Kalendarz koncertowy

Mar
5
wt
Wtorkowy Klub Jazzowy / Jan ‘Ptaszyn’ Wróblewski Sekstet – Katowice
Mar 5@19:30 – 20:30

PROGRAM

Jan ‘Ptaszyn’ Wróblewski, legendarny artysta polskiego jazzu, wybitny saksofonista (tenor, baryton), kompozytor, aranżer, dyrygent, lider, dziennikarz radiowy, czołowy przedstawiciel jazzu mainstreamowego w Polsce. Grał w zespołach Krzysztofa Komedy i Andrzeja Trzaskowskiego. W 1958, jako jedyny Polak, został zaproszony do składu orkiestry Newport International Youth Band, z którą wystąpił w USA. Kierował zespołami: SPPT Chałturnik, Mainstream, Grand Standard Orchestra, Kwartetem Jana Ptaszyna Wróblewskiego, New Presentation, Very Special Blend Orchestra, Joint Venture, Made in Poland. W 2006 został uhonorowany statuetką Fryderyka za całokształt działalności artystycznej. W 2018 zarejestrował znakomity album „Moja słodka europejska ojczyzna”, na którym znalazły się kompozycje Krzysztofa Komedy napisane do wierszy polskich poetów i wydane w 1967 na płycie „Meine Süsse Europäische Heimat”.

Henryk Miśkiewicz, saksofonista altowy, kompozytor, lider zespołów Jazz Carriers, Full Drive i Henryk Miśkiewicz Quartet. Występował z m.in. Joe Lovano, Patem Methenym, Davidem Murrayem i czołówką polskiego jazzu: Janem ‘Ptaszynem’ Wróblewskim, Jarosławem Śmietaną, Andrzejem Jagodzińskim, Marcin Wasilewski Trio. Laureat wielu nagród, m.in. trzech statuetek Fryderyka.

Robert Majewski, trębacz jazzowy, kompozytor, aranżer, lider, pedagog. Zadebiutował w 1982 w zespole New Presentation; 1986-90 był członkiem orkiestry Studio S-1 Andrzeja Trzaskowskiego. Współpracował z grupami Set Off, Quintessence, In Spector, Nestor Band, Sekstetem Henryka Majewskiego, grupą Old Timers, prowadzi Warsaw Jazz Quartet. Grał z m. in. Janem ‘Ptaszynem’ Wróblewskim, Zbigniewem Namysłowskim, Wojciechem Karolakiem, Włodzimierzem Nahornym, Jarosławem Śmietaną, Piotrem Wyleżołem oraz Billym Hartem, Nicholasem Paytonem, Royem Hargrove’em, Joeyem Baronem.

Wojciech Niedziela, pianista, kompozytor, aranżer, pedagog. Profesor Instytutu Jazzu AM w Katowicach w klasie fortepianu jazzowego i harmonii. Występował z Piotrem Wojtasikiem, Erykiem Kulmem, Michałem Kulentym, Lorą Szafran, nagrał kilka autorskich albumów. Laureat konkursów w kraju i za granicą (m.in. I nagrody na Leverkusen Jazz Days, 1985). Jego uczniowie (m.in. Piotr Wyleżoł, Marcin Wasilewski, Michał Tokaj, Paweł Tomaszewski, Nikola Kołodziejczyk) tworzą dziś ścisłą czołówkę pianistów polskiego jazzu.

Sławomir Kurkiewicz, kontrabasista, członek Marcin Wasilewski Trio (wcześniej Simple Acoustic Trio). Współpracował z Tomaszem Stańką, Manu Katché, Anną Marią Jopek, Janem ‘Ptaszynem’ Wróblewskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Robertem Majewskim.

Marcin Jahr, ceniony perkusista. Od 1987 współpracuje z zespołami Jana ‘Ptaszyna’ Wróblewskiego. Koncertował i nagrywał z Jackiem i Wojciechem Niedzielami, Piotrem Wojtasikiem, Krzysztofem Herdzinem, Ewą Bem, Lorą Szafran, Leszkiem Kułakowskim, Piotrem Baronem, Adamem Wendtem, Brandonem Furmanem, Garrisonem Fewellem.

Mar
6
śr
Jerzy Małek Quintet – premiera płyty „Black Sheep” – Warszawa
Mar 6@19:00 – 20:00

Projekt „Black Sheep” jest kolejnym rozdziałem w drodze muzycznej artysty, który łącząc dotychczasowe elementy jego twórczości zaskakuje nowymi pomysłami. Innowacyjne rytmy inspirowane najnowszymi trendami współczesnej muzyki począwszy od sceny alternatywnej, aż po pop to punkt wyjścia nowego projektu. Impresjonistyczna harmonizacja tematów, sonorystyczne brzmienia wynikające z osobliwych połączeń skal modalnych, bogata faktura melodyczna. A wszystko to zaledwie tylko prowokacja do niczym nie skrępowanej improwizacji, która w wypadku tego projektu aż eksploduje muzycznymi interakcjami.

Najnowszy projekt Jerzego Małka jest wydarzeniem wyjątkowym na polskim rynku aspirującym do wydarzeń tego typu w Europie zachodniej oraz USA zarówno ze względu na poziom artystyczny, jak i koncepcję stylistyczną, która nie ulega chwilowym tendencjom w muzyce tej części globu. „Black Sheep” to kolejna próba uniwersalnego, wręcz holistycznego podejścia do zagadnienia indywidualności jednostki w kontekście rozwoju sztuki XXI wieku a twórczości artysty.

W skład zespołu z którym Jerzy Małek nagrał swój najnowszy album wchodzi czołówka polskiej sceny jazzowej saksofonista Radek Nowicki, pianiści Piotr Wyleżoł/Aga Derlak, basista Max Mucha oraz Sebastian Frankiewicz.

▎Jerzy Małek Quintet
Jerzy Małek – trąbka, flugelhorn
Radek Nowicki – saksofon tenorowy
Piotr Wyleżoł – fortepian
Sławomir Kurkiewicz – kontrabas
Sebastian Frankiewicz – perkusja

Środa, 6.03.2019
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

✱ Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
✱✱ Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
✱✱✱ W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
✱✱✱✱ Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

Kaczmarczyk vs Paderewski / Regina Carter & AMC Trio Unit – Bielsko – Biała
Mar 6@19:00 – 22:00
Mar
8
pt
Kazka – Warszawa
Mar 8@19:00

18:30 – otwarcie drzwi
20:00 – początek koncertu

KAZKA ROZPOCZYNA ŚWIATOWĄ TRASĘ KONCERTOWĄ!

Absolutny fenomen muzyczny, ukraiński zespół KAZKA rozpoczyna swoją pierwszą światową trasę koncertową – na trasie miasta Europy i Ameryki Północnej. KAZKA to ukraińska sensacja i odkrycie roku! Ten utalentowany zespół jest pierwszą ukraińskojęzyczną grupą, która dostała się do TOP 10 Global Shazam w kategorii najlepszy wykonawca wśród krajowych artystów i 100 najlepszych klipów na YouTube. Jak gwiazda z nieba, zespół KAZKA wpadł na scenę muzyczną i natychmiast podbił serca wszystkich swoimi unikatowymi utworami i niesamowitymi głosami.

KAZKA to obecnie muzyczny zespół numer 1 na Ukrainie, Białorusi, w Bułgarii, Rosji, Kazachstanie i wielu innych krajach. Sukces tej grupy wynika z wyjątkowego głosu wokalistki Sashy, utalentowanego muzyka Dmitry’ego i opanowania multiinstrumentalisty Nikity. KAZKA to bez wątpienia definicja nowego stylu w muzyce!

Muzyka zespołu KAZKA to wyjątkowy pop z elementami electro-folkowymi wykonanymi w języku ukraińskim. Ich debiutancki albumu KARMA składa się z dziesięciu zmysłowych piosenek o miłości, rozczarowaniu, nadziei i marzeniach. Główny hit „PLAKALA” ma ponad 120 milionów wyświetleń na YouTube i prowadzi na listach najczęściej słuchanych utworów na Ukrainie, Łotwie, w Bułgarii, Armenii, Kazachstanie, Uzbekistanie, Białorusi, Kolumbii, Rosji i innych krajach.

NA KONCERT grupy ZAPRASZAMY do warszawskiego KLUBU STODOŁA – 8 marca 2019 r.

Marek Napiórkowski Trio feat. Luis Ribeiro – Warszawa
Mar 8@19:00 – 20:00

Pierwsza Gitara polskiego jazzu – Marek Napiórkowski, znów zaskakuje nową propozycją muzyczną. Swoje premierowe Trio, oparte na dźwiękach elektrycznej gitary, analogowych syntezatorów (Jan Smoczyński) i stylowo brzmiącej perkusji (Paweł Dobrowolski), Napiórkowski postanowił wzbogacić obecnością jednego z najbardziej pożądanych na europejskim rynku multi-perkusjonistów – Luisa Ribeiro.

