Kalendarz koncertowy

Sty
1
czw
Możdżer, Danielsson, Fresco – Rzeszów
Sty 1@01:00

Trasa Koncertowa Trio Możdżer Danielsson Fresco POLSKA: Bilety w sprzedaży od 1.10.2013 r.

Możdżer Danielsson Fresco Polska

Cze
7
sob
Eskaubei i Tomek Nowak Quartet – Rzeszów
Cze 7@20:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Eskaubei i Tomek Nowak Quartet – pierwszy koncert ! – Klub Mikrofon, Rzeszów. 7 czerwca w rzeszowskim klubie Mikrofon odbędzie się pierwszy koncert nowego projektu Eskaubei i Tomek Nowak Quartet łączącego muzykę jazzową wykonywaną przez uznanych muzyków z rapem rzeszowskiego mc. Artyści zaprezentują premierowy materiał na którego bazie w przyszłości zostanie nagrana pierwsza płyta zespołu.

Eskaubei i Tomek Nowak Quartet - plakat Rzeszów

ESKAUBEI I TOMEK NOWAK QUARTET

  • Tomek Nowak – trąbka
  • Filip Mozul – bębny
  • Kuba Płużek – piano
  • Alan Wykpisz – kontrabas
  • Bartłomiej „Eskaubei” Skubisz – rap

To projekt łączący teksty jednego z najdłużej działających undergroundowych raperów w Polsce (Eskaubei) i muzykę świetnego trębacza (Tomek Nowak)znanego ze współpracy m.in. z Nigelem Kennedy, Jarosławem Śmietaną, muzykami Amy Winehouse czy Massive Attack. Skład zespołu współtworzą jedni z najlepszych muzyków jazzowych młodego pokolenia: Alan Wykpisz (kontrabas), Kuba Płużek (piano), Filip Mozul (bębny). Muzyka zespołu, to fuzja inspiracji hip hopem spod szyldu Native Tongues i jazzowych improwizacji podanych w sposób nieskrępowany i nie mieszczący się w jakichkolwiek ramach. Po tej wybuchowej mieszance przemykają rapowane teksty pozbawione banału.

„Naszym założeniem jest granie przy pomocy klasycznego instrumentarium, z kontrabasem, piano lub rhodesem i trąbką bez efektów. Klimatem bliżej nam do pierwszych płyt Tribe-ów i jazzu głównego nurtu niż do grania free czy mocnych eksperymentów, ale improwizacji czy zróżnicowanego rytmu i tempa nie brakuje”.

————————————————————————————————–

Tomek Nowak (trąbka) – doświadczony trębacz mający na koncie współpracę i wspólne trasy z Nigelem Kennedy, Jarosławem Śmietaną, muzykami Amy Winehouse czy Massive Attack.

Kuba Płużek (piano) – określany mianem jednej z największych nadziei polskiego jazzu, wychowanek Janusza Muniaka, solowo debiutujący w tym roku płytą „First Album” wydaną przez V Records.

Alan Wykpisz (kontrabas) – wielokrotnie nagradzany w kraju i za granicą, członek nominowanej do Fryderyka grupy High Definition mający na koncie m.in. wspólną grę i trasę z Randy Breckerem.

Filip Mozul (bębny) – wszechstronnie uzdolniony perkusista, preferujący zarówno jazz jak i drum and bass, funk czy hip hop. Pracował w Nowym Yorku, jako muzyk sesyjny, obecnie współtworzący m.in. Agressiva 69, Energy Drink.

Eskaubei (rap) – pionier hip hopu na Podkarpaciu i jeden z pierwszych raperów regularnie pracujących i koncertujących z muzykami. Współpracował m.in. z Lilu, Zbigniew Jakubek, Bernard Maseli Dj Eprom, NumerRaz, Emil Blef, Te Tris.

Sie
22
pt
Festiwal „Warszawa Singera” w Radzymin
Sie 22@18:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Zapraszamy do Radzymina, miasta, którego portret z początku XX w. odmalował Icchok Baszewis Singer w powieści „Urząd mojego ojca”. Mógł to zrobić czerpiąc z własnych wspomnień, bo mieszkał tutaj w dzieciństwie wraz z rodziną. Aby upamiętnić ten fakt Rada Miejska w Radzyminie 17 czerwca tego roku nazwała jego imieniem skwer przy rondzie gen. Hallera, znajdujący się obok dawnego domu Singerów. Specjalnie na radzymińską część Festiwalu Warszawa Singera został przygotowany nastrojowy koncert, zostanie tu też zaprezentowana wystawa dawnej fotografii.

Festiwal Singera 2014

  • godz. 18.00 „Wczorajszy świat: Żydzi Radzymina w fotografii 1920-1939” – wystawa fotograficzna i spotkanie z jej autorką – Barbarą Klimaszewską-Aguedą.

Podczas spotkania z autorką wystawy odbędzie się promocja jej książki „Wczorajszy świat: Żydzi Radzymina w fotografii 1920-1939”. Miejska Sala Koncertowa im. F. Chopina w Radzyminie, ul. Konstytucji 3 Maja 15

  • godz. 20.00 „Gdzie szewc był poetą, a zegarmistrz filozofem…” – program poetycko- muzyczny Danuty Stankiewicz i Ernestyny Winnickiej

W programie, opartym m.in. na twórczości Antoniego Słonimskiego, Władysława Szlengla i Icyka Mangera, piękno słowa dopełniają pieśni kompozytorów rozmiłowanych w muzyce klezmerskiej, w ciekawych współczesnych aranżacjach. Liryzm, dramat i nostalgia przeplata się z radością, uśmiechem, a niejednokrotnie i humorem pełnym wielu mądrości życiowych. Danuta Stankiewicz – polska piosenkarka, absolwentka m.in. Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina i Państwowej Szkoły Muzycznej Warszawie, stypendystka Ministra Kultury w Polsce oraz Rządu Francuskiego, laureatka najwyższego odznaczenia polskiego Ministerstwa Kultury „Gloria Artis”. Występowała m.in. w popularnym poznańskim kabarecie „Tey”, koncertowała na kilku kontynentach – w ponad 30 krajach świata, była nagradzana na wielu festiwalach krajowych i zagranicznych. Wydała 22 płyty solowe, nagrała około 350 piosenek, uczestniczyła w prawie 10 tysiącach koncertów.

Ernestyna Winnicka – aktorka teatralna i filmowa, absolwentka Studia Aktorskiego przy Teatrze Żydowskim w Warszawie, w którym gra od ponad 20 lat. Wcześniej współpracowała m.in. z Teatrem Polskim w Szczecinie, Teatrem Dramatycznym im. Szaniawskiego w Płocku, Teatrem Narodowym i Teatrem Ochoty w Warszawie. Grała w wielu spektaklach Adama Hanuszkiewicza, m.in. Katarzynę Iwanownę w „Braciach Karamazow”, oraz w przedstawieniach Juliusza Machulskiego: „Pannie Julii”, „Balladynie” czy „Hamlecie”. Można ją również zobaczyć w kilku filmach m.in. w „Nie było słońca tej wiosny”, „Austerii” i „Trędowatej”.

Miejska Sala Koncertowa im. F. Chopina w Radzyminie, ul. Konstytucji 3 Maja 15

Kwi
11
sob
Eskaubei & Tomek Nowak Quartet – Rzeszów
Kwi 11@16:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Jazzowo rapowy zespół Eskaubei & Tomek Nowak Quartet wraz z premierą płyty „Będzie Dobrze”, która ukaże się 10 kwietnia nakładem wydawnictwa For Tune, rusza w trasę koncertową promującą płytę. Płytę cały czas można zamawiać w pre-orderze na stronie wydawcy.

Trasę koncertową poprzedzi Listening Party połączone z jam-em w rzeszowskim klubie Mikrofon (6 kwietnia).

Eskaubei i Tomek Nowak Quartet 2 fot. Patryk Kaflowski

Premierowy koncert w dniu premiery odbędzie się w warszawskiej Harendzie. Dzień później muzycy zagrają w towarzystwie Mr Krime-a koncert w studiu koncertowym im. Tadeusza Nalepy Polskiego Radia Rzeszów (wstęp na zaproszenia do zdobycia na antenie oraz profilu fb zespołu). Koncert będzie w całości transmitowany na antenie i będzie można go posłuchać m.in. na stronie www.radio.rzeszow.pl. Przed koncertem zespół weźmie udział w spotkaniu autorskim w księgarni Matras (galeria Nowy Świat, godz. 16) Premierowy weekend zwieńczy koncert w klubie Combo w Strzyżowie. Kolejne tygodnie to koncerty m.in. we Wrocławiu, Dąbrowie Górniczej, Krakowie, Tarnowie czy Krośnie.

Szczegółowy plan koncertów poniżej:

6 kwietnia – Rzeszów – Mikrofon – Listening Party + jam (Dj Zoltan x Tomek Nowak x Eskaubei x Kamil Siciak + special guests)
10 kwietnia – Warszawa – Harenda – 21:00
11 kwietnia – Rzeszów – Matras / Nowy Świat – spotkanie autorskie z zespołem – 16:00
11 kwietnia – Rzeszów – Studio Koncertowe im. Tadeusza Nalepy Polskiego Radia Rzeszów – koncert premierowy transmitowany przez Polskie Radio Rzeszów + Mr Krime – 20:00 (transmisja: www.radio.rzeszow.pl)
12 kwietnia – Strzyżów – Jazz Club – 19:00
24 kwietnia – Dąbrowa Górnicza – Villa Moda – 20:00
26 kwietnia – Wrocław – Vertigo Jazz Club – 18:00
1 maja – Tarnów – Lychee Drink & Music Gallery – 21:00
8 maja – Kraków – Harris Piano Jazz Bar – 21:30
13 maja – Krosno – Regionalne Centrum Kultur Pogranicza – koncert w ramach serii „Za Kurtyną” + Mr Krime
20 czerwca – Dębica
10 lipca – Lidzbark Warmiński

Płyta „Będzie Dobrze”, to realizacja autorskiej koncepcji trębacza Tomka Nowaka, który zaprosił do współpracy topowych krakowskich muzyków, oraz rzeszowskiego rapera znanego z łączenia rapu z graniem na żywo. Zespół tworzy pięć odmiennych osobowości: dwie wielkie nadzieje polskiego jazzu – Kuba Płużek i Alan Wykpisz, charyzmatyczny i doświadczony Filip Mozul, zasłużony undergroundowy raper Eskaubei i czuwający nad wszystkim, ceniony sideman Tomek Nowak. Doświadczenie wyniesione z wieloletniej współpracy z Nigelem Kennedy, Jarosławem Śmietaną czy z muzykami zespołu Amy Winehouse pozwoliło Nowakowi na połączenie świata jazzu, hip hopu oraz czarnej groove-owej muzyki. Gatunki, które mają przecież ze sobą wiele wspólnego spotkały się na jednym albumie, na którym nie brakuje ani dojrzałego i przemyślanego rapu ani ciekawych wątków aranżacyjnych czy swobodnych improwizacji. Istotnym wsparciem okazał się Mr Krime – pionier polskiego dj-ingu, który okrasił scratchami i cutami 7 z 11 utworów na płycie. Gościnnie pojawiła się również znana łódzka raperka i wokalistka Lilu, a także jedna z najbarwniejszych postaci polskiej sceny muzycznej – Ten Typ Mes. Na płycie można usłyszeć również gitarowe solo Roberta Cichego. To pierwsza pozycja w katalogu For Tune, w której pojawiają się elementy hip hopu.

