Kalendarz koncertowy

Paź
14
sob
Florian Hoefner Quartet feat. Lucas Pino – Warszawa
Paź 14@20:30 – 23:00

Since their formation in New York City five years ago, the Florian Hoefner Group has been captivating fans and critics around the globe with their creativity, virtuosity, and gripping live performances. Led by pianist Florian Hoefner, the quartet combines highly inventive writing with electrifying improvisations and interplay. Florian’s award-winning compositions draw on a myriad of influences from folk to contemporary classical music, appealing to a wide span of music fans and jazz lovers alike.

After two successful album releases with over 90 live dates in 8 different countries, airplay on radio tations across the US, Canada and Europe, and reviews in major publications on both sides of the Atlantic, the band now presents its long anticipated third record, “Luminosity” (Origin Records). Described as a “starkly picturesque album […] that makes profound statements from quiet moments” (Downbeat) and as a “total experience” (New York Jazz Record), the album introduces a new set of Hoefner’s notable originals and, for the first time, features Seamus Blake on tenor saxophone. A sneak preview of the new material at the Montréal Jazz Festival 2015 resulted in Hoefner’s capture of the Stingray Rising Star Award for his compositions. Infused with his usual diversity of styles, this new album is also inspired by the traditional music of Hoefner’s new home in St. John’s, Newfoundland.

▎ FLORIAN HOEFNER QUARTET FEAT. LUCAS PINO

Lucas Pino – saksofon tenorowy
Florian Hoefner – fortepian
Sam Anning – bas
Peter Kronreif – perkusja

Sobota, 14.10.2017, godz. 20:30

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 70 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 77 PLN

Paź
16
pon
Gregory Porter – Warszawa
Paź 16@19:00

Dwukrotny laureat nagrody Grammy za Najlepszy Jazzowy Album Wokalny, Gregory Porter przyjedzie do Polski w ramach Jazz Chilli Days – nowej inicjatywy skierowanej do wszystkich fanów dobrej muzyki. Określany muzycznym objawieniem ostatnich lat Porter wymieniany jest w rzędzie z takimi sławami, jak Nat King Cole, Donny Hathaway czy Stevie Wonder.

Artysta zyskał sobie miejsce wśród najlepszych przede wszystkim dzięki możliwościom wokalnym , umiejętnością budowania napięcia na scenie oraz ujmującej osobowości. Na koncertach usłyszeć będzie można zarówno utwory z najnowszej płyty Portera – „Take Me to the Alley”, jak również jego największe przeboje.

Fani zwracają również uwagę na jego charakterystyczną czapkę, która stała się bohaterką wielu anegdot. Sam muzyk, spytany o nią, z rozbrajającą szczerością odparł: „To po prostu moja jazzowa czapka”.

Gregory Porter urodził się w Los Angeles, ale dorastał w Bakersfield – tyglu wielu gatunków muzycznych, począwszy od country, poprzez jazz, soul, blues skończywszy na gospel. Mimo fascynacji muzyką, na studiach postawił na karierę sportową zdobywając stypendium sportowe na Uniwersytecie w Dan Diego. Na szczęście dla fanów muzyki, szybko zrezygnował z gry w futbol amerykański i zaczął występować w lokalnych klubach jazzowych, gdzie spotkał swojego pierwszego mentora – saksofonistę, kompozytora i pianistę Kamau Kenyatta. Podczas wspólnych nagrań w studiu w Los Angeles, Porter poznał Hubert Laws’a, który pod wrażeniem jego talentu wprowadził go na Broadway. Był to punkt zwrotny w karierze Portera i przepustka do międzynarodowej kariery.

Jego pierwszy album Water, wydany w roku 2010 okazał się wielkim sukcesem, a kolejne – Be Good oraz Liquid Spirit okazały się na tyle popularne, że ten ostatni został ściągnięty poprzez serwisy streamingowe ponad 20 milionów razy! Jest to wynik wszechczasów w kategorii albumów jazzowych.

Koncerty Portera to nie tylko wielka muzyczna uczta dla melomanów, ale przede wszystkim bardzo osobista podróż poprzez różne gatunki muzyczne.

Koncerty Gregory’ego Portera odbędą się:
12 października br. w Katowicach (NOSPR)
15 października br. w Gdyni (Gdynia Arena)
16 października br. w Warszawie (Teatr Wielki Opera Narodowa)

Paź
17
wt
Wojtek Justyna Tree… OH! – Warszawa
Paź 17@20:30 – 23:00

Jazz na funkowym gruncie – w tych słowach mieści się esencja muzyki, będącej połączeniem nowoczesnych jazzowych nurtów i funkowego groove’u, wykonywanej przez zadomowiony w Holandii międzynarodowy zespół Wojtek Justyna Tree… Oh!?. Jego polski lider i gitarzysta, Wojtek Justyna, obdarzony bogatą wyobraźnią muzyczną i kompozytorskim talentem, tworzy dynamiczną muzykę o porywającej rytmice i intrygujących melodiach, które nie pozwalają o sobie zapomnieć. Jako gitarzysta imponuje on bogactwem brzmień i doskonale odnajduje się w stylistyce jazzowej, rockowej i bluesowej.

Wojtkowi Justynie towarzyszą wszechstronni i utalentowani europejscy instrumentaliści: Daniel Lottersberger z Austrii – as gitary basowej i Alex Bernath – wytrawny perkusista funkowy z Niemiec. Obaj muzycy dali się poznać jako mistrzowie energetycznego pulsu w sekcji rytmicznej zespołu legendarnego perkusisty funkowego Jamala Thomasa (Maceo Parker). Niedawno dołączył do nich Diogo Carvalho z Portugalii, czarodziej instrumentów perkusyjnych, który ubarwia muzykę tria pełnymi kolorytu efektami i rytmami etnicznymi.

W swym podstawowym składzie muzycy stworzyli kapitalny zbiór znakomicie zagranych kompozycji w stylu fusion, które znalazły się na ich debiutanckiej płycie Definitely Something (2015). W ich ekspresyjnym elektrycznym jazzie ślady swojej muzycznej osobowości – od funkowego groove’u po współczesny soul, od pierwotnego bluesa po rdzenne afrykańskie rytmy – pozostawili artyści międzynarodowej sławy, m.in. Poliana Vieira (Re:Freshed Orchestra) i Jamal Thomas, którzy wystąpili na niej gościnnie na zaproszenie lidera.

W ich utworach pulsuje ekspresyjny groove.
Jazzism

W każdym takcie i frazie wibruje energia.
JazzFlits

Wojtek Justyna Tree… Oh!? dostarcza niezwykłych wrażeń podczas koncertów. Wykonuje pełną temperamentu, wielobarwną muzykę o niepowtarzalnym klimacie, wzbogaconą żywiołowymi improwizacjami i wartkim dialogiem muzycznym między członkami zespołu. Grupa koncertuje w różnych częściach Europy i ma na swoim koncie występy na renomowanych festiwalach, takich jak Jazz Festival Delft i State-X New Forms w Holandii, Jazzmeile Thu¨ringen w Niemczech i na Letnim Festiwalu Jazzowym w Krakowie.