Marek Napiórkowski jest czołowym polskim gitarzystą i kompozytorem. Od początku swojej kariery pojawia się na szczytach polskich rankingów, a nieprzerwanie od 2012 roku, głosami czytelników Jazz Forum, wybierany jest Jazzowym Gitarzystą Roku. Doceniany przez branżę i krytykę – dziesięciokrotnie nominowany do prestiżowej Nagrody Muzycznej FRYDERYK w kategoriach Jazzowy Muzyk Roku oraz Jazzowy Album Roku. Laureat nagrody Mateusz Trójki 2018 za album WAW-NYC. Nagrał ponad 150 płyt z różnymi wykonawcami. Na szczególną uwagę zasługują albumy sygnowane jego nazwiskiem: „Szukaj w snach” (2018), „WAW-NYC” (2017), „Sextet – Trójka Live” (2016), „Celuloid” (2015), „UP!” (2013), „KonKubiNap” (2011), „Wolno” (2007, złota płyta), „Nap” (2005). Na jego płytach zagrali m. in. Chris Potter, Clarence Penn, Grégoire Maret, Mino Cinelu, Manuel Valera, Anna Maria Jopek, Leszek Możdżer, Adam Pierończyk. W lutym 2018 zadebiutował jako kompozytor muzyki filmowej, będąc autorem ścieżki dźwiękowej do filmu „Miłość i puste słowa” w reżyserii Małgorzaty Imielskiej, a od grudnia 2017 roku prowadzi swoją autorską audycję na antenie radia Chilli Zet.

Luis Ribeiro urodzony w Brazylii, a od ponad dwudziestu lat zamieszkujący Wiedeń, od lat znajduje się w czołówce multi-perkusjonistów w Europie. Dzięki ponadprzeciętnej wyobraźni muzycznej Ribeiro swobodnie oscyluje pomiędzy wieloma gatunkami muzycznymi, a jego dotychczasowa współpraca obejmuje nazwiska największych gwiazd światowego formatu: Randy Brecker, Bill Evans, Miroslav Vitous, a także Ricky Martin, Gloria Gaynor czy operowy gitarzysta bas-baryton Erwin Schrott. Luis nagrywał razem z Bobem Bergem, Erickiem Marienthalem, Deanem Brownem, Frankiem Gambale, Hiramem Bullockiem, Benniem Maupinem, Johnem B. Williamsem i The Vienna Art Orchestra.

▎Marek Napiórkowski Trio feat. Luis Ribeiro
Marek Napiórkowski – gitara
Jan Smoczyński – fortepian, keyboard
Paweł Dobrowolski – perkusja
Luis Ribeiro – perkusjonalia

Piątek, 8.03.2019
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 110 PLN
Ulgowy – 99 PLN

✱ Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
✱✱ Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
✱✱✱ W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
✱✱✱✱ Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

– – – – – – – –

★ Jan Smoczyński pianista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny. Od wielu lat, wraz ze swoim młodszym bratem skrzypkiem tworzy formację Mateusz Smoczyński Quintet, z którą nagrał płyty Inspirations oraz Expressions. Na stałe pracuje w zespołach: Bovska, Urszuli Dudziak (kierownictwo muzyczne), Kayah Transoriental Orchestra (kierownictwo muzyczne), Michała Urbaniaka i w autorskim projekcie Smoke & The Smokes. W sierpniu 2013 r. miał przyjemność zagrać z Bobbym McFerrinem i Gilem Goldsteinem w ramach Solidarity of Art. Jest współzałożycielem grupy June, która w 2009 roku otrzymała nominację do nagrody Fryderyk w kategorii „Nowa twarz fonografii”. Brał udział w nagraniach do filmów we współpracy z Michałem Lorencem oraz Marcinem Pospieszalskim. Jest producentem płyt dla wytwórni Kayax.

★ Paweł Dobrowolski jeden z najbardziej zajętych perkusistów w kraju, w 2009 roku nagrodzony przez Akademię Fonograficzną Fryderykiem za udział w płycie „Assymetry” Zbigniewa Namysłowskiego. Na stałe współpracuje z Anną Marią Jopek, Bovską, Markiem Napiórkowskim. Na przestrzeni lat grał i nagrywał z takimi artystami, jak Nigel Kennedy, Terence Blanchard, Randy Brecker, Richard Bona, Dhafer Youssef, Mino Cinelu, Jeff Beck, Gonzalo Rubalcaba, Gil Goldstein, Makoto Ozone, NDR Big Band, Maria Schneider Jazz Orchestra, Jacques Schwarz-Bart, Gordon Haskell, Brad Terry oraz całą plejadą polskiej sceny muzycznej. W dotychczasowym dorobku posiada ponad 30 nagranych płyt, a także muzykę do seriali oraz udział w programach telewizyjnych stacji polskich TVP1, TVP2, POLSAT, TVN oraz zagranicznych: RTL, ZDF, BBC, MEZZO.

Mar
9
sob
Sundial III feat. Irek Wojtczak – premiera albumu – Warszawa
Mar 9@19:00 – 20:00

Koncert premierowy najnowszego wydawnictwa zespołu, zatytułowanego po prostu Sundial III. Płyta ukaże się w lutym 2019, nakładem słowackiej wytwórni HevHetia.

Tym razem do mającego za sobą dwie płyty, zgranego już trio dołączył saksofonista Irek Wojtczak, przynosząc świeżą energię oraz nowe możliwości kompozycyjne. Muzyka jak zawsze odwołuje się do najlepszych klasycznych wzorców, wpadając jednak w szaleństwo improwizacji nieprzewidywalnej i porywającej. Cisza i wybuchy ekspresji najlepiej definiują nowy materiał, nagrany podczas dwudniowej rezydencji w łódzkim klubie Ciągoty i Tęsknoty.

Sundial zadebiutował w 2014 roku, przebojem wdzierając się na rodzinną scenę jazzową. Pierwsza płyta tria niemalże w momencie ukazania się zabrała laury krytyki w kraju i za granicą.

Drugi album zespołu wydany w dwa lata później, powtórzył sukces debiutu, dzięki czemu trio Sundial (wcześniej Jachna/Tarwid/Karch) wystąpiło na najważniejszych festiwalach w Polsce i za granicą: Jaz nad Odrą, Jazz Jantar, HevHetia Festival (Budapeszt), Warszawa Singera, Łódzka Akademia Jazzu.

Dołączenie Irka Wojtczaka to dla zespołu kolejny krok w realizowaniu własnej, niepowtarzalnej wizji muzyki, gdzie improwizacja, kompozycja i indywidualny wkład każdego z członków traktowane są równo, dając muzykę o wyjątkowej pełnej ekspresji i nie dającą się zaszufladkować. Obok delikatnych, repetetywnych struktur pojawią się motoryczne, rytmiczne riffy, które ustępują miejsca wirtuozowskim popisom solistów.

▎Sundial III feat. Irek Wojtczak
Wojciech Jachna – trąbka
Irek Wojtczak – saksofon
Grzegorz Tarwid – fortepian
Albert Karch – perkusja

Sobota, 9.03.2019
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 75 PLN
Ulgowy – 68 PLN

✱ Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
✱✱ Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
✱✱✱ W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
✱✱✱✱ Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

– – – – – –

★ Wojciech Jachna(ur.1976) ­Trębacz i sideman. W jego dorobku znajduje się przeszło 20 albumów z różnymi wykonawcami, w tym z Contemporary Noise Quintet/Sextet, Sing Sing Penelope, trójmiejskimi Mordami czy reggae’owym Dubska. Współpracował z wieloma artystami, między innymi legendą polskiej sceny improwizowanej Andrzejem Przybielskim, a także Irkiem Wojtczakiem, Tomkiem Glazikiem, Rafałem Gorzyckim, Rafałem Kołackim, Tomkiem Gadeckim, Marcinem Dymiterem, Michałem Jacaszkiem, Anną Zielińską, Ksawerym Wójcińskim, Jackiem Mazurkiewiczem, Arturem Maćkowiakiem, Kubą Ziołkiem, Rafałem Iwańskim. Obecnie tworzy wiele ciekawych składów – Innercity Ensemble, Jachna/Wójciński, Jachna/Cichocki/Urowski/Krawczyk, Jachna/Buhl, Jachna/Tarwid/Karch czy Jachna/Mazurkiewicz/Buhl.

★ Grzegorz Tarwid (ur. 1994) ­ Pianista i kompozytor. Zebrał doświadczenie od wielu mistrzów polskiej pianistyki: najpierw od weterana jazzu tradycyjnego Wojciecha Kamińskiego, następnie Andrzeja Jagodzińskiego i Michała Tokaja, by przenieść się na studia do Kopenhagi i inspirować się duńską szkołą free: Jacobem Anderskovem czy Carstenem Dahlem. Ma na swoim koncie koncerty m.in. ze Zbigniewem Namysłowskim, Kazimierzem Jonkiszem, ale też Maciejem Obarą czy Tomaszem Dąbrowskim. Współtworzy tria Into Interlude i Jachna/Tarwid/Karch.