Eskaubei & Tomek Nowak Quartet – Rzeszów
Kwi 11@20:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Jazzowo rapowy zespół Eskaubei & Tomek Nowak Quartet wraz z premierą płyty „Będzie Dobrze”, która ukaże się 10 kwietnia nakładem wydawnictwa For Tune, rusza w trasę koncertową promującą płytę. Płytę cały czas można zamawiać w pre-orderze na stronie wydawcy.

Trasę koncertową poprzedzi Listening Party połączone z jam-em w rzeszowskim klubie Mikrofon (6 kwietnia).

Eskaubei i Tomek Nowak Quartet 2 fot. Patryk Kaflowski

Premierowy koncert w dniu premiery odbędzie się w warszawskiej Harendzie. Dzień później muzycy zagrają w towarzystwie Mr Krime-a koncert w studiu koncertowym im. Tadeusza Nalepy Polskiego Radia Rzeszów (wstęp na zaproszenia do zdobycia na antenie oraz profilu fb zespołu). Koncert będzie w całości transmitowany na antenie i będzie można go posłuchać m.in. na stronie www.radio.rzeszow.pl. Przed koncertem zespół weźmie udział w spotkaniu autorskim w księgarni Matras (galeria Nowy Świat, godz. 16) Premierowy weekend zwieńczy koncert w klubie Combo w Strzyżowie. Kolejne tygodnie to koncerty m.in. we Wrocławiu, Dąbrowie Górniczej, Krakowie, Tarnowie czy Krośnie.

Szczegółowy plan koncertów poniżej:

6 kwietnia – Rzeszów – Mikrofon – Listening Party + jam (Dj Zoltan x Tomek Nowak x Eskaubei x Kamil Siciak + special guests)
10 kwietnia – Warszawa – Harenda – 21:00
11 kwietnia – Rzeszów – Matras / Nowy Świat – spotkanie autorskie z zespołem – 16:00
11 kwietnia – Rzeszów – Studio Koncertowe im. Tadeusza Nalepy Polskiego Radia Rzeszów – koncert premierowy transmitowany przez Polskie Radio Rzeszów + Mr Krime – 20:00 (transmisja: www.radio.rzeszow.pl)
12 kwietnia – Strzyżów – Jazz Club – 19:00
24 kwietnia – Dąbrowa Górnicza – Villa Moda – 20:00
26 kwietnia – Wrocław – Vertigo Jazz Club – 18:00
1 maja – Tarnów – Lychee Drink & Music Gallery – 21:00
8 maja – Kraków – Harris Piano Jazz Bar – 21:30
13 maja – Krosno – Regionalne Centrum Kultur Pogranicza – koncert w ramach serii „Za Kurtyną” + Mr Krime
20 czerwca – Dębica
10 lipca – Lidzbark Warmiński

Płyta „Będzie Dobrze”, to realizacja autorskiej koncepcji trębacza Tomka Nowaka, który zaprosił do współpracy topowych krakowskich muzyków, oraz rzeszowskiego rapera znanego z łączenia rapu z graniem na żywo. Zespół tworzy pięć odmiennych osobowości: dwie wielkie nadzieje polskiego jazzu – Kuba Płużek i Alan Wykpisz, charyzmatyczny i doświadczony Filip Mozul, zasłużony undergroundowy raper Eskaubei i czuwający nad wszystkim, ceniony sideman Tomek Nowak. Doświadczenie wyniesione z wieloletniej współpracy z Nigelem Kennedy, Jarosławem Śmietaną czy z muzykami zespołu Amy Winehouse pozwoliło Nowakowi na połączenie świata jazzu, hip hopu oraz czarnej groove-owej muzyki. Gatunki, które mają przecież ze sobą wiele wspólnego spotkały się na jednym albumie, na którym nie brakuje ani dojrzałego i przemyślanego rapu ani ciekawych wątków aranżacyjnych czy swobodnych improwizacji. Istotnym wsparciem okazał się Mr Krime – pionier polskiego dj-ingu, który okrasił scratchami i cutami 7 z 11 utworów na płycie. Gościnnie pojawiła się również znana łódzka raperka i wokalistka Lilu, a także jedna z najbarwniejszych postaci polskiej sceny muzycznej – Ten Typ Mes. Na płycie można usłyszeć również gitarowe solo Roberta Cichego. To pierwsza pozycja w katalogu For Tune, w której pojawiają się elementy hip hopu.

Sie
21
pt
XII Festiwal Kultury Żydowskiej – Festiwal „Warszawa Singera” w Radzyminie
Sie 21@18:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Matisyahu gwiazdą XII edycji Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera

22-30 sierpnia 2015
W ostatnim tygodniu sierpnia bieżącego roku kultura żydowska na nowo rozgości się w Warszawie! Festiwal Kultury Żydowskiej Warszawa Singera jest świętem wspólnego, polsko-żydowskiego dziedzictwa i stanowi okazję do nadrobienia tego, co stolica straciła w wyniku II wojny światowej. Dzięki bogatemu programowi obfitującemu w występy wybitnych artystów z Polski i zagranicy, Warszawa ponownie stanie się tyglem kultur. Podobnie jak w zeszłym roku organizację wydarzeń festiwalowych planujemy nie tylko w Warszawie, ale także w miastach, w których żył i tworzył Isaac Bashewis Singer – Leoncinie, Radzyminie oraz Biłgoraju, a także Nowym Jorku, do którego pisarz wyemigrował w 1935 roku, i w którym mieszkał najdłużej.

Plakat_Singera_2015_news-kopia

KANTORZY, KLEZMERZY, BEATBOKS i GOSPEL
Tegoroczną edycję festiwalu tradycyjnie zainauguruje koncert w Synagodze im. Nożyków, podczas którego usłyszymy najznakomitszych kantorów i chóry kantoralne. W trakcie występu otwierającego kilkudniowe święto muzyki wysłuchamy największych światowych kantorów: Alberto Mizrahiego, Ushi Blumenberga, Davida Weinbacha oraz 20-osobowego Chóru Kantorów z Jerozolimy Binyamin Choir pod dyrekcją Yotama Segal.
Gwiazdą koncertu finałowego festiwalu będzie Matisyahu – światowej sławy muzyk reggae, wokalista, raper, a także beatbokser. Mieszkający na co dzień w Nowym Jorku Matisyahu to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i najpopularniejszych artystów na scenie reggae. Podczas koncertu finałowego publiczność będzie mogła usłyszeć w jego wykonaniu fenomenalne połączenie energetycznych i pozytywnych rytmów z muzyką żydowską.
Koncert plenerowy „Noc klezmerów” będzie okazją do wysłuchania zespołu Konsonans Retro z Ukrainy. Ta rodzinna orkiestra dęta z Kodymy pod Odessą wykonuje mieszankę mołdawskich, ukraińskich i żydowskich melodii. Dla wielu jest najświeższym wschodnioeuropejskim odkryciem w zakresie world music. Noc klezmerów to również występ zespołu Vienna Klezmore Orchestra z Austrii, energetycznego składu wszechstronnych muzyków pod kierownictwem artystycznym Fabiana Pollacka.
Polskim akcentem klezmerskim będzie warszawska premiera najnowszej płyty „Ten” zespołu KROKE, plasującego się w czołówce najbardziej rozpoznawalnych składów klezmerskich na świecie.
Od kilku lat w Festiwalu uczestniczą wybitni artyści polscy, którzy czerpią inspiracje z muzyki żydowskiej. Podczas tegorocznej edycji w Teatrze Żydowskim wystąpi z recitalem Grzegorz Turnau, który przedstawi m.in. swoje interpretacje pieśni Mordechaja Gebirtiga.
Na szczególne życzenie publiczności w Kościele Wszystkich Świętych przy Placu Grzybowskim wystąpi książę muzyki kosher-gospel Joshua Nelson. Charyzmatyczny artysta, znany już warszawskiej publiczności, zaprezentuje swój nowy projekt tworzony wspólnie z nowojorskimi muzykami oraz Sienna Gospel Choir z Warszawy.
Organizatorzy są otwarci również na nowe projekty muzyczne, w tym te o charakterze eksperymentalnym, skierowane do młodego, wytrawnego słuchacza. Na szczególną uwagę zasługuje The Rose Ausländer Project w wykonaniu zespołu Sadawi z Niemiec, którego twórcą i inicjatorem jest wybitny muzyk Paul Brody, na stałe mieszkający w Berlinie, a także koncert Katy Carr brytyjskiej piosenkarki polskiego pochodzenia, muzyka, liderki zespołu „Katy Carr and the Aviators”. W swojej twórczości często nawiązuje do fascynującej ją polskiej kultury i historii. Swoją ostatnią płytę „Paszport” poświęciła bohaterom i wydarzeniom II wojny światowej.
Swoje awangardowe adaptacje przedstawią również czołowi młodzi muzycy, reprezentujący tzw. nurt Nowej Muzyki Żydowskiej, m.in. Karolina Cicha oraz Raphael Rogiński.
SINGER JAZZ FESTIWAL po raz drugi
Szczególne znaczenie muzyki jazzowej na Festiwalu Warszawa Singera potwierdza fakt kontynuacji cyklu Singer Jazz Festiwal. Dyrektorem artystycznym cyklu jest Adam Baruch, światowej sławy krytyk muzyczny, organizator i działacz, współtworzący scenę muzyczną już od kilku dziesięcioleci. W programie jazzowym zaprezentują się: Kuba Stankiewicz Trio odkrywające twórczość Bronisława Kapera, bracia Oleś, Jazzpospolita, trio Jachna/Tarwid/Karch, duet Sławomir Pezda/Mateusz Gawęda, Elma. Gwiazdą jazzowej odsłony Festiwalu Warszawa Singera będzie wybitny izraelski jazzman, saksofonista Albert Beger.
TEATRALNE AKCENTY
Warszawa Singera nie ogranicza się tylko do muzyki. Festiwal to także miejsce na pokazy spektakli oraz małych form teatralnych. „Głowa pełna ptaków” w reż. Mottiego Awerbucha (Izrael) z udziałem wybitnych izraelskich aktorów Uri Kowalskiego oraz Anabelli czy „Dybuk” w reżyserii Mai Kleczewskiej, to tylko niektóre przykłady działań teatralnych, których doświadczymy na zakończenie lata.
SINGER NA PLACU DEFILAD
Nowością XII edycji festiwalu będzie włączenie w obszar działań terenu przed Pałacem Kultury i Nauki, miejscem które przed wojną tętniło żydowskim życiem. Dnia 22 sierpnia, wspólnie z inicjatywą Plac Defilad, zapraszamy na całodniowe spotkanie z kulturą żydowską, m.in. spektakl w reż. Anny Smolar „Aktorzy żydowscy”, debatę „My Żydzi polscy XXI wieku” oraz koncert Marka Dyjaka, zainspirowany muzyką żydowską. Zabierzemy publiczność w spacer po Placu Defilad, w którym spróbujemy odtworzyć obraz terenu i przedwojenny układ ulic, zanim stanął tam Pałac Kultury i Nauki. W ogrodzie na Placu Defilad planujemy również zasadzić 7 sadzonek symbolizujących 7 płodów ziemi Izraela (winogrono, figa, daktyle, jęczmień, pszenica, granat, oliwka). Spotkanie na Placu Defilad zakończymy uroczystą Hawdalą z udziałem wybitnych kantorów.
W niedzielę 23 sierpnia zapraszamy na skwer przy Centrum Kultury Jidysz (ul. Andersa 15), gdzie przez cały dzień trwał będzie piknik dla dzieci i rodzin. Najmłodszą publiczność zaangażujemy do udziału w literackich grach miejskich, warsztatach muzycznych i artystycznych, a także do wspólnej zabawy. Starsi będą mogli zapoznać się z całoroczną ofertą kulturalną Centrum Kultury Jidysz, wziąć udział pokazowych lekcjach języka hebrajskiego i jidysz, slajdowiskach, warsztatach kulinarnych i muzycznych oraz spacerze po Muranowie.
Organizatorem Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera jest Fundacja Shalom. Pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym tego niezwykłego wydarzenia jest Gołda Tencer, aktorka, reżyser, pieśniarka, od lat propagująca kulturę jidysz w Polsce i na świecie.