– – – – – – – – – – – –

Funk on the bottom, jazz on the top. This sums up the intriguing fusion of the fresh jazzy sounds and funky grooves created by Dutch based group the Wojtek Justyna Tree… Oh!?. Polish frontman and guitarist Wojtek Justyna has a rich talent and imagination for composing pieces which lighten up your soul and bring out the positive in you. In addition Justyna has a versatile style of playing his instrument that stretches from jazz to rock and blues.

Wojtek Justyna is backed up by a drilled and skilled international group of musicians. Austrian session beast Daniel Lottersberger takes the bass position, while the drum seat is reserved for German Alex Bernath. Both have supplied their grooves in the band of funk legend Jamal Thomas (Maceo Parker). Portuguese born Diogo Carvalho is the newest addition to the group who adds his vast array of world colors on percussion.

Together these musicians deliver an amazingly tight and delightful grooving recipe on their 2015 debut Definitely Something. For this recording Justyna invited a number of international guests like Poliana Vieira (Re:Freshed Orchestra) and Jamal Thomas to add their own personalities into the mix. From heavy funk grooves to modern soul, from low down blues to African roots topped off with the Tree… Oh’s!? electric jazz sound Definitely Something has fusion written all over it!

 

WOJTEK JUSTYNA TREE… OH!

Wojtek Justyna – gitara
Daniel Lottersberger
– gitara basowa
Alex Bernath
– perkusja
Diogo Calvarho
– perkusjonalia

Wtorek, 17.10.2017, godz. 20:30

 

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 60 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 66 PLN

Paź
18
śr
Krzysztof Dys Trio – Warszawa
Paź 18@20:30 – 23:00

Krzysztof Dys Trio tworzą znakomici muzycy – przedstawiciele tzw. młodego pokolenia polskich jazzmanów – którzy współpracują ze sobą na różnych płaszczyznach już od kilkunastu lat. Krzysztof Dys (fortepian), Andrzej Święs (kontrabas) i Krzysztof Szmańda (perkusja) tworzą zespół, który funkcjonuje jak jeden organizm, w którym panuje homeostaza i harmonia. Jednocześnie ich muzyka generuje skrajne emocje, które zderzają się ze sobą w mózgu słuchacza, powodując nowe doznania i odblokowując obszary jeszcze nieodkryte. Głównym filarem ich muzyki jest Czas, który, jak się okazuje, sam w sobie może być wielowymiarowy.

KRZYSZTOF DYS TRIO

Krzysztof Dys – fortepian
Andrzej Święs
– kontrabas
Krzysztof Szmańda
– perkusja  

Środa, 18.10.2017, godz. 20:30

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 50 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 55 PLN

Paź
19
czw
Piotr Scholz Sextet – Warszawa
Paź 19@20:30 – 23:00

Piotr Scholz Sextet to zespół, który powstał w 2015 roku z inicjatywy gitarzysty i kompozytora Piotra Scholza. Projekt skupia się na autorskiej muzyce lidera. Oprócz kompozycji własnych w repertuarze znajdują się standardy jazzowe w oryginalnych aranżacjach. Piotr Scholz jest laureatem wielu prestiżowych nagród m.in. Grand Prix na Lotos Jazz Festival 17. Bielska Zadymka Jazzowa, Grand Prix konkursu Jazz Fruit na Mladi Ladi Jazz Festival w Pradze, Grand Prix XVIII Ogólnopolskiego Przeglądu Zespołów Jazzowych i Bluesowych, I miejsca na Blue Note Poznań Competition oraz III miejsca na II Międzynarodowym Konkursie na Kompozycję Jazzową w ramach Silesian Jazz Festival. Został uhonorowany Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Stypendium Artystycznego Miasta Poznań oraz Stypendium Młoda Polska. Do swojego nowego muzycznego przedsięwzięcia zaprosił wybitnych muzyków młodego pokolenia. Ich wysokie umiejętności wielokrotnie były docenione na wielu prestiżowych konkursach.

W 2016 roku zespół otrzymał III nagrodę podczas konkursu na Indywidualność Jazzową w ramach festiwalu Jazzu nad Odrą, nagrodę JazzPressu w ramach festiwalu Jazz Wolności oraz Grand Prix i statuetkę „Złotego Krokusa” podczas konkursu „Powiew Młodego Jazzu” w ramach festiwalu Krokus Jazz Festival.

PIOTR SCHOLZ SEXTET

Tomek Orłowski – trąbka
Kuba Marciniak
– saksofon tenorowy oraz sopranowy
Piotr Scholz
– gitara
Mikołaj Gruszecki
– fortepian
Damian Kostka
– kontrabas
Adam Zagórski
– perkusja

Czwartek, 19.10.2017, godz. 20:30

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 50 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 55 PLN

Paź
20
pt
Stanisław Soyka & Wojciech Karolak Trio – Warszawa
Paź 20@20:30 – 23:00

Koncert przeniesie nas do czasów, w których to samo „Hallelujah, I just love her so” śpiewał Ray Charles, “Don’t get around much anymore” Nat King Cole, a “Come Sunday” Mahalia Jackson. Poczujemy energię, która towarzyszyła złotym latom swingu poprzez muzykę, która pozytywnie nastraja i dzięki wykonaniu wielkiej klasy artystów, którzy ją zaprezentują.

„Swing Communication” jest spotkaniem czempionów jazzowej i rythm’n’bluesowej sceny muzycznej w Polsce w koncercie największych przebojów tego gatunku. Projekt kontynuuje wątek rozpoczęty nagraną w 2015 roku przez Stanisława Soykę oraz Roger Berg Big Band płytą „Swing Revisited”.

Wojciech Karolak, jeden z ojców założycieli jazzu w Polce. Grał jazz profesjonalnie już roku 1958 w składzie zespołu Jazz Believers m.in. Janem Ptaszynem Wróblewskim i Krzysztofem Komedą. Debiutował jak saksofonista, od wczesnych lat 1960-tych gra na fortepianie, a od roku 1973 przede wszystkim na organach Hammonda. Jest wirtuozem tego instrumentu, jego mistrzem niezrównanym w konkurencji międzynarodowej, a także uznanym kompozytorem i aranżerem. Podziwiany za nienaganny gust, wybitny esteta i stylista, jego muzyka zawsze trafia w samo sedno, zarówno jazzu, który jest głównym nurtem jego twórczości, jaki i częstych skoków w bok w rejony rythm’n’bluesa, bluesa i rocka.

