Kalendarz koncertowy

Paź
18
czw
Piotr Schmidt Quartet – Saxesful – Warszawa
Paź 18@19:30 – 21:00

Jesienią wielbiciele jazzu oraz muzyki improwizowanej staną się uczestnikami wyjątkowego wydarzenia – już 1 września odbędzie się premiera płyty Piotr Schmidt Quartet – Saxesful, której towarzyszyć będzie seria koncertów w całej Polsce.
Wybitny jazzowy trębacz Piotr Schmidt nagrał płytę z całą plejadą najwspanialszych polskich saksofonistów jazzowych a wśród nich: Jan Ptaszyn Wróblewski, Zbigniew Namysłowski, Henryk Miśkiewicz, Grzech Piotrowski, Maciej Sikała, Piotr Baron oraz Adam Wendt.

Trasa promująca krążek zagości w najwspanialszych filharmoniach w Polsce a 18 października zespół zagości w Natolińskim Ośrodku Kultury w Warszawie! Jako goście specjalni do kwartetu Piotra Schmidta zaproszeni są tego dnia Jan Ptaszyn Wróblewski oraz Henryk Miśkiewicz.

Repertuar zespołu to hity muzyki jazzowej: znane standardy zaaranżowane i zagrane tak, by pozostać w sercu słuchaczy na bardzo długo.

W skład kwartetu wchodzą także: Wojciech Niedziela – fortepian, Maciej Garbowski – kontrabas oraz Krzysztof Gradziuk – perkusja. Dwaj ostatni kojarzeni ze znanym trio jazzowym – RGG.

Piotr Schmidt Quartet – Saxesful – największe przeboje muzyki jazzowej, najwspanialsi polscy saksofoniści. Piękno sztuki – jazz.

W Natolińskim Ośrodku Kultury zapraszamy na koncert 18 października o godzinie 19.30.

Skład:

Piotr Schmidt – trąbka
Wojciech Niedziela – fortepian
Maciej Garbowski – kontrabas
Krzysztof Gradziuk – perkusja

+

Jan Ptaszyn Wróblewski – saksofon tenorowy
Henryk Miśkiewicz – saksofon altowy

Paź
19
pt
Tubis Trio – Warszawa
Paź 19@19:00 – 20:00

Docenione przez krytyków trio jazzowe tworzą od 2008 roku Maciej Tubis (fortepian), Paweł Puszczało (kontrabas) oraz Przemek Pacan (perkusja). Zespół wykonuje autorskie kompozycje, których styl nakreśla improwizacja zaczerpnięta z jazzu, ale otwarta na szersze horyzonty. Jak mówi pianista Maciej Tubis: „Słowo jazz zbyt ogranicza i szufladkuje.” W ten sposób powstają utwory z melodyjnymi tematami, ale nieprzewidywalnymi formami. Klasycyzujące polifonie przechodzą w rockowe ostinata. Trio inspiracje czerpie z szeroko pojętej muzyki, czasami sięgając nawet po tematy muzyki pop, ale przerobione z największym kunsztem artystycznym. W ten sposób nawiązując do zespołów takich jak The Bad Plus czy E.S.T. Tubis Trio zaskakuje publiczność świeżością z jaką podchodzi do każdego koncertu. Zawsze dając 100% ekspresji, która jest najważniejsza w tym zespole i którą publiczność zawsze w pełni od muzyków odbiera. Cytując jednego ze słuchaczy „Podobało mi się! Ale to chyba nie był jazz? Bo ja jazzu to nie lubię!”. Trio wydało płytę „Live In Luxembourg”, która w 2009 roku została wybrana jedną z najlepszych płyt jazzowych na świecie według brytyjskiego magazynu Jazzwise.

▎ TUBIS TRIO
Maciej Tubis – fortepian
Paweł Puszczało – kontrabas
Przemysław Pacan – perkusja

Piątek, 19.10.2018
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 50 PLN
Ulgowy – 45 PLN

* Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
** Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
*** W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
**** Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.
– – – – – – – – – – –
★ Maciej Tubis – Pianista, łodzianin z urodzenia (7 lipca 1983r.)
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w klasie fortepianu profesor Beaty Cywińskiej. Obecnie jest wykładowcą tejże uczelni w dziedzinie improwizacji (w katedrach fortepianu, edukacji artystycznej, teorii) oraz wydziału jazzu Zespołu Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Łodzi. Za swoje najważniejsze osiągnięcia uznaje wyróżnienie przez Stuarta Nicholsona dla brytyjskiego magazynu Jazzwise oraz nowojorskiego Village Voice płyty Live In Luxembourg na najlepszą płytę jazzową (2009) na świecie; zdobycie II nagrody na Konkursie Pianistów Jazzowych (2004), wyróżnienie przyznane przez TVP2 w programie Dolina Kreatywna za kompozycję Spełnienie (2006), nagrodę specjalną na Konkursie Programieianistów Rozrywkowych radiowej Trójki (2007); Nagrodę Prezydenta Miasta Łodzi dla najlepszego łódzkiego Jazzmana 2007 podczas gali Grand Prix Jazz Melomani w Teatrze Wielkim (2008) oraz nominacji jako Nadzieja Roku (2011). Koncertował na wielu festiwalach w całym kraju oraz na żywo w studio im. A. Osieckiej w radiowej Trójce podczas gali Talenty Trójki (2010), w Polskim Radio Łódź (2010), a jego utwory puszczane były oprócz polskich radiostacji także w brytyjskim Jazz FM przez Mike’a Chadwicka.
Ma na koncie 3 autorskie płyty: Ostatnia płyta to rejestracja koncertu Tubis Trio w sali koncertowej opactwa w Luksemburgu z 25 września 2008 roku. „Niesamowite jak różnią się między sobą aranżacje (…) Obecne okrzyki, wyraźne emocje towarzyszące muzykom i publiczności (…) Wszystko oryginalne, mocno odbiegające od muzyki stricte jazzowej (…) Album rokuje jak najlepiej, odkładam go na półkę tuż przy odtwarzaczu.” – tak napisała Monika Okrój w Jazz Forum.
Druga płyta, która ukazała się w lipcu 2009 roku jest także zapisem koncertu Macieja Tubisa oraz Polish String Orchestra z Filharmonii Łódzkiej z 10 maja 2008 roku „Szczególnie imponujące i ciekawie brzmi tu zderzenie nieśpiesznych fortepianowych improwizacji ze ścianą konsekwentnie rozwijających jeden motyw partii smyczków. („Retrospekcja”, „Spełnienie”). W finale aż ciarki przechodzą po plecach… Już za to należą się duże brawa.” – tak napisał Paweł Kujawa w Tygodniku Nowym. Debiutancka płyta to rejestracja koncertu w sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej z 21 kwietnia 2007 roku. „Spełnienie przynosi dźwięki poetyckie, naznaczone pewnymi walorami ilustracyjnymi i w gruncie rzeczy bardzo przystępne” – tak pisał w swojej recenzji Łukasz Iwasiński z Jazz Forum.

★ Paweł Puszczało – ur. 16 sierpna 1983 w Olsztynie.
Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie kontrabasu mgr. Macieja Garbowskiego. W chwili obecnej jest wykładowcą na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów i Zespołu Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi. Jednymi z największych osiągnieć jest: ,, XXXV Klucz do kariery”(2009) , Grand Prix na XI (2008) i XIII (2011) Ogólnopolskim Przeglądzie Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni , II miejsce z zespołem ,,Sporysz Polska” na festiwalu ,,Nowa Tradycja”(2011) , II miejsce na Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki jazzowej i Rozrywkowej w Elblągu z ,,Rafał Sarnecki trio”(2004).
Współpracował z wieloma artystami m.in. : Tomasz Szukalski, Zbigniew Namysłowski, Artur Dutkiewicz, Maciej Strzelczyk, Janusz Skowron, Kuba Badach, Marc Bernstein, Ronnie Cuber, Grzegorz Grzyb, Piotr Cieślikowski, Monika Borzym, Marek Dyjak, Janusz Szrom, Krzysztof Woliśki, Izabela Zając, Marcin Styczeń, Marcin Partyka, Paweł Lucewicz, Zygmunt Kukla, Shannon, Waldemar Kurpiński, Antek Łazarkiewicz, Dino Massa, Andrzej Antolak, Magda, Umer, Antonina Krzysztoń, Monika Malec, Dorota Curyłło, Piotr Polk . Współpracuje również z teatrami: Teatr Ateneum ,,Stacyjka Zdrój”, Rampa ,,Oskary, oskary” , ,,Ale teatr” i agencja artystyczna ,,Certus” – spektakl muzyczny ,, Siostrunie”, ,,Och Teatr” – ,, Biała Bluzka” , ,,Czas nas uczy Pogody” , Teatr Polski ,,Piosenki Brassensa” , teatr muzyczny Sabat. Jako solista wystąpił w nagraniu ścieżki dźwiękowej do filmów: ,,Piksele”, ,,Burning Bush” ( ,,Płonący Krzew” Agnieszki Holland) , ,,Dom Na Końcu Drogi” , ,,Kai Apkabinsiu Tave”. Jest uczestnikiem wielu festiwali zarówno w kraju jak i za granicą. Występował m.in.:, we Włoszech, we Francji, w Niemczech, Finlandii, Gruzji, Armenii, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Macedonii, Rosji, Hiszpanii, Ukrainie, Słowacji i Austrii. W dorobku artystycznym posiada również nagrania płyt cd: Shannon – ,,Celtification”, Marcin Styczeń – ,,Zbieg”, Marek Dyjak – ,,Teraz”, Przemysław Florczak ,, Image of My Personality”, Jazz City Choir – ,,Jazz City Choir”, Andrzej Antolak ,,Ewi”, Zbigniew Namysłowski ,,Polsih Jazz Yes”, Marek Sośnicki Tamerlane ,, Litle Things”. ”. Jest zdobywcą złotej płyty za album ,,Albo inaczej”.

