Kalendarz koncertowy

Sty
1
czw
Dán Varga & Animal House Project – Zielona Góra
Sty 1@01:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Animal House Project to nowoczesny kwartet tworzony przez muzyków młodej generacji – studentów Jazzu i Muzyki Estradowej Akademii Muzycznych w Odense (Dania), Grazu (Austria) oraz Katowicach i Wrocławiu. To także grupa przyjaciół grających razem już od wielu lat, co sprawia, że na scenie doskonale się rozumieją i świetnie czują.

Członkowie zespołu byli wielokrotnie nagradzani na najróżniejszych konkursach i festiwalach (w tym Jazz Juniors, EuropaFest w Rumunii, Azoty Tarnów Jazz Contest, RCK Pro Jazz, czy nawet zwycięstwo w telewizyjnym show Must Be The Music). Każdy z muzyków to charakterystyczna indywidualność, która udziela się także w masie innych projektów bardzo zróżnicowanych stylistycznie na terenie całej Europy.

ahp

Kwartet gra głównie swoje własne kompozycje utrzymane w stylistyce współczesnego jazzu progresywnego. Ostatnio do współpracy zaprosili znakomitego saksofonistę z Węgier.

Dán Varga to jeden z najbardziej obiecujących głosów i jeden z niewielu alcistów na rodzimej scenie jazzowej. Jazzowy idiom zgłębiał na uczelni w Budapeszcie a obecnie jest studentem uniwersytetu sztuki w Grazu. Silne inspiracje muzyką indie nadają specyficzny i unikalny kształt jego muzycznemu językowi. Jest znakomitym kompozytorem, którego dzieła ciężko jednoznacznie sklasyfikować stylistycznie. Być może wybiegają one w kształtującą się obecnie przyszłość jazzu nowoczesnego.

Szukając źródła niesamowitego zrozumienia i bardzo silnej więzi jaka powstała pomiędzy Dánielem a muzykami z Polski trzeba wskazać fakt, iż wszystkich można nazwać „muzycznymi filozofami” – muzyka bez odpowiedniej przestrzeni i ładunku emocjonalnego budzi w nich wstręt.

Skład:
Dán Varga – saksofon altowy
Piotr Lipowicz – gitara
Eryk Nowak – fortepian
Michał Nienadowski – kontrabas
Piotr Budniak – perkusja

Glenn Miller Orchestra – Zabrze
Sty 1@01:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Glenn Miller Orchestra

Grażyna Auguścik – Songs of Nick Drake – Pszczyna
Sty 1@01:00

Nick Drake to brytyjski wokalista, gitarzysta i autor piosenek. Za życia nie zdobył dużej popularności i uznania. Rzadko koncertował, a jego występy były bardzo krótkie. Drake, nie doczekawszy sławy za życia, zyskał ją po śmierci. Doceniony za pełne poetyzmu i bólu teksty, łagodny głos i melancholijny urok muzyki stał się inspiracją dla wielu współczesnych artystów, takich jak muzycy R.E.M., Robert Smith, Brian Molko, Devendra Banhart, Beth Gibbons, Norah Jones, czy Brad Mehldau.

„Muzyka Drake’a wciąga. Kiedy po nią sięgniesz nie możesz przestać jej słuchać. Po prostu uzależnia. Jest w niej smutek i zniechęcenie, a jednocześnie tęsknota za miłością i wolnością. Odchodzenie i wracanie, walka dwóch światów: życia i śmierci. To piękna, pełna emocji muzyka, której nie można się oprzeć. Nagrałam ją z udziałem wspaniałych, młodych muzyków, którzy dziś są w wieku Nicka Drake’a. Są oni jednocześnie współautorami tej magicznej przygody. Cieszę się, że naszym nowym projektem przedłużamy trwanie tej muzyki na następne pokolenia”. – Grażyna Auguścik.

Man Behind The Sun The Songs Of Nick Drake-kopia

Kasia Dereń – Zielona Góra
Sty 1@01:00

KASIA DEREŃ – wokalistka, finalistka programu The Voice of Poland.

