Kalendarz koncertowy

Sty
1
czw
8. Festiwal Niemen Non Stop 2013 – Słupsk
Sty 1@01:00

8. Festiwal Młodych Talentów NIEMEN NON STOP godz. 17.00

  • scen@niemena – występy „Złotej Dziesiątki” międzynarodowego Konkursu Piosenki w loży jurorów: Katarzyna Gaertner, Tomasz Jaśkiewicz,Kazimierz Mazur

scena laureatów 7.festiwalu – zespół Silent Noise /Grand Prix 2012/

  • koncert specjalny – Niemen mniej znany Natalia Niemen z zespołem /Piotr Baron – saksofon, Irek Głyk – perkusja , Tomasz Kałwak – instrumenty klawiszowe, Adam Szewczyk – gitara, Wojtek Gąsior – bas/

ogłoszenie werdyktu jury i ceremonia wręczenia nagród 8.festiwalu młodych talentów NIEMEN NON STOP
Imprezy towarzyszące

  • bar „Pod papugami” – wystawa fotografii Marka Karewicza „This is Big Beat”

/z archiwum Fundacji Sopockie Korzenie / z udziałem autora i gościa specjalnego

  • hol filharmonii – archiwalne videoinstalacje
  • gość honorowy: Małgorzata Niemen prowadzenie: Paweł Brodowski /eks-Akwarele, Jazz Forum/
  • sekcja rytmiczna: Błażej Gawliński /perkusja/, Bartosz Szetela /gitara basowa/, Piotr Wrombel /instrumenty klawiszowe/

Festiwal Niemen Non Stop

8. Festiwal Niemen Non Stop 2013 – Słupsk
Sty 1@01:00

8. Festiwal Młodych Talentów NIEMEN NON STOP

  • godz. 9.30 – 12.45 – konferencja naukowa NIEMEN NON STOP Płyty, płyty…

Dr Edyta Chlebowska /Ośrodek Badań nad Twórczością C. Norwida KUL/ – moderatorka
Wystąpienia:

  • Dr Piotr Chlebowski /Ośrodek Badań nad Twórczością C. Norwida KUL/ Jak rozumieć tytuł „Idée Fixe”?
  • Dr Jacek Kurek /Instytut Historii Uniwersytetu Śląskiego/ „Próba ucieczki dorożką na księżyc” (o kilku płytach z Niemena wyjętych)
  • Dr Radosław Marcinkiewicz /Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytetu Opolskiego/ O ideonimicznej warstwie albumów Niemena
  • Red. Roman Radoszewski /Katowice/ Niemen – lirnik intuicyjny
  • Dr Mariusz Gradowski / Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego/ „Dziwny jest ten świat” (płyta, nie piosenka)
  • Dr Joanna Skolik /Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytetu Opolskiego/ „I moja płyta jest cała z Norwida” – poetyckie fascynacje Niemena

Festiwal Niemen Non Stop

Dán Varga & Animal House Project – Zgorzelec
Sty 1@01:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Animal House Project to nowoczesny kwartet tworzony przez muzyków młodej generacji – studentów Jazzu i Muzyki Estradowej Akademii Muzycznych w Odense (Dania), Grazu (Austria) oraz Katowicach i Wrocławiu. To także grupa przyjaciół grających razem już od wielu lat, co sprawia, że na scenie doskonale się rozumieją i świetnie czują.

Członkowie zespołu byli wielokrotnie nagradzani na najróżniejszych konkursach i festiwalach (w tym Jazz Juniors, EuropaFest w Rumunii, Azoty Tarnów Jazz Contest, RCK Pro Jazz, czy nawet zwycięstwo w telewizyjnym show Must Be The Music). Każdy z muzyków to charakterystyczna indywidualność, która udziela się także w masie innych projektów bardzo zróżnicowanych stylistycznie na terenie całej Europy.

ahp

Kwartet gra głównie swoje własne kompozycje utrzymane w stylistyce współczesnego jazzu progresywnego. Ostatnio do współpracy zaprosili znakomitego saksofonistę z Węgier.