★ Przemysław Pacan – Urodzony w 1980 w Zawierciu – perkusista jazzowy.
Zdobył Trzecią Nagrodę na festiwalu Jazz Juniors ’97 oraz wyróżnienia na JJ ’98 wraz z zespołem KaPeLa. Od tego czasu współpracuje z gitarzystą Januszem Yaniną Iwańskim, czego owocem są dwie płyty (2001 Selles Records oraz The searchers for something Gowi Records) oraz szereg koncertów w kraju i zagranicą…
Obecnie grywa w projekcie Andrzeja Smolika i Tomasza Stańki – Peyotl, oraz w zespole June. Poza tym współpracuje z takimi muzykami jak: Mateusz Pospieszalski, Andrzej Przybielski, Janusz Muniak, Urszula Dudziak, Michał Urbaniak, Wojciech Konikiewicz, zespołami: Krzak (nowy skład z Krzysztofem Ścierańskim), Deus Meus, Habakuk. Przy okazji koncertów telewizyjnych produkowanych przez Marcina Pospieszalskiego współpracował z takimi artystami jak: Mietek Szcześniak, Justyna Steczkowska, Natalia Kukulska, Ryszard Rynkowski.
Ważniejsze festiwale: Warsaw Summer Jazz Days ’99 Poznań Jazz Fair ‘99, Wawel Jazz Festiwal z gościnnym udziałem Tomasza Stańki, Euro Jazz Festiwal 2007 w Atenach, Euro Jazz Preveza 2007 (Grecja), Free Jazz Festival 2006 w Pradze, Euro Jazz Festival 2007 w Mexico City, Jazztival 2007 Morelia (Meksyk), Festiwal Muzyki Fryderyka Chopina w Paryżu 2004.

MEDIA:
Jazz Forum
Chillizet
JazzPRESS
RadioJAZZ.FM
JazzSoul.pl
Jazzarium.pl
Radio Aktywne
Łyk Kultury
www.kulturalna.warszawa.pl
Going.

Kasia Lins – Warszawa
Paź 19@20:00 – 22:00

Kasia Lins to wokalistka, pianistka, kompozytorka i autorka tekstów. Wykonuje muzykę autorską, którą najtrafniej określić można jako nostalgiczny alt pop z wyraźnie słyszalnymi wpływami folku oraz rocka.

Występowała przed Imany, Natalią Przybysz i Jessie Ware. Imany, Natalia Przybysz czy Jessie Ware. W 2018 roku zadebiutowała z długogrającym albumem pt. „Wiersz ostatni”. Płyta przepełniona jest charakterystycznymi, porywającymi harmoniami wokalnymi, przestrzennymi gitarami i emocjonalnymi tekstami. Wszystko dopełnione oryginalnymi instrumentami takimi jak Oud czy urokliwy Wurlitzer. Współkompozytorami utworów są Michał Lange i Karol Łakomiec, zaś za produkcję odpowiadają Marcin Bors oraz Michał Lange.

W skład zespołu oprócz Kasia Lins wchodzą: Karol Łakomiec, Zuza Kłosińska, Agnieszka Bigaj oraz Wiktoria Jakubowska. W klubie Smolna wystąpią w ramach trasy promującej album „Wiersz ostatni”.

Data: 19.10.2018
Doors: 20:00
Start: 21:00
Miejsce: Smolna

Bilety dostępne na www.followthestep.com, w bileteriach: Biletomat.pl – bilety online, Eventim.pl, ebilet.pl, GoOut.pl, Going. i Ticketmaster Polska oraz oraz w stacjonarnych punktach sprzedaży empik, Saturn Polska i MediaMarkt Polska.

