Duet improwizujący. Tworzą go młodzi, ale uznani już w Polsce i na świecie muzycy jazzowi: wokalista Wojciech Myrczek i pianista Paweł Tomaszewski. Siła duetu tkwi w przenikaniu się dwóch indywidualności, które emanują charyzmą, muzyczną pomysłowością i dbałością o każdy dźwiękowy szczegół. Prowadzą muzyczny dialog, nie stroniąc od niebanalnej piosenki, szalonej improwizacji, chwil zadumy – zawsze jednak z poczuciem humoru.

NOVA Scena zaprasza na premierowy koncert promujący nową płytę “LOVE REVISITED”.

Myrczek

WOJCIECH MYRCZEK – polski wokalista jazzowy. Urodził się w 1987 roku, wychował w Czechowicach-Dziedzicach. Jego muzyczna droga rozpoczęła się od nauki gry na fortepianie i wiolonczeli. Fascynacja jazzem i śpiewem nadeszła później i zaprowadziła go na studia w Instytucie Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach, które ukończył z wyróżnieniem.

Artysta jest laureatem nagród i wyróżnień otrzymanych na przeróżnych festiwalach w Polsce i zagranicą, m.in.:

• I miejsce oraz nagroda publiczności na Shure Montreux Jazz Voice Competition 2013 (Szwajcaria). • Grand Prix w konkursie „Jazz Voices 2011” (Litwa).

• Nagroda dla Największej Indywidualności Konkursu “Lotos Jazz Festival – Bielska Zadymka Jazzowa 2010”.

• I miejsce w konkursie “Międzynarodowe Spotkania Wokalistów Jazzowych w Zamościu” w 2007 roku.

Za osiągnięcia w dziedzine kultura nagrodzony przez Burmistrza Czechowic-Dziedzic oraz Starostę Bielskiego.

W swojej karierze współpracował z Janem „Ptaszynem” Wróblewskim, Tomaszem Stańko, Henrykiem Miśkiewiczem, Anną Serafińską, Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice “Camerata Silesia”. Występował m.in. na festiwalach “The Hague Jazz” (Holandia), “BlueBoat” (Niemcy), Zamojskim Festiwalu Kultury im. Marka Grechuty, Green Town of Jazz” w Zielonej Górze, „Emanacje” w Lusławicach, „Kolorach Polski” w Aleksandrowie Łódzkim.

Jego śpiew cechuje z jednej strony przywiązanie do jazzowej tradycji, a z drugiej nowoczesne podejście do instrumentu, jakim jest ludzki głos. W 2010 roku nagrał album “Wojciech Myrczek Quintet – We’ll Be Together Again”.

Od roku 2012 jest pedagogiem Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach

PAWEL TOMASZEWSKI – pianista, kompozytor, aranżer, producent. Wykładowca w Instytucie Jazzu im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Absolwent tej samej uczelni z wykształceniem w dwóch fakultetach: fortepian (2007) oraz kompozycja i aranżacja (2006). W 2013 roku uzyskał tytuł doktora w specjalności gra na fortepianie.

Zdobywca Grand Prix oraz nagród indywidualnych wszystkich najważniejszych konkursów jazzowych w Polsce, m.in. Bielska Zadymka Jazzowa, Jazz Juniors, Jazz nad Odrą, Festiwal Standardów Jazzowych, Krokus Jazz Festival. Odznaczony Złotym Laurem Umiejętności i Kompetencji w przez Regionalną Izbę Gospodardzą w Katowicach.

Koncertował na scenach całego świata z polskimi i międzynarodowymi gwiazdami szeroko pojętej muzyki jazzowej i rozrywkowej. Występował w składach bardzo zróżnicowanych aparatów wykonawczych – od koncertów solowych po koncerty z orkiestrami symfonicznymi.

