Kalendarz koncertowy

Lip
13
nie
Ladies’ Jazz Festival 2014 – Banda Magda – Gdynia (dzień 3.)
Lip 13@19:00

Charyzmatyczną, przebojową, wulkanicznie energetyczną liderką i spiritus movens grupy jest od lat mieszkająca i tworząca w NYC greczynka Magda Giannikou. Magda Giannikou komponuje, pisze teksty, gra na akordeonie i kontrabasie.

ljf2014_logoblack

Ta niezwykle wszechstronna artystka śpiewa aż w sześciu językach: oprócz greckiego i angielskiego śpiewa również po portugalsku, hiszpańsku, włosku i francusku. Gross repertuaru Banda Magda to wybuchowa mieszanka francuskiej piosenki kabaretowej, brazylijskiego baiao, cygańskiego jazz manouche, greckich i nowojorskich wibracji, karnawałowej samby i portowego tango.

Cze
6
sob
Grażyna Auguścik Orchestar Inspired by Lutosławski – Wejherowo
Cze 6@19:00

Zaklęta muzyka na koncertach w Słupsku w piątek 5 czerwca i w Wejherowie w sobotę 6 czerwca.

Grażyna Auguścik Orchestar „Inspired by Lutosławski” – to projekt zaprezentowany przez naszą wybitną wokalistkę na płycie nagranej z gronem wspaniałych muzyków. Pod tajemniczym słowem ORCHESTAR kryją się trzy zespoły – Trio Jana Smoczyńskiego, Atom String Quartet i Kompania Janusza Prusinowskiego.

Na płytę, wydaną nakładem wytwornie For Tune, składają się kompozycje napisane przez Jana Smoczyńskiego inspirowane utworami Witolda Lutosławskiego w których wykorzystywał on elementy polskiej muzyki ludowej. Motywy ludowe wykorzystane przez Witolda Lutosławskiego są przetwarzane przez trzy zespoły zgodnie z estetyką klasyczną, jazzową i ludową. Grażyna Auguścik śpiewając z każdym z zespołów, wykorzystuje najróżnorodniejsze techniki wokalne, adekwatne do prezentowanego stylu. Najbardziej intrygującymi momentami są te gdzie dokonana zostaje synteza i wszyscy muzycy grają wspólnie, tworząc nową, oryginalną muzykę, w której pobrzmiewają jednak echa oryginalnych kompozycji Witolda Lutosławskiego, oraz jego ludowych inspiracji

Grażyna Auguścik – śpiew

Jan Smoczyński Trio w składzie: Jan Smoczyński – fortepian i instrumenty klawiszowe; Wojciech Pulcyn – kontrabas; Michał Miśkiewicz – perkusja

Janusz Prusinowski Kompania w składzie: Janusz Prusinowski– skrzypce, akordeon, śpiew; Michał Żak – klarnet, flet drewniany , szałamaja; Piotr Piszczatowski – baraban, bębenek obręczowy; Piotr Zgorzelski – basy, taniec.

Atom String Quartet w składzie:  Dawid Lubowicz - skrzypce; Mateusz Smoczyński – skrzypce; Michał Zaborski – altówka; Krzysztof Lenczowski – wiolonczela

Uwaga: na koncercie w Słupsku Dawida Lubowicza zastąpi Marcin Hałat. Koncert Grażyny Auguścik w Słupsku poprzedzony zostanie supportem zespołu Łukasz Jankowski Art Fusion Ensemble.

AUGUSCIK_B1_Slupsk

Słupsk
5.06.2015 (piątek), godz. 19.00
Słupski Inkubator Technologiczny
ul Portowa 13 B

Bilety w cenie: 70 i 80 zł
dostępne na www.biletomat.pl
Słupski Ośrodek Kultury, ul Gierymskich l
lub przed samym koncertem

AUGUŚCIK WEJHEROWO_A4_kor_3

Wejherowo
6.06.2015 (sobota), godz. 19.00
Wejherowskie Centrum Kultury
Sala Główna Filharmonii Kaszubskiej
ul Sobieskiego 255

Bilety w cenie: 60 zł
dostępne w kasie centrum jest specjalna promocja!

