Krzysztof Komeda w najlepszym czasie swojej jazzowej wędrówki. W ślad za doskonale przyjętym „Live In Praha 1964” GAD Records proponuje młodszy o rok koncert z jugosłowiańskiego Bledu. Inny skład, inna energia i repertuar znany z albumu „Astigmatic”.

Krzysztof Komeda w połowie lat 60. wyznaczał nowy kierunek w jazzie, pełnymi garściami czerpiąc zarówno z czarnej ekspresji Johna Coltrane’a, jak i europejskiego romantyzmu. Odkrywał nowe, czego kulminacją był kultowy dziś album „Astigmatic”. A kilka miesięcy wcześniej wykonał dwa utwory znane z tego albumu na festiwalu jazzowym w Bledzie (Jugosławia). Zupełnie inne odczytania tych samych kompozycji powodują, że materiał z Bled jest jednym z najciekawszych odkryć w dotychczasowej koncertowej dyskografii artysty. To zupełne przeciwieństwo gorącego występu z czeskiej Pragi – muzyka wyważona, stonowana i subtelna.

„Live In Bled 1965” prezentuje kompletny zapis występu z festiwalu w Bled, zremasterowany z oryginalnych taśm z archiwum RTV Slovenija przez Andrzeja Poniatowskiego. Wydawnictwo dostępne jest w przedsprzedaży, m.in. tutaj. Premiera już 23 grudnia.