Jego karierę znaczy udział w najważniejszych zespołach w historii jazzu w Polsce: The Wreckers (1959-60, z Andrzejem Trzaskowskim, Zbigniewem Namysłowskim, Romanem Dylagiem i Andrzejem Dąbrowskim), Polish jazz Quartet (1963-65, z Janem Ptaszynem Wróblewskim, Julianem Sandeckim i Andrzejem Dąbrowskim), Mainstream (1973-78, z Janem Pt. Wróblewskim, Czesławem Bartkowskim , Markiem Blizińskim), Michał Urbaniak Constellation i Fusion (1973 i 1974 z Urszulą Dudziak, Adamem Makowiczem, Czesławem Bartkowskim), Kwintet „Kujaviak Goes Funky” Zbigniewa Namyslowskiego (1975, z Tomaszem Szukalskim, Pawłem Jarzębskim i Czesławem Bartkowskim), Time Killers (1984, z Tomaszem Szukalskim i Czesławem Bartkowskim).

W 1980 Trio Karolaka (ze Zbigniewem Wegehauptem i Czesławem Bartkowskim) spotkało się ze Stanisławem Sojką, wówczas wielce obiecującym, dwudziestojednoletnim wokalistą, aby nagrać drugi w jego płytowym dorobku album. Tak powstała „Blublula”, do dziś jedna z najbardziej popularnych płyt w polskiej dyskografii jazzowej. Zapoczątkowała artystyczny sojusz Karolaka i Soyki, który związał ich w składzie regularnego zespołu (trio z płyty plus Tomasz Szukalski) na kilka kolejnych lat, a na wiele lat aż do dziś wieloma wspólnymi nagraniami oraz okazjonalnymi występami.

„Blublula” otworzyła Soyce drogę na wielkie krajowe i zagraniczne sceny i na kilka lat określiła jego artystyczną tożsamość „śpiewaka z jazzbandu”. Wraz z biegiem lat i kariery, Stanisław Soyka nabrał własnego wyrazu i stylu, dziś jest faworytem dwóch pokoleń wiernej publiczności, a jego niezapomniane pieśni-hymny „Love is Crazy”, „Cud niepamięci”, „Tolerancja”, „Są na świecie rzeczy…”, „Tango Memento Vitae”, czy „Życie to krotki sen” wciąż brzmią w ścieżce dźwiękowej czterech ostatnich dekad polskiej historii.

Całkiem niedawno, przy okazji współpracy ze szwedzkim swingowym big-bandem Rogera Berga, Soyka powrócił do tamtego młodzieńczego klimatu „I’m Just a Lucky So and So”, radosnego, żywiołowego muzykowania i klasycznego kanonu amerykańskiej i światowej muzyki jazzowej i popularnej, czyli Great American Songbook. W rezultacie powstała aktualna płyta Soyki „Swing Revisited”, ostatnio prezentowana na estradzie festiwalu „Solidarity of Arts: Swing +” w Gdyni. Wspólny projekt Stanisława Soyki i Tria Karolaka kontynuuje ten sam wątek, przenosząc go ze scenerii sal tanecznych lat 1930-tych i 1940-tych do późniejszego o dziesięciolecie lub dwa, mrocznego i gęstego od tłumu fanów i papierosowego dymu klubu jazzowego, w którym to samo „Hallelujah, I just love her so” śpiewał Ray Charles, “Don’t get around much anymore” Nat King Cole, a “Come Sunday” Mahalia Jackson.

▎STANISŁAW SOYKA & WOJCIECH KAROLAK TRIO

Stanisław Soyka – wokal
Wojciech Karolak – Hammond
Tomasz Grzegorski – saksofon tenorowy
Arek Skolik – perkusja

Piątek, 20.10.2017, godz. 20:30

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 80 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 88 PLN

Paź
21
sob
3. urodziny Winyl Marketu „Tribute To Polish Jazz”
Paź 21@14:00 – Paź 22@05:00

Kolejny rok działań Winyl Marketu już prawie za nami.
Od 3 lat nasze imprezy zaspokajają gusta zagorzałych diggerów, ale również tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z płytą winylową. Za nami 18 edycji imprez z cyklu Winyl Market, 2 edycje Record Store Day Warsaw oraz wiele imprez w kraju, w których uczestniczyliśmy, które współorganizowaliśmy lub którym patronowaliśmy.

Z tej okazji postanowiliśmy przygotować dla Was nie lada jubileusz, który odbędzie się 21.10.2017 w stołecznym klubie DZiK, pod hasłem „Tribute To Polish Jazz”. W części dziennej czeka na Was moc atrakcji, a wieczorem zagrają: Mr Krime Live Band, Envee i Kwazar!

Od godziny 14:00 do samego rana zapraszamy na:

*dj sety, które są nieodłącznym elementem naszych imprez – by tradycji stało się zadość gramy tylko z czarnych płyt, a tego dnia w części dziennej gramy głównie polski jazz!
Zagrają: Sebol (EABS/ Astigmatic Records), Gofer (Płyty Gramofonowe plytygramofonowe.pl/ Winylobranie), Qb (Black Market/ Polish Jazz Mixtape), Risky (Winyl Market/ Record Store Day Warsaw), WTymSęk (UAWW we love afrobeat/ Polish Jazz Mixtape), WakeUp (Kalepusz Crew/ Polish Jazz Mixtape)

*targi płytowe – 20 wystawców, którzy przyjadą do nas z całego kraju (sklepy, wytwórnie, labele, sprzęt i akcesoria do winyli) m.in: Astigmatic Records – Wrocław, asfaltshop.pl, Antykwariat Grochowski, Black Market, Bułat Records – Kraków, Digger Dogz, Downtempo City Funk, Frankenstein Vinyl – Ząbkowice Śląskie, Hey Joe, Janus Vinyl Records -Kielce, Krautrock Winyl – Szczytno, Near Mint – Kraków, Trzaski.pl – Biała Podlaska, Tysiące Winyli – Lublin, Vinyl Tamka, Winylownia – Białystok, Winyl Market, Warner Music Poland. Gramofony i akcesoria : this.pl Audio / Rega

*panel dyskusyjny „Re: Polish Jazz” (g.18:00)
Re jak reply, replay, remix – a może repolish? „Kultowa seria wydawnicza Polish Jazz” – to wiedzą wszyscy. Ale czym Polish Jazz był tak naprawdę? Co z jego dziedzictwa przetrwało do dziś? Czy da się wskrzesić legendę? W całości? We fragmencie? A może tylko w remiksie? Odpowiedzi poszukamy wspólnie z muzykami, którzy dla Polish Jazz nagrywali, oraz z tymi, którzy w tej muzyce znajdują inspiracje.
Goście: Andrzej Dąbrowski, Sebastian Jóźwiak (manager i wydawca EABS/ Astigmatic Records), Piotr Kabaj (Warner Music Poland), Tomasz Szachowski (Jazz Forum, Polskie Radio)
Prowadzenie: Kajetan Prochyra