Paź
20
sob
George Ezra (Torwar – zmiana miejsca) – Warszawa
Paź 20@18:30 – 19:30

Rozpiska czasowa:

18.30 – otwarcie drzwi
20.00 – Ten Tonnes
21.00 – George Ezra

W związku z ogromnym zainteresowaniem koncertem George’a Ezry zostaje on przeniesiony z Klubu Progresja na warszawski Torwar.

Wszystkie zakupione bilety zachowują ważność – bilety zakupione do klubu Progresja będą upoważniały do wejścia na płytę Torwaru (miejsca stojące)! Jutro (10 maja) o godzinie 10:00 do sprzedaży trafi nowa pula biletów: bilety stojące na płytę w cenie 149 oraz bilety siedzące na trybuny w cenie 170 zł! Osoby zainteresowane wymianą za dopłatą biletów zakupionych do Progresji na miejsca siedzące na Torwarze proszone są o kontakt z miejscem, w którym dokonały zakupu.

Zapraszamy!

George Ezra to młody brytyjski singer-songwriter, który podbił listy przebojów na całym świecie takimi przebojami jak „Budapest” czy „Paradise”.
https://

W 2013 roku zadebiutował na BBC Introducing Stage na Glastonbury Festival, a kilka miesięcy później pojawiła się jego debiutancka EP-ka („Did You Hear The Rain?”). W kolejnym roku systematycznie pojawiał się we wszystkich zestawieniach debiutantów, z którymi branża muzyczna wiąże duże nadzieje. W tym samym czasie muzyk supportował Toma Odella, Sama Smitha, Bastille czy Lianne Las Havas i wydał debiutancki album „Wanted On Voyage”, który podbił europejskie notowania.
Artysta obecnie ma na koncie niezliczoną ilość nominacji do nagród muzycznych i występy przed publicznością na całym świecie. George Ezra na marzec tego roku zapowiedział premierę drugiego albumu „Staying at Tamara’s”. Album promuje singiel „Paradise”, o którym muzyk mówi: „Paradise” narodziło się jako melodia, która nie mogła wyjść mi z głowy. Dopiero kilka miesięcy później, kiedy siadałem do pisania piosenek, narodził się z niej utwór. Opowiada o spotkaniu kogoś, w kim od razu się zakochujemy. I o ile nieraz wahamy się co do swoich uczuć, w przypadku miłości nie mamy takich wątpliwości – miłość to miłość i w tym utworze przyrównałem ją do raju”.

Przypominamy, że kupując bilety od osób umieszczających oferty odsprzedaży na Facebooku możecie Państwo zostać oszukani – ryzykujecie w ten sposób kupno fałszywych wejściówek, które nie umożliwią wejścia na koncert. Prosimy o kupowanie biletów wyłącznie w autoryzowanych punktach sprzedaży! Autoryzowanymi punktami sprzedaży nie są m.in. Viagogo, Ticketswap, Allegro, OLX.

Data: 2018-10-20 (sobota)
Miasto: Warszawa
Miejsce: Torwar (zmiana miejsca!)
Support: Ten Tonnes
Godziny: wejście – 18:30, start koncertu – 19:00
Ceny biletów: 149 zł stojące / 170 zł siedzące
Miejsca zakupu: www.go-ahead.pl, www.biletomat.pl, www.ebilet.pl, www.ticketmaster.pl, ticketclub.pl oraz sklepy sieci Empik, Media Markt, Saturn

