Kolejne muzyczne spotkania z cyklu “3 Nights with… “ w Pardon, To Tu. Tym razem zjedzie do Warszawy niemalże orkiestra. Orkiestra muzyków, którzy od wielu lat współpracują w różnych składach, a najpełniejszy jaki wspólnie tworzą to Resonance Ensemble Kena Vandermarka. Inicjatorem tego spotkania jest perkusista Michael Zerang, który już kilkakrotnie rezydował w Pardon, To Tu. Warto też wyróżnić dzień trzeci, kiedy to na scenie pojawi się formacja “Inner Ear” na czele z Mikołajem Trzaską – będzie to koncert promujący ich najnowsze wydawnictwo!!

3 Night With Pardon

Poniedziałek 25 listopada

  • Część I

Wacław Zimpel – (PL) clarinets; Katarzyna Karpowicz – (PL) koto; Michel Zerang – (US) drums

  • Część II

Dave Rempis – (US) sax; Michael Zerang – (US) drums

  • Cześć III

Dave Rempis – (US) sax; Piotr Damasiewicz – (PL) trumpet; Wojciech Traczyk – (PL) bass; Michael Zerang – (US) drums

Wtorek 26 listopada

Dave Rempis – (US) sax; Ken Vandermark – (US) sax; Ksawery Wójciński – (PL) bass; Michael Zerang – (US) drums

Środa 27 listopada

Inner Ear czyli:

Mikołaj Trzaska – (PL) sax, clarinets; Steve Swell – (US) trombone; Per Åke Holmlander – (SE) tuba; Tim Daisy – (US) drums

Można powiedzieć, że osobą odpowiedzialną za stworzenie Inner Ear jest właśnie amerykański saksofonista i kompozytor Ken Vandermark. Choć osobiście nie uczestniczy w projekcie, to z jego inicjatywy muzycy spotkali się po raz pierwszy w 2008 roku w czasie pierwszej trasy orkiestry Resonanse, którego wszyscy są członkami. Wtedy właśnie postanowili powołać do życia kwartet o nazwie Inner Ear.

Z chicagowskim perkusistą Timem Daisym, Mikołaj Trzaska miał okazję już wcześniej koncertować po Niemczech, Polsce i Stanach Zjednoczonych. Również z nowojorskim puzonistą Stevem Swellem Trzaska nawiązał bliższą współpracę, m.in. zagrali wspólną trasę po USA. Muzyka, którą wykonuje kwartet, to nic innego jak kontynuacja starej tradycji improwizowanego jazzu, poszerzona o świeże spojrzenie współczesnych muzyków pochodzących z różnych krajów świata. Muzyka kwartetu jest świadectwem, że jazz jest wciąż źródłem inspiracji i nie stał się jedynie dobrze sprzedającym się towarem na rynkach muzycznych.

Kwartet łączy rozmaite tradycje – jazz, sonorystykę i muzykę współczesną Na styku tych tradycji mamy do czynienia z generowaniem nowego, intymnego świata muzycznego. Główną ideą zespołu jest forma dialogu akustycznych instrumentów. Podczas improwizacji muzycy przyjmują różne rodzaje narracji muzycznej, od roli akompaniatorów, którzy z poszczególnych fraz budują skomplikowane struktury, do roli solistów.

Katarzyna Karpowicz – studia nad muzyką na koto rozpoczęła w Japonii. Obecnie mieszka w Polsce, ale kontynuuje swoje poszukiwania pod kierunkiem Michiyo Yagi. Fascynuje ją w równym stopniu tradycyjna muzyka japońska jak i muzyka współczesna, japońska scena improwizowana oraz noise’owa.

Wacław Zimpel – klasycznie wykształcony klarnecista oraz kompozytor, obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów na światowej scenie muzyki improwizowanej. Największe inspiracje czerpie z sakralnej i rytualnej muzyki różnych kultur. W swoich kompozycjach często odnosi się do dawnych kompozytorów tworząc swoiste, współczesne polemiki lub komentarze muzycznych tradycji.

Jest liderem takich zespołów jak Waclaw Zimpel Quartet, ToTu Orchestra, Hera oraz międzynarodowego Undivided, współtworzy Resonance, orkiestrę Kena Vandermarka. Współpracuje również z: Mikołajem Trzaską, Michaelem Zerangiem, Klausem Kugelem, Stevem Swellem, Bobbym Few, Markiem Tokarem czy Perrym Robinsonem.

Bilety 1-Dniowe – 25 zł
Karnet 3-Dniowy – 60 zł