projekt B brenda walsh

To pierwsza tego typu akcja zorganizowana w Polsce. Mimo, iż w Stanach Zjednoczonych i w zachodniej Europie idea crowdfundingu podbija muzyczne rynki już od dawna, dopiero teraz dociera do naszego kraju. Jej pionierami zostali muzycy z zespołu Brenda Walsh.

400 milionów dollarów w ciągu trzech lat na realizację przedsięwzięć kreatywnych twórców i przedsiębiorców – tyle pozyskał największy portal crowdfundingowy na świecie. To najlepszy dowód na to, że idea finansowania społecznościowego daje szerokie spektrum możliwości do realizowana najbardziej śmiałych projektów.

W najprostszych słowach crowdfunding jest formą zbierania kapitału na przedsięwzięcia społeczne i biznesowe od Internautów. Swoją własną kampanię można budować na różnych płaszczyznach: kulturalnych, społecznych, biznesowych i charytatywnych. Najważniejszy zawsze jest dobry pomysł, wokół którego buduje się swoją wiarygodność. Każdy z Internautów, który zaangażuje się w projekt choćby najmniejszym wkładem finansowym, otrzymuje od pomysłodawcy różnego rodzaju bonusy w postaci gadżetów, biletów, spotkań z twórcami czy możliwości wzięcia udziału w ciekawych eventach. Celem każdego projektu jest zgromadzenie określonej kwoty na koncie. Jeśli cel nie zostanie osiągnięty – wszystkie pieniądze zwracane są Internautom.

Brenda Walsh jako jedna z pierwszych będzie przecierać szlaki dla muzyków w Polsce. Celem „Projektu B” jest uzbieranie 25 tysięcy złotych, które umożliwią nagranie profesjonalnej EP-ki, zrobienie teledysku i zorganizowanie trasy koncertowej po całej Polsce. W zamian za pomoc wspierający otrzymają nagrody (np. egzemplarz nowej płyty – również w wersji extended z remixami i wersjami koncertowymi, koszulki z nadrukiem, wejście na specjalnie zorganizowany koncert po zakończeniu projektu 1 kwietnia 2013 roku). Ciekawą nagrodą w projekcie jest udział w teledysku do piosenki „Werk to the B.”, którą napisali… Internauci na Facebook’u.

Więcej szczegółów można znaleźć tutaj.

test: Aldona Korzeniowska