Wszystkich chętnych zapraszamy do skorzystania z promocji DWA w cenie JEDNEGO, w ramach której można nabyć dwa bilety płacąc za jeden. Bilety promocyjne tutaj oraz w kasach Filharmonii Kaszubskiej. Jeden bilet kosztuje 60 zł, czyli w promocji 30 zł.

Sie
21
pon
Kandace Springs po raz pierwszy w Polsce na Ladies’ Jazz Festival – Wejherowo
Sie 21@20:00 – 22:30

JEJ GŁOS MOŻE ROZTOPIĆ ŚNIEGI – POWIEDZIAŁ PRINCE
DEBIUTOWAŁA PŁYTĄ – OD RAZU W BLUE NOTE
WSPÓŁPRACUJE Z LARRY KLEINEM – PRODUCENTEM M.IN. MELODY GARDOT, LIZZ WRIGHT, HERBIEGO HANCOCKA
KANDACE SPIRNGS PO RAZ PIERWSZY W POLSCE
JEDYNY KONCERT W ROKU
LADIES’ JAZZ FESTIVAL 2017

Fenomenalna Kandace Springs po raz pierwszy w Polsce!
Jedyny koncert artystki 21 sierpnia o godzinie 20:00 w Filharmonii Kaszubskiej w Wejherowie w ramach Ladies’ Jazz Festival 2017!

Prince zaprosił ją do wspólnego wykonania Purple Rain w trzydziestą rocznicę wydania krążka, udzielała się na głośnym przeboju Sama Smitha Stay with me. Sama przyznaje się do wpływów Billie Holiday, Niny Simone, Elly Fitzgerald, Roberty Flack i Norah Jones. W jej utworach odnajdziemy jazz, soul, R&B, pop, a także elementy hip hopu. Ma raptem 27 lat i już jej płytę wydaje Blue Note!
Larry Klein, producent m.in. Herbie Hancocka, Joni Mitchell, Melody Gardot czy Lizz Wrigtht powiedział „kupiła mnie już pierwszą piosenką, którą mi zaśpiewała, a jej dymny głos wespół z frazą i ponad wiek mądrą interpretacją chwyciły mnie natychmiast”. To właśnie on wyprodukował jej płytę Soul Eyes, z która artystka przyjedzie na pierwszy i jedyny w tym roku koncert w Polsce, który odbędzie się w ramach Ladies’ Jazz Festival 2017.
21 sierpnia, g. 20:00 Filharmonia Kaszubska w Wejherowie. Bilety w cenie od 89 do 149 zł dostępne są w kasach Filharmonii Kaszubskiej oraz na stronach: www.wck.org.pl, www.eventim.pl oraz www.ticketpro.pl

Paź
20
pt
Adam Bałdych & Helge Lien Trio oraz Tore Brunborg – Brothers – „LofotJAZZ” Svolvaer (Norwegia)
Paź 20@20:00