E.J. Strickland Quintet – Warszawa
Paź 20@19:00 – 20:00

E.J. Strickland należy do ścisłej światowej czołówki dzisiejszego jazzu. Wraz z bratem bliźniakiem, znakomitym saksofonistą Marcusem, szybko wdarli się na sam szczyt amerykańskiego jazzu, prezentując własne, dojrzałe projekty i dołączając do nowej generacji muzyków skupionych wokół słynnej oficyny Blue Note Records.
Otwarta melodia w postaci niesamowitej energii jaką demonstruje swoją grą na perkusji E.J. Strickland oczarowuje, zwłaszcza kiedy słucha się jego muzyki na żywo. Muzyk ma na swoim koncie współpracę z wieloma utytułowanymi artystami. Jako sideman nagrał ponad 60 albumów, oraz 10 własnych, kilka z nich zostało okrzykniętych przez branżową prasę najciekawszym w ciągu ostatniej dekady.
– – – – – – –
Enoch Jamal “E.J.” Strickland is the world-class, world-traveled drummer, composer, educator, and artist you’ve heard on over 60 albums in the last 10-plus years. The Miami native grew up in a creative household, where his dad was a percussionist in the Ft. Lauderdale Orchestra; his twin brother Marcus played the saxophone; and where E.J. beat on pots, pans, and tables until he finally got his hands on the drums. He was only in middle school, yet E.J. knew then that jazz was his calling.
E.J. quickly graduated into New York’s gigging jazz scene, playing early on with Russell Malone and Ravi Coltrane. Both artists proved to be big brother types for E.J., gently guiding him as he established his voice. “Russell really stressed the point that as a drummer, you’re supposed to make the music feel good,” he says. “I always try to remember what he instilled in me.” Ravi Coltrane lent a similar kind of open-ended guidance, telling E.J. to simply “find something” in the music. Just what that would be was up to him.
Since then, Strickland has built a successful career as a composer, bandleader, educator, and sideman. He’s toured, performed, and recorded with some of the greatest names in contemporary music: Cassandra Wilson, Terence Blanchard, Lizz Wright, Wynton Marsalis, George Colligan, David Gilmore, Vincent Herring, and Nnenna Freelon, to name a few. As an instructor, he’s taught alongside some of the world’s best jazz educators: Dave Douglas and Vijay Iyer at the prestigious Banff International Workshop in Jazz & Creative Music, Steve Kirby at University of Manitoba, and Earl MacDonald at University of Connecticut.

▎ E.J. STRICKLAND QUINTET
Marcus Strickland – saksofon tenorowy, saksofon sopranowy
Godwin Louis – saksofon altowy
Victor Gould – fortepian
Josh Ginsburg – kontrabas
E.J. Strickland – perkusja

Sobota, 20.10.2018
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 120 PLN
Ulgowy – 108 PLN

* Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
** Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
*** W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
**** Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

MEDIA:
Jazz Forum
Chillizet
JazzPRESS
RadioJAZZ.FM
JazzSoul.pl
Jazzarium.pl
Radio Aktywne
Łyk Kultury
www.kulturalna.warszawa.pl
Going.

Paź
26
pt
Jorgos & Antonis Skolias „Kolos” – Warszawa
Paź 26@19:00 – 20:00

Wybrana jako jedna z najlepszych jazzowych płyt 2016, płyta „Kolos”, jest pierwszym albumem duetu ojca i syna. Jorgosa i Antonisa Skoliasów.
Duet realizuje wspomnienia Jorgosa z dzieciństwa oraz muzyczne inspiracje Antonisa. W muzyce pełnej improwizacji pobrzmiewa soul, rhythm and blues oraz folk. Jest trochę akustycznie, trochę elektronicznie. Część tekstów, to zapamiętane z dziecięcych lat strofy greckich piosenek, część to poezja Konstantinosa Kawafisa. Całość muzyki to projekt autorski wymyślony, wyimprowizowany i zagrany na żywo.
Koncert pod znakiem komunikacji ojca z synem, muzyka z muzykiem, eksploracji nowych brzmień.

▎ JORGOS & ANTONIS SKOLIAS „KOLOS”
Jorgos Skolias – wokal
Antonis Skolias – wokal, perkusionalia, perkusja

Piątek, 26.10.2018
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 70 PLN
Ulgowy – 63 PLN

* Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
** Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
*** W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
**** Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

MEDIA:
Jazz Forum
Chillizet
JazzPRESS
RadioJAZZ.FM
JazzSoul.pl
Jazzarium.pl
Radio Aktywne
Łyk Kultury
www.kulturalna.warszawa.pl
Going.