*wystawa okładek polskich jazzowych klasyków, głównie z kultowej serii Polish Jazz

*koncert od g.22:00 – Mr Krime Live Band w niecodziennym składzie! Olaf Węgier – saksofon, Piotr Wyleżoł – klawisze, Robert Szewczuga Music – gitara basowa, Wojciech Długosz (Mr. Krime) – perkusja

*afterparty do 5:00 – ENVEE (Niewinni Czarodzieje, U Know Me Records), KWAZAR (Gagarin Studio)

BILETY
Część dzienna – tragi płytowe, panel dyskusyjny, wystawa (14:00-20:00): Wstęp wolny
Wstęp na koncert (start 22:00): 25 PLN
Afterparty po koncercie (23:00-05:00): 15 PLN
(Bilety do nabycia w dniu imprezy w klubie)

Krzysztof Popek Fresh Air Project – Warszawa
Paź 21@20:30 – 23:30

Koncepcja zespołu oparta jest na brzmieniu oraz indywidualności każdego z muzyków, stąd pieczołowity ich dobór. Kolorystykę tworzy specyficzna, wspólna barwa dwóch instrumentów: fletu altowego razem z puzonem.

Muzyka zespołu oparta jest na kompozycjach własnych a także tzw.”oryginals” które zawierając wspólny „idiom” w sferze aranżacyjno-wykonawczej tworzą jednolity klimatycznie program, gdzie elementy etniczne mieszają się z nowoczesnym bopem, momentami free a wszystko oparte jest na groovowej pulsacji.

Krzysztof Popek od lat pracuje nad stylistyką brzmienia fletu altowego ( płyty – „Places”, „Letters & Leaves”, „House of Jade”, „You are in my heart „, „Estate” oraz najnowsza „Fresh Air”)  która w chwili obecnej, wydaje się, osiąga swój szczytowy etap.

KRZYSZTOF POPEK FRESH AIR PROJECT

Krzysztof Popek – flet
Wojciech Niedziela
– fortepian
Grzegorz Nagórski
– puzon
Andrzej Zielak – kontrabas
Kazimierz Jonkisz
– perkusja

Sobota, 21.10.2017, godz. 20:30

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 60 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 66 PLN

Paź
24
wt
Jam Session – Warszawa
Paź 24@20:30 – 23:00

Serdecznie zapraszamy na jam session. Każdego wieczora będzie inny zespół rozgrywających, co daje możliwość do pogrania w różnych składach! Do zobaczenia!

START: 20:30

WEJŚCIÓWKA: 10 PLN

Paź
26
czw
Kenneth Dahl Knudsen International – Warszawa
Paź 26@20:30 – 23:00

Międzynarodowy kwintet pod przewodnictwem niezwykłego duńskiego kontrabasisty i kompozytora Kennetha Dahla Knudsena. Zespół gra współczesny europejski jazz o skandynawskim rodowodzie, z dużą dawką improwizacji. Kenneth wydał dotychczas trzy płyty i wszystkie spotkały się ze znakomitym przyjęciem przez krytykę: debiutancki album ‘Strings Attached’, zarejestrowany w Skyline Studios na Manhattanie ‘Clockstopper’ z udziałem nominowanego do nagrody Grammy Johnathana Blake’a oraz najnowszy projekt artysty z orkiestrą ‘We’ll Meet in the Rain’ – każdorazowo Knudsen jest doceniany za śmiałe, nowoczesne kompozycje.

“… One of the first things that strikes me about this music, is its naturalness. There is such an open, honest feel to it, that the listener actually senses the composer’s thoughts and intentions whilst listening. There is a breathtaking beauty to it, provided not only by the skill of the composer’s writing, but also by the strength and poignancy in the way it is performed…” – Mike Gates, UKvibe

* Kenneth Dahl Knudsen i jego ostatnia płyta We’ll Meet in the Rain została zaliczona do TOP 20 najlepszych jazzowych płyt roku przez portal UK Vibe, w towarzystwie płyt Keitha Jarretta czy Avishai Cohena http://ukvibe.org/awards/best-jazz-albums-of-2016/

Kenneth Dahl Knudsen – duński kontrabasista urodzony w 1984. Nazywa siebie szczęściarzem, będąc związanym z muzyką całe życie i grając ze wspaniałymi muzykami. Jego debiutancki album to „Strings Attached”, a w roku 2012 wydał „Clockstopper” opowiadający o strachu przed utratą i fascynacją czasem. Występował z Dick Oatts (US), John Scofield (US), Gilad Hekselman (ISR/US), Jason Marsalis(US), Soren Moller (DK/US), Uffe Steen(DK), Andrew D’angelo(US), Jan Kaspersen, Salvador Olmos (Mex), Nicola Pisani (Ita), Tomasz Dąbrowski (POL) i wielu wielu więcej…

– – – – – – – – –

Is an international quintet featuring young talented musicians under the leadership of Danish bassist and composer Kenneth Dahl Knudsen. The ensemble plays modern European Jazz with Scandinavian roots and strong elements of improvisation and interaction.

Kenneth with his ensemble has released two albums, the very well-received debut album “Strings Attached” and “Clockstopper” which is a personal musical tale about the fear of losing time and the fascination of time. The album was widely acclaimed by both the press and the audience, and Knudsen was appreciated as a modern jazz composer. “Clockstopper” was recorded in Skyline Studios in Manhattan and featuring such great musicians as Grammy nominated Johnathan Blake and Jaleel Shaw.

Kenneth Dahl Knudsen is Danish double bas player born in 1984. He calls himself a lucky man being related with music his whole life and playing with great musicians. His debut album was titled „Strings Attached”, and in 2012 he released „Clockstopper” talking about a fear of loss and fascination with time. The artist performed with Dick Oatts (US), John Scofield (US), Gilad Hekselman (ISR/US), Jason Marsalis (US), Soren Moller (DK/US), Uffe Steen (DK), Andrew D’angelo (US), Jan Kaspersen, Salvador Olmos (Mex), Nicola Pisani (Ita), Tomasz Dąbrowski (POL) and many, many more.

▎ KENNETH DAHL KNUDSEN INTERNATIONAL

Uri Gurvich – saksofon
Brian Massaka – gitara
Gauthier Toux – forepian
Kenneth Dahl Knudsen – kontrabas
Rodolfo Zuniga – perkusja

Czwartek, 26.10.2017, godz. 20:30

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 80 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 88 PLN

Paź
27
pt
Susan Weinert W.O.W Trio – Warszawa
Paź 27@20:30 – 23:00

Susan i Martin Weinertowie koncertują wspólnie na całym świecie od ponad 30 lat. Zagrali ponad 3 tysiące koncertów. Tylko tak mogło dojść do zapierającego dech w piersiach, intuicyjnego zgrania tego kongenialnego duetu. Z polskim saksofonistą, Andrzejem Olejniczakiem, łączy ich nie tylko wieloletnia osobista przyjaźń, lecz również wspólny język muzyczny.

