Po wyprzedanym koncertowym weekendzie klubu Jassmine, czas na kolejne ogłoszenia. Wiemy kto wystąpi 18, 19, 25, 26 i 27 września. Jassmine to nowe miejsce na mapie Warszawy. Ukrywa się dwa piętra poniżej skrzyżowania Koszykowej z Wilczą, w podziemiach Hotelu Nobu. Kameralny lokal tworzy unikalne okoliczności dla prezentacji muzyki na żywo.

18 września – Warszawskie Combo Taneczne

Jest ich siedmioro. Postanowili ocalić od zapomnienia piękne piosenki warszawskie, prezentując je we współczesnym brzmieniu i aranżacjach bliskich oryginałom. Repertuar Warszawskiego Combo Tanecznego to w przeważającej mierze piosenki przedwojenne, które 80 i więcej lat temu bawiły i wzruszały publiczność na rewiach, dansingach, a także na stołecznych ulicach i podwórkach. 

Zespół narodził się spontanicznie, a za jego powstanie odpowiedzialny jest Jan Emil Młynarski. Wraz z przyjaciółmi powołał do życia grupę, kierując się miłością, pasją i poczuciem obowiązku wobec tradycji, w jakiej się wychował. Szlify Warszawskie Combo Taneczne zdobywało grając na podwórkach Mokotowa, Pragi, Śródmieścia i w warszawskich lokalach. Wzorem muzyków sprzed lat wychowali sobie swoją publiczność, a koncertując wypracowali ciekawy, trafiający do ludzi repertuar.

Koncerty WCT są wyjątkowym spotkaniem z przeszłością, tradycją i nowym spojrzeniem. 20 kwietnia 2018 r. ukazał się trzeci longplay w dorobku Combo, zatytułowany „Sto lat panie Staśku!”.

19 września – Włodek Pawlik Trio

Trio przedstawi wyjątkowy program, w którym usłyszymy utwory z bestsellerowych albumów lidera Włodka Pawlika: „Anhelli” (2005), „America” (2015), „Night In Calisia” (2014) i „Pawlik/Moniuszko-Polish jazz” (2019). Właśnie w składzie Pawlik-Pańta-Konrad, z udziałem trębacza Randy Breckera, muzycy wystąpili w legendarnym nowojorskim klubie Blue Note, a nagrania z tego wydarzenia zostaną wkrótce udostępnione w ramach Włodek Pawlik Summer Jazz Festiwal.

25 września – Maciej Obara Quartet

Kwartet Obary jest zespołem wyjątkowym, który tworzy muzykę wielowarstwową. To sojusz niezwykle indywidualnych osobowości, instrumentalistów którzy oddali się współpracy w grupie, jednocześnie potrafiąc odnaleźć przestrzeń do własnej ekspresji. 

Doskonałą równowagę dla intensywnego brzmienia saksofonu altowego Obary, oscylującego między liryzmem i wybuchowością, stanowi Dominik Wania, pianista o doskonałej technice i klasycznym wykształceniu. Obara i Wania to „improwizatorzy o kosmicznej energii”, jak określił ich John Fordham z „The Guardian”. Wania po ukończeniu z wyróżnieniem krakowskiej Akademii Muzycznej odnalazł swoją ścieżkę w muzyce jazzowej. Już od pierwszego spotkania młodych artystów w zespole Tomasza Stańki było jasne, że impulsywnego i otwartego saksofonistę oraz introwertycznego i analitycznego pianistę połączy głębokie muzyczne porozumienie. Hołd dla Stańki artyści oddają w utworze zamykającym album „Three Crowns”. To elegijna ballada autorstwa Obary, zatytułowana „Mr. S”, która bliska jest charakterem słynnej „Balladynie”.