Wrz
20
nie
Schmidt Electric feat. Alex Hutchings – Rzeszów
Wrz 20@18:00

Brytyjski gitarzysta Alex Hutchings wystąpi z Schmidt Electric 19 września w Warszawie i 20 września w Rzeszowie.

Schmidt Electric TearTheRoofOff

Alex Hutchings to światowej sławy wybitny gitarzysta, kompozytor i aranżer, a także doskonały metodyk, specjalizujący się w jazzie, rocku i r’n’b. Hutchings koncertował z wieloma czołowymi muzykami zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i całej Europie oraz Azji Wschodniej. Jako kompozytor i gitarzysta sesyjny współpracował z brytyjskimi stacjami telewizyjnymi (m.in. BBC czy ITV), a także z Jamtrackcentral.com – portalem dla aspirujących gitarzystów. Filmiki na youtube prezentujące jego grę biją rekordy popularności! Gra Alexa Hutchingsa to połączenie imponującej techniki z niepowtarzalnym wyrazem. Na pytanie „co jest ważne w muzyce”, Hutchings odpowiada „ekspresja i gra z serca, która pozwala odnaleźć własne brzmienie, wyrazić siebie i swoje emocje”.

W maju ukazał się album Schmidt Electric z gościnnym udziałem tego fusionowego gitarzysty. Zespół w swych muzycznych poszukiwaniach poszedł o kolejny, zaskakujący krok na przód. Jazz, funk, groove, R&B, a teraz także wpływy drum’n’bass i fusionowe partie gitary elektrycznej tworzą wyborną mieszankę pociągającą swą świeżością, licznymi zwrotami akcji i pełną porywających uniesień. Płyta Tear The Roof Off doceniona została przez fanów elektrycznego jazzu, cieszy się znakomitym odbiorem i pochlebnymi recenzjami!

Na „Tear The Roof Off” aż roi się od świeżych, nowatorskich rozwiązań, które jednak każdorazowo nawiązują do jazzowej tradycji. To płyta o doskonale skonstruowanej dramaturgii, od której trudno się oderwać, niczym od porywającej lektury jaką czytamy „jednym tchem”.
Robert Ratajczak

Paź
3
sob
Eskaubei i Tomek Nowak Quartet „Będzie Dobrze Tour pt.2” – Rzeszów
Paź 3@20:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Wkrótce rusza druga część trasy jazzowo-rapowej formacji Eskaubei & Tomek Nowak Quartet. Tournee promuje album „Będzie Dobrze”, który ukazał się wiosną b.r. nakładem wydawnictwa For Tune. Muzycy w przeciągu trzech miesięcy odwiedzą 12 polskich miast. Podczas kilku koncertów zespołowi towarzyszył będzie Mr Krime (daty zostaną podane wkrótce).

Eskaubei Tomek Nowak Quartet poster

Płyta „Będzie Dobrze” to realizacja autorskiej koncepcji trębacza Tomka Nowaka, który zaprosił do współpracy topowych krakowskich muzyków oraz rzeszowskiego rapera znanego z łączenia rapu z graniem na żywo. Zespół tworzy pięć odmiennych osobowości: dwie wielkie nadzieje polskiego jazzu – Kuba Płużek i Alan Wykpisz, charyzmatyczny i doświadczony Filip Mozul, zasłużony undergroundowy raper Eskaubei i czuwający nad wszystkim, ceniony sideman Tomek Nowak.

Doświadczenie wyniesione z wieloletniej współpracy z Nigelem Kennedy, Jarosławem Śmietaną czy z muzykami zespołu Amy Winehouse pozwoliło Nowakowi na połączenie świata jazzu, hip hopu oraz czarnej groove-owej muzyki. Gatunki, które mają przecież ze sobą wiele wspólnego spotkały się na jednym albumie, na którym nie brakuje ani dojrzałego i przemyślanego rapu ani ciekawych wątków aranżacyjnych czy swobodnych improwizacji. Istotnym wsparciem okazał się Mr Krime – pionier polskiego dj-ingu, który okrasił scratchami i cutami 7 z 11 utworów na płycie. Gościnnie pojawiła się również znana łódzka raperka i wokalistka Lilu, a także jedna z najbarwniejszych postaci polskiej sceny muzycznej – Ten Typ Mes. Na płycie można usłyszeć również gitarowe solo Roberta Cichego. To pierwsza pozycja w katalogu For Tune, w której pojawiają się elementy hip hopu.

Pomiędzy koncertami zespół będzie przygotowywał materiał na drugą płytę, która powinna ukazać się w pierwszej połowie 2016 roku.

Paź
4
nie
Eskaubei i Tomek Nowak Quartet „Będzie Dobrze Tour pt.2” – Rzeszów
Paź 4@19:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Wkrótce rusza druga część trasy jazzowo-rapowej formacji Eskaubei & Tomek Nowak Quartet. Tournee promuje album „Będzie Dobrze”, który ukazał się wiosną b.r. nakładem wydawnictwa For Tune. Muzycy w przeciągu trzech miesięcy odwiedzą 12 polskich miast. Podczas kilku koncertów zespołowi towarzyszył będzie Mr Krime (daty zostaną podane wkrótce).

Eskaubei Tomek Nowak Quartet poster

Płyta „Będzie Dobrze” to realizacja autorskiej koncepcji trębacza Tomka Nowaka, który zaprosił do współpracy topowych krakowskich muzyków oraz rzeszowskiego rapera znanego z łączenia rapu z graniem na żywo. Zespół tworzy pięć odmiennych osobowości: dwie wielkie nadzieje polskiego jazzu – Kuba Płużek i Alan Wykpisz, charyzmatyczny i doświadczony Filip Mozul, zasłużony undergroundowy raper Eskaubei i czuwający nad wszystkim, ceniony sideman Tomek Nowak.

Doświadczenie wyniesione z wieloletniej współpracy z Nigelem Kennedy, Jarosławem Śmietaną czy z muzykami zespołu Amy Winehouse pozwoliło Nowakowi na połączenie świata jazzu, hip hopu oraz czarnej groove-owej muzyki. Gatunki, które mają przecież ze sobą wiele wspólnego spotkały się na jednym albumie, na którym nie brakuje ani dojrzałego i przemyślanego rapu ani ciekawych wątków aranżacyjnych czy swobodnych improwizacji. Istotnym wsparciem okazał się Mr Krime – pionier polskiego dj-ingu, który okrasił scratchami i cutami 7 z 11 utworów na płycie. Gościnnie pojawiła się również znana łódzka raperka i wokalistka Lilu, a także jedna z najbarwniejszych postaci polskiej sceny muzycznej – Ten Typ Mes. Na płycie można usłyszeć również gitarowe solo Roberta Cichego. To pierwsza pozycja w katalogu For Tune, w której pojawiają się elementy hip hopu.

Pomiędzy koncertami zespół będzie przygotowywał materiał na drugą płytę, która powinna ukazać się w pierwszej połowie 2016 roku.

Sie
26
pt
Festiwal Warszawa Singera w Radzyminie
Sie 26@19:00

pod patronatem JazzSoul.pl

26 SIERPNIA 2016, piątek
Już po raz trzeci zapraszamy do Radzymina. Miasta, którego portret z początku XX w. odmalował I. B. Singer na kartach powieści „Urząd mojego ojca” i „Dwór”. Mimo iż w Radzyminie przebywał jako kilkuletnie dziecko, jako dojrzały pisarz powraca do miasta, z którym łączy go nostalgiczne przywiązanie do obrazów z dzieciństwa.

godz. 19.00 „Śmiech to zdrowie, lekarze każą się śmiać” – wieczór humoru żydowskiego w wykonaniu artystów Teatru żydowskiego: Izabelli Rzeszowskiej, Henryka Rajfera i Marka Węglarskiego, z gościnnym udziałem Jacka Wójcickiego

Przy fortepianie Teresa Wrońska

Swoją niezwykłą rangę i poziom kabaret międzywojnia zawdzięcza wybitnym polskim Żydom – kompozytorom, takim jak: Wars, Petersburski, Gold czy Kataszek, a przede wszystkim autorom tekstów: Tuwimowi, Słonimskiemu, Hemarowi, Jurandotowi. Na co dzień zajmowali się tworzeniem poezji i poważnych dzieł literackich, jednak dla „ćwiczenia pióra” pisali teksty i utwory czysto kabaretowe. Ich piosenki i skecze do dziś są uznawane za arcydzieła gatunku, a ich urok nie przemija…

Jacek Wójcicki – piosenkarz i aktor obdarzony głosem o charakterystycznej tenorowej barwie. Porusza się z łatwością po wielu gatunkach i stylach muzycznych a każdy jego koncert to kolorowe, brawurowe show. Jako aktor występował w wielu filmach, serialach i programach telewizyjnych, m.in. w „Kabarecie Olgi Lipińskiej”.