Paź
27
sob
Jonathan Kreisberg Quartet – Warszawa
Paź 27@19:00 – 20:00

Guitarist Jonathan Kreisberg has been steadily building his name as one of the most compelling composer/performers in Jazz. Combining timeless melodicism with forward thinking lines and textures, His style and approach has created a strong following of fans around the world. He frequently tours worldwide and records with his own groups as well artists such as Dr. Lonnie Smith, who says of Kreisberg „He is a passionate musician with great vision, and he is constantly in fiery pursuit of innovation.”
Born in New York City, guitarist and composer Jonathan Kreisberg has fond memories of a childhood steeped in music. “I was lucky to grow up in a household that had a great and wide-ranging record collection,” he recalls, “including Coltrane’s My Favorite Things, John Williams playing the ‘Concierto de Aranjuez’ and Cream’s Disraeli Gears.”
Jonathan started playing guitar at the age of ten after moving to Miami with his family. At 16 he was admitted to the New World School of the Arts, where his jazz studies took center stage. Intensely dedicated to the instrument, he was featured in Guitar Player and DownBeat while still in his teens. He won a scholarship to the University of Miami, where he held the guitar chair in the acclaimed Concert Jazz Band, touring Brazil and performing with Joe Henderson, Michael Brecker, and Red Rodney.
Upon graduation, Jonathan began playing straight ahead jazz gigs as well as a myriad of other projects. He performed 20th century works with the New World Symphony under Michael Tilson Thomas. He also recorded a C.D. and performed extensively with the progressive rock group Third Wish. He also formed the first incarnation of the Jonathan Kreisberg Trio. Based in Miami, this electric based Trio released a C.D. and completed several U.S. East Coast tours, which included opening slots for George Benson and Steve Morse. He also began giving clinics at music schools and universities.
While still in his early 20’s, he returned to his birthplace in NYC with his focus on cutting edge acoustic jazz. „My Miami Trio was about coming up with new textures and being communicative while still playing intense musically. When I moved to New York I entered a more introspective phase, really getting deeper into melodies and harmonies.” This also coincided with a renewed interest in the jazz tradition. „I found that the deeper I got into the tradition the more possibilities I became aware of for the future.”
Since returning to New York City, Jonathan has worked in the bands of many jazz greats including Dr. Lonnie Smith, Lee Konitz, Joe Locke, Stefano Dibatista, Ari Hoenig, Joel Frahm, Don Friedman, Greg Tardy, Donald Edwards, Jane Monheit, and Yosvany Terry. He has also led groups of various instrumentations featuring artists such as Bill Stewart, Larry Grenadier, and Scott Wendholt.
Jonathan has now recorded eight CDs as a leader, including ONE, his recent all solo guitar cd, and WAVE UPON WAVE, his latest JKQ offering. On the latter he brings along alto saxophone genius Will Vinson, the incredible pianist Kevin Hays, and the young rhythm section team of Rick Rosato and Colin Stranahan and creates modern jazz that combines a respect for the tradition with instrumental virtuosity, modern soundscapes and influences from every corner of the world (and beyond).
Although currently based in New York City, Jonathan can be seen on tour worldwide. Entering the major Jazz Festival circuit with their electrifying show at Jazz Baltica (the combined video footage is now at 300,000 YouTube hits and counting), JKQ has subsequently performed many of the major European and American festivals.
When not on tour Jonathan can be found at his steady Wednesday trio hits at Bar Next Door in NYC, as well as at the Jazz Standard and Smalls Jazz Club. He also teaches each semester in Europe at the Jazz Department of Prince Claus Conservatoire, part of Hanze University of Applied Sciences.

▎ JONATHAN KREISBERG QUARTET
Jonathan Kreisberg – gitara
David Kikoski – fortepian
Rick Rosato – kontrabas
Colin Stranahan – perkusja

Sobota, 27.10.2018
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 100 PLN
Ulgowy – 90 PLN

* Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
** Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
*** W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
**** Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

MEDIA:
Jazz Forum
Chillizet
JazzPRESS
RadioJAZZ.FM
JazzSoul.pl
Jazzarium.pl
Radio Aktywne
Łyk Kultury
www.kulturalna.warszawa.pl
Going.

Paź
29
pon
Krzysztof Zalewski Solo Act – Warszawa
Paź 29@20:30 – 22:30

Krzysztof Zalewski Solo Act

Krzysztof Zalewski – muzyk, kompozytor, multiinstrumentalista, tekściarz, uważany za jednego z najlepszych wokalistów w Polsce. Po wydaniu debiutanckiej płyty Pistolet zniknął na 9 lat z pierwszego planu na scenie. W tym czasie szlifował swój warsztat i zdobywał doświadczenie. Występował przez ten okres na scenie w zespołach: Nosowska, HEY, Muchy czy BRODKA. W 2013 roku powrócił z autorską, trudną do zakwalifikowania płytą „ZELIG”, którą zebrał bardzo dobre recenzje i zyskał liczne grono fanów.

Ostatnia autorska płyta Zalewskiego to krążek „ZŁOTO”, wpisujący się w tę szkołę grania muzyki, która mówi, że mniej znaczy lepiej, że to, co ciche i subtelne, często wybrzmiewa głośniej od huku przesterowanych gitar. „Złoto” jednak to nie same ballady, śpiewane do wtóru łkającej cicho gitary – choć i dla poszukujących takich wrażeń coś się znajdzie… Na płycie dominują numery dynamiczne, czy wręcz drapieżne. W porównaniu z poprzednią płytą uproszczone jednak zostały aranżacje, bardziej organiczne jest brzmienie i bardziej bezpośredni przekaz. Za „Złoto” otrzymał 3 nominacje do Fryderyka 2017 i płyta szybko pokryła się złotem. Teledysk do piosenki „Miłość Miłość” pochodzącej z płyty stał się przebojem z ogromną ilością odsłon (obecnie ok. 7mln), kolejny singiel „Polsko” przez wiele tygodni utrzymywał się na 1. miejscu Listy Przebojów Trójki.

