Wielu wie, że JazzSoul.pl nie zamyka się na muzykę, o której w naszym kraju trudno. Dlatego chcemy fanom jazzu, soulu… polecić czasopismo związane z muzyką klasyczną! – zdziwieni? Nie powinniście być. Muzyka klasyczna to rdzeń wszystkiego. Jeśli się mylę sprostujcie mnie. Zresztą czasopismo nie jest tylko o muzyce klasycznej. Poniżej zachęcam do przeczytania informacji o misji Presto.

Czasopismo o muzyce klasycznej nie musi być nudne, a język, którym się o niej pisze, trudny. Udowadniają to autorzy Presto – nowego czasopisma o muzyce klasycznej.

Pierwszy numer Presto wychodzi pod hasłem: „Klasyka jest pop”, które jest jednocześnie manifestem redakcji. Przeczytamy w nim m.in. o tym, czy warto muzykę klasyczną zamykać w getcie filharmonii, odkryjemy tajemnice i historię jej największych przebojów, poznamy artystów, którzy odnieśli komercyjny sukces, na miarę gwiazd pop. Dowiemy się, jak radzili sobie z popularnością idole muzyki klasycznej od romantyzmu do współczesności, skąd się wzięła Lady Gaga, czy nasze ucho nas oszukuje oraz jak z muzyki zrobić nie tylko swoją życiową pasję, ale i biznes. Muzyka jest kluczem do poznawania świata: redaktorzy Presto dzielą się swoimi muzycznymi wrażeniami z podróży i pokazują jak zwiedzać… uchem. Nie zabraknie też recenzji płyt, książek, stron internetowych i filmów oraz relacji z ciekawych, zdaniem redakcji, wydarzeń ostatniego kwartału.

Razem z grupą młodych ludzi, w większości studentów Instytutu Muzykologii UW, postanowiłam stworzyć czasopismo, które będzie adresowane nie tylko do specjalistów i zaawansowanych melomanów. – mówi Kinga Wojciechowska, redaktor naczelna – Presto z przyjemnością przeczytają osoby, które sporadycznie chodzą do filharmonii, ale lubią czasem posłuchać muzyki klasycznej. Zadbaliśmy nie tylko o merytoryczny poziom tekstów, ale także o atrakcyjną i nowoczesną szatę graficzną. Uważamy, że polscy czytelnicy zasługują na takie czasopismo o muzyce klasycznej, jakie od dawna czytają Francuzi czy Brytyjczycy.

Presto jest kwartalnikiem i kosztuje 12 zł. Pierwszy numer jest w sprzedaży od 2 kwietnia do końca czerwca, w empikach oraz salonach prasowych Relay, Inmedio i Ruch na terenie całego kraju. Następny numer pojawi się na początku lipca, czyli w sam raz na wakacje. O czym będzie – tego autorzy jeszcze nie zdradzają.

Aby być bliżej swoich czytelników, redakcja prowadzi stronę na Facebooku, pod adresem: www.facebook.com/prostoomuzyce. Razem z czasopismem w wersji papierowej rusza strona www.prostoomuzyce.pl, na której będzie można m.in. zamówić prenumeratę lub kupić egzemplarze archiwalne, a także – posłuchać wybranych artykułów z czasopisma.