Dán Varga to jeden z najbardziej obiecujących głosów i jeden z niewielu alcistów na rodzimej scenie jazzowej. Jazzowy idiom zgłębiał na uczelni w Budapeszcie a obecnie jest studentem uniwersytetu sztuki w Grazu. Silne inspiracje muzyką indie nadają specyficzny i unikalny kształt jego muzycznemu językowi. Jest znakomitym kompozytorem, którego dzieła ciężko jednoznacznie sklasyfikować stylistycznie. Być może wybiegają one w kształtującą się obecnie przyszłość jazzu nowoczesnego.

Szukając źródła niesamowitego zrozumienia i bardzo silnej więzi jaka powstała pomiędzy Dánielem a muzykami z Polski trzeba wskazać fakt, iż wszystkich można nazwać „muzycznymi filozofami” – muzyka bez odpowiedniej przestrzeni i ładunku emocjonalnego budzi w nich wstręt.

Skład:
Dán Varga – saksofon altowy
Piotr Lipowicz – gitara
Eryk Nowak – fortepian
Michał Nienadowski – kontrabas
Piotr Budniak – perkusja

NATALALA trio – Piotrków Trybunalski
Sty 1@01:00

NATALALA to nazwa najbardziej osobistego i osobliwego projektu tej wokalistki. Prosta forma przepełniona ogromem treści i emocji możliwych do odczucia podczas tak bezpośredniego kontaktu z Przybysz. Obok Natalii wystąpią Jurek Zagorski oraz Anna Patynek, podczas tych kameralnych koncertów muzycy zagrają premierowo kilka utworów zwiastujących nową płytę Natu. — z: Anna Patynek, Jurek Zagorski i yMusic

Natalala

Cze
21
sob
Tribute to Jarek Śmietana – Chicago (USA)
Cze 21@20:00

Maciej BarabaszRafał Sarnecki Quartet wystąpią 21 czerwca w Jezuickim Ośrodku Milenijnym. W piątek 21 czerwca odbędzie się w Chicago koncert poświęcony pamięci legendy polskiej gitary jazzowej Jarosława Śmietany. Na scenie Jezuickiego Ośrodka Milenijnego przy Irving Park Rd wystąpi zespół Maciej Barabasz – Rafał Sarnecki Quartet.

Rafał Sarnecki by john_guillemin

Liderami zespołu są pochodzący z Polski gitarzyści zamieszkali na stałe w USA. Maciej Barabasz od 20 lat aktywnie działa na scenie jazzowej w Chicago, Rafał Sarnecki na co dzień mieszka i koncertuje w Nowym Jorku. W sekcji rytmicznej towarzyszyć im będą czołowi muzycy chicagowskiej sceny muzycznej: basista Clark Sommers (znany m.in. jako członek zespołu Kurta Ellinga) oraz perkusista Cliff Wallace (który współpracował między innymi z takimi muzykami jak Jimmy Heath, Joe Chambers, Gerald Wilson i Jimmy Cobb).

W repertuarze koncertu znajdą się standardy jazzowe oraz kompozycje Jarosława Śmietany.

Cze
5
pt
Grażyna Auguścik Orchestar Inspired by Lutosławski – Słupsk
Cze 5@19:00

Zaklęta muzyka na koncertach w Słupsku w piątek 5 czerwca i w Wejherowie w sobotę 6 czerwca.

Grażyna Auguścik Orchestar „Inspired by Lutosławski” – to projekt zaprezentowany przez naszą wybitną wokalistkę na płycie nagranej z gronem wspaniałych muzyków. Pod tajemniczym słowem ORCHESTAR kryją się trzy zespoły – Trio Jana Smoczyńskiego, Atom String Quartet i Kompania Janusza Prusinowskiego.