Śpiewanie to wielka pasja i jednocześnie sposób na życie Kasi. Artystka kształciła swój wokal pod okiem Grażyny Alber- ukończyła jej 4 – letnie studium w 2 lata. Jest laureatką festiwali m.in. w Opolu (Debiuty), festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie, Festiwali Fama. Wspierała swoim głosem wielu znanych artystów takich jak: Natalia Przybysz- Natu, Paulina Przybysz – Pinnawela, Kasia Cerekwicka, Andrzej Piaseczny, Ania Szarmach czy Marcin Nowakowski.
Od 4 lat jest chórzystką w zespole Natalii Kukulskiej. Obecnie pracuje nad swoim autorskim materiałem.

kasia deren

Jej brawurowe wykonanie „Move in the right direction” zespołu Gossip w programie The Voice of Poland już dawno przekroczyło ponad milion odsłon, zaś sam zespół Gossip umieścił wykonanie Kasi na swoim profilu z komentarzem w samych superlatywach.
Ostatnio także mogliśmy usłyszeć Kasię w wydawnictwie Czwórki „tuwiMiasto”, gdzie znalazł się utwór „Nie ma kraju”.

Sty
28
śr
Vocal Night – Joanna Nowaczyk & Joachim Ryczek – Zielona Góra
Sty 28@20:30

Koncert wokalistów kierunku Jazz i Muzyka Estradowa. Na scenie zaśpiewają Joanna Nowaczyk i Joachim Ryczek. Towarzyszyć im będą znakomici muzycy Instytutu Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Utwory z pogranicza soul/pop/gospel w różnych aranżacjach.
Serdecznie zapraszamy do spędzenia wieczoru przy dźwiękach płynących z dusz wokalistów.

Vocal Night

Wrz
10
czw
HoTS – Zielona Góra
Wrz 10@20:00

Zespół HoTS po raz drugi w krótkiej trasie koncertowej! Po dopier co zakończonej sierpniowej trasie koncertowej po południowo-wschodniej Polsce kwintet zaprezentuje swoją muzykę w Warszawie, Toruniu, Poznaniu i Zielonej Górze.

HoTS-kopia

HoTS to zespół, który powstał w 2011r. Nie jest to jednorazowy projekt muzyczny, ale wspólna długofalowa praca i muzykowanie. Szukają własnego brzmienia – nowoczesnego, nawiązującego do tradycji europejskiego jazzu, ale będącego przede wszystkim wyrazem wyobraźni i wrażliwości muzycznej. Ich mu-zyka to wyłącznie autorskie kompozycje lidera zespołu Mikołaja Poncyljusza. Skład zespołu to trąbka, sak-sofon tenorowy, gitara, kontrabas i perkusja. Członkowie zespołu – Kuba Kinsner (Pablopavo, Vavamuffin, Ras Luta), Radek Nowak, Bartosz Tkacz, Adam Prokopowiecz i Mikołaj Poncyljusz – to absolwenci szkoły muzycznej im. Fryderyka Chopina na Bednarskiej, oraz absolewnci Akademii Muzycznej w Katowicach. Przez trzy lata działalności zagrali około 30 koncertów w Polsce. Brali udział w festiwalu Fama, gdzie pod dyrekcją Włodka Pawlika tworzyli projekt pod nazwą „Laboratorium muzyki – We are from here”, z którym grali także na festiwalu „wszystkie strony świata” w Puławach. W czerwcu 2015 zostali laureatami konkursu na „Młodą Scenę Jazzową” którego nagrodą jest występ podczas festiwalu Jazz Jantar.

Trasa:

5 września 12/14, Warszawa, g. 19:30
7 września TUTU Jazz Club, Toruń, g. 20:00
9 września Blue Note, Poznań, g. 20:00
10 września JazzKino, Zielona Góra, g. 20:00

Paź
3
sob
Piaf! The Show – Zabrze
Paź 3@20:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Po raz pierwszy w Polsce, wyjątkowy spektakl muzyczny, przygotowany w Paryżu z okazji 100. rocznicy urodzin wybitnej, francuskiej artystki Edith Piaf.

Piaf Zabrze

Piaf Le Spectacle / Piaf the Show to wyjątkowe widowisko, przygotowanie w Paryżu z okazji 100. rocznicy urodzin jednej z najwybitniejszy francuskich artystek – Edith Piaf. Spektakl przedstawia życie i twórczość legendarnej piosenkarki, na przestrzeni całej jej kariery od początków po największe sukcesy. W programie znalazły się najsłynniejsze utwory Piaf jak np.: „La vie en rose”, „La Foule”, „Paris”, „L’Accordéoniste”, brawurowo wykonane przez Anne Carrere, młodą i utalentowaną wokalistkę, która podbiła serca fanów Piaf na całym świecie. Przyjaciółka Piaf z lat młodości – Germaine Ricord powiedziała, że „głos i osobowość Anne Carrere to wcielenie Edith Piaf z najlepszych lat jej kariery.”