Rzadko można usłyszeć i zobaczyć na żywo, aby muzycy z taką niezachwianą pewnością panowali nad instrumentami, szeroko otwierając przed słuchaczami okno na ich własny, jedyny w swoim rodzaju, cudowny świat dźwięków, który Susan Weinert stwarza swoimi kompozycjami.

Susan Weinert nagrała i wydała do tej pory pod własnym nazwiskiem 12 albumów, które ukazały się na całym świecie. Repertuar gitarzystki jest bardzo zróżnicowany. Od szeroko rozpostartych kaskad brzmień skandynawskich, poprzez orientalne i afrykańskie koloryty rytmiczne, po sferyczne ballady i pulsujące groovy. Paleta brzmień, które artystka wyczarowuje swoją akustyczną gitarą jest niezwykle rozległa i wielobarwna. Poprzez połączenie harmonii muzyki współczesnej, nowoczesnego jazzu oraz rytmów muzyki z całego świata, powstaje jedyny w swoim rodzaju, misterny konglomerat brzmień – Mike Mainieri zachwycony oryginalnością języka muzycznego kompozycji Susan, zaprosił ją do współpracy. Sztuka kompozycji na najwyższym światowym poziomie.

Andrzej Olejniczak rozpoczął swoją karierę w latach 70. Już wtedy został wręcz obsypany nagrodami, czego konsekwencją były jego częste występy za granicami rodzinnego kraju. Ten niezwykły artysta szybko uzyskał wśród recenzentów i fanów status żywej legendy i jest darzony ogromnym szacunkiem i uznaniem za jego muzyczne osiągnięcia. Od 1984 mieszka w Bilbao w Hiszpanii, gdzie działa jako muzyk i pracuje jako docent w różnych wyższych szkołach muzycznych. Muzyk często koncertuje w USA i w Europie, przedstawiając publiczności swoją własną muzykę. Jego perfekcyjne, pełne blasku brzmienie doskonale wpisuje się w kosmos dźwięków oryginalnych kompozycji Susan Weinert, w szczególny sposób uzupełniając brzmienie instrumentów strunowych.

▎ SUSAN WEINERT W.O.W TRIO

Susan Weinert – gitara
Andrzej Olejniczak – saksofon
Martin Weinert – kontrabas

Piątek, 27.10.2017, godz. 20:30

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 80 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 88 PLN

Paź
28
sob
Cory Henry – Warszawa
Paź 28@20:00

CORY HENRY
28 października 2017, godz. 20:00 (sobota)
Miłość, ul. Kredytowa 9, Warszawa

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Cory Henry – amerykański pianista jazzowy i producent muzyczny z Brooklynu w Nowym Jorku. Wirtuoz gry na organach Hammonda B-3 oraz dwukrotny laureat nagrody Grammy! Każdemu powtarza, że zmierza swoją własną drogą, jednak wśród korzeni jego muzyki odnaleźć można inspiracje nurtami gospel, jazzu i soulu. Znany jest z koncertowania z zespołem Snarky Puppy.

Wydany w 2016 roku album „The Revival“ oraz towarzysząca mu trasa koncertowa to ogromna dawka dynamizmu i improwizacji, nacechowana muzyką gospel oraz stylem Steviego Wondera.

Cory Henry & The Funk Apostles to najnowszy projekt artysty tworzony z ogromną pasją i sercem do muzyki. Henry’emu towarzyszą wybitni muzycy: Andrew Bailie, Taron Lockett, Nick Semrad oraz Sharay Reed.
Obecnie zespół przebywa na trasie koncertowej, która promowana była w programach, takich jak The Tonight Show with Jimmy Fallon, BBC’s Proms Quincy Jones Tribute, National Public Radio i The New York Times Facebook Live with Erykah Badu.

Dzięki charyzmatycznej osobowości, Henry zyskał miliony wyświetleń na YouTube i innych platformach społecznościowych, budując bazę fanów wyczekujących kolejnych działań artysty. Nadchodzący album Cory Henry & The Funk Apostles stanowi prezentację talentów pięciu światowych muzyków eksponujących nowy rodzaj dźwięku i wibracje, którymi chcą zainspirować świat.

Regulamin Imprezy dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin

Paź
29
nie
VII Zaduszkowe Wspominki Jazzowe – Tribute to Ella Fitzgerald – Warszawa
Paź 29@20:00 – 23:00

„Zaduszki Jazzowe to okazja dla artystów do uczczenia pamięci swoich mistrzów”. Dla miłośników jazzu mogą natomiast stać się one inspiracją do refleksji nad życiem i przemijaniem – przy dźwiękach ulubionej muzyki”

Serdecznie zapraszamy na VII Zaduszkowe Wspominki Jazzowe — Tribute to Ella Fitzgerald jazz live at Harenda , które odbędą się 29.10.2017 r., o godz. 20.00 w Klubie Harenda przy Krakowskim Przedmieściu 4/6 w W-wie .

Po raz drugi na scenie klubu Harenda największe przeboje ikony światowego jazzu – Elli Fitzgerald. Koncert poświęcony tej wspaniałej wokalistce jazzowej odbędzie się w ramach VII Zaduszkowych Wspominek Jazzowych.

Nazywana „pierwszą damą piosenki” Ella Fitzgerald była jedną z najważniejszych wokalistek jazzowych XX wieku.
Przeboje takie jak „Love for Sale” czy „How High The Moon” zapewniły jej nieśmiertelność. Otrzymała 13 nagród Grammy i sprzedała ponad 40 milionów płyt. Śpiewam, jak czuję – mówiła Ella i być może w tym tkwił jej klucz do serc słuchaczy.

Rozgrywają:
Patrycja Zarychta – wokal
Marcin Pendowski – bas
Piotr Iwański – klawisze
Mariusz Kozłowski -sax tenorowy
Grzegorz Grzyb – perkusja

Paź
31
wt
Jam Session – Warszawa
Paź 31@20:30 – 23:00

Serdecznie zapraszamy na jam session. Każdego wieczora będzie inny zespół rozgrywających, co daje możliwość do pogrania w różnych składach! Do zobaczenia!