Najnowszym „dzieckiem” Krzysztofa jest płyta „Zalewski śpiewa Niemena” wydana w styczniu 2018 roku, a także hitowy singiel Męskiego Grania 2018: „Początek”

SOLO ACT to formuła w której Krzysztof na scenie pojawia się sam, grając na wielu instrumentach (od gitary, klawiszy po perkusję), zapętlając melodie, nakładając na żywo ślady na siebie

Lis
8
czw
Przybysz & Przybysz – Warszawa
Lis 8@19:00 – 22:30

Po latach siostry Przybysz ponownie łączą siły!

Już tej jesieni muzyczne serca słuchaczy rozgrzeje seria dziesięciu wyjątkowych koncertów pod znakiem Natalii i Pauliny Przybysz. Na wspólnej trasie koncertowej artystki zaprezentują publiczności swoje solowe albumy – „Światło Nocne”, „Chodź Tu!” oraz niezapomniany wspólny finał.

„Światło Nocne” to nowy album Natalia Przybysz, kolejny po znakomitym krążku „Prąd”. Album zapowiadał singiel „Światło nocne”. Piosenka opowiada o tym, co widoczne i o tym, co ukryte, a także o balansowaniu na krawędzi bycia sobą i udawania. Płytę dodatkowo promują takie utwory jak „Świat wewnętrzny”, „Dzieci malarzy” czy „Czarny”.

Paulina Przybysz natomiast przez wiele lat zasilała najróżniejsze projekty, aby w końcu powiedzieć coś zdecydowanym głosem w solowym materiale. Jej debiutancki album nosi tytuł „Chodź Tu” i jak sama artystka zaznacza – występuje pod swoim pełnym imieniem i nazwiskiem, ponieważ „ma coś konkretnego do powiedzenia”. Single promujące płytę to „Dzielne kobiety”, „Pirx” i „Drewno”.

W kwietniu oba albumy zostały docenione nagrodą Fryderyk 2018, co pokazało, że siła sióstr zwycięża! Jesienią Natalia i Paulina Przybysz zawładną dziesięcioma miastami w Polsce, a każdy z koncertów pełen będzie niespodzianek. Jedną z nich będą wyjątkowi goście, o których fani dowiedzą się wkrótce.

Bilety dostępne od czwartku 12 lipca o 9:00 na www.followthestep.com, w bileteriach: Biletomat – bilety online, Eventim.pl, ebilet.pl i Going. oraz w stacjonarnych punktach sprzedaży empik, Saturn Polska i MediaMarkt Polska.

Data: 8.11.2018
Miejsce: Palladium, Warszawa
Otwarcie bram: 19:00
Start koncertu: 20:00

Lis
13
wt
Morgan James – Warszawa
Lis 13@18:00 – 21:00

MORGAN JAMES
13 listopada 2018, Klub Stodoła, Warszawa

„A phenomenal talent whose feel for classic soul music is bone deep… This woman is on fire.” – The New York Times

Jeden głos może zdziałać wiele. Prawdziwy wokalista może sprawić, że zakochasz się od pierwszego dźwięku, wyciśnie z Ciebie łzy lub przeniesie Cię do odległej ery. Scena i mikrofon to jedyne czego potrzebujemy. To wszystko definiuje Morgan James – soulową piosenkarkę i kompozytorkę pochodzącą z Nowego Jorku. Na swoim drugim albumie, Reckless Abandon, James czaruje swoim silnym i przepełnionym emocjami wokalem. Wolność i ekspansja to coś, co łączy 12 oryginalnych, utworów, które Morgan współtworzyła z pisarzami z Los Angeles, Nowego Jorku czy Nashville. Rezultatem jest połączenie popu, funku i R & B z nutą muzyki klasycznej.

Morgan James daje popis umiejętności w trakcie swoich występów – skala jej głosu nie zna granic. Z wirtuozerską kontrolą potrafi lawirować pomiędzy zmysłowymi dźwiękami. Swój głos szkoliła w The Juilliard School aż po Broadway – po drodze wystąpiła w Berry Gordy’s Motown: The Musical, Godspell oraz wielu innych. Morgan James to rzadko spotykana, idealnie wyważona kombinacja pasji i umiejętności technicznych.