Dwuczęściowe show przenosi widzów w niepowtarzalny klimat Paryża i Montmartre z czasów „La Vie En Rose”. Spektakl wzbogacony jest scenografią oraz niepublikowanymi zdjęciami Piaf. Anne Carrere na scenie towarzyszy 4 osobowy zespół. Koncerty w Polsce odbywają się pod honorowym patronatem Ambasadora Francji w Polsce JE Pierre’a Buhler’a oraz Instytut Francuskiego.

http://piaf-theshow.com/

+ + +

3 października 2015, Zabrze
Dom Muzyki i Tańca, ul. Gen. de Gaulle’a 17, godz. 20:00; więcej tutaj.

4 października 2015, Wrocław
Hala Orbita, ul. Wejherowska 34, godz. 20:00; więcej tutaj.

5 października 2015, Szczecin
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza, ul. Małopolska 48, godz. 20:00; więcej tutaj.

7 października 2015, Gdańsk
Filharmonia Bałtycka, ul. Ołowianka 1, godz. 20:00; więcej tutaj.

8 października 2015, Toruń
Aula Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Gagarina 11, godz. 20:00; więcej tutaj.

9 października 2015, Warszawa
Arena Ursynów, ul. Witolda Pileckiego 122, godz. 20:00; więcej tutaj.

Paź
7
śr
Pink Martini – Zabrze
Paź 7@19:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Założona w 1994 roku w Portland (USA) przez pianistę Thomas M.Lauderdale grupa Pink Martini szybko stała się fenomenem na całym świecie. Ta wieloosobowa orkiestra, na czele z wokalistką Chiną Forbes, łączy w doskonałą całość jazz, muzykę latynoską i klasyczną, owijając ją delikatnie w klimaty retro. Tą esencjonalną miksturę ciepłych dźwięków będziemy mogli usłyszeć już w październiku na trzech koncertach w Polsce.

PinkMartini Zabrze

Na pomysł założenia Pink Martini wpadł w 1994 roku Thomas Lauderdale. Czerpiąc inspiracje ze światowej muzyki, mieszając gatunki takie jak jazz, klasyka i pop – założył swoją “małą orkiestrę”. Rok później Lauderdale zadzwonił do China Forbes, swojej koleżanki z Harvardu, proponując jej dołączenie do Pink Martini. Ich pierwsza wspólnie napisana piosenka Sympathique stała się sensacją we Francji i została nominowana do tytułu Piosenki Roku Francuskich Nagród Victories de la Musique.
Debiutancki album Sympathique został wydany w 1997 roku i szybko został międzynarodowym hitem. W 2004 roku w sprzedaży pojawił się Hang On Little Tomato, następnie Hey Eugene! w 2007 i Splendor In The Grass w 2009. W październiku 2010 roku zespół wydał Joy To The World – zawierający bożonarodzeniowe piosenki z całego świata. Wszystkie pięć albumów pokryło się złotem w wielu krajach, m.in. we Francji, Kanadzie, czy Grecji. W kolejnych latach pod szyldem Pink Matini na rynku pojawiły się kolejne krążki – A Retrospective (2011), kolekcja ulubionych piosenek zespołu z ich osiemnastoletniej kariery, 1969 (2011), który był wynikiem współpracy z legendarną japońską wokalistką Saori Yuki, Get Happy (2013) oraz najnowszy longplay Dream A Little Dream (2014).
Oryginalny styl i wielojęzykowy repertuar zjednały grupie Pink Martini fanów na całym świecie. Zespół występował niemal w każdym zakątku globu – w Europie, Azji, na Bliskim Wchodzie, Afryce Północnej, Australii, Nowej Zelandii oraz w Ameryce Południowej i Północnej, zarówno na deskach słynnych filharmonii jak i zadymionych klubów. Od debiutu w 1997 roku podczas festiwalu filmowego w Cannes zagrali z ponad 50-cioma orkiestrami na całym świecie.
Pink Martini, jedyna w swoim rodzaju kilkunastoosobowa orkiestra, ponownie wystąpi w Polsce – już w październiku będziemy mogli ich posłuchać w Zabrzu, Poznaniu i Łodzi.