W swojej karierze pracował z artystami z najwyższej półki, reprezentującymi różnorodne gatunki w muzyce. Występował u boku takich gwiazd jak: Maria Schneider, Rick Margitza, Eric Marienthal, Dean Brown, Xantone Blacq, Nigel Kennedy, Larry Coryell, Troy Miller, Steve McCraven, Karen Edwards, Judy Bady, Troy Anderson, Steve Logan, Michał Urbaniak, Krzesimir Dębski, Zbigniew Namysłowski, Jarosław Śmietana, Urszula Dudziak, Anna Serafińska, Mika Urbaniak, Piotr Wojtasik, Grzegorz Nagórski, Sławomir Jaskułke, Mieczysław Szcześniak, Marita Alban Juarez, Halina Młynkowa, Ewa Uryga, Adam Bałdych.

Na jego koncie widnieje kilkanaście płyt CD, w tym płyta autorska „Actual Proof” oraz nagrania telewizyjne i radiowe, na których występował w charakterze pianisty, keyboardzisty, hammondzisty, aranżera oraz producenta muzycznego.

W roku 2009 zdobył prestiżową nagrodę Fryderyk w kategorii “Jazzowy Debiut Roku” za płytę “Dedication” z Kwartetm Grzegorza Nagórskiego.

Wykładał na Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Puławach, Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Chodzieży, Szczecińskich Warsztatach Muzyki Rozrywkowej, Międzynarodowym Kursie Big-Bandów w Nysie.

REKOMENDACJE

„Uwaga: duet roku!!! Fortepian i głos – Tomaszewski & Myrczek. Oto przed nami swoje w-dźwięki roztaczają: radość muzykowania, polot i muzyczna swada – w ambitnej, a lekkiej formie. Wojtek Myrczek jest wokalistą przeznaczonym przez Kreatora i przyrodę do muzykowania. Paweł Tomaszewski “Herbi”- od herbarza, jak myślę, bo jego granie to muzyczne szlachectwo najwyższej próby. Skazani!!! Sprawdźcie i sami się przekonajcie. Duet Myrczek & Tomaszewski jest “Unforgettable”. Ta płyta, tej jesieni jest “My One And Only Love”.”
Mietek Szcześniak

„Wokalista Wojtek Myrczek jest dla mnie wspaniałym odkryciem. Mogę go słuchać na okrągło bo jego śpiew przynosi ulgę. Wojtek ma piękny niski aksamitny głos, perfekcyjny timing, śpiewa z drivem, swinguje i świetnie improwizuje. Wróżę mu wielki sukces i jestem dumna, że mamy takiego wybitnie uzdolnionego wokalistę. Muszę zaznaczyć, że fenomenalny pianista Paweł Tomaszewski, który jest częścią duetu jest z pewnością dla Wojtka wielką inspiracją.”
Urszula Dudziak

„To niesamowite, że dwóch muzyków nagrało tak kolorową i zróżnicowaną płytę, która brzmi jak orkiestra symfoniczna i big-band w jednym. W końcu to Myrczek & Tomaszewski.” Michał Urbaniak „To rewelacja na naszym rynku! Dwóch niezwykłych, godnych siebie artystów w przepięknym repertuarze. Wokalny instrumentalista i śpiewający pianista w niezwykłych duetach. A zdawało się niektórym, że już w tym gatunku wszystko powiedziano.”
Krzesimir Dębski

„Niezwykła to płyta jak na “zwyczajny” duet. Dokładnie przemyślane aranżacje dają w efekcie zaskakująco różnorodne i skontrastowane ze sobą wykonania, w których aż roi się od coraz to innych elementów poszerzających możliwości fortepianu i głosu ludzkiego. Nienaganna technika i wyobraźnia Pawła Tomaszewskiego po raz kolejny zachwyca. Elastyczność i swoboda głosu Wojciecha Myrczka zaskakuje: jest tak samo wiarygodnym epigonem Sinatry jak kontynuatorem linii wytyczonej przez McFerrina czy współczesnego mainstreamu spod znaku Ellinga. Preparacje fortepianu, śpiewanie linii basu, zróżnicowanie faktur, stylistyk, reharmonizacje standardów – wszystko to przyciąga uwagę od początku do końca materiału, cieszy ucho i pozostawia niedosyt. Proszę o więcej!”
Krzysztof Herdzin