START: 20:30

WEJŚCIÓWKA: 10 PLN

Lis
2
czw
Jazz Jamboree: Mazurek, Parker, Majewski, Cline i inni – Warszawa
Lis 2@19:00

Jazz Jamboree

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Rob Mazurek & Jeff Parker & Artur Majewski Band
Rob Mazurek – piccolo trumpet, electronics
Jeff Parker – el. guitar
Artur Majewski – cornet, electronics
Szymon Białorucki – trombone
Wojciech Pruszyński – piano, synthesizers
Piotr Budniak – drums

Nels Cline ” Lovers” & Mateusz Smoczyński Ensamble
Nels Cline, guitar
Michael Leonhart, trumpet, conductor
Alex Cline, drums
Devin Hoff, electric bass
Harfa: Sandra Kopijkowska
Wiolonczela: Krzysztof Lenczowski
Trąbka: Jakub Waszczyniuk
Trąbka: Robert Murakowski
Puzon: Michał Tomaszczyk
Skrzypce: Mateusz Smoczyński
Fagot: Łukasz Poprawski
Klarnet basowy: Wiesław Wysocki
Klarnet: Oliwier Andriuszczenko
Rożek angielski: Agata Wojciechowska
Wibrafon: Dominik Bukowski
Klawisze / Czelesta: Jan Smoczyński
Gitara: Szymon Mika
Źródło: Materiały promocyjne organizatora.

Gdzie:
Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego, Modzelewskiego 59, Warszawa

Lis
3
pt
Adam Bałdych & Helge Lien Trio oraz Tore Brunborg – Brothers -Jazz Jamboree – Warszawa
Lis 3@19:00

Tytuł poprzedniego albumu Adama Bałdycha, powstałego w 2015 roku to „Bridges”. I rzeczywiście – polski skrzypek wiedzie prym w budowaniu mostów między gatunkami współczesnego europejskiego jazzu. Choć ma zaledwie 31 lat, ma na koncie liczne wyróżnienia, w tym prestiżowe europejskie ECHO Jazz. Muzyka Adama Bałdycha zaskakuje bogactwem techniki – tu klasyczna finezja splata się ze spontaniczną improwizacją, z buntowniczą energią i mocą rocka. Od 2015 roku Bałdych buduje mosty przy współudziale norweskiego Helge Lien Trio. „Przemierzyliśmy tysiące kilometrów z Helge, Frode i Per Oddvarem. Ci muzycy są czymś więcej niż tylko grupą akompaniatorów” – mówi skrzypek. Nowy album Adama Bałdycha nazywa się „Brothers” i poświęcony jest pamięci zmarłego brata. Zatem dla Bałdycha i kolegów z zespołu album wykracza poza wirtuozerię czy rozrywkę. „Chciałbym, aby moja muzyka” – mówi Bałdych – „zakorzeniała się w teraźniejszości, odzwierciedlała ją. Powinna zagłębiać się w troski i tęsknoty dzisiejszego świata. Czym ma być moja muzyka? Powinna być przesłaniem miłości i piękna; bardziej niż kiedykolwiek wcześniej powinniśmy czuć się braćmi i siostrami aby lepiej zrozumieć siebie wzajemnie”. Ten ambitny cel znajduje odzwierciedlenie w tytułach, takich jak „Faith [Wiara]”, „Love [Miłość]”, „One [Jedność]” i ” Shadows [Cienie]”. Poprzez doświadczenie wspólnego grania z Helge Lienem na fortepianie, Frode Bergiem na kontrabasie i Per Oddvar Johansenem na perkusji, Bałdych posiadł idealny środek ekspresji – wyrażenia wielu aspektów braterstwa poprzez muzykę. Kwartetowi w niektórych utworach towarzyszy norweski saksofonista Tore Brunborg, który zyskał sławę pracując z artystami takimi jak Tord Gustavsen i Manu Katchè. To głębokie poczucie braterstwa między muzykami jest punktem wyjścia dla zespołu: „Jedynie dzięki bezgranicznemu zaufaniu i zrozumieniu możemy osiągnąć cele muzycznej jedności” – mówi Bałdych. „Chcielibyśmy bez kompromisów wyruszyć w muzyczne podróże, mieć odwagę odkrywać nieznane”. Ta jedność w tworzeniu muzyki przebija we wszystkich dziewięciu utworach na płycie. Osiem to oryginalne kompozycje Adama Bałdycha. Album jest bardzo spójny – jest pewnego rodzaju albumem koncepcyjnym. Bałdych szerokim gestem kreśli łuk, poczynając od ciężkiego i rokowego hymnu „Elegy” poprzez balladę „Faith”, która delikatnie włącza słuchacza w krąg zaufania i igra pomiędzy dur i mol. Potem podejmuje liryczne zobowiązanie jedności („One”). Tytułowy utwór „Brothers” poruszająco krąży wokół tematu, dociera do punktu w którym „Hallelujah” Leonarda Cohena wydaje się wydobywać z nicości i cicho zanikać wracając do niej. „W porównaniu z naszym poprzednim albumem – „Bridges”, muzyka w „Brothers” jest „brudniejsza” i bardziej nieskrępowana. – mówi Bałdych. To tak, jakby mogli istnieć na krawędzi cienkiej jak ostrze noża, pomiędzy tym, co Lacan nazwał „płaczem” i milczeniem. Taki jest dzisiejszy świat: radość i tragedia mogą współistnieć”. Autor „Brothers” poprzez muzykę jest zdolny obrazować całą gamę emocji. Pianissimo nasycone jest i uczuciami, ale i przejrzystością. Z drugiej zaś strony Bałdych jest w stanie dojść do granicy krzyku, gdzie natężenie i głośność graniczy niemalże z eksplozją. Interakcja polskich i skandynawskich dźwięków, tradycji amerykańskiego i europejskiego jazzu, sposoby łączenia i uzupełniania stylów i gatunków … wszystko niesie ze sobą ducha braterstwa. Słuchacze są wciągani bez reszty, stają się duchowymi braćmi i siostrami. Album „Brothers” nagrany z norweskim trio to już czwarta płyta Adama Bałdycha nagrana dla prestiżowej wytwórni ACT Music. Album nagrany został w Hansa Studios w Berlinie w dniach 13-14.11.2016. Okładkę albumu tworzy dzieło rzeźbiarza Alfa Lechnera „Anlehnung”. Album „Brothers” ukaże się nakładem ACT Music 25 sierpnia 2017 roku.

Lis
4
sob
Jazz Jamboree: Kamil Piotrowicz, Ex Eye, Peter Evans – Warszawa
Lis 4@19:00

Jazz Jamboree

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Kamil Piotrowicz Sextet
Kuba Więcek – saksofon sopranowy i altowy
Piotr Chęcki – saksofon tenorowy
Emil Miszk – trąbka
Kamil Piotrowicz – fortepian
Andrzej Święs – kontrabas
Krzysztof Szmańda – perkusja

Ex Eye – Colin Stetson Quartet
Colin Stetson, saxophones
Toby Summerfield, guitar
Shahzad Ismaily, guitar, bass, electronics
Greg Fox, drums

Peter Evans Septet
Peter Evans, trumpet
Ron Stabinsky, piano/synthesizer
Tom Blancarte, bass
Sam Pluta, live electronics
Levy Lorenzo, percussion, live electronics
Jim Black, drums, sampler
Mazz Swift
Źródło: Materiały promocyjne organizatora.

