“SOS” to drugi studyjny album amerykańskiej piosenkarki SZA. Album został wydany 9 grudnia 2022 roku przez Top Dawg Entertainment i RCA Records. Zawiera gościnne występy Dona Tolivera, Phoebe Bridgers, Travisa Scotta i Ol ‘Dirty Bastard. Album promowany był przez trzy single – „Good Days”, „I Hate U” i „Shirt”, z których dwa znalazły się w pierwszej dziesiątce listy Billboard Hot 100. „Good Days” zajął dziewiąte miejsce, „I Hate U” siódme, a „Shirt” 11.

Album będący kontynuacją jej debiutu “Ctrl” został po raz pierwszy potwierdzony w styczniu 2020 roku. W wywiadzie dla Rolling Stone SZA wspomniała, że ​​​​„przygotowuje nową muzykę”, ale stwierdziła, że ​​​​na razie może to nie zaowocować albumem. Powiedziała również, że plotka, o tym że ​​​​planuje wydać trylogię albumów, a następnie wycofać się z muzyki, „to nonsens”. W wywiadzie SZA ujawniła również, że spędziła czas w studiu z Timbalandem. Współpracowała także z Sią, z którą podobno napisała trzy piosenki. Według Vulture, SZA wcześniej wyraziła zamiar współpracy z Justinem Timberlake’em, Post Malone, Jackiem Antonoffem i Brockhamptonem nad jej przyszłymi piosenkami.

3 kwietnia 2022 roku została zapytana o album w wywiadzie dla Variety. Twierdziła, że ​​właśnie skończyła go na Hawajach, i że to już niedługo ujrzy światło dzienne. Opisała również projekt jako swój „najbardziej uniseksowy album”. 2 maja 2022 roku, podczas Met Gala, SZA ujawniła Vogue’owi, że album ma ukazać się latem, nazywając go do „SZA Summer”. W październiku 2022 roku ogłosiła, że ​​album może ukazać się „lada dzień”. Ostatecznie album ukazał się 9 grudnia 2022 roku.


Wydawnictwo składa się z dwudziestu trzech utworów napisanych i skomponowanych przez samą wokalistkę, przy udziale pisarzy i producentów, w tym Babyface, Jeffa Bhaskera, Benny’ego Blanco, Rodneya Jerkinsa, DJ Dahi, Gabriela Hardemana, Anta Clemonsa, Lizzo i Björk. Album zawiera współpracę z Donem Toliverem, Phoebe Bridgers, Travisem Scottem i Ol’ Dirty Bastard.

Muzycznie album jest inspirowany współczesnym R&B, z wpływami hip hopu i popu. Album sampluje odniesienia dźwiękowe do soulu, gospel, jazzu i melodyjnego rapu. Brzmienie albumu zostało opisane jako „zróżnicowana paleta”, łącząca elementy „surf rocka” i „grunge”, obok „jej ukochanych bitów lo-fi”.