Album Reckless Abandon to kontynuacja debiutanckiej płyty Hunter oraz Morgan James Live (Epic Records). Można ją również usłyszeć na niezliczonych ścieżkach dźwiękowych. James świetnie odnajduje się w różnorodnych pomysłach muzycznych, w których można odnaleźć jej własną tożsamość i blask. Jej wykonanie „Call My Name” z repertuaru Prince’a było ostatnim coverem, który Prince osobiście zatwierdził przed śmiercią. Utwór osiągnął duży sukces, znajdując się w TOP 15 na liście Billboard Magazine Urban AC, a The Wall Street Journal opisał Hunter jako „Wspaniały nowy album”. Po premierze albumu Hunter, teledyski Morgan James zgromadziły ponad 75 milionów wyświetleń (i nadal pną się w górę). Morgan James zdobyła swoją popularność również dzięki pojawieniu się w kilku teledyskach grupy Scott Bradlee’s Postmodern Jukebox – Morgan dołączyła także do kolektywu i wyruszyła z nimi w trasę koncertową po Stanach Zjednoczonych, Europie, Australii i Nowej Zelandii. Jako solowa artystka występowała w takich miejscach jak Hollywood Bowl, Montreal Jazz Festival, Carnegie Hall i The Kennedy Center.

Bilety w cenie od 99 PLN w regularnej sprzedaży od 15 czerwca od godz. 11:00 na Stodola.pl oraz LiveNation.pl
Przedsprzedaż biletów dla fanów rusza 13 czerwca od godz. 11:00 i potrwa do 14 czerwca do godz. 23:00.

Podane godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie.

Uwaga! Na teren koncertu obowiązuje zakaz wnoszenia toreb, plecaków, walizek i innych przedmiotów potencjalnie niebezpiecznych – prosimy zatem o ich niezabieranie. Pełna informacja dostępna w „Regulaminie uczestnictwa w koncercie” na www.livenation.pl.
1) osoby powyżej 16 roku życia wchodzą samodzielnie
2) osoby poniżej 16 roku życia mogą wejść za pisemną zgodą rodzica lub też pod opieką dorosłego opiekuna posiadającego własny bilet

Bilety w cenie od 99 PLN w regularnej sprzedaży od 15 czerwca od godz. 11:00 na Stodola.pl oraz LiveNation.pl
Przedsprzedaż biletów dla fanów rusza 13 czerwca od godz. 11:00 i potrwa do 14 czerwca do godz. 23:00.

Kup kartę podarunkową klubu Stodoła i obdaruj kogoś bliskiego wyjątkowym koncertem. Szczegóły TUTAJ.

Wszelkie pytania dotyczące wsparcia osób z problemami z poruszaniem się, prosimy kierować na adres: niepelnosprawni@stodola.pl

Lis
29
czw
Laid Black Tour. Marcus Miller – Warszawa
Lis 29@19:00 – 20:00

29 listopada 2018 roku Marcus Miller jeden z najlepszych basistów na świecie, laureat dwóch nagród Grammy w ramach światowej trasy Laid Black Tour wystąpi na warszawskim Trowarze.
Jego mocny, jazzowo-funkowy styl gry od lat zachwyca słuchaczy na całym świecie, będzie to więc prawdziwa uczta dla wszystkich sympatyków legendarnego basisty. Pierwszy raz na żywo będzie można usłyszeć materiał z nowej płyty ,,Laid Black”, której premiera 1 czerwca 2018 roku. Na żywo usłyszymy hip-hop, trap, soul, funk, R&B i, rzecz jasna, jazz, mocny, jazzowo-funkowy styl gry basisty od lat zachwyca słuchaczy na całym świecie.
Marcus Miller nagrał większość materiału ze swoim zespołem w jednym z nowojorskich studiów. Artysta zaprosił też kilku wybitnych gości, takich jak: Troy „Trombone Shorty” Andrews & Orleans Avenue, Kirk Whalum, Take Six, Jonathan Butler, czy Selah Sue. „Wszyscy mają podobną wizję jazzu. Dzięki temu, udało nam się stworzyć tę muzykę. Jeśli lubicie bas, mogę zdradzić, że znajdziecie tu kilka naprawdę mocnych, basowych numerów.”
Na „Laid Black” artysta jest w szczytowej formie, Miller nie tylko przekracza granice muzyki jazzowej, on sam je wyznacza.