★ Albert Karch (ur. 1993) – Perkusista i kompozytor. Występował m.in. z Tomaszem Dąbrowskim, Aliną Mleczko, Albertem Begerem, Kamilem Piotrowiczem, Kubą Wójcikiem czy kwartetem Marka Malinowskiego, a także zespołem muzyki współczesnej Sort Hul Ensemble. Współtworzy formacje Jachna/Tarwid/Karch, Into Interlude i Minim Experiment. Występował na festiwalach w Polsce, Rosji, Anglii i Danii, w tym Jazz Jantar, Copenhagen Jazz Festival, JazzArt Festival. Pasjonat literatury i fortepianu, muzyki Bacha, romantycznej pieśni niemieckiej, Vinnie Colaiuty i Nat King Cole’a.

★ Irek Wojtczak – multiinstrumentalista, wirtuoz saksofonu, improwizator, kompozytor, aranżer. Urodzony w Łodzi, mieszka w Sopocie. Znakomicie wpisał się w trójmiejską scenę muzyczną udzielając się w wielu zespołach jako lider, sideman czy gość specjalny. Wziął udział w specjalnym projekcie Polish Brass Ensemble feat. Dave Douglas. Koncertował z Fonda/Stevens Group. Nagrywa(ł) i koncertował m.in. z Tymański Yass Ensemble, Outlook Quartet, Duostany, Freeyo. Gościnnie nagrywał z Przemkiem Dyakowskim (Złota Płyta za album “Melisa”), Ścianką, Pink Freud, Groovekojadem, Tomek Sowiński Collective Improvisation Group oraz Wojtek Mazolewski Quintet.

Mar
10
nie
NOSPR ORCHESTRA WITH PAT METHENY „Missouri Skies and More” – Katowice
Mar 10@19:30 – 20:30

Już po raz piąty finał LOTOS Jazz Festival – Bielskiej Zadymki Jazzowej odbędzie się w Sali Koncertowej NOSPR w Katowicach. Tym razem to wyjątkowe miejsce gościć będzie wyjątkowego artystę. Gospodarzem finałowej gali będzie Pat Metheny, fenomenalny gitarzysta, kompozytor, lider, zdobywca 20 nagród Grammy. Jeden z najbardziej wszechstronnych artystów w historii jazzu, muzyk wielostylistyczny, swobodnie operujący językiem post-bopu, free, fusion, electric, latino i world music. Stworzył niepowtarzalne brzmienie, a właściwie paletę barw i poetykę gry, które są natychmiast rozpoznawane, niezależnie od konwencji, w jakiej się wypowiada.
W programie galowego koncertu znajdą się głównie kompozycje Pata Metheny zarejestrowane w 1996 wraz z legendarnym kontrabasistą Charliem Hadenem na płycie „Beyond the Missouri Sky (Short Stories)”. Nie będzie to jednak „rekonstrukcja historyczna”, lecz zupełnie nowa odsłona tego znakomitego materiału w wersji na solistów i orkiestrę symfoniczną. Zapytany, kto w tym projekcie mógłby zastąpić Hadena, gitarzysta odpowiedział: „Jest tylko jeden taki muzyk na świecie – wasz rodak, Darek Oles”.
Dariusz Oleszkiewicz, bo jego miał na myśli, to aktualnie najbardziej liczący się polski artysta jazzowy za Oceanem, muzyk z najwyższej półki, o którego zabiegają największe gwiazdy, m.in. Brad Mehldau, Peter Erskine, Charles Lloyd, Bennie Maupin. Trio Pata Metheny uzupełniać będzie, również specjalnie wybrany przez Mistrza do tego projektu, nowojorski perkusista Jonathan Barber, który pomimo młodego wieku (28 lat) zdołał wpisać do swojego życiorysu współpracę z takimi artystami jak: Buster Williams, Wallace Roney, Nicholas Payton czy Stefon Harris.
W koncercie tym Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia wystąpi w roli ambasadora kulturalnego reprezentującego Polskę. Ten znakomity zespół zrealizował ponad 200 nagrań dla wielu renomowanych wytwórni, występował niemal we wszystkich krajach Europy, a także na innych kontynentach, współpracując z wieloma znakomitymi dyrygentami, solistami i kompozytorami. Tego wieczoru orkiestrę poprowadzi pochodzący z Białorusi dyrygent Alexander Humala. To laureat wielu nagród, występował z orkiestrami z Białorusi, Włoch, Litwy, Łotwy, Rosji, Wielkiej Brytanii, Holandii i Polski.

mat. organizatora
Więcej na zadymka.pl

Bilety w cenie od 160 do 320 zł dostępne online i w kasie NOSPR od 2 stycznia 2019

Mar
11
pon
Kamasi Washington – Warszawa
Mar 11@19:00

Kamasi Washington w marcu powraca do warszawskiej Stodoły!

Amerykański jazzman spełnianie muzycznego przeznaczenia rozpoczął już w wieku 13 lat, gdy zaczął grać „Sleeping Dancer Sleep On” Wayne’a Shortera, mimo, że nigdy wcześniej nie miał w rękach saksofonu. Jakiś czas później zajął miejsce saksofonisty tenorowego w Academy of Music and Performing Arts w Alexander Hamilton High School, założył również swój własny zespół – „Young Jazz Giants”. Washington otrzymał stypendium na University of California w Los Angeles, gdzie studiował etnomuzykologię. Pierwszą płytę młody muzyk nagrał już na pierwszym roku studiów. Album odkrył jego muzyczną dojrzałość, definiując nowe brzmienie jazzu. Po ukończeniu drugiego roku Washington pojechał w pierwszą krajową trasę po zachodnim wybrzeżu z hiphopową legendą, Snoop Doggiem, gdzie występował u boku najbardziej utalentowanych młodych muzyków w kraju. Kamasi na swoim koncie ma współpracę zarówno z jazzowymi legendami jak Wayne Shorter czy Herbie Hancock, jak i raperami (m.in. wspomniany już Snoop Dogg czy Kendrick Lamar), a także artystami eksperymentującymi z muzyką nie dającą się zaszufladkować w jednym gatunku, takimi jak Thundercat czy Flying Lotus. W 2015 roku Kamasi Washington wydał krążek „The Epic”, który został przyjęty z niezwykłym entuzjazmem, zbierając nagrody za najlepszy album roku.

Wyczekiwana kontynuacja debiutanckiej płyty („Heaven and Earth”), została podzielona na dwie części, za pomocą których Washington konfrontuje rzeczywistość z kosmicznym teatrem. W ten sposób artysta rozlicza się z obecnym globalnym chaosem i przedstawia swoją wizję przyszłości. Utworom „Fists of Fury” i „The Space Travelers Lullaby” towarzyszą obrazy stworzone przez uznaną brytyjską artystkę i reżysera – Jenn Nkiru, odpowiedzialną m.in. za produkcję hitowego klipu „APESHIT” Beyonce i Jay-Z. Bogate wizualne kontekstualizacje inspirowane są bardziej ekspansywną współpracą przy filmowym projekcie „Heaven And Earth” który ma zostać opublikowany w późniejszym terminie.

Kamasi Washington zagra w Warszawie 11 marca 2019.

Bilety:

miejsca stojące – 130 PLN
balkon (miejsca siedzące) – 160 PLN

Mar
12
wt
Wtorkowy Klub Jazzowy / Henryk Miśkiewicz Quartet – Katowice
Mar 12@19:30 – 20:30

PROGRAM

Lyrics

Henryk Miśkiewicz, czołowy saksofonista altowy, sopranowy, klarnecista, kompozytor, lider. Wielokrotny zwycięzca ankiety Jazz Top czytelników „Jazz Forum” w kategorii „klarnet” i „saksofon altowy”, zdobywca trzech Fryderyków („Lyrics” – Płyta Roku 2002, Muzyk Roku 2004, Artysta Roku 2013), nagrody Mateusza (przyznawanej przez Program III Polskiego Radia) i Oskara Jazzowego za całokształt pracy twórczej. Lider zespołów Jazz Carriers, Full Drive i własnego Kwartetu. Występuje i nagrywa z Janem ‘Ptaszynem’ Wróblewskim, Jarosławem Śmietaną, Andrzejem Jagodzińskim, Robertem Majewskim. Współpracował z Joe Lovano, Patem Methenym, Davidem Murrayem.

Marcin Wasilewski, wybitny pianista jazzowy, współzałożyciel Simple Acoustic Trio (obecnie Marcin Wasilewski Trio), zespołu występującego samodzielnie (m.in. albumy „Komeda”, „Habanera”) i jako sekcja Kwartetu Tomasza Stańki. Laureat sześciu nagród Fryderyka. Nagrywa dla ECM, najbardziej prestiżowej wytwórni płytowej na świecie (albumy: „January”,2007; ”Faithfull, 2011; „Spark of Life”, 2014; „Live”, 2018).

Sławomir Kurkiewicz, wszechstronny kontrabasista, od początku członek Simple Acoustic Trio i Marcin Wasilewski Trio. Współpracował z Manu Katché Band (albumy „Neighbourhood”, 2004, „Playground”, 2007), Joakimem Milderem i Tomaszem Stańką, występuje i nagrywa z Anną Marią Jopek, Janem ‘Ptaszynem’ Wróblewskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Robertem Majewskim, Michałem Tokajem.

