey” // “Dry Soul” // “Sub City (Alternate Take)”.