Trzecie wydawnictwo Derricka Hodge’a to jak do tej pory najpełniejsza odsłona jego wolności artystycznej. „Color of Noize” jest nazwą zespołu, projektu i tytułem samego albumu. Wydawnictwo promuje utwór „Not Right Now”.


Derrick Hodge współpracował z Robertem Glasperem, Maxwellem, Terencem Blanchardem czy Commonem — i zagrał na nagrodzonych GRAMMY albumach tych czterech artystów. Jako producent pomagał kształtować brzmienia płyt kolegów nagrywających dla Blue Note, jak Kendrick Scott czy James Francies. Współprodukował także z Quincym Jonesem album Justina Kauflina wydany przez wytwórnię Jonesa, Qwest. Wprowadził nowatorskie koncepcje współpracując z orkiestrami o światowej klasie w Atlancie, Chicago i Waszyngtonie, oraz nowe rozwiązania w ramach swojej rezydencji artystycznej na Monterey Jazz Festival w 2019 roku.

R+R=NOW to najnowsza supergrupa, którą założył. Jeśli trzeba by podsumować jego karierę jednym zdaniem, byłoby następujące: Hodge mógłby zagrać w każdym, absolutnie każdym zespole, ale nie da się go zaszufladkować.

„Color of Noize” to pod wieloma względami zwieńczenie tego wszystkiego, a zarazem całkowicie odrębny byt, choć nagrana na tym albumie muzyka faktycznie odzwierciedla różnorodność wpływów i doświadczeń — to mikstura, w której skład wchodzi jazzowy flow, hip-hopowy groove, głębia soulu i kreatywny ogień. Po raz pierwszy Hodge nagrywa zespół live na całej płycie. Było to pierwsze wspólne granie tej grupy oraz pierwszy kontakt muzyków z utworami napisanymi przez Hodge’a na tę sesję. Również po raz pierwszy Hodge zaprosił do współpracy koproducenta, którym został sam szef wytwórni Blue Note, Don Was.

Premiera albumu planowana jest na 26 czerwca.

Tracklista: The Cost // 2. Not Right Now // 3. Little Tone Poem // 4. You Could Have Stayed // 5. Color Of Noize // 6. 19 // 7. Fall // 8. Looking At You // 9. Heartbeats // 10. New Day // 11. You Could Have Stayed (Piano Version) feat. Jahari Stampley