Miejska Sala koncertowa im. F. Chopina w Radzyminie, ul. Konstytucji 3 Maja 15

Wstęp wolny

Lis
13
nie
Afrofree | Gaba Janusz w ramach Rzeszów Jazz Festiwal
Lis 13@19:00 – 22:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Punkty przedsprzedaży:
– Rzeszowski Dom Kultury filia Biała (ul. Kard. Karola Wojtyły 164)
Od poniedziałku do piątku w godzinach 13:00 – 19:00
– Rzeszowski Dom Kultury filia Staromieście (ul. Staromiejska 43a)
Od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 17:00
– Rzeszowski Dom Kultury filia Zalesie (ul. Wieniawskiego 84)
Od poniedziałku do piątku w godzinach 15:00 – 20:00

Przedsprzedaż biletów w cenie 10 zł będzie prowadzona od 28 października do 9 listopada 2016 roku. Bilety w cenie 20 zł będzie można nabyć w dniu koncertu w Rzeszowskim Domu Kultury filia Biała.

AFROFREE
AfroFree zaprezentuje na Festiwalu materiał ze swojej debiutanckiej płyty „Carpathia”. Nazwa AfroFree będące nic nieznacząca zbiórką onomatopeiczną, wskazuje na zainteresowania zespołu rytmiką, polirytmiką i polimetrią afrykańską, jak również modalnością i charakterem muzyki północnoafrykańskiej. Inspiracje muzyczne słyszalne w muzyce zespołu są jednak o wiele szersze. Materiał zebrany na debiutanckiej płycie „Carpathia” inspirowany jest szeroko rozumianą muzyką karpacką, a w szczególności podkarpacką melodyką z obszaru Pogórza Strzyżowskiego. W muzyce można usłyszeć również inspiracje bałkańskie, będące jednak skutkiem wykorzystanych w zespole instrumentów. Muzyka AfroFree zakorzeniona jest tak w muzyce karpackiej, jak i w kulturze afrykańskiej, szczególnie jej rytmice, polirytmii i modalności.
Afrofree:
Piotr Pociask – gitara
Dominik Mietła – trąbka
Tomasz Ożóg – puzon
Ryszard Wojcul – saksonfon, klarnet
Adam Tadel – bas
Michał Dziewiński – perkusja

GABA JANUSZ
Gaba Janusz – młoda polska wokalistka, kompozytorka i autorka tekstów. Ukończyła studia na kierunku wokalistyka jazzowa w klasie Krystyny Stańko przy Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie zatrudniona jest obecnie na stanowisku nauczyciela akademickiego. Współpracuje z Trójmiejskim Teatrem Wybrzeże biorąc udział w spektaklu (g)DZIE-CI-FACECI.
W 2016 roku ukazała się autorska, debiutancka płyta pt: „Chwile które znasz”, Album stylistycznie nawiązuje do tradycji polskiej piosenki i bazuje na brzmieniu akustycznego instrumentarium. Złożona warstwa muzyczna kompozycji pozwala wyeksponować zegarmistrzowską precyzję wykonawczą muzyków oraz stanowi doskonały punkt wyjścia dla treści pozamuzycznych. Czysty jak łza głos wokalistki maluje dla słuchacza fantastyczne pejzaże ludzkich emocji i prowadzi przez tajemniczy ogród niezapomnianych wrażeń. Mocną stroną utworów są niebanalne teksty napisane w języku polskim. Z tym materiałem występowała na największych polskich festiwalach jazzowych (m.in. Jazz Jantar, Ladies’ Jazz Festival, Festiwal Przyjemności Muzycznych w Ostrzycach) obok takich nazwisk jak Grzegorz Turnau, Mela Koteluk, Renata Przemyk. Za swe kompozycje dostała pierwszą Nagrodę na Festiwalu „Twórców i Wykonawców” Piosenkarnia „Korowód” w Krakowie. Autorskie utwory miała okazje wykonać na antenie Polskiego Radia „Trójka.
Jest laureatką licznych konkursów i przeglądów muzycznych m.in.: -Festiwalu Piosenek Katarzyny Sobczyk w Tyczynie, gdziew 2011 roku otrzymała Złotą Różę Małego Księcia (I Nagroda), -Europejskich Integracji Muzycznych 2013 (II Nagroda), -Festiwalu Twórców i Wykonawców Piosenkarnia „Korowód” 2014 w Krakowie (I Nagroda). Za swoje osiągnięcia artystyczne została w 2013 roku uhonorowana Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przyznawaną najwybitniejszym młodym polskim twórcom.

Lis
15
wt
Eskaubei i Tomek Nowak Quartet ft. Mr Krime – Rzeszów Jazz Festiwal
Lis 15@20:00 – 23:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Zapraszamy na koncert premierowy drugiej płyty Eskaubei i Tomek Nowak Quartet „Tego Chciałem:, która ukaże się 4 listopada nakładem For Tune.

To jedyny w Polsce zespół łączący świat jazzu ze światem hip-hopu, zwycięzcy plebiscytu miesięcznika JazzPRESS i RadioJAZZ.FM na najlepszego polskiego wykonawcę jazzowego oraz najlepszy polski album jazzowy 2015 roku.

Artyści zaprezentują materiał pochodzący z płyty „Będzie dobrze”, a także premierowy materiał z drugiego albumu zespołu „Tego Chciałem”. Eskaubei & Tomek Nowak Quartet, to realizacja autorskiej koncepcji trębacza Tomka Nowaka. Zespół tworzy pięć odmiennych osobowości: dwie wielkie nadzieje polskiego jazzu – Kuba Płużek i Alan Wykpisz, charyzmatyczny i doświadczony Filip Mozul, zasłużony undergroundowy raper Eskaubei i czuwający nad wszystkim, ceniony sideman Tomek Nowak.

Istotnym wsparciem projektu jest DJ i multiinstrumentalista Mr Krime – pionier polskiego dj-ingu, który 15 listopada wystąpi wraz z zespołem.

Tomasz Nowak – trąbka
Jakub Dworak – bas
Jakub Płużek – instrumenty klawiszowe
Wojciech Długosz „Mr Krime” – gramofony
Filip Mozul – perkusja
Bartłomiej Skubisz „Eskaubei” – rap

Bilety internetowe dostępne na:
http://44778-17.evenea.pl/
Stacjonarnie w WDK dostępne od 26.10.2016 w godzinach pracy kasy biletowej.
Brak mozliwości rezerwacji miejsc.
Wszystkie miejsca siedzące.

Lis
16
śr
Aga Derlak Trio – Rzeszów Jazz Festival
Lis 16@20:00 – 23:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Aga Derlak Trio to laureat tegorocznej nagrody Polskiej Akademii
Fonografcznej – FRYDERYK 2016 w kategorii Jazz: Fonograficzny Debiut Roku.

Aga Derlak to pianistka i kompozytorka. Kształciła się u mistrzów polskiej jazzowej pianistyki: Michała Tokaja oraz Pawła Tomaszewskiego. To laureatka wielu prestiżowych nagród zdobywająca szerokie uznanie polskiej publiczności oraz środowiska jazzowego.

Zespół powstał w 2013. Skład zespołu tworzą kontrabasista: Tymon Trąbczyński oraz perkusista Bartosz Szablowski. Wszyscy są absolwentami słynnego Wydziału Jazzu ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz studentami Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Wykonują autorskie kompozycje, które są wypadkową licznych inspiracji oraz
własnych doświadczeń muzycznych.

Aga Derlak Trio zostało nagrodzone na licznych konkursach ogólnopolskich I międzynarodowych. Są laureatami konkursu Jazz Juniors (2013), Przeglądu Zespołów Jazzowych z Gdyni (2013). Aga otrzymała nagrodę indywidualną na słynnym Krokus Jazz Festival (2014) oraz Czech Jazz Contest (2015).

Zespół w 2015 roku wydał debiutancką płytę “First Thought” sygnowaną przez słowacką wytwórnię Hevhetia. To wytwórnia wydająca takie gwiazdy jak m. in.: Paweł Kaczmarczyk, Michał Tokaj, Piotr Wyleżoł.
Płyta została szereg pozytywnych recenzji w Polsce i za granicą. Pochlebne informacje o albumie ukazały się na łamach Jazz Forum, Jazz Press oraz brytyjskiego magazynu JazzWise.
Najważniejszym wyróżnieniem albumu jest nagroda Polskiej Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2016.

„Znałem ją jako fantastyczną flecistkę, no ale na fortepianie to prawdziwa rewelacja”
Zbigniew Namysłowski

„Trio Agi Derlak to mocny powiew witalnej energii, ważny głos młodej polskiej sceny jazzowej”

Michał Tokaj

Aga Derlak – fortepian
Tymon Trąbczyński – kontrabas
Bartosz Szablowski – perkusja

Lis
17
czw
Niechęć – koncert w ramach Rzeszów Jazz Festiwal
Lis 17@20:00 – 23:00

pod patronatem JazzSoul.pl

NIECHĘĆ

Z początkiem kwietnia Niechęć wydała długo wyczekiwany sequel ,,Śmierci w miękkim futerku”, zatytułowany po prostu ,,Niechęć”. Album był prezentowany wielokrotnie na antenie radiowej Trójki w audycjach Piotra Stelmacha, Agnieszki Szydłowskiej, Mariusza Owczarka. Zwieńczeniem promocji był występ antenowy z publicznością w studiu im. Agnieszki Osieckiej. Recenzje pełne zachwytu ukazały się między innymi w ,,Gazecie Wyborczej”, ,,Polityce” czy ,,Gazecie Magnetofonowej”,
a także na portalu All About Jazz. Wydawnictwo jest jedną z najwyżej ocenianych płyt 2016 wg międzynarodowej społeczności portalu RateYourMusic.com. W sierpniu Niechęć zagra na festiwalu Tauron Nowa Muzyka.

Zespół bezkompromisowo wybrnął z syndromu drugiej płyty wyrzucając ją do kosza i… nagrywając od razu trzecią. O ile w pierwszych minutach dobiegają nas jeszcze echa debiutu, tak chwilę później wprowadzona zostaje zupełnie nowa, niezwykle osobista opowieść. Mroczna choć nastrojowa, agresywna acz pełna elegancji. Jazgotliwy odjazd zarejestrowany ,,na setkę” i zapięty w kaftan najwyższej klasy produkcji studyjnej. Jazzowa improwizacja i syntezatorowe brzmienia swobodnie przeplatają się tu z wpływami rocka progresywnego oraz muzyki filmowej.

