Piotr Rachoń jest artystą który dał się poznać w licznych projektach z pogranicza awangardy, free jazzu, ethno i klasyki między innymi z JazzBlaster, z Jorgosem Skoliasem, Pulsarus, czy Orkiestrą Avatar. Pianista przez wiele lat współpracował z muzykami z różnych stron świata, w tym z muzykami etnicznymi z Mongolii. To bogactwo muzycznych i życiowych doświadczeń jest słyszalne w jego grze – żywiołowej, emocjonalnej, ale także lirycznej i nastrojowej. Brzmienie Piotra Rachonia trudno pomylić z jakimkolwiek innym pianistą, jest on przy tym niezwykle barwną osobowością sceniczną. 

W muzyce Piotr Rachoń Quartet słychać inspiracje ethno i naturą, a koncerty zespołu pozostawiają wrażenie na długo. Muzycy dzielą się swoim postrzeganiem świata i muzyki, robią to szczerze i kunsztownie. Sięgają przy tym po ciekawy zestaw brzmień, gdzie obok typowego instrumentarium dla kwartetu jazzowego pojawiają się instrumenty etniczne oraz niecodzienne instrumenty i efekty gitarzysty Vojto Monteura (np. „elektroniczna” gitara ambientowa oraz gitara bezprogowa). Vojto to współpracownik Leszka Możdżera, znany z EABS, czy Miloopy. To ceniony instrumentalista, kompozytor i producent. W PRQ odpowiada za przestrzenie i kolory, a także za partie solowe i instrumentalne dialogi z pianistą.

Walorem zespołu jest także sekcja rytmiczna. Jakub Olejnik to kontrabasista nierzadko sięgający po smyczek, dodający własnego koloru i brzmienia. Paweł Nienadowski jest żywiołowym perkusistą, wykorzystującym tradycyjny zestaw perkusyjny jaki i etniczne instrumenty perkusyjne.

„Amazonia” to płyta, na którą w przeważającej większości składają się kompozycje lidera oraz utwory inspirowane, oparte na tradycyjnych melodiach mongolskich. Piotr przez szereg lat współpracował i koncertował ze wspomnianymi muzykami z Azji. Kompozycje „Manczureek” „Samalgatai” wprost wynikają z tamtych doświadczeń. Na albumie pojawia się także adaptacja utworu „Domine Jesu” W.A. Mozarta – niezwykle ważnej kompozycji dla Piotra Rachonia. Materiał na płytę został nagrany w październiku 2020 roku w studiu Leszka Możdżera. Do nagrań zespół wybrał strój 432 Hz. Za mix i master odpowiada Vojto Monteur.