Doczekaliśmy się! Po tym jak 21 września ukazał się solowy debiut fonograficzny wokalistki Magdaleny Zawartko zatytułowany „Satyagraha”, który jest zwieńczeniem jej 10-letniej działalności w sferze muzyki jazzowej. Od teraz dostępny jest również w serwisach streamingowych. Kierownictwo muzyczne projektu objął Michał Tokaj i jest on autorem większości aranżacji muzycznych.
„Satyagraha”, czyli „uchwycenie prawdy”, odnosi się nie tylko do teorii jaką głosił Gandhi, ale przede wszystkim do prawdy jaką w świecie chaosu i konsumpcjonizmu daje nam muzyka. Jest to swego rodzaju muzyczny manifest i emocjonalny oręż w koncepcji siły człowieka pozostającego w stanie prawdy. Warto też zauważyć, że zarówno „Satyagraha”, jak i muzyka jazzowa miały znaczący wpływ kulturowy i historyczny oraz nadal inspirują i wpływają na ludzi na całym świecie na swój własny, niepowtarzalny sposób.
Na płycie znajdują się autorskie kompozycje inspirowane wielokulturowością naszego świata i jazzowe interpretacje utworów przedstawiających synkretyzm religii i kultur za pomocą emocjonalnego przekazu jaki ze sobą niosą.
Magdalena Zawartko to wokalistka, improwizatorka, rozmiłowana w muzyce etnicznej. Nie lubi klasyfikować swojego głosu i często eksperymentuje z jego brzmieniem. Pozwala jej to swobodnie posługiwać się wieloma technikami od śpiewu etnicznego po operowy, czego dowodem jest ostatni projekt Piotra Wojtasika VOICES, w którym jako solistka realizuje zróżnicowane partie wokalne.
Jej autorski projekt Zawartko/Piasecki „Leć głosie” reprezentował Europejską Stolicę Kultury w wielu krajach Europy i został uhonorowany Nagrodą Gazety Wyborczej WARTO 2016. W roku 2021 została uhonorowana Orderem Zasłużony dla Kultury Polskiej, a w 2023 otrzymała nominację do prestiżowej nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii Odkrycie Roku.
Magdalena Zawartko współpracowała i nagrywała z czołowymi muzykami jazzowymi, takimi jak: Billy Harper, Billy Hart, Leszek Możdżer, Dariusz Oleszkiewicz, Piotr Wojtasik, Dominik Wania, Michał Tokaj, Michał Barański, Michał Miśkiewicz.