Scott Bradlee’s Postmodern Jukebox, uwielbiany przez polską publiczność kolektyw, wraca w 2018 roku do Polski. Przyjazd grupy to rezultat wcześniejszych koncertów w naszym kraju, które cieszyły się ogromną popularnością i wypełniały kluby po same brzegi.

Mieliśmy okazję rozmawiać z Adamem Kubota, m.in. o polskiej publiczności, trudnościach w nagrywaniu utwór i wielu innych tematach. Zachęcamy do lektury.

www.youtu.be/xywNeumntoE

To nie pierwsza Wasza wizyta w naszym kraju. Jak wspominacie koncerty w Polsce, jaka dla Was jest polska publiczność?

Ludzie w Polsce są fantastyczni, zawsze śpiewają razem z nami i za każdym razem nasze występy wyprzedają się w całości. Często podchodzą by z nami porozmawiać i co zabawne myślą, że jestem Polakiem ze względu na nazwisko – Kubota – choć tak naprawdę pochodzi ono z Japonii.

Jaki jest wasz ulubiony styl vintage? Czy swing czy soul czy coś jeszcze innego?

Wszystkie są dobre do różnych zastosowań. Ja osobiście najbardziej lubię bebop, jest bardzo klasyczny.

Czy pomysły na aranż kawałka przychodzą od razu do głowy np. zasłyszycie w radio, coś was zainspiruje i nagrywacie? Czy jednak najpierw wybieracie starannie utwór do przeróbki, a potem próbujecie kilku aranżacji?

Najczęściej Scott Bradlee (założyciel grupy – przyp. red.) przychodzi do nas z konkretną piosenką którą chciałby przerobić i zaczynamy prace nad nią. Próbujemy różnych kierunków w jakie możemy pójść aby była jeszcze ciekawsza, inna, czasami nawet zmieniając znaczenie utworu.

www.youtu.be/OBmlCZTF4Xs

Czy zabraliście się kiedyś za utwór który bardzo chcieliście przerobić, ale nie chciał wyjść i ostatecznie odpuściliście?

„Uptown Funk” – Marka Ronsona . Ten utwór ma już dosyć oldschool’owy styl i trudno tak naprawdę przerobić go jeszcze bardziej.

Z których utworów jesteście najbardziej zadowoleni – które wyszły waszym zdaniem najlepiej?

Wiele utworów ma parędziesiąt milionów wyświetleń jak „Creep” w wykonaniu Haley Reinhart czy „All About That Bass” w wersji z naszej europejskiej trasy. Dla nas to powód do dumy, że trafiliśmy do tak ogromnej liczby ludzi.

Co decyduje o tym która wokalistka/wokalista ma śpiewać dany utwór?

Zazwyczaj to artyści mają swoją interpretację piosenki i dlatego pozwalamy im wybrać utwór który chcą zaśpiewać i zrobić z niego własną cudowną wersję. Nie decydujemy na zasadzie „O właśnie to ta konkretna osoba musi zaśpiewać ten kawałek.” Jeżeli to oni poczują się zainspirowani piosenką to wiemy, że wykonają świetną robotę.

Jakie utwory najwygodniej się przerabia?

To od nas zależy czy utwór jest trudny czy łatwy. Od naszej kreatywności jak bardzo chcemy skomplikować daną piosenkę. Wiadomo, prościej przerabia się utwory które mają już jakąś linię melodyczną niż np. pisać zupełnie od zera melodię do tekstu mówionego lub rapowanego.

www.youtu.be/FyFwko9O2UE

Skąd zamiłowanie akurat do tego rodzaju muzyki? Czy macie jakieś korzenie z tym związane, czy np. w domach taka muzyka grała?

To po prostu świetna muzyka, bardzo klasyczna którą ludzie zawsze kochali i myślę, że ta miłość się nie skończy. Scotta zawsze ciągnęło do tego gatunku. Ja gdy pierwszy raz zacząłem grać jazz w szkole, bardzo wciągnąłem się w te klimaty, szczególnie właśnie klasyczne.

Jakie są wasze plany na najbliższą przyszłość?

To ważne byście wiedzieli, że my stale zmieniamy nasze występy na żywo. To nie jest zawsze takie samo show, za każdym razem jak przychodzicie. Podejmujemy współprace z nowymi wokalistami, pracujemy nad nowymi aranżami i sam styl występów się ciągle zmienia. Więc gdy przychodzicie na Postmodern Jukebox – to co zobaczycie, nie wydarzy się drugi raz. Staramy się aby każdy kolejny koncert był lepszy.

Czy Ty masz jakąś konkretną piosenkę którą bardzo byś chciał przerobić?

„The Humpty Dance” Digital Underground. Dla mnie jest idealna, chociaż nie wiem co Scott na to.

Nie przegap okazji i zobacz na żywo kolektyw Scott Bradlee’s Postmodern Jukebox.

29 kwietnia, Stary Maneż, Gdańsk // 30 kwietnia, Klub Stodoła, Warszawa // 18 maja, Klub Studio, Kraków // 19 maja, Centrum Koncertowe A2, Wrocław

Bilety już w sprzedaży na www.LiveNation.pl, www.Ticketmaster.pl, www.Stodola.pl oraz w salonach sieci Empik.

Rozmawiały: Jagoda Witkowska i Aleksandra Petrus