Woodkid wreszcie zakończył cierpienia wszystkich fanów wypatrujących jego drugiego albumu. Następca nominowanego do Grammy „The Golden Age” z 2013 – „S16” – 16 października trafił do sklepów oraz serwisów cyfrowych.

Niespełna 48 godzin przed premierą „S16”, Woodkid zadebiutował w amerykańskiej telewizji, a konkretnie w programie Jimmy Kimmel Live!. Artysta wystąpił w towarzystwie orkiestry oraz z imponującą scenografią.


Artysta (aka Yoann Lemoine) określa utwór jako „prostą fortepianową balladę, która kontrastuje brzmieniowo z pozostałymi utworami na albumie. To intymna, oszczędna kompozycja z wołaniem o pomoc w tekście – to jak czuły, pełen miłości uścisk, moment spokoju we wszechogarniającym chaosie”.

Wcześniej artysta udostępnił dwie zupełnie inne zapowiedzi „S16”. Pierwszy singiel, „Goliath”, wraz z epickim teledyskiem, ukazał się w kwietniu. Jego monolityczny groove to przekaźnik dla pytań o jednostkową i zbiorową odpowiedzialność za stan świata. „Goliath” szybko zyskał przychylność mediów, w tym magazynów „Time” i „Rolling Stone”.

W czerwcu ukazał się natomiast utwór „Pale Yellow”, zwrot o 180 stopni, w stronę introspektywnej medytacji na temat intymności oraz trudności w pokonaniu zarówno mentalnych, jak i fizycznych przeszkód.

Jak wskazano w muzycznym i emocjonalnym spektrum „Horizons Into Battleground”, „Pale Yellow” i „Goliath”, „S16” kwestionuje pojęcie skali, od nieskończenie dużej do nieskończenie małej, równowagę sił pomiędzy człowiekiem a maszyną oraz ideę zbiorowej i jednostkowej odpowiedzialności za doprowadzenie świata na skraj załamania.

„S16” było nagrywane w Abbey Road Studios w Londynie oraz w innych miastach: Berlinie, Paryżu, Los Angeles i Islandii. Chór Suginami Junior Chorus z Tokio zapewnił odpowiednie otwarcie dla jednego szczególnego pasażu. Nazwa płyty nawiązuje do chemicznego symbolu i liczby atomowej siarki. „S16” kwestionuje samą materię: czym są nasze komórki? Z czego są stworzone nasze serca? Gdzie leży granica między rzeczywistością a fikcją? Siarka jest w rzeczy samej niezbędnym elementem dla żyjących stworzeń, ale może też bardzo łatwo zapłonąć. Jak żarliwe cierpienie podsycane muzyką, które można następnie uspokoić uczuciem dotyku kogoś bliskiego. 

„S16” to następca debiutanckiego „The Golden Age” z 2013, które sprzedało się w nakładzie niemal miliona egzemplarzy i było nominowane do dwóch nagród Grammy. Od czasu premiery krążka, Woodkid nawiązał współpracę z Nicolasem Ghesquiérem z Louis Vuitton, The New York City Ballet, Jonasem Cuaronem, skomponował też oryginalną ścieżkę dźwiękową do „Desierto”. Kolekcja Dior Homme jesień-zima 2013, „A Soldier on My Own”, była zainspirowana oraz zilustrowana utworem „Iron”, a tekst posłużył za nazwę kolekcji. W 2019 roku w serialu Netflixa „The Umbrella Academy” można było usłyszeć inny utwór z „The Golden Age” – „Run Boy Run” nie tylko pojawiło się w kluczowej scenie, ale i posłużyło za tytuł całego odcinka.

„S16” dostępne w serwisach cyfrowych oraz formatach fizycznych, w tym LP oraz limitowanym kolorowym 2LP i CD.