Gdzie:
Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego, Modzelewskiego 59, Warszawa

Lis
5
nie
Jazz Jamboree: Kaliber 44, James Carter, David Murray i inni – Warszawa
Lis 5@18:00

Jazz Jamboree

James Carter & Power of The Horns

David Murray & Irek Wojtczak Folk Five Polish Quintet
Dave Murray – ts, b.cl
Irek Wojtczak – ss,ts
Tomasz Dąbrowski – tp
Piotr Mania – p
Adam Żuchowski – b
Jan Młynarski – dr

Bill Laswell & Kapela Ze Wsi Warszawa
Bill Laswell
Magdalena Sobczak-Kotnarowska – śpiew, cymbały
Sylwia Świątkowska – śpiew, skrzypce, suka, fidel płocka
Ewa Wałecka – śpiew, skrzypce
Piotr Gliński – baraban, perkusjonalia
Maciej Szajkowski – bębny obręczowe
Paweł Mazurczak – kontrabas

Bill Laswell i Dj Logic & Kaliber 44
Bill Laswell
Michał „Joka” Marten
Marcin „Abra dAb” Marten
Jarosław „Jaroz“ Pakuszyński
Źródło: Materiały promocyjne organizatora.

Gdzie:
Klub Stodoła, Stefana Batorego 10, Warszawa

Bonobo – Warszawa
Lis 5@19:00 – 23:00

Bonobo is back on tour in 2017 with the live band.

Ticket Pre-sale begins 10am CEST on Wednesday 26 April:
https://www.biletomat.pl/koncerty/bonobo-migration-tour-5169/

General On Sale begins 10am CEST on Friday 28 April:
biletomat.pl, ticketpro.pl + EMPiK, Mediamarkt, Saturn.

Tickets: 150 PLN
Age: 16+

https://progresja.com/

—-
Bonobo’s new album ‘Migration’ is out now.
http://bonobomusic.com/

Lis
7
wt
Jam Session – Warszawa
Lis 7@20:30 – 23:00

Serdecznie zapraszamy na jam session. Każdego wieczora będzie inny zespół rozgrywających, co daje możliwość do pogrania w różnych składach! Do zobaczenia!

START: 20:30

WEJŚCIÓWKA: 10 PLN

Lis
11
sob
3275kg Orchestra – Warszawa
Lis 11@20:00 – 22:00

Maciej Trifonidiis po kilku latach przerwy wraca do formuły dużych formacji: do tej pory założona przez niego w 2014 roku 3275kg Orchestra pełniła rolę poligonu warsztatowo-kompozytorskiego dla członków zespołu, a obecnie stała się jego autorskim projektem. „Nomads” to w całości napisany i zaaranżowany przez Trifonidisa materiał przygotowany dla tego niezwykłego, szesnastoosobowego składu instrumentalnego. Muzyka zawiera inspiracje etniczne sięgające wpływów arabskich i afrykańskich i wpisuje się w nurt ethno-jazzu. 3275kg Orchestra „NOMADS” będzie miało swoją premierę 11 listopada 2017 roku, o godz. 20:00 w Bemowskim Centrum Kultury w Warszawie, które jest również matecznikiem zespołu.

Lis
13
pon
Tomasz Stańko Kwartet „Stary” – Warszawa
Lis 13@19:00 – 21:00

Tomasz Stańko Kwartet „Stary”
13 listopada 2017, godz. 19:00
Teatr Roma, ul. Nowogrodzka 49, Warszawa

Bilety w cenie: 99 zł (strefa D), 129 zł (strefa C), 159 zł (strefa B), 199 zł (strefa A)
Bilety dostępne na: www.goodtaste.bilety24.pl, www.eventim.pl, www.ebilet.pl oraz w sklepach sieci Empik, Saturn, Media Markt oraz Media Expert.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Tomasz Stańko – trąbka
Marcin Wasilewski – fortepian
Sławomir Kurkiewicz – kontrabas
Michał Miśkiewicz – perkusja

Będzie to jedyny koncert Tomasza Stańko w tym roku w takim składzie!

Kwartet Tomasza Stańko w obecnym składzie zaistniał na światowej scenie jazzowej w 2002 roku albumem “Soul of things” (ECM). Album promowany był szeregiem tras koncertowych po Europie i Ameryce Północnej, dostał doskonałe recenzje i utorował Kwartetowi drogę do najlepszych jazzowych venue. Krytycy uznali Tomasza Stańko i jego młody skład za jeden z najciekawszych europejskich zespołów jazzowych. W 2002 roku Tomasz Stańko został uhonorowany nagrodą European Jazz Prize, jako artysta roku.

Kolejny album Kwartetu to Suspended Night (ECM, 2004). Utrzymany w podobnym, tęsknym i swobodnie płynącym klimacie, kontynuuje pasmo sukcesów Kwartetu na całym świecie. Album spotkał się z entuzjastycznymi rekcjami prasy (m.in.: BBC Music Magazine, The Guardian, Jazzwise, Die Zeit). Przebojem wszedł na notowania „Billboard Magazine”, będąc pierwszą europejską płytą, która znalazła się wśród najlepiej sprzedawanych instrumentalnych albumów jazzowych na rynku amerykańskim. W Polsce otrzymał status złotej płyty w 4 miesiące po krajowej premierze. Otrzymał nagrodę za najlepszy światowy jazzowy album w Australii – „Best International Jazz Album of the Year” na Melbourne Jazz Awards 2004 (powtarzając sukces „Soul of Things”). Magazyn Jazzwise w rocznym podsumowaniu uznał ją za jedną z trzech najlepszych płyt roku 2004.

W roku 2005, w prestiżowej ankiecie amerykańskiego magazynu DownBeat, Kwartet Tomasza Stańko został wyjątkowo doceniony. Zajął 3-cie miejsce, jako “Rising Star Acoustic Group”, 11-te, jak “Acoustic Group”, a album “Suspended Night” znalazł się w zestawieniu 14-tu najważniejszych płyt jazzowych.
Na jesieni 2005 roku odbyło się nagranie trzeciego już albumu Kwartetu Tomasza Stańko dla wytwórni ECM, w studio pod Marsylią (w La Buisonne) wybranym przez samego Manfreda Eichera. Została wydana na jesieni 2006 roku pod tytułem “Lontano”.