Tytuł poprzedniego albumu Adama Bałdycha, powstałego w 2015 roku to „Bridges”. I rzeczywiście – polski skrzypek wiedzie prym w budowaniu mostów między gatunkami współczesnego europejskiego jazzu. Choć ma zaledwie 31 lat, ma na koncie liczne wyróżnienia, w tym prestiżowe europejskie ECHO Jazz. Muzyka Adama Bałdycha zaskakuje bogactwem techniki – tu klasyczna finezja splata się ze spontaniczną improwizacją, z buntowniczą energią i mocą rocka. Od 2015 roku Bałdych buduje mosty przy współudziale norweskiego Helge Lien Trio. „Przemierzyliśmy tysiące kilometrów z Helge, Frode i Per Oddvarem. Ci muzycy są czymś więcej niż tylko grupą akompaniatorów” – mówi skrzypek. Nowy album Adama Bałdycha nazywa się „Brothers” i poświęcony jest pamięci zmarłego brata. Zatem dla Bałdycha i kolegów z zespołu album wykracza poza wirtuozerię czy rozrywkę. „Chciałbym, aby moja muzyka” – mówi Bałdych – „zakorzeniała się w teraźniejszości, odzwierciedlała ją. Powinna zagłębiać się w troski i tęsknoty dzisiejszego świata. Czym ma być moja muzyka? Powinna być przesłaniem miłości i piękna; bardziej niż kiedykolwiek wcześniej powinniśmy czuć się braćmi i siostrami aby lepiej zrozumieć siebie wzajemnie”. Ten ambitny cel znajduje odzwierciedlenie w tytułach, takich jak „Faith [Wiara]”, „Love [Miłość]”, „One [Jedność]” i ” Shadows [Cienie]”. Poprzez doświadczenie wspólnego grania z Helge Lienem na fortepianie, Frode Bergiem na kontrabasie i Per Oddvar Johansenem na perkusji, Bałdych posiadł idealny środek ekspresji – wyrażenia wielu aspektów braterstwa poprzez muzykę. Kwartetowi w niektórych utworach towarzyszy norweski saksofonista Tore Brunborg, który zyskał sławę pracując z artystami takimi jak Tord Gustavsen i Manu Katchè. To głębokie poczucie braterstwa między muzykami jest punktem wyjścia dla zespołu: „Jedynie dzięki bezgranicznemu zaufaniu i zrozumieniu możemy osiągnąć cele muzycznej jedności” – mówi Bałdych. „Chcielibyśmy bez kompromisów wyruszyć w muzyczne podróże, mieć odwagę odkrywać nieznane”. Ta jedność w tworzeniu muzyki przebija we wszystkich dziewięciu utworach na płycie. Osiem to oryginalne kompozycje Adama Bałdycha. Album jest bardzo spójny – jest pewnego rodzaju albumem koncepcyjnym. Bałdych szerokim gestem kreśli łuk, poczynając od ciężkiego i rokowego hymnu „Elegy” poprzez balladę „Faith”, która delikatnie włącza słuchacza w krąg zaufania i igra pomiędzy dur i mol. Potem podejmuje liryczne zobowiązanie jedności („One”). Tytułowy utwór „Brothers” poruszająco krąży wokół tematu, dociera do punktu w którym „Hallelujah” Leonarda Cohena wydaje się wydobywać z nicości i cicho zanikać wracając do niej. „W porównaniu z naszym poprzednim albumem – „Bridges”, muzyka w „Brothers” jest „brudniejsza” i bardziej nieskrępowana. – mówi Bałdych. To tak, jakby mogli istnieć na krawędzi cienkiej jak ostrze noża, pomiędzy tym, co Lacan nazwał „płaczem” i milczeniem. Taki jest dzisiejszy świat: radość i tragedia mogą współistnieć”. Autor „Brothers” poprzez muzykę jest zdolny obrazować całą gamę emocji. Pianissimo nasycone jest i uczuciami, ale i przejrzystością. Z drugiej zaś strony Bałdych jest w stanie dojść do granicy krzyku, gdzie natężenie i głośność graniczy niemalże z eksplozją. Interakcja polskich i skandynawskich dźwięków, tradycji amerykańskiego i europejskiego jazzu, sposoby łączenia i uzupełniania stylów i gatunków … wszystko niesie ze sobą ducha braterstwa. Słuchacze są wciągani bez reszty, stają się duchowymi braćmi i siostrami. Album „Brothers” nagrany z norweskim trio to już czwarta płyta Adama Bałdycha nagrana dla prestiżowej wytwórni ACT Music. Album nagrany został w Hansa Studios w Berlinie w dniach 13-14.11.2016. Okładkę albumu tworzy dzieło rzeźbiarza Alfa Lechnera „Anlehnung”. Album „Brothers” ukaże się nakładem ACT Music 25 sierpnia 2017 roku.