Na płytę, wydaną nakładem wytwornie For Tune, składają się kompozycje napisane przez Jana Smoczyńskiego inspirowane utworami Witolda Lutosławskiego w których wykorzystywał on elementy polskiej muzyki ludowej. Motywy ludowe wykorzystane przez Witolda Lutosławskiego są przetwarzane przez trzy zespoły zgodnie z estetyką klasyczną, jazzową i ludową. Grażyna Auguścik śpiewając z każdym z zespołów, wykorzystuje najróżnorodniejsze techniki wokalne, adekwatne do prezentowanego stylu. Najbardziej intrygującymi momentami są te gdzie dokonana zostaje synteza i wszyscy muzycy grają wspólnie, tworząc nową, oryginalną muzykę, w której pobrzmiewają jednak echa oryginalnych kompozycji Witolda Lutosławskiego, oraz jego ludowych inspiracji

Grażyna Auguścik – śpiew

Jan Smoczyński Trio w składzie: Jan Smoczyński – fortepian i instrumenty klawiszowe; Wojciech Pulcyn – kontrabas; Michał Miśkiewicz – perkusja

Janusz Prusinowski Kompania w składzie: Janusz Prusinowski– skrzypce, akordeon, śpiew; Michał Żak – klarnet, flet drewniany , szałamaja; Piotr Piszczatowski – baraban, bębenek obręczowy; Piotr Zgorzelski – basy, taniec.

Atom String Quartet w składzie:  Dawid Lubowicz - skrzypce; Mateusz Smoczyński – skrzypce; Michał Zaborski – altówka; Krzysztof Lenczowski – wiolonczela

Uwaga: na koncercie w Słupsku Dawida Lubowicza zastąpi Marcin Hałat. Koncert Grażyny Auguścik w Słupsku poprzedzony zostanie supportem zespołu Łukasz Jankowski Art Fusion Ensemble.

AUGUSCIK_B1_Slupsk

Słupsk
5.06.2015 (piątek), godz. 19.00
Słupski Inkubator Technologiczny
ul Portowa 13 B

Bilety w cenie: 70 i 80 zł
dostępne na www.biletomat.pl
Słupski Ośrodek Kultury, ul Gierymskich l
lub przed samym koncertem

AUGUŚCIK WEJHEROWO_A4_kor_3

Wejherowo
6.06.2015 (sobota), godz. 19.00
Wejherowskie Centrum Kultury
Sala Główna Filharmonii Kaszubskiej
ul Sobieskiego 255

Bilety w cenie: 60 zł
dostępne w kasie centrum jest specjalna promocja!

Wszystkich chętnych zapraszamy do skorzystania z promocji DWA w cenie JEDNEGO, w ramach której można nabyć dwa bilety płacąc za jeden. Bilety promocyjne tutaj oraz w kasach Filharmonii Kaszubskiej. Jeden bilet kosztuje 60 zł, czyli w promocji 30 zł.

Lip
16
sob
Adam Bałdych & Helge Lien Trio – Wellenklaenge 2016 – Lunz am See (Austria)
Lip 16@07:00

ADAM BAŁDYCH & HELGE LIEN TRIO – Wellenklaenge Festival Lunz am See with the album „BRIDGES”

Adam Bałdych – violin
Helge Lien – piano
Frode Berg – double bass
Per Oddvar Johansen – drums

Paź
9
pon
Michael Mayo Quartet – Tarnowskie Góry
Paź 9@19:00

Michael Mayo Quartet

Michael Mayo – wokalista, kompozytor i aranżer młodego pokolenia. Pochodzący z Los Angeles, ale obecnie mieszkający w Nowym Jorku, Michael Mayo ukończył studia z zakresu jazzowej wokalistyki w konserwatorium muzycznym New England (New England Conservatory of Music). Przenikająca się różnorodność jego muzyki sprawia, że artysta przyjmowany jest gorąco przez publiczność na całym świecie. Jak dotąd występował w Panamie, Chile, Australii czy Brazylii.