Wydany w 2012 roku debiutancki album Niechęci pt. ,,Śmierć w miękkim futerku” z miejsca spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem w Polsce. Jeszcze przed jego oficjalnym wydaniem płyty grupa wystąpiła na Open’er Festival, a podczas jubileuszowego koncertu w Trójkowej audycji ,,Offensywa” zostali nagrodzeni przez red. Piotra Stelmacha jako Nadzieja Roku. Płyta zdobyła mnóstwo przychylnych recenzji i znalazła się wysoko w licznych podsumowaniach rocznych dużych portali internetowych i serwisów recenzenckich (m.in. ,,Gazeta Co Jest Grane”, ,,Polityka”, Onet.pl, T-Mobile Music czy Uwolnij Muzykę). Zespół zagrał w kraju wiele tras koncertowych, doceniony został również za granicą, dzięki czemu został zaproszony na Copenhagen Jazz Festival (Dania) oraz Glimps Festival (Belgia).

Lis
18
pt
Krzysztof Napiórkowski & Grażyna Łobaszewska – Rzeszów Jazz Festiwal
Lis 18@21:00 – 00:00

pod patronatem JazzSoul.pl

KRZYSZTOF NAPIÓRKOWSKI:
Krzysztof Napiórkowski za sprawą kolejnej płyty „10 x Twardowski” udowadnia, że łagodna, relaksująca muzyka pisana poetyckim piórem może być nie tylko oryginalna, ale i do głębi poruszająca.

Czwarty krążek kompozytora i wokalisty inspirowany jest twórczością jednego z najlepiej rozpoznawalnych polskich poetów – Jana Twardowskiego.
W nagraniach wzięli udział m.in. Anna Maria Jopek oraz Adam Strug.

„Pomysł narodził się dość dawno temu, prawdopodobnie jeszcze przed nagraniem poprzedniego albumu pt. „Ziemie obiecane”, ale propozycja nagrania pojawiła się dopiero w zeszłym roku.

Wiersze Twardowskiego za sprawą zrozumiałego, przystępnego języka stały się niezwykle popularne jeszcze za życia księdza. Doczekały się również licznych przekładów na języki obce. Jest to poezja, która w swojej prostocie pozostaje niezwykle przejmująca. Musiałem dać sobie nieco czasu na wybór i interpretację wierszy, choć towarzyszyły mi one praktycznie od zawsze.

Twardowski był niezwykle przenikliwy w stosunku do natury człowieka i relacji międzyludzkich. Był kapłanem, ale i humanistą. Akceptował zarówno te dobre jak i złe strony człowieka.
Wierzył, że to właśnie stanowi o równowadze świata. Tym samym teksty, które pisał przesycone są ładunkiem dobroci i zrozumienia. Moim celem jest połączenie muzyki i słów, tak aby pozostawiły w duszy odbiorcy ślad. Poezja ma w sobie pewną subtelność, pewne niedopowiedzenie, które świetnie uzupełnia dźwięk. Jest jak kolejny instrument podkreślający temperament kompozycji.
Jeśli używa się go z należytą ostrożnością i szacunkiem, jest w stanie dotrzeć do wielu odbiorców.

Płyta to monograf księdza Twardowskiego z moją muzyką.
Wierzę, że muzyka skraca dystans pomiędzy poetą a czytelnikiem i ja chciałbym tę odległość uczynić jak najmniejszą”.

Wiersze ks. Jana Twardowskiego śpiewają: Krzysztof Napiórkowski, Anna Maria Jopek i Adam Strug Krzysztof Napiórkowski swobodnie sięga po różne stylistyki, których wspólnym mianownikiem są wyważone, bogate kompozycje, a także pełne dystansu do świata poetyckie teksty piosenek.

GRAŻYNA ŁOBASZEWSKA:
Artystka jest rodowitą gdańszczanką i właśnie w tym mieście stawiała swe pierwsze muzyczne kroki. Tutaj ukończyła szkołę muzyczną w klasie fortepianu, a w latach 1970-72 była słuchaczką Studia Piosenki PR i TV prowadzonego przez Renatę Gleinert.
Po raz pierwszy muzyczny świat usłyszał o Grażynie w 1971 roku na FPR w Zielonej Górze. Rok później artystka przeniosła się do Poznania, który na kilka lat stał się jej „drugim domem”. Od tego momentu kariera wokalistki potoczyła się błyskawicznie. Nie mogło być inaczej, bo jak mówi Krzysztof Ścierański, basista i kompozytor, Grażyna to „najczarniejsza z białych kobiet”. Krytycy zaś bez wahania porównują wokalistkę z Areth Franklin czy Billie Holiday.
Publiczność zachwycają nie tylko wykonania piosenek napisanych specjalnie dla Grażyny przez najwybitniejszych polskich kompozytorów muzyki rozrywkowej, ale także jej własne interpretacje standardów jazzowych, gospel jak również niezwykle osobiste wersje kolęd i pastorałek z całego świata.
Pierwsze lata kariery to niezwykle trudna,ale i pozwalająca na zdobycie doświadczenia praca w chórkach gwiazd polskiej sceny- Haliny Frąckowiak ,Wojciecha Skowrońskiego i Elżbiety Wojnowskiej.
W 1975 roku wokalistka zaczęła współpracę z grupą S-26 Andrzeja Ellmana. Potem związała się z zespołem Egro Band. Wraz z nim koncertowała w kraju oraz w NRD, RFN, Czechosłowacji i na Węgrzech. Na Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu wystąpiła po raz pierwszy w 1974 by potem pojawiał się na deskach opolskiego amfiteatru wielokrotnie. W 1976 zdobyła tam nagrodę dziennikarzy za „Nocny spacer”, w 1978 III nagrodę za „Zwierciadło Czasu”, a w 1991 I nagrodę za „Wszystko co złe omija mnie”.
W latach 1978-1983 była wokalistką zespołu Crash. Wystąpiła z nim w koncertach głównych MFMJ (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Jazzowej) Jazz Jamboree w Warszawie w latach 1977-1978 i w 1981. W latach 1983-1989 współpracowała z jazz-rockową grupą Cancer. Z Crashem i Cancerem dokonała nagrań radiowych i telewizyjnych. Występowała i nagrywała także z zespołami Janusza Komana, Alex Bandem Aleksandra Maliszewskiego, Grupą Doktora Q Tadeusza Klimondy i z orkiestrą Zbigniewa Górnego. Dokonała licznych nagrań archiwalnych dla Regionalnej Rozgłośni Polskiego Radia w Poznaniu i Warszawie z czołowymi muzykami jazzowymi, m. in. z Januszem Skowronem i Krzysztofem Ścierańskim oraz Ryszardem Sygitowiczem. Od 1997 współpracuje z Triem Jarosława Śmietany, z którym wystąpiła na wielu festiwalach, między innymi w Danii, Szwecji, Francji, Hiszpanii a nawet Kuwejcie.
W 2005 roku ukazała się płyta będąca owocem współpracy Grażyny Łobaszewskiej z autorem tekstów, Krzysztofem Loganem Tomaszewski a także młodym, trójmiejskim Jazzmanem – Piotrem Manią. „Prowincja jest piękna”, bo taki tytuł nosi album, to zbiór przepięknych kompozycji będących spojrzeniem na otaczający nas świat, refleksji nad tym, co tak naprawdę w życiu ważne.
Wspaniały kontakt z młodzieżą, chęć dzielenia się swą ogromną wiedzą i doświadczeniem, a także miłością do muzyki sprawiają, że artystka jest również lubianym pedagogiem. Praca dydaktyczna stanowi bardzo ważny aspekt życia wokalistki, której pogoda ducha i wielkie poczucie humoru uwielbiają studenci i warsztatowicze.
Grażyna Łobaszewska prowadzi zajęcia z emisji głosu a także interpretacji piosenki. Od 1997 do 1999 roku prowadziła Studium Piosenki w Gdańsku. W latach 2001-2002 była wykładowcą w Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie a także Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Od 1998 roku do 2003 prowadziła warsztaty wokalne organizowane przez Centrum Animacji Kultury przy Ministerstwie Kultury i Sztuki.
Artystka jest również jurorem na wielu festiwalach piosenki.
Od 2000 r. Grażyna Łobaszewska współpracuje z młodymi, trójmiejskimi Jazzmanami: Piotrem Manią, Patrykiem Stachurą i Kubą Staruszkiewiczem. Od 2008 r. regularnie towarzyszy Grażynie tczewska formacja AJAGORE w składzie: Sławomir Kornas (bas, śpiew), Maciej Kortas (gitary) oraz Michał Szczeblewski (perkusja). Owocem tej współpracy jest niezliczona ilość koncertów oraz najnowsze wydawnictwo poświęcone pamięci Czesława Niemena pod tytułem „Dziwny jest.”

Lis
19
sob
Funky Flow / My, Myself & I – Rzeszów Jazz Festiwal
Lis 19@20:00 – 23:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Funky Flow
Rzeszowskie jazz-funkowe trio powstałe w 2005 r. Zespół podczas festiwalu zagra materiał z ostatniej płyty „3” oraz nowe kompozycje z nadchodzącej płyty.

Me, Myself & I
Me Myself And I to zespół wykonujący muzykę jedynie za pomocą głosu, który tworzy dwójka wokalistów oraz human beatbokser.
Początkowo, podstawowym założeniem zespołu było odtworzenie głosem składu klasycznego jazzowego combo (saksofon, bass, perkusja). Z czasem jednak rozwinęli ideę tworzenia nowych, unikalnych instrumentów wokalnych powstałych także z wykorzystaniem procesorów wokalnych – harmonizerów. To między innymi dzięki nim, na scenie usłyszeć można wieloosobowy chór, choć w rzeczywistości śpiewają tylko dwie osoby… Ponieważ pozostają otwarci na wszelkie wpływy, ich muzyka stała się mieszaniną stylów. Śpiewająca scatem wokalistka, wprowadza do zespołu jazzrockowo triphopowy klimat. Klasycznie wykształcony śpiewak operowy (bass-baryton) – Majeran jest również kompozytorem, aranżerem i producentem większości utworów. Beatbokser dodaje do tego szczyptę hiphopowo-drum-and-bassowego smaku. Wykonują przede wszystkim autorski repertuar, wzbogacając go czasem o standardy i przekomponowane utwory muzyki klasycznej i tradycyjnej. W swoim repertuarze mają również zestaw przetworzonych utworów Fryderyka Chopina. Na swoim koncie mają trzy płyty Takadum (2011), Do not Cover (2012) oraz K (2014).