ZAPRASZAMY!

BILETY:
7.10 Dom Muzyki i Tańca – Zabrze
ceny biletów 159-249
8.10 Sala Ziemi- Poznań
ceny biletów 159-249
9.10 klub Wytwórnia- Lodź
ceny biletów 159-249

Lis
1
nie
Cassandra Wilson – Zabrze
Lis 1@09:24 – 10:24

Cassandra Wilson złoży w Zabrzu hołd Billie Holiday

Laureatka dwóch nagród Grammy, ceniona i uwielbiana na całym świecie wokalistka Cassandra Wilson wystąpi 4 listopada w Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu na jedynym koncercie w Polsce. Program koncertu zdominuje repertuar z albumu „Coming Forth By Day”, który ukazał się 7 kwietnia, dokładnie w setną rocznicę urodzin legendarnej Billie Holiday. „Coming Forth By Day” to angielskie tłumaczenie tytułu staroegipskiej „Księgi Umarłych” – zbioru zaklęć mających pomóc w wędrówce w zaświaty.

Cassandra Wilson Coming Forth by Day

– To jest mój hołd dla piękna, mocy i geniuszu Billie Holiday – powiedziała Cassandra Wilson przed premierą płyty. Mój album jest zbiorem muzycznych zaklęć, przewodnikiem przez mity, które narosły wokół jej życia. Jest siłą napędową do ponownego zaistnienia twórczości Billie Holiday w XXI wieku.

Wilson zmieniła wytwórnię płytową i dostała pełna swobodę artystyczną dla swojego projektu. Po latach współpracy z prestiżową wytwórnią Blue Note Records i nagraniu albumu „Silver Pony” w 2010 r. straciła kontrakt. Następny album „Another Country” wydała w 21012 r. niezależna wytwórnia eOne (dawniej Koch Records). Słaba dystrybucja sprowokowała pytanie, czy artystka nie straci swej pozycji. Ale nowy album potwierdził jej klasę i nieustanne dążenie do oryginalności.

– Nauczyłam się, że zawsze trzeba się zmieniać, jeśli nie idziesz do przodu, umierasz – powiedziała Cassandra po pierwszym występie w Polsce w grudniu 1996 r. Teraz wiedzieliśmy, że chcemy zrobić coś zupełnie innego, że nie mogę zaśpiewać piosenek Billie po prostu w swoim stylu, tak jak to zwykle robią jazzmani. Poprosiłam mojego managera, by spytał producenta Nicka Launaya, czy zgodzi się pracować z nami nad tą płytą. Brytyjczyk zasłynął w roli producenta już pod koniec lat 70. XX wieku, kiedy pomógł wypracować ciekawe, oryginalne brzmienie zespołów: Public Image Ltd., XTC, The Jam. Współpracował z Kate Bush w Londynie i z grupą Talking Heads w Nowym Jorku. Współtworzył ostatnie albumy Nicka Cave’a & The Bad Seeds, grup Yeah Yeah Yeahs i Arcade Fire. Cassandra spodziewała się, że razem stworzą coś nowego. Pragnęła zmiany swojego stylu.

– Usłyszałem, że Cassandra chce nagrać ze mną naprawdę śmiały i ryzykowny album – wspomina Nick Launay. Odpowiedziałem, że jestem zainteresowany, ale nie byłem pewny, czy potrafię. Nigdy nie nagrywałem jazzowych płyt. To był dla mnie totalny eksperyment, działaliśmy niekonwencjonalnie, bez wcześniejszych prób, bez wstępnych aranżacji. Zebraliśmy te wspaniałe muzyczne osobowości w jednym studiu i zaczęliśmy jamować. Mój pomysł na ten album polegał na tym, żeby zebrać najbardziej zwariowanych muzyków, jakich znam. Mam nadzieję, że to zadziałało. A Cassandra sama jest muzyką, ona ją wypełnia sobą w każdym momencie.

Launey postanowił zastosować sprawdzoną w jego kontaktach z różnymi zespołami praktykę.

– Postanowiliśmy dotrzeć do głębi tekstów. Rezultatem tego jest zupełnie nowe doświadczenie dla słuchaczy, zarówno tych, którzy znają Cassandrę, jak i dla tych, którzy dopiero ją odkryją. Ta muzyka jest poruszająca, wnika w uszy i w duszę.