Michał Miśkiewicz, jeden z najciekawszych perkusistów polskiego jazzu, członek Marcin Wasilewski Trio. Współpracował z Tomaszem Stańką, Janem ‘Ptaszynem’ Wróblewskim, Wojciechem Majewskim, siostrą Dorotą Miśkiewicz i ojcem Henrykiem. Lider Michał Miśkiewicz Quartet (projekt The Tony Williams Tribute).

Mar
13
śr
Ania Szarmach „Colors of Music” – Warszawa
Mar 13@19:00 – 20:00

Ania Szarmach jest artystką fascynującą nie tylko swoim głosem i niezwykłą wrażliwością ale również nieustannym poszukiwaniem nowych, nieodkrytych przestrzeni muzycznych. Tym razem wybierze się podróż przez świat wyjątkowych kolorów muzyki.

Kolory te to paleta barw stworzonych z emocji artystów na scenie we wzruszających i refleksyjnych jazzowych balladach, zmysłowych utworach soulowych oraz żywiołowych i ekspresyjnych piosenkach groove’owych. Będzie to pełna improwizacji soulowo – jazzowa przygoda z dźwiękami muzyki wykonywanej na żywo z udziałem znakomitego zespołu.

Ania Szarmach jest artystką niezależną i wszystkie swoje płyty nagrywa samodzielnie. Albumy jej są w pełni autorskie. Jest ona także producentem wszystkich swoich płyt. Do tej pory wydała cztery albumy “Sharmi”, “Inna”, “ Pozytywka” oraz najnowszy “Shades of Love“. Współproducentami ostatniej płyty są: Maciej “Envee” Goliński – muzyk, producent i DJ oraz Grzegorz “Jabco” Jabłoński – kompozytor, wszechstronny muzyk, producent, pianista i aranżer oraz kierownik muzyczny zespołu Ani Szarmach. W chwili obecnej w tym samym składzie Ania Szarmach przygotowuje najnowszy, międzynarodowy album. Podczas koncertu Colors of Music będzie można usłyszeć premierowe wykonania najnowszych piosenek. Ania Szarmach od lat pracuje z wieloma, wysoko cenionymi muzykami polskiej i światowej sceny popowej i jazzowej. Do współpracy nad swoimi albumami i udziału w koncertach zaprasza zawsze najlepszych instrumentalistów oraz wokalistów. W nagraniach jej piosenek między innymi udział wzięli Marcin Wasilewski, Adam Bałdych, Frank McComb, Anna Maria Jopek, chór Sound’n’Grace, Ryszard Bazarnik, Kuba Badach, Piotr Żaczek, Robert Luty, Marek Napiórkowski, Robert Kubiszyn, Michał Miśkiewicz, Henryk Miśkiewicz, Krzysztof Herdzin, Michał Tokaj i wielu innych.

Ania Szarmach is an artist with not only a fascinating voice with incredible sensitivity but she’s also on a constant search for new, undiscovered horizons. This time her musical voyage will consist of many unique and diverse colors throughout the world. These colors are created from a palette of emotions from every artist present on the stage stemming from touching and reflective jazz ballads, sensual soul songs and expressive groovy pieces. It’s gonna be a soul and jazz adventure filled with live music performed by a brilliant band.

Ania Szarmach is an independent recording artist, author of the music, all the lyrics and she produces all of her albums herself. She has released four albums by now entitled “Sharmi”, “Inna”, “Pozytywka” and most recently “Shades of Love“ that was co-produced by musician, producer and dj Maciej “Envee” Goliński and by composer, comprehensive musician, producer, pianist and musical director of her band Grzegorz “Jabco” Jabłoński. Currently using the same crew Ania Szarmach is preparing her newest album for international audiences. During the concert Colors of Music it will be possible to listen to the newest songs from her upcoming album.

Ania Szarmach has been working with many, highly regarded musicians of the Polish and world pop and jazz scene for many years. She always invites the best instrumentalists and vocalists to collaborate on her albums and participate in her concerts. She has recorded and performed with Marcin Wasilewski, Adam Bałdych, Frank McComb, Anna Maria Jopek, chór Sound’n’Grace, Ryszard Bazarnik, Kuba Badach, Piotr Żaczek, Robert Luty, Marek Napiórkowski, Robert Kubiszyn, Michał Miśkiewicz, Henryk Miśkiewicz, Krzysztof Herdzin, Michał Tokaj and many others.

▎Ania Szarmach Colors of Music
Ania Szarmach – wokal, piano
Grzegorz „Jabco” Jabłoński – instrumenty klawiszowe, kierownictwo muzyczne
David „Fingers” Haynes – perkusja
Maciej „Envee” Goliński – dj, programowanie
Robert Kubiszyn – bas
Kacper Stolarczyk – gitara
Kasia Dereń – chóry
Irena Kijewska – chóry

Środa 13.03.2019
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 150 PLN
Ulgowy – 135 PLN

✱ Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
✱✱ Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
✱✱✱ W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
✱✱✱✱ Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

Mar
15
pt
Charli Green & Krzysztof Puma Piasecki 4SET – Warszawa
Mar 15@19:00 – 20:00

Zespół 4SET to wyjątkowy kwartet łączący ze sobą różne bieguny muzycznych doznań. Podparty wiedzą i doświadczeniem lidera z dodatkiem siły i werwy młodszej części bandu. Jazzowe frazy i swingująca pulsacja przewija się z rockową energią, funkowym groovem, bluesową siłą przekazu. Wyjątkowe kompozycje z jednej strony uspokajają i wprawiają w wyjątkowy nastrój z drugiej wyrywają z siedzeń z elektryczną siłą. Idealna propozycja dla każdego klubu muzycznego.

Charli Green – amerykański trębacz, kompozytor, aranżer. Urodził się i dorastał w Memphis USA. Współpracował z największymi muzykami jazzowymi w tym z Dexterem Gordonem, Benem Websterem, Artem Taylorem czy Lou Bennetem. Obecnie pracuje ze własną orkiestrą The Charli Green Big Band, dla której komponuje, aranżuje i dyryguje.

Krzysztof Puma Piasecki – kompozytor, aranżer, pedagog-jeden z najwszechstronniejszych gitarzystów polskiej sceny muzycznej, na której jest obecny od lat ’70. Nagrał pięć płyt autorskich. Laureat Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Katowicach. Stypendysta Berklee College of Music w Bostonie. W 1997r. Zdobył tytuł Najlepszego Gitarzysty Jazzowego pisma muzycznego „Gitara i Bas”. Jego koncerty cieszą się uznaniem zarówno w Polsce jak i zagranicą. Występował wspólnie na scenie między innymi z Mickiem Sternem, Dave Wecklem, Scottem Hendersonem, Dennisem Chambersem, Bobem Malachem, Jeffem Berlinem, Hanną Banaszak, Krystyną Prońko, Grażyną Łobaszewską, Ewą Bem, Zbigniewem Wodeckim, Ryszardem Rynkowskim, Janem „Ptaszynem” Wróblewskim, Jarosławem Śmietaną, Zbigniewem Namysłowskim, Tomaszem Szukalskim, Leszkiem Możdżerem i in.

▎Charli Green & Krzysztof Puma Piasecki 4SET
Charli Green – trąbka
Krzysztof „Puma” Piasecki – gitary
Jarek Małys – fortepian
Łukasz Gorczyca – kontrabas
Michał Dziewiński – perkusja

Piątek, 15.03.2019
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 130 PLN
Ulgowy – 117 PLN

✱ Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
✱✱ Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
✱✱✱ W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
✱✱✱✱ Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

Mar
16
sob
Algorhythm „Termomix” – premiera albumu – Warszawa
Mar 16@19:00 – 20:00

Koncertowa premiera, trzeciego w dorobku zespołu, albumu „Termomix”.

Otwarte podejście do improwizacji. Melodyjne frazy połączone z nieoczywistą rytmiką. Matematyka i metafizyka. Geometria wody. Zespół Algorhythm powstał w 2013 roku. Od samego początku istnienia łączy w swojej twórczości różne idee, nurty muzyczne i osobowości. Jedynym stałym wyznacznikiem jego twórczości jest swobodna ekspresja artystyczna. Sama zaś nazwa zespołu to słowo – symbol. Odnosi się do pojęcia algorytmu, który jest codziennie stosowany we wszystkich dziedzinach współczesnego życia. Tak też muzyka Algorhythmu oddaje codzienne emocje i myśli współczesnego człowieka. Nominowani do Nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2018 w kategorii Jazzowa Płyta Roku.

▎Algorhythm
Emil Miszk – trąbka
Piotr Checki – saksofon tenorowy, fx
Szymon Burnos – fortepian, Moog, fx
Slawek Koryzno – perkusja

Sobota 16.03.2019
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 75 PLN
Ulgowy – 68 PLN

✱ Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
✱✱ Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
✱✱✱ W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
✱✱✱✱ Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

– – – – – – – –

★ Emil Miszk – trębacz, kompozytor, aranżer. Naukę gry na trąbce rozpoczął w roku 1998 w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Lęborku. Bardzo dobrze odnajduje się na wielu płaszczyznach. Jego styl opiera się na starciu dwóch energii – z jednej strony przynależność do tradycji, z drugiej totalna wolność. Jest to efekt współpracy z takimi artystami jak: Leszek Kułakowski, Sławek Jaskułke, Tymon Tymański czy Wojtek Mazolewski. Współtworzy wiele formacji związanych z trójmiejskim środowiskiem muzycznym: Sławek Jaskułke Sextet, Dominik Bukowski Quartet, Michał Bąk Quartetto, Kamil Piotrowicz Sextet czy kwartet trąbek barokowych Tubicinatores Gedanenses. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku.