Bilety w cenie 40 zł.
***

Lis
20
nie
Piotr Wojtasik Quartet – Rzeszów Jazz Festiwal
Lis 20@19:00 – 22:00

pod patronatem JazzSoul.pl

Wojtasik/Tóth/Barański/Allen

Jest to całkowicie świeży i energetyczny program koncertowy – Piotrowi Wojtasikowi towarzyszą, jak zwykle, wybitni muzycy: Viktor Tóth (Węgry) na saksofonie, Michał Barański na kontrabasie oraz Eric Allen (Stany Zjednoczone) na perkusji.

Międzynarodowa formacja prowadzona przez jednego z najlepszych polskich trębaczy – Piotra Wojtasika stylistycznie oscyluje między neo-bopową tradycją jazzu okresu lat 60. ubiegłego wieku, elementami Etno i stylistyką free. Całość, oparta o kompozycje lidera, utrzymana jest w konwencji nowoczesnego mainstreamu.

Piotr Wojtasik Quartet jest zespołem bez instrumentu harmonicznego (trąbka, saksofon, perkusja, kontrabas). Brzmienie zespołu oparte jest zasadniczo na koncepcji lidera oraz indywidualnych cechach tworzących zespół muzyków. Sekcje rytmiczną tworzą jeden z najwybitniejszych polskich kontrabasistów – doświadczony instrumentalista Michał Barański i znakomity amerykański perkusista – Eric Allen. Frontline zespołu stanowi Piotr Wojtasik (trąbka) i nowa gwiazda saksofonu altowego z Węgier Viktor Tóth.

Piotr Wojtasik to artysta obsypywany nagrodami, otrzymał, m.in.: Fryderyka, Jazzowego Oscara, a także Mateusza Trójki. W rankingu magazynu „Jazz Forum” uznano go za najpopularniejszego polskiego jazzmana. Nagrywał i koncertował m.in. u boku takich gwiazd jazzu jak: Kenny Garrett, Billy Harper, Gary Bartz, Dave Liebman, Victor Lewis, Daniel Humier, Joachim Kuhn czy Michel Donato, a na polskim rynku współpracował m.in. z Janem „Ptaszynem” Wróblewskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Andrzejem Jagodziński, Maciejem Sikałą, Lorą Szafran, Leszkiem Możdżerem, Piotrem Baronem.

Piotr Wojtasik jest absolwentem Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach, wykładowcą macierzystej uczelni, jak również Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, prowadzi także warsztaty muzyczne. Zadebiutował na festiwalu Jazz Jamboree w 1988 roku wraz z zespołem New Presentation, z którym to też zarejestrował pierwszy materiał. Ostatnią z dotychczasowych płyt w jego solowym dorobku jest album „Old Land”, który ukazał się w 2013 roku. Na tej płycie jazz przeplata się z muzyką świata, a u boku lidera pojawiają się legendy – Billy Hart, Kirk Ligtsey, Essiet Okon Essiet i inni.

Viktor Tóth – Viktor Tóth jest jedną z najbardziej wszechstronnych postaci węgierskiego jazzu. Poprzez swoją muzykę Tóth wyraża siebie jako hałaśliwy wirtuoz post-bop (np. w Toth Viktor Tercett), ale również jako duchowy przewodnik, jak to robi w zespole Arura Trio. Tak wypowiadała się o nim prasa recenzując jego album z 2007 roku „Climbing with Mountains”, który tym samym został ogłoszony najlepszym albumem tego roku. Jego najnowsza płyta „The Present” zdobyła nagrodę dla najlepszej płyty roku 2014. Viktor Tóth został otrzymał tytuł najlepszego jazzmana w roku 2010 oraz w roku 2015. Mimo tych wszystkich wyróżnień, wciąż postrzega siebie jako artystę poszukującego prawdy, a w swoich muzycznych przedsięwzięciach, harmonii z otaczającym światem. Współpracuje ze znakomitymi artystami, m.in.: Hamid Drake (perkusja), Henry Franklin (bas), William Parker (bas) John Betsch (perkusja) Piotr Wojtasik (trąbka) and Mihaly Dresch (saksofon). Ta współpraca umożliwiła mu dojrzeć muzycznie. Jego ekspresja muzyczna jest dynamiczna a zarazem wrażliwa i subtelna. Występował na najważniejszych jazzowych festiwalach w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Prowadzi swój zespół „Tóth Viktor Tercett”, jest kompozytorem, producentem muzycznym (taniec współczesny), kolekcjonuje muzykę ludową. Ciągle się rozwija, w coraz to nowych kierunkach.

Michał Barański – studiował na Wydziale Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Jacka Niedzieli. W czasie studiów założył wraz z pianistą Pawłem Kaczmarczykiem formację K/B/D trio z którą zdobył wiele nagród na festiwalach i konkursach jazzowych m.in nagroda Grand Prix na 40 Festiwalu Jazz nad Odrą we Wrocławiu, Aniołek Jazzowy na Bielskiej Zadymce Jazzowej w 2005 roku. Otrzymał również nagrodę indywidualną „Swingujący Kruk” na III Hot Jazz Spring w Częstochowie. Bardzo szybko, gdyż już w trakcie studiów rozpoczął współpracę jako sideman z wieloma wybitnymi artystami polskiej i światowej sceny takimi jak: Bennie Maupin, Nigel Kennedy, Dan Tepfer, Atma Anur, Tomasz Stańko, Zbigniew Namysłowski, Piotr Wojtasik, Marcin Wasilewski, Michał Urbaniak, Aga Zaryan, Janusz Muniak, Urszula Dudziak, Kuba Badach, Ewa Bem, Mieczysław Szcześniak, Dorota Miśkiewicz, Anna Serafińska, Jose Torres, David Doruzka, Carmen Moreno, Grzech Piotrowski, Piotr Baron, Mate.O, zespoły Afromental, New LifeM., TGD i wiele innych.

Jest laureatem dwóch nagród Akademii Fonograficznej „Fryderyk” za udział w albumie „Umiera Piękno” Agi Zaryan w kategorii muzyka poetycka oraz za album „Assymetry” Zbigniewa Namysłowskiego w kategorii najlepszy album – muzyka jazzowa. W 2008 roku został wybrany przez czytelników Jazz Forum najlepszym kontrabasistą roku. Od października 2012 jest wykładowcą na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w Instytucie Jazzu w klasie kontrabasu i gitary basowej.

Eric Allen – perkusista jazzowy. Rodowity Nowojorczyk, studiował sztukę wykonywania jazzu i teorię muzyki w Lee Oddis Bass III przy Duke Ellington School For The Performing Arts w Waszyngtonie. Uczył się w klasie z tak wybitnymi kolegami jak: trębacz Wallace Roney czy basista Clarence Seay. Gdy grał w miejscowym klubie Blues Alley w D.C. odkrył go wielki jazzman Illinois Jacquet. Dzięki rekomendacji IIIinoisa Eric zagrał z wielkim jazzmanem Lionelem Hamptonem.

Następnie swoją ścieżkę muzyczną połączył z takimi gwiazdami jak: Slam Steward, Archie Shepp, Jon Hendricks, Wallace Roney i innymi. Występował na wielu scenach świata m.in. w Nowym Jorku, Lagos, Nigerii, Rzymie, Madrycie, Montreux, Barcelonie, Warszawie, Gdyni, Mediolanie, Tokio, Genewie, Zurichu, Paryżu, Marysylii, Lyonie, Sztokholmie, Salzburgu, Wiedniu, Valettcie, Malcie.

Lis
8
śr
Kuba Badach Oldschool – Rzeszów
Lis 8@19:00 – 21:00

Kuba Badach OLDSCHOOL
8 listopada 2017, godz. 19:00 (środa)
Filharmonia Podkarpacka, ul. Fryderyka Szopena 30, Rzeszów

Bilety w cenach: 79 zł (strefa B), 99 zł (strefa A)
Bilety dostępne na: www.goodtaste.bilety24.pl, www.eventim.pl, www.kupbilecik.pl oraz w sklepach sieci Empik, Saturn, Media Expert i Media Markt.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Good Taste Production z największą przyjemnością zaprasza na pierwszą odsłonę trasy koncertowej Kuby Badacha, która promuje jego solowy album „Oldschool”. Jesienią artysta odwiedzi: Kielce, Kraków, Lublin, Rzeszów, Łódź, Słupsk, Koszalin, Szczecin, Gdańsk, Warszawę, Katowice, Chorzów, Poznań, Toruń oraz Wrocław.

Po prawie trzydziestu latach pracy na scenie i muzycznej aktywności jako wokalista, kompozytor i producent, po setkach koncertów i muzycznych kooperacji z plejadą najjaśniejszych gwiazd polskiej sceny, dziesiątkach płyt współtworzonych z rozlicznymi artystami, Kuba Badach postanowił stworzyć album pod tytułem „Oldschool”, będący pierwszym solowym, muzycznie autorskim krążkiem w dorobku artysty.

Tak o swej płycie mówi Kuba Badach:
„Oldschool” w języku angielskim oznacza coś staroświeckiego, wywodzącego się ze „starej szkoły”, tytuł mógłby więc sugerować, że napisałem i nagrałem muzykę w jakiejś konkretnej retro stylistyce, np. w stylu brzmienia lat 60-tych.
Tak jednak nie jest. Dla mnie „oldschool” jest pewnym hasłem, odnoszącym się do sposobu pisania i aranżowania piosenek. Od dziecka najbardziej poruszały mnie utwory, w których dużo się działo, gdzie ciekawe melodie osadzone były na bogatych strukturach harmonicznych spiętych wielopłaszczyznowymi aranżacjami. Piosenki pisane i produkowane przez takich twórców jak m.in. Quincy Jones, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Donald Fagen, to dzieła, których słucham do dziś i nie przestają mnie fascynować. Album „Oldschool” jest więc moim ukłonem w stronę mistrzów.”

Na płycie usłyszymy kilkanaście kompozycji utrzymanych w zróżnicowanych stylistykach. Znajdziemy tu charakterystyczne „jazzawe” brzmienie zespołu Kuby Badacha, znane z płyty „Tribute to Andrzej Zaucha. Obecny”, czyli fortepian Jacka Piskorza, kontrabas Michała Barańskiego i perkusję Roberta Lutego, wzbogacone brzmieniem gitary Łukasza Belcyra, hammonda Marcina Górnego oraz sekcji dętej Macieja Kocińskiego (saksofon) i Piotra Schmidta (trąbka).
Usłyszymy też echa stylistyk lat 70., 80. i 90. Niespodzianką dla słuchaczy będzie fakt, że w wielu utworach Badach nie ograniczył się do roli kompozytora i wokalisty, ale nagrał partie gitary basowej oraz instrumentów klawiszowych.

„Oldschool” zrodził się na przekór trendom, dla wszystkich tych, którzy tęsknią za ambitnym popem.