Producent przygotował niezwykłe, psychodeliczne aranżacje, które kojarzą się z nagraniami Nicka Cave’a i zespołu Arcade Fire. Aranżacje sekcji instrumentów smyczkowych zamówił u Van Dyke Parksa, który zasłynął m.in. współpracą z The Beach Boys przy rewolucyjnym albumie „Smile” z końca lat 60.

– Van Dyke zrobił zdumiewające aranżacje smyczków, dodał naszym nagraniom magiczny nastrój, trudno mi opisać, jak wielką siłę mają te partie – podkreślała zachwycona Cassandra Wilson. Zaprosiłam do studia kilku moich stałych współpracowników. Kevin Breit to wspaniały multiinstrumentalista, jest też pianista Jon Cowherd. Na saksofonie zagrał Robby Marshal. Jest z nami po raz pierwszy, to niezwykle utalentowany młody muzyk. Tak jak legendarny Lester Young sugestywnie opowiada historie Billie Holiday.

Cassandra Wilson jest córką Hermana Fowlkesa Jr., gitarzysty i basisty jazzowego. Jej matka, nauczycielka była miłośniczką nagrań soulowych wytwórni Motown. Cassandra urodziła się w 4 grudnia 1955 r. i jak kiedyś powiedziała o sobie, żartem czy poważnie, że jest reinkarnacją Charliego Parkera. Śpiewała i grała na gitarze od najmłodszych lat. Jako nastolatka występowała z zespołami r’n’b, śpiewała popowe covery. Dopiero na studiach zainteresowała się jazzem, a inspiracją były dla niej wokalistki: Abbey Lincoln i Betty Carter.

Na początku profesjonalnej kariery nawiązała współpracę z saksofonistą Steve’em Colemanem i innymi muzykami awangardowego kolektywu M-Base. Podjęła się trudnego dla wokalistki zadania, bo gęsta faktura ich muzyki pozostawiała niewiele miejsca na śpiew. A jednak udało się jej zaistnieć na nowojorskiej scenie, zwrócić uwagę krytyków i zdobyć pewną popularność w awangardowych kręgach.

W 1986 r. podpisała kontrakt z niemiecką wytwórnią płytową JMT, a debiutancki album „Point of View” zjednał jej miłośników nowych brzmień w jazzie. Popularnością cieszyła się płyta „Blue Skies”, co zwróciło uwagę wytwórni Blue Note Records. Jej szef Bruce Lundvall zaproponował jej kontrakt i współpracę z nowatorskim producentem Craigiem Streetem. Pierwszy album „Blue Light ’til Dawn” osiągnął nakład 300 tys. egzemplarzy. Dużo większą popularnością cieszyła się nagrodzona Grammy płyta „New Moon Daughter”, wznowiona teraz po dwudziestu latach. Cassandra Wilson osiągnęła status gwiazdy. Jej klasę docenili krytycy wielokrotnie przyznając tytuł Wokalistki Roku, a publiczność wypełniała największe sale koncertowe. Była gwiazdą festiwali North Sea Jazz, Montreux i Newport Jazz. Występowała także w Polsce. Każdy jej album jest wydarzeniem. To nie zmienia się od ćwierć wieku.

W jej głosie jest magnetyzm, który przyciąga słuchaczy albumów. Jej koncerty są magiczne, potrafi zaczarować każdą, najbardziej wymagającą publiczność ekskluzywnych sal koncertowych świata dając niezwykłe przeżycia obcowania z wielką sztuką interpretacji. W jej muzyce znajdziemy rozkołysany swing, swobodę bluesa, naturalność folku i chwytliwe, popowe melodie. Są też „zakręcone” dźwięki, bo Cassandra nie uznaje prostej drogi. Można uznać ją za wokalistkę awangardową, a jednak przystępną dla każdego słuchacza. To wielka sztuka, która udaje się nielicznym. Cassandra Wilson jest wyjątkowa.

Lis
28
sob
Eskaubei i Tomek Nowak Quartet „Będzie Dobrze Tour pt.2” – Zielona Góra
Lis 28@20:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Wkrótce rusza druga część trasy jazzowo-rapowej formacji Eskaubei & Tomek Nowak Quartet. Tournee promuje album „Będzie Dobrze”, który ukazał się wiosną b.r. nakładem wydawnictwa For Tune. Muzycy w przeciągu trzech miesięcy odwiedzą 12 polskich miast. Podczas kilku koncertów zespołowi towarzyszył będzie Mr Krime (daty zostaną podane wkrótce).