★ Piotr Chęcki – saksofonista związany z trójmiejskim środowiskiem muzycznym. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie Macieja Sikały. Członek zespołów: Algorhythm, Checki/Zienkowski Quartet, Nene Heroine,Tomasz Chyła Quintet, Michał Bąk Quartetto, Kamil Piotrowicz Sextet, Sekstans. Otrzymał nagrody dla najlepszego muzyka na Krokus Jazz Festiwal 2015 oraz Jazz Juniors 2016. Laureat wielu konkursów w kraju i za granicą m.in : European Jazz Contest, Krokus Jazz Festiwal, Blue Note Poznań Competition, Ogólnopolski przegląd Gdyńskiego Sax Clubu, RCK Pro Jazz Festiwal Kołobrzeg. W 2016 roku grał na najwiekszym festiwalu jazzowym na świecie Java Jazz w Indonezji. Wspópracował z takimi muzykami jak: Leszek Możdżer, Leszek Kułakowski, Sławek Jaskułke, Jerzy Małek,Wojtek Mazolewski, Dwiki Dharmawhan, Tymon Tymański, Tomasz Sowiński.

★ Szymon Burnos – pianista, klawiszowiec, kompozytor, urodzony w 1991 roku. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Silnie związany z trójmiejską sceną. Otwarty na muzyczne eksperymenty. Uzyskał certyfikat nowojorskiej School for Improvisational Music. Jego inklinacje i inspiracje sięgają wielu języków i stylów od muzyki free przez jazz i rock – do elektroniki, dlatego koncertuje, nagrywa i współpracuje z wieloma wykonawcami takimi jak: Algorhythm, Tomasz Chyła Quintet, Tymon and The Transistors, Tymański Yass Ensemble, Nene Heroine, MaJlo, Daniel Hertzov czy The Fruitcakes. Laureat European Jazz Contest 2013 z zespołem Algorhythm oraz zwycięzca Jazz Juniors 2016 wraz z Tomasz Chyła Quintet.

★ Sławek Koryzno – perkusista związany z trójmiejskim środowiskiem muzycznym. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa w klasie Tomasza Sowińskiego. W roku 2010-2011 studiował na uczelni ESMAE w Porto (Portugalia), pod okiem amerykańskiego perkusisty Michaela Laurena. Członek zespołów: Algorhythm, Jerzy Małek Group, Piotr Lemańczyk Trio, Kamil Piotrowicz Quintet, Jan Konop Big Band, Inner Out, Szymon Łukowski Quartet, Tomasz Chyła Quintet. Laureat krajowych i międzynarodowych konkursów, do najważniejszych z nich należą: Jazz Juniors, European Jazz Contest, Krokus Jazz Festiwal, Blue Note Poznan Competition, Ogólnopolski Przegląd Gdyńskiego Sax Clubu, RCK Pro Jazz Festiwal Kołobrzeg, Big Band Festiwal w Nowym Tomyślu. Współpracował z takimi muzykami jak: Zbigniew Namysłowski, Leszek Możdżer, Sławek Jaskułke, Leszek Kułakowski, Jerzy Małek, Piotr Lemańczyk, Dominik Bukowski, Maciej Sikała, Maciej Grzywacz. Uczestnik warsztatów z takimi muzykami jak: Kurt Rosenwinkel, Greg Osby, Nelson Veras, Christian Weidner, Clarence Penn, Seamus Blake, Lage Lund, Ohad Talmor, Dan Weiss, John Escreet.
PL

Postmodern Jukebox – Poznań
Mar 16@19:00

Postmodern Jukebox
16 marca 2019,Klub Muzyczny B17, Poznań

Postmodern Jukebox ogłasza trasę koncertową – Welcome to the Twenties 2.0! Poznań jednym z przystanków!

Bilety w cenie 129 PLN w regularnej sprzedaży od 9 listopada od godz. 10:00
na Stodola.pl oraz LiveNation.pl

Aby zapoczątkować odliczanie do nadchodzącego Twenty-Twenties (2020) znany muzyczny kolektyw Postmodern Jukebox okrąży świat w 2019 ze swoją trasą Welcome to the Twenties 2.0 Tour. Trasa ma na celu przygotowanie świata na nową dekadę – taką, w której twórca Postmodern Jukebox – Scott Bradlee – ma nadzieję zobaczyć powrót do stylu i rzemiosła, które były wyrazem muzyki poprzednich pokoleń.

„Ostatnio w latach dwudziestych dostaliśmy Jazz – jedyną prawdziwą amerykańską formę sztuki. Kto wie co przyniesie nam 2020?” – mówie Bradlee. „Jedno jest pewne – jest mnóstwo ludzi zmęczonych krzyczącymi nagłówkami, bezmyślnymi programami w TV i uzależnieniem od smartphonów, które przyczyniły się do tego, że ludzi się od siebie w ostatniej dekadzie jeszcze mocniej oddalili. Używamy naszego małego zakątka w przestrzeni pop-kultury, aby powiedzieć ludziom, żeby zapomnieli o swoich problemach i dołączyli do nas by wspólnie świętować prawdziwe muzyczne talenty i ponadczasowy styl – na żywo i w prawdziwym życiu”.

Postmodern Jukebox ze swoją trasą Welcome to the Twenties 2.0 Tour odwiedzi blisko 250 miast!

“Kiedy przygotowujemy koncertowy koncept Postmodern Jukebox pracujemy nad powiązaniem odpowiedniego talentu z odpowiednim materiałem i budowaniem niesamowitych i unikalnych przeżyć podczas naszych koncertów” – mówi Bradlee. „Bądźcie gotowi na sensacyjną imprezę w stylu lat 20 i Wielkiego Gatsby’ego”.

Zapoczątkowany przez Bradlee w 2009 roku muzyczny kolektyw Postmodern Jukebox (PMJ) ma na koncie ponad miliard wyświetleń w serwisie YouTube, 3,5 miliona subskrybentów oraz ponad 1,7 miliona fanów na Facebooku. Przez ostatnią dekadę PMJ podróżował po całym świecie grając setki koncertów w wyprzedanych salach na 6 kontynentach. Wystąpili także w takich programach telewizyjnych jak „Good Morning America”, podbili listy przebojów na iTunes i Billboard oraz zwrócili uwagę NPR Music, NBC News i szerokiej publiczności na całym świecie.

Bilety w cenie 129 PLN w regularnej sprzedaży od 9 listopada od godz. 10:00
na Stodola.pl oraz LiveNation.pl

Podane godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie.

Uwaga! Na teren koncertu obowiązuje zakaz wnoszenia toreb, plecaków, walizek i innych przedmiotów potencjalnie niebezpiecznych – prosimy zatem o ich niezabieranie. Pełna informacja dostępna w „Regulaminie uczestnictwa w koncercie” na www.livenation.pl.
1) osoby powyżej 16 roku życia wchodzą samodzielnie
2) osoby poniżej 16 roku życia mogą wejść za pisemną zgodą rodzica lub też pod opieką dorosłego opiekuna posiadającego własny bile

Mar
17
nie
Anna Maria Jopek – SOLD OUT! – Olsztyn
Mar 17@19:00 – 21:00

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Multiinstrumentalizm, wirtuozeria, erudycja, pasja improwizacji i radość bycia razem — tak najkrócej można opisać zespół AMJ. To team frontmanów i postaci pierwszoligowych na scenie jazzowej w swoim kraju. Muzycy żonglują z łatwością kolorami, formami i stylem. Muzyka AMJ zawsze w tonacji polskiej melancholii, ale i zadziornej taneczności stanowi punkt startowy dla barwnej improwizowanej narracji tej drużyny na scenie. Ciekawość świata, otwartość i wszechstronność czyni zespół niezawodny we wszystkich punktach globu. Tylko na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy wystąpili na Festiwalu Holly w Indiach, Hongkongu czy Blue Note Tokyo czy maleńkich ośrodkach koncertowych w Polsce, które są szczególnie drogie pracy AMJ. Annie Marii Jopek na scenie towarzyszyć będą: Robert Kubiszyn (bas), Paweł Dobrowolski (perkusja), Piotr Nazaruk (flety, głos) oraz Krzysztof Herdzin (fortepian). Zabrzmią dobrze znane utwory jak i osobiste tematy AMJ mocno inspirowane ludowymi wątkami albo wręcz z nich wywiedzione. Nie zabraknie wirtuozerii, erudycji, pasji improwizacji i radość bycia razem!

Anna Maria Jopek – wokalistka, songwriterka, improwizatorka, wizjonerka, pasjonatka.