Koncerty promujące album “Lontano” to również prawie miesięczna trasa po Stanach Zjednoczonych (październik 2006), zakońoczona czteroma wyprzedanymi wieczorami koncertów w legendarnym klubie Birdland w Nowym Jorku. Dziennik New York Times zapowiadając koncerty, napisał o Stanko: “Trębacz wolności – ducha, myśli i jazzu”. “Lontano” zostało wyróżnione przez amerykańskie magazyny DownBeat i Jazz Times jako szósta najlepsza płyta roku, oraz jako czwarta przez brytyjski magazyn Jazzwise.

Lis
14
wt
Jam Session – Warszawa
Lis 14@20:30 – 23:00

Serdecznie zapraszamy na jam session. Każdego wieczora będzie inny zespół rozgrywających, co daje możliwość do pogrania w różnych składach! Do zobaczenia!

START: 20:30

WEJŚCIÓWKA: 10 PLN

Lis
20
pon
Kuba Badach Oldschool – Warszawa – dwa koncerty
Lis 20@18:00 – 20:00

Kuba Badach OLDSCHOOL
20 listopada 2017, godz. 20:30 (poniedziałek)
Teatr Roma, ul. Nowogrodzka 49, Warszawa

Bilety w cenach: 79 zł (strefa D), 99 zł (strefa C),129 zł (strefa B), 149 zł (strefa A)
Bilety dostępne na: www.goodtaste.bilety24.pl, www.eventim.pl oraz w sklepach sieci Empik, Saturn, Media Markt oraz Media Expert.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Good Taste Production z największą przyjemnością zaprasza na pierwszą odsłonę trasy koncertowej Kuby Badacha, która promuje jego solowy album „Oldschool”. Jesienią artysta odwiedzi: Kielce, Kraków, Lublin, Rzeszów, Łódź, Słupsk, Koszalin, Szczecin, Gdańsk, Warszawę, Katowice, Chorzów, Poznań, Toruń oraz Wrocław.

Po prawie trzydziestu latach pracy na scenie i muzycznej aktywności jako wokalista, kompozytor i producent, po setkach koncertów i muzycznych kooperacji z plejadą najjaśniejszych gwiazd polskiej sceny, dziesiątkach płyt współtworzonych z rozlicznymi artystami, Kuba Badach postanowił stworzyć album pod tytułem „Oldschool”, będący pierwszym solowym, muzycznie autorskim krążkiem w dorobku artysty.

Tak o swej płycie mówi Kuba Badach:
„Oldschool” w języku angielskim oznacza coś staroświeckiego, wywodzącego się ze „starej szkoły”, tytuł mógłby więc sugerować, że napisałem i nagrałem muzykę w jakiejś konkretnej retro stylistyce, np. w stylu brzmienia lat 60-tych.
Tak jednak nie jest. Dla mnie „oldschool” jest pewnym hasłem, odnoszącym się do sposobu pisania i aranżowania piosenek. Od dziecka najbardziej poruszały mnie utwory, w których dużo się działo, gdzie ciekawe melodie osadzone były na bogatych strukturach harmonicznych spiętych wielopłaszczyznowymi aranżacjami. Piosenki pisane i produkowane przez takich twórców jak m.in. Quincy Jones, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Donald Fagen, to dzieła, których słucham do dziś i nie przestają mnie fascynować. Album „Oldschool” jest więc moim ukłonem w stronę mistrzów.”

Na płycie usłyszymy kilkanaście kompozycji utrzymanych w zróżnicowanych stylistykach. Znajdziemy tu charakterystyczne „jazzawe” brzmienie zespołu Kuby Badacha, znane z płyty „Tribute to Andrzej Zaucha. Obecny”, czyli fortepian Jacka Piskorza, kontrabas Michała Barańskiego i perkusję Roberta Lutego, wzbogacone brzmieniem gitary Łukasza Belcyra, hammonda Marcina Górnego oraz sekcji dętej Macieja Kocińskiego (saksofon) i Piotra Schmidta (trąbka).
Usłyszymy też echa stylistyk lat 70., 80. i 90. Niespodzianką dla słuchaczy będzie fakt, że w wielu utworach Badach nie ograniczył się do roli kompozytora i wokalisty, ale nagrał partie gitary basowej oraz instrumentów klawiszowych.

„Oldschool” zrodził się na przekór trendom, dla wszystkich tych, którzy tęsknią za ambitnym popem.

Regulamin Imprezy dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin

Sarah McKenzie – Warszawa
Lis 20@19:00 – 22:00

Australijska pianistka i wokalistka Sarah McKenzie wystąpi 20 listopada w Warszawie. Po sukcesie ostatniej płyty We Could Be Lovers artystka powraca z nowym, urzekającym albumem „Paris in the Rain”.

W styczniu tego roku ukazała się jej najnowsza płyta Paris in the Rain, która cieszy się bardzo dużym uznaniem. Artystka łączy na niej standardy jazzowe oraz własne kompozycje, urzekając słuchacza niebywałą wrażliwością. Artystka jest uznawana przez brytyjskich i francuskich dziennikarzy muzycznych za następczynię Diany Krall. Producentem płyty jest Brian Bacchus, który był producentem takich gwiazd jak Norah Jones, Lizz Wright i Gregory Porter.

Tytuł najnowszej płyty – jak sama mówi – to jej miłosny list adresowany do Paryża, miasta świateł:

„Naprawdę kocham Paryż, to niezwykłe miasto, które ma tak wiele do zaoferowania w zakresie kultury, kuchni i stylu. Chciałam napisać utwór, który ujmuje całe piękno, magię i ducha Paryża”.

Utwory na płycie odzwierciedlają również emocje związane z podróżą artystki z Australii do Ameryki oraz podróże po Europie, gdzie odwiedziła Rzym, Portugalię czy Londyn. Artystka podkreśla, że jej celem jest kształtowanie własnej wizji w tradycji jazzowej, a jej nowy album ukazuje większą głębię jej aranżacji.

Jako aranżer, McKenzie cytuje Georga Shearing’a jako jednego z jej najważniejszych przewodników muzycznych. Artystka szczególnie lubi używać akordów fortepianowych do gitar:

„Chcę, aby dźwięki brzmiały osobliwie i trochę szorstko, ale wciąż bardzo uroczo i elegancko”. Mówi, że: ,,Bycie wybitnym wirtuozem pianina jest fajne, jeśli tego dokonasz. Ale ja tak naprawdę identyfikuję się wymyślając styl i staram się, aby utwory brzmiały moim własnym, unikalnym dźwiękiem”.

Sarah McKenzie wystąpiła 1 lipca na słynnym Montreux Jazz Festival, a tydzień później na prestiżowym Klavier Festival Ruhr w Niemczech, corocznym festiwalu muzyki fortepianowej.

Artystka kontynuuje tournee koncertowe w Europie do końca 2017 roku. W Warszawie zagości 20 listopada.

Sarah McKenzie
Warszawa, Teatr IMKA | 20 listopada 2017 roku, godz. 19:00
Bilety: Eventim.pl oraz kasa biletowa teatru IMKA