Eskaubei Tomek Nowak Quartet poster

Płyta „Będzie Dobrze” to realizacja autorskiej koncepcji trębacza Tomka Nowaka, który zaprosił do współpracy topowych krakowskich muzyków oraz rzeszowskiego rapera znanego z łączenia rapu z graniem na żywo. Zespół tworzy pięć odmiennych osobowości: dwie wielkie nadzieje polskiego jazzu – Kuba Płużek i Alan Wykpisz, charyzmatyczny i doświadczony Filip Mozul, zasłużony undergroundowy raper Eskaubei i czuwający nad wszystkim, ceniony sideman Tomek Nowak.

Doświadczenie wyniesione z wieloletniej współpracy z Nigelem Kennedy, Jarosławem Śmietaną czy z muzykami zespołu Amy Winehouse pozwoliło Nowakowi na połączenie świata jazzu, hip hopu oraz czarnej groove-owej muzyki. Gatunki, które mają przecież ze sobą wiele wspólnego spotkały się na jednym albumie, na którym nie brakuje ani dojrzałego i przemyślanego rapu ani ciekawych wątków aranżacyjnych czy swobodnych improwizacji. Istotnym wsparciem okazał się Mr Krime – pionier polskiego dj-ingu, który okrasił scratchami i cutami 7 z 11 utworów na płycie. Gościnnie pojawiła się również znana łódzka raperka i wokalistka Lilu, a także jedna z najbarwniejszych postaci polskiej sceny muzycznej – Ten Typ Mes. Na płycie można usłyszeć również gitarowe solo Roberta Cichego. To pierwsza pozycja w katalogu For Tune, w której pojawiają się elementy hip hopu.

Pomiędzy koncertami zespół będzie przygotowywał materiał na drugą płytę, która powinna ukazać się w pierwszej połowie 2016 roku.

Mar
10
czw
Paris! The Show – Zabrze
Mar 10@20:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Nowe widowisko muzyczne autorów Piaf Le Spectacle / Piaf the Show z najsłynniejszymi francuskimi piosenkami lat 40-tych i 50-tych, z repertuaru Charlesa Aznavoura, Jacques Brel’a, Edith Piaf, Maurice Chevalier, Josephine Baker czy Yves Montand!

Paris The Show

Po raz pierwszy w Polsce Paris! The Show! To wyjątkowe muzyczne widowisko, oddające hołd największym francuskim piosenkom lat powojennych, które stworzyły niezapomnianą atmosferę Paryża lat 40-tych i 50-tych. Spektakl przygotował i wyreżyserowała Gil Marsalla, autor i twórca entuzjastycznie przyjętego w Polsce widowiska Piaf! The Show, przygotowanego z okazji 100 rocznicy urodzin Edith Piaf. Jedną z gwiazdą nowego przedstawienia jest utalentowana aktorka młodego pokolenia – Anne Carrere, doskonale znana polskiej publiczność z niezapomnianej kreacja Edith Piaf z Piaf! The Show.

Paris! The Show przenosi widzów w świat najsłynniejszych paryskich scen muzycznych i kabaretów, w dzielnic Montmartre. W programie usłyszymy 30 najbardziej francuskich piosenek największych artystów sceny francuskiej: Charles Aznavour, Jacques Brel, Edith Piaf, Maurice Chevalier, Lucienne Boyer, Charles Trenet, Josephine Baker, Yves Montand, w wykonaniu 3 solistów wspomnianej Annie Carrere, Jules Grison i Stephanie Impoco, którym towarzysz zespołu i tancerze. Wszystko w bogatej oprawie wizualnie i aranżacji scenograficznej. Spektakl potrwa 2 godziny i składać się będzie z dwóch odsłon przedzielonych 20 minutową przerwą. Marcowe tournee po Polsce będzie polską premierą spektaklu!

http://paris-lespectacle.com/

+ + +

70 zł (wejściówki stojące) – OSTANIE MIEJSCA
90 zł – WYPRZEDANE
120 zł – WYPRZEDANE
150 zł – OSTANIE MIEJSCA
170 zł – OSTANIE MIEJSCA

Lis
9
śr
Freddy Cole – Zabrze
Lis 9@19:00

Freddy Cole, jeden z najlepszych pianistów jazzowych na świecie, brat legendarnego Nat King Cole’a przyjedzie do Polski na dwa koncerty. Artysta będzie promował swój najnowszy album „He Was The King” dedykowany pamięci brata. Podczas koncertów na pewno nie zabraknie takich piosenek jak „Mona Lisa”, „Unforgettable”, ale i innych jazzowych klasyków.

