Alicia Keys w towarzystwie wybitnych amerykańskich sportowców wystąpiła w nowej reklamie firmy Nike, która oprócz komercyjnego wydźwięku, ma przede wszystkim charakter społeczny – dotyka problemu dyskryminacji.
Artystka zaśpiewała „Change Is Gonna Come” Sama Cooka, a na ekranie oglądamy jednego z najlepszych współcześnie koszykarzy, LeBrona Jamesa oraz żywą legendę tenisa – Serenę Williams. Obraz wyreżyserowała Melina Matsoukas, laureatka Grammy, odpowiedzialna choćby za obraz do „Formation” Beyoncé.
Czarno-biały obraz wydaje się być odpowiedzią na ostatnie wydarzenia rozgrywające się w Stanach Zjednoczonych, w szczególności na dzielące obywateli dekrety prezydenta, Donalda Trumpa. Reklama Nike promuje sport jako „społeczny sposób na równouprawnienie”. „Równość nie powinna mieć granic. Piłka powinna odbijać się tak samo dla każdego” – można usłyszeć w spocie, pokazującym znanych sportowców różnych ras, płci i wyznania religijnego podczas treningów.
www.youtube.com/watch?v=43QTjFCPLtI
www.youtube.com/watch?v=cw8V9N2Bn9A