Regulamin Imprezy dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin

Lis
30
czw
Glenn Miller Orchestra – Rzeszów
Lis 30@19:00 – 21:00

Najpopularniejsza BIG-BANDowa grupa na świecie! Zespół zasłynął m.in. ze wspólnych występów z takimi gwiazdami jak: Frank Sinatra, Johnny Desmond czy Erik Delaney. Ich prestiżowe występy to błyskotliwe i precyzyjne brzmienie sekcji instrumentów, zupełnie jak na początku ubiegłego wieku. Orkiestra Glenna Millera miała już zaszczyt zagrać dla milionów widzów na całym świecie. Składająca się z najlepszych na świecie instrumentalistów grupa przewodzona przez wielkiego Wila

Saldena, zaprezentuje publiczności swoje niesamowite show. W oryginalnym programie scena zamienia się w kolebkę muzyki z początku ubiegłego wieku. Usłyszymy najbardziej znane utwory z całego przekroju twórczości Glenna Millera, takie jak: In the Mood, Moonlight Serenade, Chattanooga Choo Choo, Pennsylvania 6-5000, At Last, A String of Pearls czy American Patrol.

Każdy muzyk lub kompozytor marzy o stworzeniu absolutnie wyrazistego brzmienia, które natychmiast będzie rozpoznawalne zaledwie po kilku pierwszych taktach – słowa założyciela orkiestry, Glenna Millera, stały się ogromną inspiracją dla Wila Saldena. Został on mianowany na stanowisko głównego dyrygenta Orkiestry za swoją wieloletnią pracę i zaangażowanie. Jako perfekcjonista, zawsze wymagał takiej postawy również od każdego członka grupy. To właśnie jego podejście do pracy sprawiło, że otrzymał od publiczności najcenniejszą nagrodę – podziw i zachwyt.

Wizytówką muzycznego świata kapeli jest niewątpliwie sentymentalna ballada Moonlight Serenade, nutka w nutkę jak Glenn Miller przykazał. Eleganccy muzycy niezwykle cieszą się swym graniem, widać, że kochają swój emocjonalny jazz. Historię grupy tworzy wieloletnia działalność koncertowa oraz osiągnięcia budzące zazdrość artystycznego świata. Nawet Beatlesi czy Elvis Presley nie mogą poszczycić się taką liczbą hitów królujących na pierwszych miejscach list przebojów. Tylko ten zespół odbył dziesiątki światowych tras koncertowych, na które bilety zostały wyprzedane w ciągu jednego dnia! Jest jedyną orkiestrą, która występuje przez większość dni w roku, dając blisko 300 koncertów rocznie, odwiedzając nawet najodleglejsze zakątki świata. Glenn Miller Orchestra występowała w całych Stanach Zjednoczonych, Europie, Australii, Nowej Zelandii, Ameryce Południowej, Japonii i na Filipinach. Już grudniu polscy fani jazzu i swingu będą mieli wyjątkową okazję wybrać się w muzyczną podróż z Orkiestrą Glenna Millera!

Lut
19
pon
Anna Maria Jopek „Najciszej” – Rzeszów
Lut 19@19:00 – 21:00

ANNA MARIA JOPEK – „NAJCISZEJ”
19 lutego 2018, godz. 19:00 (poniedziałek)
Filharmonia Podkarpacka, ul. Fryderyka Szopena 30, Rzeszów

Bilety w cenach: 79 zł (Strefa C), 99 zł (Strefa B), 129 zł (Strefa A)
Bilety dostępne: www.goodtaste.bilety24.pl, www.eventim.pl oraz sklepach sieci Empik, Saturn, Media Expert i Media Markt, a także w kasie Filharmonii Podkarpackiej

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Muzyka do przytulenia – takie założenie artystyczne przyjęła Anna Maria Jopek na lutowe, około walentynkowe grania. O miłości, akustycznie, w doborowym towarzystwie…

Po koncertach w wielkich salach, w których zagrała z Gonzalo Rubalcabą, czekając na swój nowy projekt z Branfordem Marsalisem, Anna Maria Jopek wraca do mniejszych miejsc z prawdziwą kameralistyką. Zaprasza AMJ:
Czekanie na wiosnę strasznie się dłuży. Chcemy być dla Państwa odrobiną ciepła i światła w tym czasie, stąd pomysł grania cichutko, ale bardzo energetycznie. Potrzebuję też pewnej dawki piękna i harmonii w tych burych miesiącach, dlatego z radością wykonamy bossanovy – w najlepszej z możliwych konfiguracji ludzkich do takiego grania. Wystąpią:

Kuba Stankiewicz – sama wrażliwość pianistyki
Mitchell Long – gitarzysta, którego przedstawiła mi Melody Gardot w Lizbonie, jest jej współpracownikiem, diabelnie muzykalnym, wszechstronnym i uroczym
Pedro Nazaruk – multiinstrumentalista i mój kompan wokalny
Robert Kubiszyn – wiadomo… tym razem tylko na kontrabasie
Paweł Dobrowolski – którego poprosiłam o całkowite rozbrojenie perkusyjne.

Założenie? Gramy energią, nie wolumenem, a kolorów, barw, środków wyrazu szukamy nie w gadżetach, a w sobie samych. Chciałabym, żeby było prosto, pięknie i najprawdziwiej. Czy się uda? Zapraszamy. Sprawdzimy to razem.

10 lutego | Łomianki/Jazz Cafe
11 lutego | Łomianki/Jazz Cafe
12 lutego | Chorzów/Teatr Rozrywki
14 lutego | Lublin/Teatr Stary
15 lutego | Lublin/Teatr Stary
17 lutego | Nysa/Nyski Dom Kultury
18 lutego | Kraków/Teatr im. J. Słowackiego
19 lutego | Rzeszów/Filharmonia Podkarpacka
23 lutego | Stambuł/Cemal Resit Rey Concert Hall
24 lutego | Izmir/AASSM

Anna Maria Jopek – wokalistka, songwriterka, improwizatorka, wizjonerka, pasjonatka.
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawa w klasie fortepianu. Studiowała również filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Śpiewu uczyła się prywatnie u legendarnej prof. Darii Iwińskiej (wcześniej nauczycielki ojca AMJ, Stanisława Jopka, który też był śpiewakiem). Jako pianistka debiutowała mając zaledwie 12 w cyklu koncertów dla dzieci w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Natomiast jako wokalistka debiutowała na Festiwalu Piosenki w Białorusi „Słowański Bazar”, gdzie otrzymała osobistą nagrodę Michela Legranda (przewodniczącego jury festiwalu). Nagrywa i koncertuje na całym świecie z najważniejszymi postaciami naszych czasów. W Polsce miała zaszczyt śpiewać z Markiem Grechutą, Jeremim Przyborą czy Wojciechem Młynarskim. Na światowych scenach z takimi artystami jak m.in. Pat Metheny, Youssu’n Dour, Bobby McFerrin, Ivan Linz, Branford Marsalis, Nigel Kennedy, Richard Bona, Oscar Castro-Neves, Makoto Ozone, Noa czy Gonzalo Rubalcaba. W 2017 w noworocznym koncercie telewizyjnym spontanicznie wystąpiła też w duecie ze Stingiem. Śpiewała na najbardziej prestiżowych scenach świata, takich jak: Carnegie Hall, Hollywood Bowl, Royal Festival Hall, Opera w Tokio i Tel Awiwie, Blue Note Tokyo w Hamer Hall w Melbourne. Nagrywała w studiach Real World u Petera Gabriela, Abbey Road w Londynie i Power Station w Nowym Jorku.
Zdobyła wszystkie możliwe prestiżowe nagrody i wyróżnienia, włącznie z Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski przyznanym przez prezydenta Bronisława Komorowskiego za promowanie polskiej sztuki na świecie. Od pięciu lat eksperymentuje z formami scenicznymi. Wystąpiła w spektaklu „Czas Kobiety” w reż. Leszka Mądzika, dla którego współkomponowała muzykę oraz współpracowała z Teatrem Pieśni Kozła.
Ostatni album AMJ z Gonzalo Rublcabą „Minione” uzyskał status podwójnej platyny.

Wrz
23
nie
Piotr Schmidt Quartet – Saxesful – Rzeszów
Wrz 23@19:00 – 21:00

Piotr Schmidt Quartet – Saxesful – największe przeboje muzyki jazzowej, najwspanialsi polscy saksofoniści, najlepsze sale koncertowe w Polsce. Piękno sztuki – jazz.

Jesienią wielbiciele jazzu oraz muzyki improwizowanej staną się uczestnikami wyjątkowego wydarzenia – już 1 września zapraszamy na premierę płyty Piotr Schmidt Quartet – Saxesful, której towarzyszyć będzie seria koncertów w całej Polsce.

Wybitny jazzowy trębacz Piotr Schmidt z całą plejadą najwspanialszych polskich saksofonistów jazzowych. Jan Ptaszyn Wróblewski, Zbigniew Namysłowski, Henryk Miśkiewicz, Grzech Piotrowski, Maciej Sikała, Piotr Baron oraz Adam Wendt towarzyszyć będą zespołowi Piotr Schmidt Quartet zarówno na krążku, jak i w trasie koncertowej, która zagości w najwspanialszych filharmoniach w Polsce! Repertuar zespołu to hity muzyki jazzowej: znane standardy zaaranżowane i zagrane tak, by pozostać w sercu słuchaczy na bardzo długo.

Projekt uświetni swą osobą wybitny Wojciech Myrczek – gigant jazzowego wokalu, znajdujący się od trzech lat, w ankiecie Jazz Top magazynu Jazz Forum, na 1 miejscu w kategorii najlepszy jazzowy wokalista roku. W skład kwartetu wchodzą także: Wojciech Niedziela – fortepian, Maciej Garbowski – kontrabas oraz Krzysztof Gradziuk – perkusja. Dwaj ostatni kojarzeni ze znanym trio jazzowym – RGG.

Piotr Schmidt Quartet – Saxesful – największe przeboje muzyki jazzowej, najwspanialsi polscy saksofoniści, najlepsze sale koncertowe w Polsce. Piękno sztuki – jazz.

Paź
11
czw
Zalewski śpiewa Niemena – Rzeszów (SOLD OUT!)
Paź 11@20:00 – 21:00

ZALEWSKI ŚPIEWA NIEMENA
11 października 2018, godz. 20:00 (czwartek)
Filharmonia Podkarpacka, ul. Fryderyka Chopina 30, Rzeszów

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Wyjątkowy projekt „Zalewski śpiewa Niemena” już niedługo ponownie zabrzmi na żywo! Wiosenna trasa koncertowa Krzysztofa Zalewskiego okazała się ogromnym sukcesem. Wszystkie koncerty zostały wyprzedane, a publiczność za każdym razem była zachwycona i urzeczona niezwykłą atmosferą. Dzięki tak dużej popularności trasy, mamy przyjemność zaprosić na jej drugą odsłonę! Już dziś zapraszamy na kolejne koncerty Krzysztofa Zalewskiego, promujące jego album poświęcony twórczości Czesława Niemena.