Chociaż istnieją niewątpliwe podobieństwa w barwie jego głosu, upodabniające go do brata, to jednak głos Freddy’ego jest bardziej zachrypnięty, płaczliwy, bardziej jazzowy. To elegancki wokal, czasami przechodzący w recytację. Sposób artykulacji, muzyczne wyrafinowanie, własny styl, który wypracowywał przez lata, sprawiają, że jest najbardziej szanowanym, lirycznym, jazzowym gawędziarzem.

Freddy Cole, to amerykański pianista i wokalista jazzowy, młodszy brat legendy jazzu – Nat King Cole’a. Na pianinie zaczął grać w wieku 5 lat. Była to nieunikniona kolej rzeczy, w domu, w którym wszyscy byli związani z muzyką i gdzie z odwiedzinami wpadali Duke Ellington, Count Bassie czy Billy Ecstine, który wywarł największy wpływ na młodego Freddy’ego.
Początkowo Cole wiązał swoją przyszłość z footballem, ale po kontuzjach, które uniemożliwiły rozwój kariery sportowej, zaczął grywać w klubach w rodzinnym Chicago. W 1951 przenosi się do Nowego Jorku gdzie studiuje na jednej z najbardziej prestiżowych uczelni muzycznych na świecie – Juilliard School of Music. Lata spędzone w klubach Nowego Jorku dały podwalinę pod karierę, która z powodzeniem trwa po dzień dzisiejszy. W Chicago Tribune napisano, że trzeba życia by sprawić, by teksty piosenek zabrzmiały jak mowa potoczna, a jednocześnie tak muzykalnie jak instrumentalna solówka. Cole spędził karierę na opanowywaniu tej sztuki do perfekcji. Jest artystą, który potrafi prowadzić konwersację, używając tekstów z piosenek i zawsze znajduje adekwatną linijkę do zacytowania. Wnosi na scenę ducha innej epoki, zaczarowuje szczerością, a pomiędzy nim i jego muzykami istnieje wyjątkowa więź, która bierze się z pasji grania, ale i wielkiej przyjaźni i wzajemnego szacunku. Jego koncerty są jak podróż w czasie do zadymionych klubów Nowego Jorku, gdzie na scenie liczyła się tylko miłość do jazzu. I jak pisze The New York Times, Freddy Cole jest najbardziej dojrzałym ekspresyjnie wokalistą jazzowym swojego pokolenia, o ile nie najlepszym żyjącym!
Razem z Freddy Cole Quartet, w skład którego wchodzą fantastyczni muzycy, koncertuje w Europie, Azji i USA, gdzie grywa na największych festiwalach jazzowych i w legendarnych klubach jazzowych jak choćby Blue Note czy Birdland.

Mar
24
pt
Bisquit – Zielona Góra
Mar 24@20:00 – 22:00

„NAGI KRÓL w trasie” !!!
Telegraf bistro&cafe 22.03 godz. 20
Premiera płyty – marzec 2017!

Bisquit powstał na początku nowego wieku. W zaciszu domowym powstawały pierwsze piosenki skomponowane przez Tomka „Serka” Krawczyka i Asię Chacińską. Po kilku latach wspólnego grania zadebiutowali płytą „Inny Smak” (nominacja do Fryderyka w
kategorii debiut roku). Niedługo po niej ukazały się „Pytania”. Ostatnia płyta „Lilly” to bardzo emocjonalny krążek – od prostych, akustycznych piosenek, po bardziej rozbudowane formy, które potwierdzają ogromną wrażliwość na dźwięki i słowa. Nie
ma nic ważniejszego od poszukiwania prawdy – dojrzałość, której nabywają jest tym, co niezwykle słychać w drodze artystycznej zespołu. Nie ulegający modom wciąż starają się odnaleźć największe piękno w opowieściach o człowieku- przeżywaniu porażek i sukcesów, tęsknoty czy chwilowego szczęścia