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawa w klasie fortepianu. Studiowała również filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Śpiewu uczyła się prywatnie u legendarnej prof. Darii Iwińskiej (wcześniej nauczycielki ojca AMJ, Stanisława Jopka, który też był śpiewakiem). Jako pianistka debiutowała mając zaledwie 12 w cyklu koncertów dla dzieci w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Natomiast jako wokalistka debiutowała na Festiwalu Piosenki w Białorusi „Słowiański Bazar”, gdzie otrzymała osobistą nagrodę Michela Legranda (przewodniczącego jury festiwalu).

Nagrywa i koncertuje na całym świecie z najważniejszymi postaciami naszych czasów. W Polsce miała zaszczyt śpiewać z Markiem Grechutą, Jeremim Przyborą czy Wojciechem Młynarskim. Na światowych scenach z takimi artystami jak m.in. Pat Metheny, Youssu’n Dour, Bobby McFerrin, Ivan Linz, Branford Marsalis, Nigel Kennedy, Richard Bona, Oscar Castro-Neves, Makoto Ozone, Noa czy Gonzalo Rubalcaba. W 2017 w noworocznym koncercie telewizyjnym spontanicznie wystąpiła też w duecie ze Stingiem.

Śpiewała na najbardziej prestiżowych scenach świata, takich jak: Carnegie Hall, Hollywood Bowl, Royal Festival Hall, Opera w Tokio i Tel Awiwie, Blue Note Tokyo w Hamer Hall w Melbourne. Nagrywała w studiach Real World u Petera Gabriela, Abbey Road w Londynie i Power Station w Nowym Jorku.
Zdobyła wszystkie możliwe prestiżowe nagrody i wyróżnienia, włącznie z Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski przyznanym przez prezydenta Bronisława Komorowskiego za promowanie polskiej sztuki na świecie.
Od pięciu lat eksperymentuje z formami scenicznymi. Wystąpiła w spektaklu „Czas Kobiety” w reż. Leszka Mądzika, dla którego współkomponowała muzykę oraz współpracowała z Teatrem Pieśni Kozła. Przedostatni album AMJ z Gonzalo Rublcabą „Minione” uzyskał status podwójnej platyny. Jesienią 2018 ukazała się najnowsza płyta z Branfordem Marsalistem pt. „Ulotne”, która ma już status złoty.

Regulamin Imprezy dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin

John Mayall „85th Anniversary Tour” – Warszawa
Mar 17@20:00 – 21:00

John Mayall
85th Anniversary tour
17 marca 2019, Warszawa, Klub Stodola
18 marca 2019, Kraków, Klub Studio

Bilety w cenie od 130 PLN regularnej sprzedaży od 17 października o godz. 10:00
na Stodola.pl oraz LiveNation.pl
Przedsprzedaż biletów dla zarejestrowanych użytkowników LiveNation.pl rusza 16 października od godz. 10:00 do godz. 22:00.

‘’Trochę czasu upłynęło od naszej ostatniej podróży do Europy. Tęskniłem za byciem tam i mam nadzieję, że będziecie zadowoleni z tego, że wracamy na trasę po Europie na początku 2019 roku. Jak pewnie wiecie, Carolyn Wonderland dołączy do nas ze swoim niesamowitym talentam do gry na gitarze, a Greg Rzab i Jay Davenport będą odpowiedzialni za sekcję rytmiczną tak jak do tej pory.
Do sklepów trafi również nowy album, który jest dla mnie szczególnie ważny, ponieważ pojawi się na nim kilku moich ulubionych gitarzystów. Wszyscy powinni być Wam znani – Joe Bonamassa, Carolyn Wonderland, Todd Rundgren, Larry McCray, Alex Lifeson i Steven Van Zant.
Jestem bardzo dumny z tego, że wszyscy zgodzili się wziąć udział w nagraniu najnowszego albumu „Nobody Told Me”.
Ponownie ruszam w trasę, aby pokazać, że blues jest tak samo silny jak zawsze.
Do zobaczenia wkrótce.’’
John Mayall

John Mayall – niekwestionowany pionier muzyki rockowej, kompozytor i bluesman. Multiinstrumentalista grający na gitarze, instrumentach klawiszowych i harmonijce w 2019 roku przyjedzie do Polski na dwa koncerty!

17 marca 2019, Warszawa, Klub Stodola
18 marca 2019, Kraków, Klub Studio

Kwiat Jabłoni (SOLD OUT!) – Warszawa
Mar 17@20:00 – 22:00

kwiat jabłoni | warszawa | niebo
17.03 | 20:00

Zapraszamy na warszawski koncert promujący nasz debiutancki album „Niemożliwe”. Premiera płyty zaplanowana jest na 1 lutego.

bilety: koncert wyprzedany

Mar
18
pon
John Mayall „85th Anniversary Tour” – Kraków
Mar 18@20:00 – 21:00

John Mayall
85th Anniversary tour
17 marca 2019, Warszawa, Klub Stodola
18 marca 2019, Kraków, Klub Studio

Bilety w cenie od 130 PLN regularnej sprzedaży od 17 października o godz. 10:00
na Stodola.pl oraz LiveNation.pl
Przedsprzedaż biletów dla zarejestrowanych użytkowników LiveNation.pl rusza 16 października od godz. 10:00 do godz. 22:00.

‘’Trochę czasu upłynęło od naszej ostatniej podróży do Europy. Tęskniłem za byciem tam i mam nadzieję, że będziecie zadowoleni z tego, że wracamy na trasę po Europie na początku 2019 roku. Jak pewnie wiecie, Carolyn Wonderland dołączy do nas ze swoim niesamowitym talentam do gry na gitarze, a Greg Rzab i Jay Davenport będą odpowiedzialni za sekcję rytmiczną tak jak do tej pory.
Do sklepów trafi również nowy album, który jest dla mnie szczególnie ważny, ponieważ pojawi się na nim kilku moich ulubionych gitarzystów. Wszyscy powinni być Wam znani – Joe Bonamassa, Carolyn Wonderland, Todd Rundgren, Larry McCray, Alex Lifeson i Steven Van Zant.
Jestem bardzo dumny z tego, że wszyscy zgodzili się wziąć udział w nagraniu najnowszego albumu „Nobody Told Me”.
Ponownie ruszam w trasę, aby pokazać, że blues jest tak samo silny jak zawsze.
Do zobaczenia wkrótce.’’
John Mayall

John Mayall – niekwestionowany pionier muzyki rockowej, kompozytor i bluesman. Multiinstrumentalista grający na gitarze, instrumentach klawiszowych i harmonijce w 2019 roku przyjedzie do Polski na dwa koncerty!

17 marca 2019, Warszawa, Klub Stodola
18 marca 2019, Kraków, Klub Studio

Mar
19
wt
Mała Akademia Jazzu / Wielcy mistrzowie i standardy muzyki improwizowanej / Saksofony w jazzie – Katowice
Mar 19@10:00 – 11:00

PROGRAM

Co to są i skąd się biorą standardy muzyczne, jaka jest różnica między standardem a coverem-do czego służy improwizacja, czym różni się big band od combo to problematyka, którą będziemy się zajmować podczas majowej audycji.
Dowiemy się wielu ciekawych rzeczy związanych z saksofonem, instrumentem, który właśnie w muzyce rozrywkowej stał się prawdziwym hitem.Posłuchamy utworów Charlie Parkera, Duke’a Ellingtona i Luisa Armstronga, stanowiące kanon muzyki jazzowej.
Audycję poprowadzi wybitny saksofonista, świetny muzyk jazzowy i wykładowca Akademii Muzycznej w Katowicach dr hab. Jerzy Główczewski.
Rezerwacja biletów telefonicznie w kasie biletowej lub w Dziale Organizacji Widowni pod numerami telefonów: 32 73 25 312, 320 lub 321.
WYKONAWCY

Jerzy Główczewski saksofon altowy

Yotam Silberstein Quartet „Future Memories” – premiera albumu – Warszawa
Mar 19@19:00 – 20:00

Koncert w ramach europejskiej trasy koncertowej promującej najnowszy album Yotama zatytułowany „Future Memories”.

W ciągu zaledwie dziesięciu lat od przybycia do Nowego Jorku, uznany na całym świecie Yotam Silberstein zajął miejsce wśród elity jazzowej, nagrywając i występując z takimi twórcami jak James Moody, The Heath Brothers, Paquito D’Rivera, Monty Alexander, Christian McBride, John Patitucci, Roy Hargrove, David Sanborn, Marcus Miller, by wymienić tylko kilku. Yotam Silberstein koncertował jako lider w największych klubach i festiwalach w USA, Europie, Ameryce Południowej, Japonii i Azji. Yotam jest również laureatem nagrody Sundance Time Warner za muzykę filmową.

2017 looks especially bright for Yotam, with the new Album „The Village” out on Jazz&people (Harmonia Mundi) followed by world tours with stops planned across Europe, South America, North America, Japan, Asia and Australia. Yotam will also be performing in a lot of the great festivals this year and the following In just ten years since arriving in the Big Apple, internationally acclaimed Yotam Silberstein has earned his place among the jazz elite by Recording and Performing with such luminaries as James Moody, The Heath Brothers, Paquito D’ Rivera, Monty Alexander, Christian McBride, John Patitucci, Roy Hargrove, David Sanborn, Marcus Miller, to only name a few. As artistically gifted as he is technically proficient, Silberstein is featured on a wide variety of critically acclaimed releases including „Resonance” and „Brasil” on the Jazz Legacy Productions label and Monty Alexander’s Grammy-nominated „Harlem-Kingston Express Live!” As well as David Sanborn and Marcus Miller’s new album „Time and The River (Sony 2015) And John Patitucci’s new trio album „Irmaos De Fe” In addition, Yotam Silberstein has toured as a leader in major clubs and festivals in the US, Europe, South America, Japan and Asia. Yotam is also the winner of the Sundance Time Warner award for film music.

