Dzisiaj o 20.30 w Pardon, To Tu odbędzie się koncert “The Rempis Percussion Quartet”. Muzycy grają w składzie: Dave Rempis – saksofon, Tim Daisy – perkusja, Ingebrigt Håker Flaten – kontrabas, Frank Rosaly – perkusja.

Funk, free jazz, swobodna improwizacja, afrykańskie rytmy oraz latynoamerykańska energia – z tej z pozoru nieco dziwnej mikstury powstał The Rempis Percussion Quartet. Formacja dowodzona przez charyzmatycznego saksofonistę Davida Rempisa od 2004 roku niestrudzenie udowadnia światu, że nie wszystko w muzyce jazzowej zostało jeszcze powiedziane. Rempis i jego kompani poruszają się po niczym nieograniczonych obszarach muzycznej wolności, w pewien magiczny sposób nie wprowadzając do swego świata ani krzty chaosu. Tylko ludzie wybitnie utalentowani i mający głowę na karku mogli stworzyć tak doskonałą hybrydę muzyczną, która zachwycić potrafi nie tylko wymagających krytyków muzycznych, ale także publiczność, która doceniła ich zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i Europie.

Dwóch zwariowanych perkusistów, dzielnie dotrzymujący im kroku basista oraz saksofon który wyrywa się poza wszelkie znane standardy – to właśnie RPQ.

Rempis Pardon 17.09-kopia 2

Perkusista Timothy Daisy urodził się 15 lipca 1976 r. w Waukegan w stanie Illinois. Tim jest jedną z podpór chicagowskiej sceny jazzowej od roku jego przybycia do Chicago (1997). Jednym z pierwszych muzyków, z którym Tim wtedy nawiązał kontakt był Dave Rempis – ich współpraca trwa po dziś dzień. W 1998 roku powstał pierwszy wspólny projekt – trio Triage (pierwotnie grał w nim na basie Gordon Lewis, w 2000 roku zastąpił go Jason Ajemian). Oprócz tego wraz z Davem Tim Daisy realizuje równolegle kilka różnych projektów – Tim Daisy / Dave Rempis Duo, Rempis Percussion Quartet czy The Engines (wraz z Jebem Bishopem i Natem McBridem). W roku 2001 Tim Daisy dołączył do kwintetu Kena Vandermarka – The Vandermark 5 (zastąpił tu Tima Mulvennę). Owocem tego spotkania jest pięć studyjnych albumów i dwa koncertowe boksy oraz współpraca wraz z Kenem Vandermarkiem w kilku innych grupach – Bridge 61 (wraz z Natem McBridem i Jasonem Steinem) oraz Frame Quartet (wraz z Fredem Lonberg-Holmem oraz Natem McBridem). Efektem trasy po Polsce Dragons 1976 w lutym 2008 roku jest współpraca Tima Daisy’ego z polskimi muzykami – triem The Light, a także duetowy projekt z klarnecistą Wacławem Zimplem. Tim prowadzi także własne zespoły, których repertuar bazuje na jego kompozycjach – są to Festival Quartet (z Keefem Jacksonem, Joshem Bermanem oraz Antonem Hatwichem), Sky and Light (z klarnecistą basowym Jasonem Steinem i Antonem Hatwichem) i New Fracture Quartet (z Jamie’m Branchem, Dave’m Miller’em i Nate’m McBride’m).

Ingebrigt Haker Flaten to najaktywniejszy basista norweskiej sceny jazzowej. Odnajduje się zarówno w stylistyce free jak i bardziej tradycyjnych formach jazzu. Zadebiutował świetnym autorskim albumem “The Year of the Boar” (Jazzland), m.in. z Davem Rempisem i Jeffem Parkerem. Z Kenem Vandermarkiem i Havardem Wiikiem tworzy trio Free Fall.

Pochodzący z Arizony Frank Rosaly mieszka i gra w Chicago od 2001 roku. Jest aktywnym członkiem wielu formacji, m.in.: Chicago Luzern Exchange, Rob Mazurek’s Mandarin Movie, Fred Lonberg-Holm’s Valentine Trio, Anchor, Postcards, Ken Vandermark’s Crisis Ensemble, Slow Cycle, Matana Robert’s Chicago Project, The Rempis Percussion Quartet, Rolldown, Fast Citizens, The Ingebrigt Haker-Flaten Quintet, Princess Princess, Musket, The Flatlands Collective The Nels Cline/Jeff Parker Quartet, The Nick Broste Quintet, Get in to Go Out, The Jeb Bishop Trio, Hearts and Minds, Josh Berman and His Gang, Remindring, Softbeater (solowy projekt).

Ich koncert to podróż do świata bez granic a zarazem bardzo skrupulatny wykład na temat kontrolowania muzycznego zewu natury – takich występów najzwyczajniej w świecie nie powinno się przegapiać.