Tomasz Dąbrowski jest zaliczany przez krytyków muzycznych do najlepszych trębaczy i kompozytorów młodego pokolenia w Europie. Potwierdzają to liczne nagrody, które zdobywa w Polsce i za granicą. W 2017 roku jego nazwisko znalazło się na liście 15 najważniejszych muzyków Europejskich według znanego na całym świecie magazynu All About Jazz. Ubiegły rok obfitował w muzyczne premiery, koncerty i międzynarodowe współprace.
Tomasz Dąbrowski zdradza muzyczne plany na najbliższe miesiące.
Rok 2018 to przede wszystkim bardzo pozytywne recenzje płyty „Ninjazz” (For Tune) zarejestrowanej z udziałem wybitnych japońskich muzyków: legendarnym pianistą Hiroshim Minamim, kontrabasistą Hirokim Chiba i perkusistą Hiroshim Tsuboi. Prestiżowy The Wire Magazine zamieścił utwór „Penalty Fare” na płycie dołączonej do październikowego wydania magazynu. Album znalazł się na wysokich pozycjach w muzycznych podsumowaniach roku 2018, m.in.: drugie miejsce w kategorii Jazzowy Album Roku 2018 – Polska według magazynu JazzPress (Kuba Krukowski), szóste miejsce w prestiżowym zestawieniu najlepszych polskich płyt roku 2018 w japońskim magazynie Latina, które przygotował dziennikarz muzyczny Yoshinori Shirao, czy pierwsze miejsce w subiektywnym rankingu Michała Dybaczewskiego (Kurier Lubelski).
Międzynarodowy sukces albumu „Ninjazz” trwa, z początkiem roku ukazały się dwie znakomite recenzje. Pierwsza autorstwa Bill’ego Meyera podkreślająca znakomite porozumienie między muzykami z tak różnych kręgów kulturowych (Dusted Magazine, styczeń 2019).
Między czterema muzykami istnieje oczywista więź i jasne jest, że Dąbrowski zapoczątkował owocną współpracę – taką, która powinna trwać i ewoluować, gdy wszyscy chcą wspólnie odkrywać granicę tego, co Dąbrowski nazywa “prowadzoną improwizacją” – możemy przeczytać w recenzji Troy’a Dosterta w prestiżowym All About Jazz (styczeń 2019).
Koniec roku to dla Tomasza Dąbrowskiego początek współpracy ze znakomitą firmą Schilke Music Products, której jest ambasadorem.
Ubiegły rok to wiele udanych płyt – przede wszystkim album „Ninjazz” z moim Japońskim zespołem AD HOC, płyta która zbiera świetne recenzje na całym świecie. Do tego dwa albumy, z których jestem bardzo zadowolony, czyli po pierwsze „Suita na trąbkę, puzon i orkiestrę smyczkową” napisana przez Nikolę Kołodziejczyka – wykonana z Samuelem Blaserem i Orkiestrą Aukso, po drugie album „Moving People” nagrany z wieloletnim basistą Cheta Bakera – Riccardo Del Fra, z udziałem Jasona Browna i Kurta Rosenwinkela. Był to również świetny koncertowo rok, z trasami po Europie i Japonii. A co na 2019? Koncerty i premiery płytowe – Ocean Fanfare wydaje druga płytę, nowy album Hunger Pangs, a w drugiej połowie roku wyjdzie druga płyta formacji Free4Arts. – podsumowuje i zapowiada Tomasz Dąbrowski.
Działalność trębacza, to przede wszystkim koncerty. Przez najbliższe trzy miesiące odwiedzi około piętnastu miast w Europie, m.in.: Rzym i Paryż z projektem Riccardo Del Fra „Moving People”, Berlin i Kopenhagę z projektem „5 Go Adventuring Again” Fredrika Lundiniego (jazzowa płyta roku 2018 według duńskiego magazynu Jazz Special), Wilno i Šiaulei w ducie z Arkadym Gotesmanem, usłyszymy go solo podczas Ruhr Jazz Festiwalu. A już w kwietniu Tomasz Dąbrowski rusza w trasę koncertową po Polsce z zespołem Ocean Fanfare, który założył wraz z Svenem Dam Meinildem.