▎Yotam Silberstein Quartet
Yotam Silberstein – gitara
Victor Goncalves – fortepian, akordeon
Rick Rosato – kontrabas
Daniel Dor – perkusja

Wtorek, 19.03.2019
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 100 PLN
Ulgowy – 90 PLN

✱ Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
✱✱ Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
✱✱✱ W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
✱✱✱✱ Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

Wtorkowy Klub Jazzowy / MaBaSo – Katowice
Mar 19@19:30 – 20:30

PROGRAM

Bernard Maseli, wirtuoz wibrafonu elektrycznego KAT, kompozytor, lider pedagog. Karierę rozpoczął w 1985 w grupie Walk Away, z którą wystąpił na wszystkich najważniejszych festiwalach, grał supporty przed koncertami Milesa Davisa i zarejestrował dziesięć albumów. Lider zespołów Young Power, The Globetrotters, MaBaSo. Występował z Krzysztofem Ścierańskim, Urszulą Dudziak, Michałem Urbaniakiem, Laboratorium, Nippym Noyą, Mike’em Sternem, Erikiem Marienthalem, Billem Evansem.

Michał Barański, znakomity kontrabasista i gitarzysta basowy. Ukończył Instytut Jazzu AM w Katowicach. Wspólnie z Pawłem Kaczmarczykiem i Pawłem Dobrowolskim założył KBD Trio, z którym zdobył wiele nagród. Współpracował z m.in. Tomaszem Stańką, Zbigniewem Namysłowskim, Januszem Muniakiem, Kubą Więckiem. Był członkiem Kwartetu legendarnego saksofonisty Benniego Maupina.

Dano Šoltis, słowacki perkusista, pedagog, absolwent Konserwatorium w Koszycach, Praskiego Konserwatorium Jazzowego Jaroslava Ježka oraz Instytutu Jazzu AM w Katowicach. Członek m.in. grupy Young Jazz Wave, współlider czesko-słowackiej formacji Vertigo. Grał z wieloma artystami czeskiej sceny jazzowej, muzykami polskimi oraz gwiazdą światowej jazzu Arturo Sandovalem. Prowadzi kursy mistrzowskie dla perkusistów w Polsce, Czechach i Słowacji.

MaBaSo to najnowszy projekt wibrafonisty Bernarda Maselego. Zbierając doświadczenia w zespołach Walk Away, Music Painters, The Globetrotters i kwartecie amerykańskiego gitarzysty Deana Browna, Maseli postanowił stworzyć trio które będzie realizować jego autorską wizję elektrycznego jazzu: „Zawsze uważałem – twierdzi lider – że fusion nie musi się zamykać w schemacie: wolno-szybko, cicho-głośno, że może również wykorzystywać różne zdobycze współczesnego jazzu akustycznego.” Takie właśnie jest MaBaSo, gdzie od strony konstrukcyjnej, aranżacyjnej i brzmieniowej muzycy bazują na charakterystycznych elementach elektrycznego fusion z mocnymi wpływami muzyki R&B, soul czy funky, natomiast w warstwie harmoniczno-melodycznej i sposobie rozgrywania partii solowych czerpią z tradycji klasycznego jazzu. W 2013 roku zespół nagrał pierwszą, doskonale przyjętą płytę „Sunshine of Your Love”, która jest zapisem koncertu w katowickim klubie Old Timers Garage.

Mar
22
pt
Piotr Wyleżoł „Human Things” feat. Dayna Stephens – Warszawa
Mar 22@19:00 – 20:00

Zapraszamy na koncert zespołu Piotr Wyleżoł Quartet promujący nowy album wydany w legendarnej serii Polish Jazz vol. 79. Lider zespołu – Piotr Wyleżoł od lat uznawany jest za jednego z czołowych polskich pianistów jazzowych.

„Jeden z najbardziej niezwykłych talentów pianistyki europejskiej” londyński magazyn „Blues&Soul” (Emrys Baird)

Swoim ostatnim, entuzjastycznie przyjętym albumem „Human Things” w ramach słynnej serii wydawniczej Polish Jazz, Piotr Wyleżoł wpisuje się w panteon najwybitniejszych polskich jazzmanów w historii. Albumy dla tej serii wydali m.in .: Michał Urbaniak , Tomasz Stańko , Adam Makowicz, Zbigniew Namysłowski, Andrzej Kurylewicz, Wojciech Karolak czy Jan „Ptaszyn” Wróblewski.

W składzie zespołu zjawiskowy saksofonista, laureat Grammy: Dayna Stephens (USA) oraz wybitni polscy muzycy, wieloletni członkowie kwartetu Tomasza Stańki: Sławek Kurkiewicz na kontrabasie oraz Michał Miśkiewicz na perkusji.

”Human Things” to projekt szczegółowo przemyślany, imponujący rozmachem i bogactwem środków. To muzyka elegancka, ciepła, wysublimowana, z pianinem na pierwszym planie, ale która potrafi zaskoczyć zadziornym solo saksofonu Dayna Stephensa czy przepięknymi instrumentalnymi duetami. Śpiewne tematy wsparte zaawansowaną harmonią, oryginalna, daleka od schematów forma, szczególna rola fortepianu, wyrafinowane improwizacje lidera i zaproszonych artystów sprawiają, że „Human Things” wykracza poza utarte formuły gatunku.
Album „Human Things” recenzuje m.in . Tomasz Szachowski w „Jazz Forum”. Oto jego konkluzja: „Czy Human Things Piotra Wyleżoła nawiązuje do szczytowych, historycznych osiągnięć serii, w tym nagrań Komedy, Trzaskowskiego, Stańki czy Namysłowskiego? Od razu odpowiem – zdecydowanie tak! Jest całością koncepcyjną, zrealizowaną od początku do końca, z wykorzystaniem potencjału całego zespołu, z wyjątkową dbałością o detale. […] Piotr Wyleżoł jako pianista wart jest jak najlepszej oceny, ale na płycie Human Things jest przede wszystkim autorem idei, którą udało się zrealizować z tak imponującym rezultatem”.

▎Piotr Wyleżoł „Human Things” feat. Dayna Stephens
Dayna Stephens – saksofon
Piotr Wyleżoł – fortepian
Sławek Kurkiewicz – kontrabas
Michal Miskiewicz – perkusja

Piątek, 22.03.2019
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 100 PLN
Ulgowy – 90 PLN

✱ Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
✱✱ Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
✱✱✱ W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
✱✱✱✱ Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.
– – – – – – – – – – –

★ Piotr Wyleżoł – pianista, kompozytor. “Jeden z najbardziej niezwykłych talentów pianistyki europejskiej” według londyńskiego miesięcznika Blues&Soul. W swej twórczości od lat nie ogląda się na mody i trendy lecz podąża w własnym indywidualnym kierunku, co jego muzykę czyni wyrazistym głosem we współczesnym świecie jazzu. Karierę rozpoczynał w zespołach Janusza Muniaka i Jarka Śmietany już podczas studiów na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Katowicach. Laureat wielu renomowanych międzynarodowych konkursów jazzowych, m.in. „Jazz Juniors“, „Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej“, „Jazz nad Odrą“ (nagroda indywidualna dla najlepszego instrumentalisty), „Pomorska Jesień Jazzowa“ („Klucz do kariery“). Współpracował z wieloma artystami polskiego i światowego jazzu, w tym gronie znajdują się m.in. Stephen Riley, Billy Hart, Gary Bartz, Tomasz Stańko, Urszula Dudziak, Ptaszyn Wróblewski, Tomasz Szukalski, Ewa Bem i wielu innych. Ma na swoim koncie 7 autorskich albumów. Występował w kilkudziesięciu krajach świata, właściwie na wszystkich kontynentach. Prezentował swoje zespoły na wielu renomowanych w świecie jazzu festiwalach, jak choćby “Jazz Baltica”, czy “Leverkusen Jazz Tage”, “London Jazz Festival”. Poza działalnością koncertową od 2007 roku prowadzi również klasę fortepianu jazzowego na Akademii Muzycznej w Krakowie.

★ Dayna Stephens – amerykański saksofonista jazzowy, kompozytor. Współpracował z całą czołówką topowych jazzmanów o nazwiskach wytyczających nowe trendy w światowym jazzie (m.in. Brad Mehldau, Gerald Clayton, Larry Grenadier i Eric Harland). Stephens dorastał w San Francisco Bay Area i uczęszczał do Berkeley High School of Music a następnie w Thelonious Monk Institute of Jazz. Albumy Stephensa to między innymi The Timeless Now (2007), Today Is Tomorrow (2012), That Nepenthetic Place (2013), Take My Chances (2013), Peace (2014) i najnowszy „Gratitude” (2017).

