Autorem pomysłu Bach Rewrite, czyli Bacha granego na fortepianach elektrycznych, jest producent projektu Filip Berkowicz, który zaprosił do tej sentymentalnej podróży w czasie Marcina Maseckiego, Piotra Orzechowskiego oraz Capellę Cracoviensis. “Pianiści – tłumaczy Berkowicz – z jednej strony okazali się znakomitymi interpretatorami partytur lipskiego kantora, z drugiej potwierdzili, szczególnie w kadencjach, że są genialnymi improwizatorami, traktującymi materiał Bachowski jako punkt wyjścia do własnych, twórczych przekształceń. Odbiorca tego albumu pewnie będzie miał skojarzenia z eksperymentami Wendy Carlos na krążku Switched-On Bach, jednak w tym przypadku chodziło przede wszystkim o połączenie orkiestry grającej na instrumentach z epoki z brzmieniem Wurlitzera i Rhodesa, które przewrotnie również winny już być traktowane jako instrumenty historyczne”.

“To coś, co zawsze chciałem zrobić. W tej muzyce jest tyle do odkrycia. Wielu artystów powiela schemat grania Bacha, więc co jakiś czas ktoś musi namieszać, by pamiętano, że nie ma jednego sposobu na Bacha. Bo i w jego czasach grywano go różnie” – mówi Piotr Orzechowski “Pianohooligan”.

bach rewrite