Cztery lata po debiutanckiej płycie live, bawarski pianista Chris Gall i mieszkający w Londynie perkusista Bernhard Schimpelsberger prezentują studyjną odsłonę projektu Myriad. Dziewięć oryginalnych kompozycji duetu oraz utwór Johna Cage’a wypełniają program albumu.

Wpływy europejskiej klasyki i jazzowej improwizacji mieszają się na płycie z inspiracjami muzyką Dalekiego Wschodu i Indii. „Myriad” jest albumem który – w pozytywnym sensie – przekracza granice i łamie bariery. Delikatnie zmienia nastroje, uwodzi rytmem, głębokim porozumieniem pomiędzy muzykami. Na nowo definiuje rozumienie Muzyki świata, dzięki indywidualnemu podejściu w fuzji kultur Wschodu i Zachodu.


Duet jest najmniejszym możliwym zespołem. Dialog dwójki muzyków wymaga niebagatelnych umiejętności. Gra w duecie zawsze jest wyzwaniem i zarazem wielką przygodą. Wymaga stworzenia i utrzymania więzi – zarówno na płaszczyźnie muzycznej jak i osobistej. Znalezienia wspólnej przestrzeni, otwartości na podążanie w nieznanych i nieodkrytych dotąd kierunkach, wrażliwości.

Chris Gall i Bernhard Schimpelsberger perfekcyjnie odnajdują się w tych założeniach. W dziesiątce utworów albumu „Myriad”, pianista i perkusista, poszukują muzycznej ekspresji, która pozwoli im na wyeksponowanie tego co ich łączy, ale także kwestii w których się różnią. Artyści spotkali się po raz pierwszy w Austrii w roku 2003 podczas koncertu brazylijskiej wokalistki Giany Viscardi, z którą występował Chris Gall. Bernhard Schimpelsberger zaprosił wówczas pianistę do swojego zespołu Taalism, w którym występował wraz z mistrzem sitaru Shakirem Khanem.

Chris Gall definiuje swoje muzyczne korzenie w europejskiej muzyce klasycznej oraz jazzie i muzyce improwizowanej. Panista ma w swojej dyskografii liczne nagrania z własnym triem, w duetach oraz solo. Albumy te ukazywały się nakładem wytwórni ACT, Acoustic Music i GLM. Bernhard Schimpelsberger kilka lat spędził w Indiach poświęcając je na poznawanie muzyki hinduskiej oraz złożonych struktur muzycznych Dalekiego Wschodu.

Muzycy tak wspominają pracę nad płytą:

„Przez cztery tygodnie przesyłaliśmy sobie pomysły i muzyczne szkice w plikach. Czternaście dni przed nagraniami pracowaliśmy już wspólnie, składając fragmenty, których wynikiem jest nasza wspólna płyta. Nagrania ze studia Bavarian Broadcasting Organisation zawierają utwory w większości przygotowane z myślą o tym duecie.”