★ Sławomir Kurkiewicz – polski kontrabasista najbardziej znany z ponad 20 letniej współpracy z Tomaszem Stańko oraz Marcin Wasilewski Trio, uznawaną za jedną z czołowych formacji europejskiego jazzu swojego pokolenia. Od 2001 jest związany z monachijską wytwórnią fonograficzną ECM, dla której nagrywał między innymi z Manu Katche i Janem Garbarkiem. Sławomir Kurkiewicz ponadto występował z takimi artystami jak Charles Lloyd, Joe Lovano, John Surman, Dino Saluzzi, David Virelles, Joey Baron, Craig Taborn, Marilyn Mazur i wielu innych.

★ Michał Miśkiewicz – jeden z najwybitniejszych polskich perkusistów jazzowych. Od lat w legendarnej wytwórni ECM wraz z zespołem Tomasza Stańki, teraz Marcina Wasilewskiego. Zdobywca kilku Fryderyków, w tym Fryderyka 2005 w kategorii jazzowy album roku za Trio z Marcinem Wasilewskim i Sławomirem Kurkiewiczem.

Skalpel Big Band – Warszawa
Mar 22@20:00 – 22:00

Duet Skalpel to dzisiaj już klasyka europejskiego nu jazzu. Na dwóch pierwszych albumach, „Skalpel” i „Konfusion”, wydanych przez wytwórnię Ninja Tune, zespół przełożył na język współczesnej elektroniki brzmienie i klimat polskiego jazzu z lat 60. i 70., tworząc muzykę o wyrafinowanej strukturze i dużym ładunku emocjonalnym.
Obecnie Marcin Cichy i Igor Pudło prezentują Skalpel Big Band. Pomysłodawcą tego siedemnastoosobowego zamieszania jest Patryk Piłasiewicz, kompozytor i muzyk z Poznania. Podstawą pomysłu jest idea zespolenia nowego, akustycznego obrazu brzmieniowego kompozycji Skalpela z ich elektronicznym pierwowzorem i pozostawienie muzykom przestrzeni do improwizacji.

Mar
23
sob
Wojciech Staroniewicz North Park – Warszawa
Mar 23@19:00 – 20:00

…to akustyczny jazz z najwyższej, półki, bez stosowania ulgi na europejskość produkcji (…) w zamyśle lidera jest muzyka, która, może być wykonywana zarówno na wielkich scenach, jak i całkiem akustycznie, bez sięgania po mikrofony i wzmacniacze. To z jednej strony powrót do żródeł jazzowego grania, z drugiej zaś estetyczne wariacje na kanwie nowoczesnego, nieskrepowanego mainstreamu dopieszczonego wielka wiedza o harmonii i kompozycji trójmiejskiego saksofonisty. Chwilami radykalny, ale gdy trzeba również, powściągliwy, Staroniewicz w sposób przekonywujący, każda nuta udowadnia, ze jest w tej konwencji jazzu w naszym kraju klasa sam dla siebie. Piotr Iwicki „Jazz Gazeta”.

▎Wojciech Staroniewicz North Park
Wojciech Staroniewicz – saksofon
Erik Johannessen – puzon
Dominik Bukowski – wibrafon
Paweł Urowski – kontrabas
Przemysław Jarosz – perkusja

Sobota, 23.03.2019
☛ I koncert – 19:00
☛ II koncert – 21:30

▎BILETY
Normalny – 100 PLN
Ulgowy – 90 PLN

✱ Bilety są dostępne na naszej stronie internetowej www.12on14club.com / w kasie klubu / przed koncertem „na bramce” (jeśli pula biletów nie została wyczerpana).
✱✱ Bilety ulgowe przysługują posiadaczom klubowej karty VIP / dziennikarzom bez akredytacji / studentom i uczniom za okazaniem ważnej legitymacji.
✱✱✱ W przypadku ceny biletu powyżej 100 zł dla posiadaczy Karty Muzyka, Managera obowiązuje opłata w wysokości 50 % ceny podstawowej.
✱✱✱✱ Koncerty zaczynają się punktualnie. Zakup biletu gwarantuje miejsce siedzące. Posiadaczom Kart VIP przysługuje możliwość wyboru miejsca.

★ Wojciech Staroniewicz – postać znana polskiej publiczności od ponad 25 lat. Saksofonista i kompozytor zaskakujący wciąż nowymi autorskimi projektami muzycznymi, o szerokim spektrum stylistycznym, zarejestrowanymi na ośmiu autorskich albumach. Znakomity sideman, chętnie zapraszany przez innych muzyków (wieloletnia współpraca z norweską grupą „Loud Jazz Band” czy sekstetem Włodzimierza Nahornego). Wojciech Staroniewicz, jako jedyny wśród polskich saksofonistów jazzowych, został zakwalifikowany do półfinału Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Waszyngtonie, gdzie znalazł się w gronie 21 saksofonistów wybranych z całego świata. Oprócz tego zdobył pierwszą nagrodę zespołową oraz indywidualną, za najlepszą kompozycję na festiwalu „Jazz Juniors”. Wraz z zespołem „Set-Off”, zdobył pierwszą nagrodę – „Złoty klucz do kariery” – na „Pomorskiej Jesieni Jazzowej” oraz drugą nagrodę na „International Contest for Youth Orchestras in Hoeilaart” – Belgia. Jest także laureatem prestiżowej nagrody Prezydenta Miasta Sopotu „Sopocka Muza”. Staroniewicz pełnił funkcję członka Rady Akademii Fonograficznej.

★ Erik Johannessen – gra na puzonie, instrumentach perkusyjnych oraz śpiewa w Jaga Jazzist – zespole z którym zdobył Norweską Grammy w 2010. Jest nowoczesnym puzonistą free jazzowym, ale lubi także improwizację melodyczną. Komponuje i aranżuje muzykę dla małych i dużych zespołów.

★ Dominik Bukowski – wibrafonista, kompozytor, absolwent Katowickiej Akademii Muzycznej wydz. Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Zdobywca indywidualnego wyróżnienia na Ogólnopolskim Przeglądzie Zespołów Jazzowych w Gdyni (1999) oraz zwycięzca konkursu Bielskiej Zadymki Jazzowej 2002. Od 2003r. zajmuje II miejsce w kategorii wibrafon roku w ankiecie Jazz Forum. Nagrał ponad 30 płyt. Jego album „Projektor” znalazł się w pierwszej dziesiątce najlepszych płyt 2005 roku według miesięcznika Jazz Forum, zaś ostatnia Vice Versa została nominowana do nagrody Fryderyki 2010.

★ Paweł Urowski – kontrabasista i gitarzysta basowy. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Zdobywca nagród i kilku wyróżnień indywidualnych w konkursach jazzowych, takich jak m.in. EIM, Jazz Juniors czy Krokus Jazz Festiwal. Nagrał 12 płyt, w tym album nominowany do Fryderyka 2010, wydany w ramach formacji Dziki Jazz.

★ Przemysław Jarosz – perkusista związany z wrocławskim środowiskiem jazzowym od początku studiów na tamtejszej Akademii Muzycznej w 1999r. W czasie studiów finalista wielu konkursów i laureat kilku nagród zespołowych i indywidualnych.

Skalpel Big Band – Katowice
Mar 23@20:00 – 21:00

Duet Skalpel to dzisiaj już klasyka europejskiego nu jazzu. Na dwóch pierwszych albumach, „Skalpel” i „Konfusion”, wydanych przez wytwórnię Ninja Tune, zespół przełożył na język współczesnej elektroniki brzmienie i klimat polskiego jazzu z lat 60. i 70., tworząc muzykę o wyrafinowanej strukturze i dużym ładunku emocjonalnym.

Obecnie Marcin Cichy i Igor Pudło prezentują Skalpel Big Band. Pomysłodawcą tego siedemnastoosobowego zamieszania jest Patryk Piłasiewicz, kompozytor i muzyk z Poznania. Podstawą pomysłu jest idea zespolenia nowego, akustycznego obrazu brzmieniowego kompozycji Skalpela z ich elektronicznym pierwowzorem i pozostawienie muzykom przestrzeni do improwizacji.

Mar
24
nie
Skalpel Big Band – Kraków
Mar 24@20:00 – 21:00

Duet Skalpel to dzisiaj już klasyka europejskiego nu jazzu. Na dwóch pierwszych albumach, „Skalpel” i „Konfusion”, wydanych przez wytwórnię Ninja Tune, zespół przełożył na język współczesnej elektroniki brzmienie i klimat polskiego jazzu z lat 60. i 70., tworząc muzykę o wyrafinowanej strukturze i dużym ładunku emocjonalnym.

Obecnie Marcin Cichy i Igor Pudło prezentują Skalpel Big Band. Pomysłodawcą tego siedemnastoosobowego zamieszania jest Patryk Piłasiewicz, kompozytor i muzyk z Poznania. Podstawą pomysłu jest idea zespolenia nowego, akustycznego obrazu brzmieniowego kompozycji Skalpela z ich elektronicznym pierwowzorem i pozostawienie muzykom przestrzeni do improwizacji.