Pozycja Macieja Obary w jazzowym świecie nieustannie rośnie. W maju 2019 roku kwartet polskiego saksofonisty wygrał pierwszą nagrodę w prestiżowym konkursie „BMW Jazz Welt Award”. Jury doceniło zespół przede wszystkim za „ogromną amplitudę emocji, dynamikę oraz możliwości ekspresji, którymi zaskoczył i zafascynował publiczność Maciej Obara i jego kwartet. To właśnie liryczność brzmienia Obary, siła kompozycji oraz spontaniczność i nieskrępowana siła improwizacji tego wybitnego zespołu sprawiły, że kwartet stał się tegorocznym zwycięzcą”. 

Tytuł albumu „Three Crowns” odwołuje się do najwyższego szczytu Pienin Środkowych – gór położonych na granicy polsko-słowackiej. Nazwa nowej płyty może być jednocześnie odczytana jako nawiązanie do szczytowej formy kwartetu Macieja Obary, który zdobywa kolejne sukcesy na muzycznym szlaku wytyczonym dwa lata temu przez debiutanckie nagranie dla wytwórni ECM – album „Unloved”. Najnowszy materiał, zarejestrowany we francuskim studiu La Buissonne w marcu 2019 roku, to sześć premierowych kompozycji autorstwa lidera zespołu oraz dwie interpretacje utworów pióra polskiego kompozytora muzyki poważnej, współczesnej i religijnej Henryka Mikołaja Góreckiego (1993-2010). Obara poznał rodzinę Góreckich podczas swojego pobytu w Katowicach, mieście, w którym żył i tworzył słynny artysta. Jego spadkobiercy po raz pierwszy wyrazili aprobatę dla interpretacji utworów Góreckiego przez przedstawiciela muzyki improwizowanej. Obara zmierzył się z dwiema kompozycjami Góreckiego – pierwszą częścią suity „Trzy utwory w dawnym stylu” (1963 r.) oraz „Małe requiem dla pewnej Polki” (1993 r.). Saksofonista wraz z członkami swojego kwartetu Dominikiem Wanią, Ole Mortenem Våganem oraz Gardem Nilssenem, dodał dziełom Góreckiego intensywności umiejscawiając utwory w stylistyce współczesnego jazzu.

26 września – Music of Tomasz Stańko. Marcin Wasilewski Trio feat. Adam Pierończyk

– Tomasz był mentorem wielu polskich jazzmanów. Dla nas był kimś więcej, muzycznym ojcem. […] Kiedyś miałem wrażenie, że zawsze będziemy grać razem. […] Pomógł nam wypłynąć na szerokie wody. Powtarzał, że będziemy razem grać do końca życia – i tak było.

Trio Marcina Wasilewskiego wspólnie z Tomaszem Stańko zagrali tysiące koncertów i nagrali trzy arcyważne płyty: ”Soul OF Things”, „Lontano” i „Suspended Night”. Podczas wyjątkowego koncertu w Jassmine z Adamem Pierończykiem – wybitnym polskim tenorzystą, oddadzą muzyczny hołd swojemu Mistrzowi.

27 września – Paulina Przybysz / godz. 18:00 i 20:00

„Odwilż” – druga solowa płyta Pauliny Przybysz. Zbiór utworów został stworzony przez artystkę zimą 2018/2019 roku na poddaszu małej pracowni w lesie, z widokiem na drzewa uginające się pod czapami śniegu, a potem skraplające się w słońcu. Podobnie artystka opisuje swoje emocje i przemyślenia przy pracy nad albumem.

Paulina Przybysz tradycyjnie tworzyła muzykę przy współpracy z młodymi zdolnymi producentami jak Vito i Amar znani ze składu Bitamina, Paweł Stachowiak (Kroki, EABS), Marek Pędziwiatr, Spisek 1 (Night Marks, EABS), Adam Kabaciński, Max Psuja. 

Po raz pierwszy w dotychczasowej historii swoich wydawnictw, Paulina Przybysz zdecydowała się na słowa w całości napisane przez nią w języku polskim. Na płycie znajdziemy klasyczne strumienie świadomości o tematyce społecznej, duchowej, futurystycznej, romantycznej i intymnej. Gatunek muzyczny? You name it!