Projekt „Zalewski śpiewa Niemena” powstał w ramach Motywu Niemen ubiegłorocznego festiwalu w Jarocinie i był jego wielkim sukcesem. To właśnie na Festiwalu odbyło się premierowe wykonanie piosenek Czesława Niemena w nowych aranżacjach Jurka Zagórskiego i Krzysztofa Zalewskiego. Płyta, która trafiła do sprzedaży na początku tego roku, spotkała się ze wspaniałym przyjęciem publiczności i uznaniem ze strony krytyków. Podobnie jak trasa koncertowa, na której Krzysztof Zalewski w towarzystwie czołówki krajowych instrumentalistów, zaprezentował piosenki Czesława Niemena, odwiedzając najpiękniejsze sale w Polsce.

Druga odsłona trasy to wyjątkowa okazja, by ponownie posłuchać na żywo kultowych utworów Niemena w niezwykle interesującej odsłonie. Podczas koncertów pojawią się zarówno znane wszystkim „Dziwny jest ten świat” i „Jednego serca”, jak i te mniej znane „Doloniedola” czy „Pielgrzym”. Dodatkowo zabrzmią także piosenki z poza płyty takie jak „Ode to Venus” i „Sen o Warszawie”. I tym razem solowo w piosenkach Niemena usłyszymy również Natalię i Paulinę Przybysz, a koncerty niezmiennie zagra supergrupa stworzona specjalnie na potrzeby tego albumu w składzie:

Krzysztof Zalewski – wokal, gitara
Natalia i Paulina Przybysz – chórek
Jurek Zagórski – gitara
Tomasz Duda – saksofon, flet
Jarosław Jóźwik – instrumenty klawiszowe
Pat Stawiński – bas
Kuba Staruszkiewicz – perkusja

W 2017 roku minęło pięćdziesiąt lat od premiery płyty „Dziwny jest ten świat” Czesława Niemena, która na stałe zapisała się w historii polskiej muzyki rozrywkowej. Tytułowy utwór stał się największym przebojem lat 60, a jego tekst do dzisiaj budzi w słuchaczach ogromne emocje. To właśnie w związku z tą rocznicą twórcy projektu „Zalewski śpiewa Niemena” zapragnęli przypomnieć jak wielką rolę w rodzimej kulturze odgrywa dorobek Czesława Niemena, jednego z najbardziej rozpoznawalnych i oryginalnych twórców polskiej muzyki XX wieku. W repertuarze, oprócz najbardziej znanych kompozycji znajdują się interpretacje mniej popularnych dokonań Mistrza, które m.in. dzięki wykorzystaniu instrumentów elektronicznych zrewolucjonizowały brzmienie ówczesnej sceny muzycznej w naszym kraju.

Krzysztof Zalewski to obecnie jeden z najciekawszych i najaktywniejszych wokalistów w kraju. Jego ostatni autorski album pt. „Złoto” spotkał się ze świetnym przyjęciem zarówno krytyków, jak i fanów, przynosząc artyście wiele nominacji i nagród muzycznych. Trasa promująca krążek w pełni zapełniła sale w większości miast. Zaowocowało to również w ostatnim czasie wieloma kooperacjami muzycznymi m.in. z Mioushem, Natalią Przybysz czy Natalią Niemen. Był także ambasadorem tegorocznego festiwalu w Jarocinie angażując się przy tej okazji w promowanie polskiej kultury (m.in. był przewodniczącym jury
w konkursie „Rytmy Młodych” dla nowych polskich zespołów, podczas festiwalu brał udział w spotkaniach dot. polskiej literatury, warsztatach artystycznych z dziećmi i wiele innych).

Regulamin Imprezy dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin

Paź
25
czw
Kasia Lins Trio – Rzeszów
Paź 25@20:00 – 22:00

Kasia Lins

Wokalistka, pianistka, kompozytorka i autorka tekstów. Wykonuje muzykę autorską, którą najtrafniej określić można jako nostalgiczny alt pop z wyraźnie słyszalnymi wpływami folku, rocka i alternatywy. Występowała przed Imany, Natalią Przybysz i Jessie Ware.

23 lutego 2018 roku odbyła się premiera debiutanckiego albumu Kasi „Wiersz ostatni”, promowana przez singiel o tym samym tytule. Płyta przepełniona jest charakterystycznymi, porywającymi harmoniami wokalnymi, przestrzennymi gitarami i emocjonalnymi tekstami. Wszystko dopełnione oryginalnymi instrumentami takimi jak Oud czy urokliwy Wurlitzer. Współkompozytorami utworów są Michał Lange i Karol Łakomiec. Za produkcję odpowiadają Marcin Bors i Michał Lange.

Kasia Lins Trio to akustyczne aranżacje utworów z płyty „Wiersz ostatni”. Wraz z Kasią (odpowiedzialną oczywiście za wokal i za grę na pianinie) na scenie pojawi się gitarzysta Karol Łakomiec, oraz grająca na drugiej gitarze Zuzia Suzia Kłosińska.

Lis
27
wt
Aga Zaryan trasa „High & Low” – Sanok
Lis 27@19:00 – 22:00

Aga Zaryan trasa koncertowa „High & Low” promująca nowy album.

Pierwsza dama polskiego jazzu, wokalistka której albumy ukazują się m.in w legendarnej wytwórni Blue Note Records, przygotowała nowy autorski materiał. Na listopadowe koncerty do Polski zostali zaproszeni wspaniali muzycy, którzy brali udział w nagraniu płyty.

Koncerty Agi Zaryan będą towarzyszyć premierze nowej płyty Artystki. „High & Low” to wyjątkowy album, który Aga Zaryan w całości okrasiła swoimi tekstami, a autorami kompozycji są wybitni jazzmani: Michał Tokaj, David Dorużka, Dariusz Oleszkiewicz oraz Marcin Wasilewski. W trakcie listopadowej trasy usłyszymy zarówno nowe, autorskie kompozycje, jak utwory z wcześniejszego repertuaru.

Artystka nie po raz pierwszy zdecydowała się przekroczyć granice i na listopadowe koncerty zaprosiła muzyków z różnych stron świata. Na scenie towarzyszyć jej będą: Michał Tokaj (fortepian), Sławomir Kurkiewicz (kontrabas, gitara basowa), wirtuoz gitary z Czech – David Dorużka oraz gwiazda instrumentów perkusyjnych z Portugalii, Pedro Segundo.

Trasa „High & Low” to koncerty w prestiżowych lokalizacjach: filharmoniach, salach koncertowych oraz teatralnych, które zagwarantują komfort słuchaczom.

Warto przypomnieć, że występy Agi Zaryan słyną z niepowtarzalnej atmosfery a Artystka jest rozpoznawalną w świecie wokalistką jazzową, której reputacja sięga od Tokyo do Nowego Jorku. Wyróżnia ją indywidualny styl i podejście do śpiewania z charakterystyczną lekkością frazowania oraz ciepłym matowym tonem głosu.
Laureatka wielu nagród, m.in. Gwiazdy Dobroczynności, Złotego Krzyża Zasługi, Róże Gali, Fryderyk, a także ośmiokrotna zwyciężczyni plebiscytu „Pierwsza Dama Polskiego Jazzu” według magazynu Jazz Forum.

14.11 Kraków – ICE
15.11 Łódź – Klub Wytwórnia
17.11 Białystok – BOK – Kino Forum
18.11 Legionowo – Sala widowiskowa MOK
19.11 Poznań – Aula UM
20.11 Warszawa – Palladium
21.11 Lublin – Centrum Spotkania Kultur
24.11 Olsztyn – Filharmonia Warmińsko Mazurska
25.11 Gdańsk – Teatr Szekspirowski
26.11 Wrocław – Centrum Kultury Impart
27.11 Ostrów Wielkopolski – Ostrowskie Centrum Kultury
29.11 Sanok – Sanocki Dom Kultury
30.11 Tarnów – Tarnowskie Centrum Kultury
01.12 Bielsko Biała – BCK Dom Muzyki
02.12 Chorzów – Teatr Rozrywki

BILETY:
dostępne w kasie Sanockiego Domu Kultury
Sprzedaż biletów od 26 października 2018r.

Paź
5
sob
Kwiat Jabłoni – Radzymin
Paź 5@19:00 – 21:00

Kwiat Jabłoni to bratersko-siostrzany duet folkowy. W ich repertuarze dominują polskie, autorskie piosenki o intrygujących tekstach i porywającej warstwie muzycznej łączącej akustyczne instrumenty z elektroniką. Pomysł na nietypowe zestawienie mandoliny z fortepianem i dwoma wokalami został zaczerpnięty z nowego projektu amerykańskich muzyków: Brada Mehldau’a i Chrisa Thile. Do tego Kasia i Jacek dołączają elektroniczną perkusję tworząc wyjątkową, świeżą i nowoczesną mieszankę brzmień.

Rodzeństwo Sienkiewiczów śpiewa o życiu chwilą, próbach cieszenia się tym, co mamy, o ucieczce od konsumpcjonizmu i świata przesyconego pogonią za sukcesem, skłaniają słuchaczy do namysłu i nie pozostawiają obojętnym. „Niemożliwe” to album głęboko poruszający zarówno słowami, jak i muzyką. Jeszcze zanim wydali debiutancką płytę osiągnęli spory sukces wyprzedając połowę koncertów podczas jesiennej trasy, a ich singiel „Dziś późno pójdę spać” został odtworzony ponad 8 milionów razy w serwisie YouTube.

—————————————————————————-

Bilety

35 zł / przedsprzedaż
28 zł / z Radzymińską Kartą Mieszkańca
45 zł / w dniu koncertu

Przedsprzedaż/rezerwacja:
tel. 22 786 50 24 wew. 22
salakoncertowa@bibliotekaradzymin.pl

BILETY na wydarzenie można kupić nie wychodząc z domu.
Wystarczy napisać maila na adres salakoncertowa@bibliotekaradzymin.pl
lub zadzwonić na nr 227865024 wewn. 22 i zarezerwować bilety. Po otrzymaniu potwierdzenia rezerwacji trzeba w ciągu 3 dni wykonać przelew na konto:

ALIOR BANK 07 2490 0005 0000 4530 4297 2993
Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Radzymin
ul. Konstytucji 3 Maja 15, 05-250 Radzymin
Tytuł przelewu: ilość_biletów, nazwa_wydarzenia, nazwisko_rezerwującego (jeśli jest inne od nazwiska wpłacającego).

Po dokonaniu wpłaty należy przesłać mailem potwierdzenie zapłaty (na ten sam adres: salakoncertowa@bibliotekaradzymin.pl).
Opłacone bilety można odebrać tuż przed wejściem na wydarzenie.