„Buffalo Stance” Neneh Cherry to jedna z ważniejszych piosenek końca lat 80. Przełomowy, nie tylko dla muzyki, ale i mody, wielogatunkowy, pokoleniowy utwór, który łączy ognistą energię z iście punkową postawą. Teraz klasyk, który w USA zdobył złoty status, doczekał się odświeżonej wersji. Nową interpretację „Buffalo Stance” pomogła Neneh przygotować jej przyjaciółka, ikona współczesnego electropopu i autorką licznych przebojów – Robyn.

Gdyby tego było mało, w realizacji nowego „Buffalo Stance” wziął udział genialny Dev Hynes, który czuwał nad produkcją, a gościnnie w nagraniu pojawiła się legendarna Mapei.

– Wspaniale, że mam okazję napisać o Robyn, bo mam tyle dobrego do powiedzenia, a jednocześnie odejmuje mi mowę – przyznaje Neneh Cherry. – Jej talent płynie prosto z serca. Szczere zaangażowanie obecne w jej utworach sprawia, że mam ciarki, a włosy stają mi dęba. Tańczę sama, mówię do siebie i czuję, że wszystko będzie dobrze. Po raz pierwszy zobaczyłam Robyn na żywo, kiedy z moją córką Mabel (wówczas nastolatką) poszłyśmy na koncert w Sztokholmie. Robyn powiedziała ze sceny dwie rzeczy „Hej Sztokholm” i „MABEL”. Mabel była przeszczęśliwa, a mnie łzy płynęły po policzkach. Znam Robyn od 30 lat, jest jak siostra, jest moją przyjaciółką, moją rodziną, moją kreatywną inspiracją. Jej wersja „Buffalo Stance” to prawdziwy zaszczyt, a udział Deva Hynesa i Mapei to po prostu marzenie.


Reinterpretacja „Buffalo Stance” z udziałem Robyn i Mapei otwiera nowy, ekscytujący rozdział w karierze Neneh Cherry i zapowiada album z duetami, który szwedzka gwiazda planuje wydać w tym roku.

Neneh Cherry niezmiennie definiuje kulturę, styl, muzykę, czego dowodem przyznana jej właśnie nagroda za całokształt dokonań od NME. Statuetkę Icon Award, którą wcześniej wyróżnione zostały m.in. Courtney Love i Shirley Manson, wręczyła Neneh laureatka BRIT, a prywatnie jej córka, Mabel.

Szwedzka artystka w dorobku ma pięć studyjnych albumów, w tym „Broken Politics” z 2018 roku, który wyprodukował Four Tet. Płyta została znakomicie oceniona przez dziennikarzy takich tytułów, jak „The Guardian”, „Rolling Stone”, „The Times”, „Q” i Pitchfork. W 2020 roku świętowała 30-lecie swojego wpływowego dzieła „Raw Like Sushi”.