The Underflow (M. Gustafsson / Rob Mazurek / David Grubbs) – Warszawa

    Kiedy:
    21 Styczeń 2020@20:30 – 22:30
    2020-01-21T20:30:00+01:00
    2020-01-21T22:30:00+01:00
    Gdzie:
    Pardon, To Tu
    Podoskich
    00-637 Warszawa
    Koszty:
    Bilety: 39 PLN (przedsprzedaż) i 49 PLN (w dniu koncertu)

    Skład marzenie. Współpracowali ze sobą już w różnych konfiguracjach muzycznych, ale dopiero w 2019 r. kurator i promotor John Corbett (który również jest wydawcą ich płyty – Corbett vs. Dempsey) zaproponował, aby zagrali pierwszy raz wspólnie dwa koncerty w Atenach. Możemy mówić o szczęściu, że zdecydowali się na kontynuacje tego niecodziennego projektu i dlatego jest nam niezmiernie miło, że już niebawem zagrają na naszej scenie w Pardon, To Tu (drugi koncert odbędzie się w Lublinie): Saksofonista Mats Gustafsson (FIRE!), trębacz Rob Mazurek (Chicago Underground Duo) i gitarzysta David Grubbs (Gastr del Sol) – czyli THE UNDERFLOW. Zapraszamy bardzo serdecznie!

    • Wtorek, 21.01.2020 – g. 20:30
    •cBilety: 39 PLN (przedsprzedaż) i 49 PLN (w dniu koncertu)
    • Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa

    David Grubbs – electric guitar and voice
    Mats Gustafsson – saxophones and live electronics
    Rob Mazurek – trumpet and electronics

    Bilety są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl, strony Going., w EMPIKACH oraz w „Pardon, To Tu” przy barze (bilety kolekcjonerskie). Bilety można także nabyć w dniu koncertu (od godziny 19:00) ‚na bramce’, o ile nie zostaną wcześniej wyprzedane.

    ➳ Liczba miejsc siedzących jest ograniczona

    Prosimy osoby, które są zainteresowane miejscem siedzącym o odpowiednio wcześniejsze dotarcie na koncert (od 19:00).

    Mats Gustafsson

    (ur. 1964) to jeden z najbardziej cenionych europejskich przedstawicieli muzyki improwizowanej. Urodzony na północy Szwecji Gustafsson już jako nastolatek grał na instrumentach klawiszowych, flecie oraz saksofonie. Karierę muzyczną zaczął w 1982 roku w zespołach jazz-rockowych i punkowych. W połowie lat 80. przeprowadził się do Sztokholmu. W 1990 roku grał w Londynie w projekcie Company Dereka Baileya. W tym okresie zaczął też regularnie odwiedzać Chicago i nawiązywać kontakty z tamtejszą sceną jazzową (Ken Vandermark, Hamid Drake). W 2012 roku nagrał płytę The Cherry Thing, będącą upamiętnieniem słynnego trębacza jazzowego Dona Cherry’ego. W nagraniach brała udział córka Cherry’ego, Neneh.

    Współpracował m.in. z Sonic Youth, Peterem Brötzmannem, Derekiem Bailey, Svenem-Åke Johanssonem, Yamataką Eye, Hamidem Drakiem, Kenem Vandermarkiem, Lee Ranaldo, Thurstonem Moore’em, Axelem Dörnerem, Michaelem Zerangiem, Evanem Parkerem, Merzbow, Hanem Benninkiem, Joem McPhee, FourTet, Paalem Nilssen-Love, Ikue Mori, Stianem Westerhusem i Colinem Stetsonem. Jest liderem zespołów Fire! Fire! Orchestra, The Thing i Swedish Azz.

    Rob Mazurek

    Kornecista zakorzeniony w tradycji hard bopu, jest jednym z najbardziej fascynujących improwizatorów swego czasu. Jako założyciel kolektywu Chicago Underground i zespołu Isotope 217, zredefiniował na nowo granice gatunków muzycznych.

    Urodzony w 1965 r. w New Jersey, muzyką zajmował się już od najmłodszych lat. Zaczynał od gry na kornecie w szkolnym zespole. Zafascynowany muzyką Ornetta Colemana, Art Ensemble of Chicago, Henry Threadgilla, w 1996 roku utworzył Chicago Underground, popołudniowe warsztaty muzyczne w chicagowskim klubie The Green Mill. Jedną z pierwszych osób, którą zaprosił do współpracy był gitarzysta Jeff Parker.

    Współpracował m.in. z Tortoise, Stereolab i Samem Prekopem. W 1997 założył Isotope 217, którego muzyka łączy w sobie elementy jazzu, funku, hip-hopu i elektroniki. Pod koniec lat 90tych, zainspirowany muzyką Mortona Feldmana, Mazurek rozpoczął pracę nad tworzoną komputerowo muzyka konkretną do projektu Orton Socket. Powołał też rodzaj muzycznego, gwiazdorskiego kolektywu The Exploding Star Orchestra – łącząc kilka pokoleń chicagowskich muzyków.

    David Grubbs

    był członkiem-założycielem zespołów Gastr del Sol, Bastro i Squirrel Bait; wydał czternaście albumów solowych i ukazał się w ponad 190 wydawnictwach. Jego w 2000 r. wydany album „The Spectrum Between” (Drag City) został nazwany „Albumem roku” w London Sunday Times.