Współpracował z wieloma znakomitymi muzykami światowego formatu, takimi jak Herbie Hancock, Wayne Shorter, Jimmy Heath, John Pattitucci, Danilo Pérez, Dick Oatts, Lewis Nash, Luciana Souza i Gretchen Parlato. Koncert Michael Mayo Quartet to podróż przez najskrytsze zakamarki jazzu, soul’u czy etnicznych form muzyki.

Michael Mayo Quartet występuje w składzie:

Michael Mayo – wokal,
Marek Novotný – piano,
Jiří Slavíček – perkusja,
Ondřej Štajnochr – bas
Źródło: Materiały promocyjne organizatora.

Gdzie:
Pałac w Rybnej, Powstańców Warszawskich 90, Tarnowskie Góry

Lis
11
sob
Kuba Badach Oldschool – Słupsk
Lis 11@19:00 – 21:00

Kuba Badach OLDSCHOOL
11 listopada 2017, godz. 20:00 (sobota)
Polska Filharmonia Sinfonia Baltica, ul. Jana Pawła II 3, Słupsk

Bilety w cenach: 79 zł (strefa B), 99 zł (strefa A)
Bilety dostępne na: www.goodtaste.bilety24.pl oraz w kasie Sinfonia Baltica.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Good Taste Production z największą przyjemnością zaprasza na pierwszą odsłonę trasy koncertowej Kuby Badacha, która promuje jego solowy album „Oldschool”. Jesienią artysta odwiedzi: Kielce, Kraków, Lublin, Rzeszów, Łódź, Słupsk, Koszalin, Szczecin, Gdańsk, Warszawę, Katowice, Chorzów, Poznań, Toruń oraz Wrocław.

Po prawie trzydziestu latach pracy na scenie i muzycznej aktywności jako wokalista, kompozytor i producent, po setkach koncertów i muzycznych kooperacji z plejadą najjaśniejszych gwiazd polskiej sceny, dziesiątkach płyt współtworzonych z rozlicznymi artystami, Kuba Badach postanowił stworzyć album pod tytułem „Oldschool”, będący pierwszym solowym, muzycznie autorskim krążkiem w dorobku artysty.

Tak o swej płycie mówi Kuba Badach:
„Oldschool” w języku angielskim oznacza coś staroświeckiego, wywodzącego się ze „starej szkoły”, tytuł mógłby więc sugerować, że napisałem i nagrałem muzykę w jakiejś konkretnej retro stylistyce, np. w stylu brzmienia lat 60-tych.
Tak jednak nie jest. Dla mnie „oldschool” jest pewnym hasłem, odnoszącym się do sposobu pisania i aranżowania piosenek. Od dziecka najbardziej poruszały mnie utwory, w których dużo się działo, gdzie ciekawe melodie osadzone były na bogatych strukturach harmonicznych spiętych wielopłaszczyznowymi aranżacjami. Piosenki pisane i produkowane przez takich twórców jak m.in. Quincy Jones, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Donald Fagen, to dzieła, których słucham do dziś i nie przestają mnie fascynować. Album „Oldschool” jest więc moim ukłonem w stronę mistrzów.”

Na płycie usłyszymy kilkanaście kompozycji utrzymanych w zróżnicowanych stylistykach. Znajdziemy tu charakterystyczne „jazzawe” brzmienie zespołu Kuby Badacha, znane z płyty „Tribute to Andrzej Zaucha. Obecny”, czyli fortepian Jacka Piskorza, kontrabas Michała Barańskiego i perkusję Roberta Lutego, wzbogacone brzmieniem gitary Łukasza Belcyra, hammonda Marcina Górnego oraz sekcji dętej Macieja Kocińskiego (saksofon) i Piotra Schmidta (trąbka).
Usłyszymy też echa stylistyk lat 70., 80. i 90. Niespodzianką dla słuchaczy będzie fakt, że w wielu utworach Badach nie ograniczył się do roli kompozytora i wokalisty, ale nagrał partie gitary basowej oraz instrumentów klawiszowych.

„Oldschool” zrodził się na przekór trendom, dla wszystkich tych, którzy tęsknią za ambitnym popem.

Regulamin Imprezy dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin