Kalendarz koncertowy

Paź
14
sob
Dianne Reeves – Kraków
Paź 14@20:00 – 22:00

Dianne Reeves jest jedną z najwybitniejszych wokalistek jazzowych. Rezultatem jej zapierającej dech w piersi wirtuozerii, zdolności improwizacji oraz unikalnych stylizacji jazzowych i R&B jest nagroda Grammy za najlepszy wokal jazzowy, którą otrzymała trzy razy z rzędu.

W sześciokrotnie nominowanym przez Akademię Filmową „Good Night, and Good Luck” George’a Clooneya, wokalistka wygrała czwartą z pięciu Grammy dla najlepszej wokalistki jazzowej tym razem za ścieżkę dźwiękową do filmu. Nagrywała i występowała z Wyntonem Marsalisem i orkiestrą Lincoln Center Jazz Orchestra. Grała także z Chicago Symphony Orchestra prowadzoną przez Daniela Barenboima i była solistką na koncertch z Sir Simonem Rattleem i Filharmonią Berlińską. Została pierwszą Dyrektor Kreatywną Katedry Jazzu Filharmonii w Los Angeles i pierwszą wokalistką, która kiedykolwiek wystąpiła w słynnej Walt Disney Concert Hall. Reeves współpracowała z legendarnym producentem Arifem Mardinem (Norah Jones, Aretha Franklin) przy nagrodzonym Grammy albumie „A Little Moonlight“. Jej świąteczny album „Christmas Time is Here“ został zrecenzowany przez Bena Ratliffa z The New York Times tak: „Pani Reeves, wokalistka jazzowa o zaskakujących umiejętnościach, wykonuje zadanie poważnie; to jeden z najlepszych jazzowych albumów bożonarodzeniowych, jakie słyszałem. „

W ostatnich latach Reeves odbyła tournée po świecie, w tym także w ramach programu „Sing the Truth”, muzycznej celebracji Niny Simone, w której uczestiniczyły również Liz Wright i Angelique Kidjo. Często występowała w Białym Domu, m.in. podczas uroczystej kolacji wydanej przez Prezydenta Obamę dla Prezydenta Chin.

Ostatni album Reeves, „Beautiful Life“, zdobył w 2015 roku Grammy za najlepszy wokalny album jazzowy. Płyta została wyprodukowana przez Terri Lyne Carrington, a występują na niej również Gregory Porter, Robert Glasper, Lalah Hathaway i Esperanza Spalding. W styczniu 2015 Reeves razem z Paulem Simonem, Jamesem Taylorem i Bobby McFerrinem zagrali koncert w hołdzie Michael’owi Breckerowi w Jazz at Lincoln Center.

Paź
16
pon
KROKE & PRZYJACIELE – JUBILEUSZ 25-lecia – Kraków
Paź 16@19:00

KROKE & PRZYJACIELE – JUBILEUSZ 25-lecia
Gościnnie: ANNA MARIA JOPEK / TOMASZ STAŃKO / ZOHAR FRESCO / SŁAWEK BERNY

Od początku istnienia ideą zespołu było ciągłe szukanie czegoś nowego, także w nas samych. Chcielibyśmy – przyznają muzycy – aby nasza muzyka była nazywana po prostu MUZYKĄ KROKE.

KROKE (w języku jidysz: Kraków) stworzyli w 1992 roku: Tomasz Kukurba, Jerzy Bawoł i Tomasz Lato. Jako absolwenci krakowskiej Akademii Muzycznej, ale również artyści poszukujący, nie stronili od eksperymentów z jazzem oraz muzyką współczesną. Zespół początkowo kojarzony głównie z twórczością klezmerską, obecnie oscyluje wokół różnych gatunków. Artyści czerpią inspirację z muzyki etnicznej całego świata, zawsze jednak wzbogacają dzieła autorskimi improwizacjami. W ten sposób KROKE tworzy własny styl, unoszący się ponad granicami, czasem i formami.
KROKE to też jeden z pierwszych zespołów, który wyszedł ze swoją muzyką do publiczności. Muzyków można było spotkać na ulicach i w klubach krakowskiego Kazimierza, kiedyś żydowskiej części miasta.

Do „Ariela”, w którym często koncertowało KROKE, zawitała któregoś dnia Kate Capshaw, żona Stevena Spielberga, który realizował wtedy w Krakowie film „Lista Schindlera”. Pewnego wieczoru na koncert zabrała męża… Reżyser szybko docenił ogromny talent KROKE i zaprosił grupę do Jerozolimy na występ podczas uroczystości Survivors Reunion, zorganizowanej dla ocalałych z listy Oskara Schindlera. Od tego niesamowitego momentu wszystko stało się głębsze… Wtedy tak naprawdę zespół się narodził. Jednak to był dopiero początek wielkiej przygody. Spielberg przesłał kasetę KROKE Peterowi Gabrielowi, który w 1997 roku zaprosił zespół do Wielkiej Brytanii na Festiwal WOMAD. Publiczność gorąco przyjęła zarówno sam koncert, jak i debiutancką płytę „Trio”. Spotkanie to zaowocowało również wspólnymi nagraniami w Real World Studios. Fragmenty nagrania zostały później wykorzystane przez Gabriela na płycie „Long Walk Home” stanowiącej ścieżkę dźwiękową do filmu „Rabbit – Proof Fence”.

W 1997 roku ukazał się drugi album zespołu – „Eden”. Tym razem tradycyjne klezmerskie motywy w połączeniu ze współczesną wrażliwością muzyczną zyskały nową, intensywniejszą barwę. Od tamtej pory KROKE coraz chętniej sięgało do wzorców sefardyjskich i arabskich. Efektem tych poszukiwań stała się płyta „Sounds Of The Vanishing World” – nastrojowe świadectwo ewolucji KROKE i zdolności muzyków do kreowania własnego stylu. Dowodem na słuszność artystycznych decyzji członków zespołu było uhonorowanie KROKE prestiżową nagrodą – „Preis der Deutsche Schalplattenkritik” za rok 2000.

Latem 2001 roku doszło do pierwszego spotkania KROKE z Nigelem Kennedym. Artysta wykazał natychmiastową gotowość do współpracy, której zwieńczeniem stało się wydanie wspólnej płyty „East Meets East” w 2003 roku. KROKE otrzymało także nominację do nagrody BBC Radio 3 w kategorii „World music”, a współpraca z Nigelem Kennedym przerodziła się w serię entuzjastycznie przyjmowanych na europejskich festiwalach koncertów. W tamtym czasie ukazała się też kolejna autorska płyta – „Ten Pieces To Save The World”. Ten melodyjny, klimatyczny album uplasował się na drugim miejscu europejskiej listy World Music Charts i stanowił zwieńczenie 10 lat istnienia KROKE. W 2004 roku zespół wydał kolejną płytę koncertową – „Quartet – Live At Home.

Rok później grupa rozpoczęła współpracę z Edytą Geppert i Krzysztofem Herdzinem nad nowym projektem, zamykającym się w albumie „Śpiewam życie”. Krążek osiągnął ostatecznie status Złotej Płyty, a zespół koncertował równolegle w Polsce i w Niemczech z orkiestrą Sinfonia Baltica i programem „KROKE – symfonicznie” w aranżacjach i pod dyrekcją Bohdana Jarmołowicza.

W 2006 roku utwór „The Secrets of The Life Tree” w wykonaniu KROKE znalazł się na ścieżce dźwiękowej filmu Davida Lyncha „Inland Empire”, a rok później, w 15. rocznicę powstania zespołu, KROKE wydało swój kolejny studyjny album „Seventh Trip” – energetyczną podróż po orientalnych szlakach muzycznych. Cały kolejny rok działalności to szereg koncertów w Polsce i za granicą oraz praca nad projektem kameralnym w aranżacji Krzysztofa Herdzina. Premiera tego przedsięwzięcia – z udziałem orkiestry Sinfonica de Burgos – odbyła się w Hiszpanii. Kolejne odsłony projektu zabrzmiały w Krakowie i Sankt Petersburgu z towarzyszeniem orkiestry Sinfonietta Cracovia pod dyrekcją Roberta Kabary, która nadała projektowi niepowtarzalne brzmienie z pogranicza muzyki klasycznej i współczesnej.

Rok 2009 był dla KROKE kolejnym przełomem i zwrotem na drodze artystycznej – zespół coraz częściej występował jako trio, bez perkusji, dzięki czemu koncerty nabrały bardziej kameralnego charakteru, a w muzyce pojawiły się dawno niesłyszane brzmienia aszkenazyjskie i bałkańskie, a zespół udokumentował swoje poszukiwania albumem „Out of Sight”, w którym pełne energii i czerpiące z tradycji klezmerskiej utwory współistnieją z kompozycjami z pogranicza jazzu i nastrojowymi wokalizami Tomasza Kukurby.

W roku 2010 zespół koncertował wspólnie z norweską grupą Tindra oraz z hiszpańskim skrzypkiem Diego Galazem, wystąpił również na Polish Weekend in Southbank Centre w Londynie u boku Nigela Kennedy’ego. W styczniu 2011 roku KROKE, Maja Sikorowska (śpiew), Sławek Berny (instrumenty perkusyjne) nagrali wspólnie dwanaście pełnych emocji i impresji greckich pieśni. Owocem tej pracy stała się znakomita płyta „Avra”.

Lata 2010-2012 to współpraca koncertowa z mongolską wokalistką Urną Chahar-Tugchi, Krzysztofem Herdzinem, a także Anną Marią Jopek, która pojawiła się na nagranym z orkiestrą Sinfonietta Cracovia albumie zespołu “Feelharmony” (uhonorowanego złotą płytą).

W roku 2014 został wydany album „Ten”, który otrzymał status Złotej Płyty, oraz był nominowany do nagrody muzycznej Fryderyki 2015. Współpraca z Anną Marią Jopek rozwinęła się. Artyści nagrali utwór „Psalmia”, który ukazał się na wspomnianym albumie. Wspólnie koncertują ze swoim projektem zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Rok później powstał niecodzienny projekt. „Kabaret Śmierci” – to efekt współpracy z polskim reżyserem Andrzejem Celińskim przy jego projekcie traktującym o protagonistach kultury i rozrywki w nazistowskich obozach koncentracyjnych. Jednakże nie jest to album ze ścieżką dźwiękową. Zespół przepisał muzykę w nowej aranżacji, dodał nowe utwory i nagrał całość jeszcze raz, tworząc tym samym refleksyjną suitę.

Rok 2016 zaowocował dwoma wydawnictwami – reedycją płyty „Ten” oraz specjalnym świątecznym boxem.

Rok 2017 to przede wszystkim obchody 25-lecia istnienia zespołu, a także premiera nowego albumu „Traveller”, który ukazał się w marcu. Jak mówią muzycy: Kroke od 25-ciu lat jest podróżnikiem, który nie tylko czerpie radość z wypraw, ale również wyciąga z nich naukę dla siebie i stara się nią dzielić z innymi. Zapraszamy więc do podróżowania po ćwierćwiecznym doświadczeniu muzycznych przestrzeni KROKE słuchając naszej nowej płyty „Traveller”.

Klezmerzy przede wszystkim improwizowali. Improwizacja w muzyce KROKE pojawia się od początku i jest do dziś jej najważniejszym elementem. Nasza improwizacja to pewnego rodzaju portal, przez który światy naszych dusz wędrują prosto do tych, którzy chcą te światy poznawać – wyjaśniają muzycy.

ORGANIZATOR: Agencja Muzyczna TOMLA

Paź
18
śr
Adam Bałdych & Helge Lien Trio oraz Tore Brunborg – Brothers – Kraków
Paź 18@19:30

Tytuł poprzedniego albumu Adama Bałdycha, powstałego w 2015 roku to „Bridges”. I rzeczywiście – polski skrzypek wiedzie prym w budowaniu mostów między gatunkami współczesnego europejskiego jazzu. Choć ma zaledwie 31 lat, ma na koncie liczne wyróżnienia, w tym prestiżowe europejskie ECHO Jazz. Muzyka Adama Bałdycha zaskakuje bogactwem techniki – tu klasyczna finezja splata się ze spontaniczną improwizacją, z buntowniczą energią i mocą rocka. Od 2015 roku Bałdych buduje mosty przy współudziale norweskiego Helge Lien Trio. „Przemierzyliśmy tysiące kilometrów z Helge, Frode i Per Oddvarem. Ci muzycy są czymś więcej niż tylko grupą akompaniatorów” – mówi skrzypek. Nowy album Adama Bałdycha nazywa się „Brothers” i poświęcony jest pamięci zmarłego brata. Zatem dla Bałdycha i kolegów z zespołu album wykracza poza wirtuozerię czy rozrywkę. „Chciałbym, aby moja muzyka” – mówi Bałdych – „zakorzeniała się w teraźniejszości, odzwierciedlała ją. Powinna zagłębiać się w troski i tęsknoty dzisiejszego świata. Czym ma być moja muzyka? Powinna być przesłaniem miłości i piękna; bardziej niż kiedykolwiek wcześniej powinniśmy czuć się braćmi i siostrami aby lepiej zrozumieć siebie wzajemnie”. Ten ambitny cel znajduje odzwierciedlenie w tytułach, takich jak „Faith [Wiara]”, „Love [Miłość]”, „One [Jedność]” i ” Shadows [Cienie]”. Poprzez doświadczenie wspólnego grania z Helge Lienem na fortepianie, Frode Bergiem na kontrabasie i Per Oddvar Johansenem na perkusji, Bałdych posiadł idealny środek ekspresji – wyrażenia wielu aspektów braterstwa poprzez muzykę. Kwartetowi w niektórych utworach towarzyszy norweski saksofonista Tore Brunborg, który zyskał sławę pracując z artystami takimi jak Tord Gustavsen i Manu Katchè. To głębokie poczucie braterstwa między muzykami jest punktem wyjścia dla zespołu: „Jedynie dzięki bezgranicznemu zaufaniu i zrozumieniu możemy osiągnąć cele muzycznej jedności” – mówi Bałdych. „Chcielibyśmy bez kompromisów wyruszyć w muzyczne podróże, mieć odwagę odkrywać nieznane”. Ta jedność w tworzeniu muzyki przebija we wszystkich dziewięciu utworach na płycie. Osiem to oryginalne kompozycje Adama Bałdycha. Album jest bardzo spójny – jest pewnego rodzaju albumem koncepcyjnym. Bałdych szerokim gestem kreśli łuk, poczynając od ciężkiego i rokowego hymnu „Elegy” poprzez balladę „Faith”, która delikatnie włącza słuchacza w krąg zaufania i igra pomiędzy dur i mol. Potem podejmuje liryczne zobowiązanie jedności („One”). Tytułowy utwór „Brothers” poruszająco krąży wokół tematu, dociera do punktu w którym „Hallelujah” Leonarda Cohena wydaje się wydobywać z nicości i cicho zanikać wracając do niej. „W porównaniu z naszym poprzednim albumem – „Bridges”, muzyka w „Brothers” jest „brudniejsza” i bardziej nieskrępowana. – mówi Bałdych. To tak, jakby mogli istnieć na krawędzi cienkiej jak ostrze noża, pomiędzy tym, co Lacan nazwał „płaczem” i milczeniem. Taki jest dzisiejszy świat: radość i tragedia mogą współistnieć”. Autor „Brothers” poprzez muzykę jest zdolny obrazować całą gamę emocji. Pianissimo nasycone jest i uczuciami, ale i przejrzystością. Z drugiej zaś strony Bałdych jest w stanie dojść do granicy krzyku, gdzie natężenie i głośność graniczy niemalże z eksplozją. Interakcja polskich i skandynawskich dźwięków, tradycji amerykańskiego i europejskiego jazzu, sposoby łączenia i uzupełniania stylów i gatunków … wszystko niesie ze sobą ducha braterstwa. Słuchacze są wciągani bez reszty, stają się duchowymi braćmi i siostrami. Album „Brothers” nagrany z norweskim trio to już czwarta płyta Adama Bałdycha nagrana dla prestiżowej wytwórni ACT Music. Album nagrany został w Hansa Studios w Berlinie w dniach 13-14.11.2016. Okładkę albumu tworzy dzieło rzeźbiarza Alfa Lechnera „Anlehnung”. Album „Brothers” ukaże się nakładem ACT Music 25 sierpnia 2017 roku.

Paź
31
wt
Kuba Badach Oldschool – Kraków
Paź 31@19:00 – 21:00

Kuba Badach OLDSCHOOL
31 października 2017, godz. 19:00 (wtorek)
ICE Kraków, ul. Marii Konopnickiej 17, Kraków

Bilety w cenach:c59 zł (strefa D), 79 zł (strefa C), 99 zł (strefa B), 129 zł (strefa A)

Bilety dostępne na: www.goodtaste.bilety24.pl oraz www.kupbilecik.pl

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Good Taste Production z największą przyjemnością zaprasza na pierwszą odsłonę trasy koncertowej Kuby Badacha, która promuje jego solowy album „Oldschool”. Jesienią artysta odwiedzi: Kielce, Kraków, Lublin, Rzeszów, Łódź, Słupsk, Koszalin, Szczecin, Gdańsk, Warszawę, Katowice, Chorzów, Poznań, Toruń oraz Wrocław.

Po prawie trzydziestu latach pracy na scenie i muzycznej aktywności jako wokalista, kompozytor i producent, po setkach koncertów i muzycznych kooperacji z plejadą najjaśniejszych gwiazd polskiej sceny, dziesiątkach płyt współtworzonych z rozlicznymi artystami, Kuba Badach postanowił stworzyć album pod tytułem „Oldschool”, będący pierwszym solowym, muzycznie autorskim krążkiem w dorobku artysty.

Tak o swej płycie mówi Kuba Badach:
„Oldschool” w języku angielskim oznacza coś staroświeckiego, wywodzącego się ze „starej szkoły”, tytuł mógłby więc sugerować, że napisałem i nagrałem muzykę w jakiejś konkretnej retro stylistyce, np. w stylu brzmienia lat 60-tych.
Tak jednak nie jest. Dla mnie „oldschool” jest pewnym hasłem, odnoszącym się do sposobu pisania i aranżowania piosenek. Od dziecka najbardziej poruszały mnie utwory, w których dużo się działo, gdzie ciekawe melodie osadzone były na bogatych strukturach harmonicznych spiętych wielopłaszczyznowymi aranżacjami. Piosenki pisane i produkowane przez takich twórców jak m.in. Quincy Jones, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Donald Fagen, to dzieła, których słucham do dziś i nie przestają mnie fascynować. Album „Oldschool” jest więc moim ukłonem w stronę mistrzów.”

Na płycie usłyszymy kilkanaście kompozycji utrzymanych w zróżnicowanych stylistykach. Znajdziemy tu charakterystyczne „jazzawe” brzmienie zespołu Kuby Badacha, znane z płyty „Tribute to Andrzej Zaucha. Obecny”, czyli fortepian Jacka Piskorza, kontrabas Michała Barańskiego i perkusję Roberta Lutego, wzbogacone brzmieniem gitary Łukasza Belcyra, hammonda Marcina Górnego oraz sekcji dętej Macieja Kocińskiego (saksofon) i Piotra Schmidta (trąbka).
Usłyszymy też echa stylistyk lat 70., 80. i 90. Niespodzianką dla słuchaczy będzie fakt, że w wielu utworach Badach nie ograniczył się do roli kompozytora i wokalisty, ale nagrał partie gitary basowej oraz instrumentów klawiszowych.

„Oldschool” zrodził się na przekór trendom, dla wszystkich tych, którzy tęsknią za ambitnym popem.

Regulamin Imprezy dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin

Bilety dostępne na: www.goodtaste.bilety24.pl oraz www.kupbilecik.pl

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Good Taste Production z największą przyjemnością zaprasza na pierwszą odsłonę trasy koncertowej Kuby Badacha, która promuje jego solowy album „Oldschool”. Jesienią artysta odwiedzi: Kielce, Kraków, Lublin, Rzeszów, Łódź, Słupsk, Koszalin, Szczecin, Gdańsk, Warszawę, Katowice, Chorzów, Poznań, Toruń oraz Wrocław.

Po prawie trzydziestu latach pracy na scenie i muzycznej aktywności jako wokalista, kompozytor i producent, po setkach koncertów i muzycznych kooperacji z plejadą najjaśniejszych gwiazd polskiej sceny, dziesiątkach płyt współtworzonych z rozlicznymi artystami, Kuba Badach postanowił stworzyć album pod tytułem „Oldschool”, będący pierwszym solowym, muzycznie autorskim krążkiem w dorobku artysty.

Tak o swej płycie mówi Kuba Badach:
„Oldschool” w języku angielskim oznacza coś staroświeckiego, wywodzącego się ze „starej szkoły”, tytuł mógłby więc sugerować, że napisałem i nagrałem muzykę w jakiejś konkretnej retro stylistyce, np. w stylu brzmienia lat 60-tych.
Tak jednak nie jest. Dla mnie „oldschool” jest pewnym hasłem, odnoszącym się do sposobu pisania i aranżowania piosenek. Od dziecka najbardziej poruszały mnie utwory, w których dużo się działo, gdzie ciekawe melodie osadzone były na bogatych strukturach harmonicznych spiętych wielopłaszczyznowymi aranżacjami. Piosenki pisane i produkowane przez takich twórców jak m.in. Quincy Jones, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Donald Fagen, to dzieła, których słucham do dziś i nie przestają mnie fascynować. Album „Oldschool” jest więc moim ukłonem w stronę mistrzów.”

Na płycie usłyszymy kilkanaście kompozycji utrzymanych w zróżnicowanych stylistykach. Znajdziemy tu charakterystyczne „jazzawe” brzmienie zespołu Kuby Badacha, znane z płyty „Tribute to Andrzej Zaucha. Obecny”, czyli fortepian Jacka Piskorza, kontrabas Michała Barańskiego i perkusję Roberta Lutego, wzbogacone brzmieniem gitary Łukasza Belcyra, hammonda Marcina Górnego oraz sekcji dętej Macieja Kocińskiego (saksofon) i Piotra Schmidta (trąbka).
Usłyszymy też echa stylistyk lat 70., 80. i 90. Niespodzianką dla słuchaczy będzie fakt, że w wielu utworach Badach nie ograniczył się do roli kompozytora i wokalisty, ale nagrał partie gitary basowej oraz instrumentów klawiszowych.

„Oldschool” zrodził się na przekór trendom, dla wszystkich tych, którzy tęsknią za ambitnym popem.

Regulamin Imprezy dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin

Lis
4
sob
Nieszpory Ludźmierskie – Jan Kanty Pawluśkiewicz – Kraków
Lis 4@18:00

Nieszpory Ludźmierskie – Jan Kanty Pawluśkiewicz

Słowa Leszek Aleksander Moczulski

W 2017 roku mija 25 od premiery Nieszporów Ludźmierskich – wielkiego dzieła Jana Kantego Pawluśkiewicza do słów Leszka Aleksandra Moczulskiego. Z tej okazji serdecznie zapraszamy do ICE Kraków na wyjątkowy koncert z udziałem solistów składu premierowego!

Nieszpory od swojej prapremiery w 1992 roku święcą wielkie triumfy i cieszą się niesłabnącym powodzeniem, zarówno krytyków, jak i słuchaczy. Koncert został wystawiony już ponad 100 razy w kraju i za granicą w reprezentatywnych kościołach i katedrach, m. in. w Chicago, Toronto, Nowym Jorku, ostatnio także we Lwowie i Wilnie oraz jako wizytówka polskiej kultury na wystawie światowej EXPO ’98 w Lizbonie.

Jan Kanty Pawluśkiewicz stworzył utwór, który zachwyca nie tylko swymi walorami artystycznymi, ale także swą duchową potęgą. To prawdziwa cześć oddana Matce Bożej Królowej Podhala. Muzyka Nieszporów jest niesłychanie różnorodna i zawiera na tle klasycznym elementy folkloru góralskiego, muzyki orientalnej, a także i tradycyjnej kościelnej (fragmenty grane na fisharmonii), czy partie chorałowe. Piękny poetycki tekst Leszka Aleksandra Moczulskiego oparty na Psalmach Dawidowych to również niezwykły walor utworu.

Nieszpory składają się z 18 pieśni – psalmów, śpiewanych w partiach solowych i z chórem. Udział popularnych artystów estradowych i ich perfekcyjne wykonanie partii solowych niewątpliwie wpływają na dobry odbiór tego koncertu nawet przez mniej wyrobionych słuchaczy, mających sporadyczny kontakt z muzyką klasyczną. Nieszpory oczarowują publiczność, która z każdego koncertu wychodzi zachwycona, a owacjom na stojąco i bisom nie ma końca.

Naturalną przestrzenią dla wykonania tego dzieła są obiekty sakralne. Z okazji 25lecia utworu, przyszedł czas aby zaprezentować go szerszej publiczności w najbardziej prestiżowych salach w całej Polsce. 4 listopada w ICE Kraków wystąpią: Hanna Banaszak, Beata Rybotycka, Elżbieta Towarnicka, Grzegorz Turnau, Jacek Wójcicki, Kuba Badach, a także Orkiestra Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie oraz połączone chóry: Chór Wydziału Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego (przygotowanie Bożena Stasiowska-Chrobak) i Chór Mieszany Katedry Wawelskiej (przygotowanie Andrzej Korzeniowski). Całością dyryguje Rafał Jacek Delekta.

Serdecznie zapraszamy na to wyjątkowe wydarzenie!

Źródło: Materiały promocyjne organizatora.

Gdzie:
ICE Kraków Congress Centre, ul. Marii Konopnickiej 17, Kraków

Simon Phillips z Protocol IV – Kraków
Lis 4@20:00 – 22:30

Jeden z najsłynniejszych perkusistów świata rocka i fusion – członek grupy Toto – Simon Phillips wystąpi ze swoją grupą Protocol IV w klubie Studio w 4 listopada 2017!

Simon Phillips jest bez wątpienia jednym z najbardziej cenionych i szanowanych perkusistów w świecie, a jego styl wyróżniają nie tylko talent techniczny, ale i wrażliwość. W muzyce rockowej, fusion, world music, w jazzie Simon w swojej grze aplikuje tę samą precyzję i intensywność, nigdy nie brakuje w niej uczuć, emocji.

Profesjonalna kariera Simona rozpoczęła się w wieku 12 lat, kiedy nagrywał z dixielandowym zespołem ojca, Sida. W wieku 16 lat dołączył do londyńskiej ekipy produkcyjnej „Jesus Christ Superstar”. Wkrótce po tym stał się jednym z najbardziej znanych w Londynie perkusistów sesyjnych. Tuż po dwudziestce rozpoczął drogę ku szczytom kariery.

Do dziś dzielił scenę z największymi: David Gilmour, Mick Jagger, The Pretenders, Whitesnake, The Who, Jeff Beck, Jack Bruce, Peter Gabriel, Joe Satriani, Tears for Fears, Judas Priest, Roxy Music, Michael Schenker, Al Di Meola, Pete Townshend, Robert Palmer. W 1988 r. Simon nagrał swój pierwszy album “Protocol”, na którym znalazły się jego autorskie kompozycje. Kolejny album live po którego wydaniu otrzymał propozycję dołączenia do zespołu Toto na ich trasie koncertowej “Kingdom Of Desire” pochodzi z 1992 r.

W 1995 r. Simon nagrał swój trzeci solowy album “Symbiosis”, dwa lata później – “Another Lifetime”, po czym z zespołem ruszył w trasę po Europie i Japonii. Jej efektem był kolejny album live “Out Of The Blue”, wydany w 1998 r., następnie w 1999 r. wyszedł studyjny “Vatage Point”, którym Phillips dokonał ostrej zmiany stylistycznej w kierunku czystego jazzu.

Lis
8
śr
Trombone Shorty & Orleans Avenue – Kraków
Lis 8@20:00 – 22:00

Trombone Shorty, czyli Troy Michael Andrews to jeden z najbardziej popularnych artystów amerykańskich poruszających się w muzyce soul, funk, hip hop, jazz, blues, pop – ogólnie R&B. Śpiewa oraz gra na puzonie i trąbce. Razem ze swoim energetycznym zespołem Orleans Avenue w kapitalny sposób łączy tradycyjną muzykę Nowego Orleanu z nowoczesnymi stylami. Trombone Shorty współpracował w przeszłości z wieloma gwiazdami m.in. z Lennym Kravitzem, U2, Green Day, Foo Fighters.

Koncerty są organizowane w ramach Festiwali Zaduszki Jazzowe w NOSPR oraz Krakowskie Zaduszki Jazzowe Plus+.

Koncert krakowski odbędzie się także w ramach cykli Świat Wielkiej Muzyki oraz ICE Jazz.

Lis
29
śr
Asaf Avidan – Kraków
Lis 29@18:00 – 22:00

TIMETABLE:
18:00 – otwarcie klubu
19:00 – start koncertu

Asaf Avidan powraca do Polski! Artysta obdarzony wyjątkowym głosem o hipnotyzującej barwie już pod koniec listopada wystąpi w Krakowie oraz Warszawie. Izraelska gwiazda rocka, folku i bluesa zaprezentuje materiał z najnowszego albumu „The Study On Falling”, który ukaże się na początku listopada 2017.

Początki kariery Asafa Avidana sięgają 2006 roku, kiedy to wydał swoją debiutancką minipłytę zatytułowaną „Now That You’re Leaving”. Dwa lata później na rynku ukazał się jego pierwszy album „The Reckoning”, który nagrał wraz z zespołem The Mojos. Bezdyskusyjny talent oraz niepowtarzalna barwa głosu młodego muzyka przysporzył mu miliony fanów na całym świecie. Sam wokalista często porównywany jest do takich artystów jak Robert Plant czy Janis Joplin.

Obecnie Asaf Avidan ma na swoim koncie trzy albumy studyjne, wydane w ramach projektu „Asaf Avidan & The Mojos”, jak również dwa krążki solowe. Najnowsza, autorska płyta artysty ujrzy światło dzienne na początku listopada 2017. Wydawnictwo zapowiada singiel o tym samym tytule – „The Study On Falling”.

Materiał z nowego krążka wokalista zaprezentuje w ramach najnowszej trasy koncertowej, w trakcie której wystąpi w Polsce. 29 listopada polska publiczność będzie miała okazję usłyszeć artystę w krakowskim Klubie Studio, a dzień później w warszawskiej Stodole.

ZAPRASZAMY

Bilety:
Stojące – 129 PLN

do kupienia w kasie Klubu Stodoła (Warszawa ul. Batorego 10)
Sprzedaż internetowa: www.stodola.pl, www.eventim.pl, www.ebilet.pl, www.ticketpro.pl, www.biletomat.pl

Podane godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie.

Kup kartę podarunkową klubu Stodoła i obdaruj kogoś bliskiego wyjątkowym koncertem. Szczegóły na www.stodola.pl

Osoby poniżej 16 roku życia mogą uczestniczyć w koncercie wyłącznie pod opieką rodzica (lub wskazanego przez niego opiekuna).
Osoby, które ukończyły 16 rok życia, a nie ukończyły 18 roku życia muszą mieć przy sobie oświadczenie ze zgodą na udział w imprezie, podpisane przez rodzica bądź prawnego opiekuna.
Pobierz oświadczenie:
http://pliki.stodola.pl/OswiadczenieOpiekunaKlubStodola.pdf

Wszelkie pytania dotyczące wsparcia osób z problemami z poruszaniem się, prosimy kierować na adres: niepelnosprawni@stodola.pl

Tomasz Stańko New York Quartet – Kraków
Lis 29@19:00 – 21:00

xTomasz Stańko kontynuuje trasę koncertową promującą jego najnowszy album dla ECM Records, “December Avenue”. To album pełen poetyckiej lekkości, ballad przedzielonych ekspresyjnymi groovami – Tomasz Stańko i jego wyjątkowy język w najlepszej odsłonie.

Tomasz Stańko – według tygodnika The New Yorker „jeden z najbardziej oryginalnych i nowatorskich trębaczy jazzowych świata”. Ton jego trąbki i wyjątkowe kompozycje, stanowią o jego legendzie i niepodważalnej pozycji na światowej scenie. Od lat nagrywa dla prestiżowej monachijskiej wytwórni ECM, której nakładem ukazały się m.in. takie albumy, jak “Balladyna”, “Soul of Things”, “Dark Eyes” (muzyka z tej płyty jest wykorzystana w amerykańskim serialu “Homeland”), czy “Wisława” – dedykowana noblistce Wisławie Szymborskiej, z którą Stańko też miał honor współpracować. Został nagrodzony wieloma wyróżnieniami, m.in: European Jazz Prize; nagrodą Francuskiej Akademii Jazzu: honorową nagrodą krytyków muzycznych – ‘Preis der deutschen Schallplattenkritik’; Złotym Fryderykiem; Paszportem Polityki; wysokimi odznaczeniami państwowym: Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, krzyżem Komandorskim z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski. Na równi z tymi znamienitymi nagrodami można postawić fakt, że Stańko i jego utwór “Suspended Night / Variation VIII” znalazł się w płytowej antologii / kompendium jazzu, stworzonej przez największy na świecie kompleks edukacyjno-badawczy, amerykański Instytut Smithsona. Na ponad 100 zebranych tam utworów, zaledwie garstka to nagrania europejczyków, a idea tej publikacji to prezentacja największych legend i innowatorów w historii jazzu. Ale być może jeszcze większym wyróżnieniem jest to, że muzykę Tomasza Stańko słucha Harry Bosch, znany ze swojego doskonałego gustu muzycznego detektyw z powieści jednego z najbardziej popularnych pisarzy kryminałów, Michaela Connelly’ego.

W powieści “Dziewięć smoków” Harry Bosch ścigając przestępców, jak zwykle słucha w samochodzie muzyki. „Dziś wypełnił go muzyką swojego najnowszego odkrycia. Tomasz Stańko był polskim trębaczem, który brzmiał jak duch Milesa Davisa. Jego trąbka grała ostro, a zarazem rzewnie. To była świetna muzyka do prowadzenia inwigilacji. Pozwalała Boschowi zachować czujność. (…) O szesnastej Bosch włączył płytę „Soul of Things” i uznał, że nawet Miles musiałby uznać geniusz Tomasza Stańki”.

Tomasz Stańko – trąbka
David Virelles – piano
Eric Revis – kontrabas
Gerald Cleaver – perkusja

Regulamin Imprezy dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin

Gru
1
pt
Glenn Miller Orchestra – Kraków
Gru 1@19:00 – 21:00

Najpopularniejsza BIG-BANDowa grupa na świecie! Zespół zasłynął m.in. ze wspólnych występów z takimi gwiazdami jak: Frank Sinatra, Johnny Desmond czy Erik Delaney. Ich prestiżowe występy to błyskotliwe i precyzyjne brzmienie sekcji instrumentów, zupełnie jak na początku ubiegłego wieku. Orkiestra Glenna Millera miała już zaszczyt zagrać dla milionów widzów na całym świecie. Składająca się z najlepszych na świecie instrumentalistów grupa przewodzona przez wielkiego Wila

Saldena, zaprezentuje publiczności swoje niesamowite show. W oryginalnym programie scena zamienia się w kolebkę muzyki z początku ubiegłego wieku. Usłyszymy najbardziej znane utwory z całego przekroju twórczości Glenna Millera, takie jak: In the Mood, Moonlight Serenade, Chattanooga Choo Choo, Pennsylvania 6-5000, At Last, A String of Pearls czy American Patrol.

Każdy muzyk lub kompozytor marzy o stworzeniu absolutnie wyrazistego brzmienia, które natychmiast będzie rozpoznawalne zaledwie po kilku pierwszych taktach – słowa założyciela orkiestry, Glenna Millera, stały się ogromną inspiracją dla Wila Saldena. Został on mianowany na stanowisko głównego dyrygenta Orkiestry za swoją wieloletnią pracę i zaangażowanie. Jako perfekcjonista, zawsze wymagał takiej postawy również od każdego członka grupy. To właśnie jego podejście do pracy sprawiło, że otrzymał od publiczności najcenniejszą nagrodę – podziw i zachwyt.

Wizytówką muzycznego świata kapeli jest niewątpliwie sentymentalna ballada Moonlight Serenade, nutka w nutkę jak Glenn Miller przykazał. Eleganccy muzycy niezwykle cieszą się swym graniem, widać, że kochają swój emocjonalny jazz. Historię grupy tworzy wieloletnia działalność koncertowa oraz osiągnięcia budzące zazdrość artystycznego świata. Nawet Beatlesi czy Elvis Presley nie mogą poszczycić się taką liczbą hitów królujących na pierwszych miejscach list przebojów. Tylko ten zespół odbył dziesiątki światowych tras koncertowych, na które bilety zostały wyprzedane w ciągu jednego dnia! Jest jedyną orkiestrą, która występuje przez większość dni w roku, dając blisko 300 koncertów rocznie, odwiedzając nawet najodleglejsze zakątki świata. Glenn Miller Orchestra występowała w całych Stanach Zjednoczonych, Europie, Australii, Nowej Zelandii, Ameryce Południowej, Japonii i na Filipinach. Już grudniu polscy fani jazzu i swingu będą mieli wyjątkową okazję wybrać się w muzyczną podróż z Orkiestrą Glenna Millera!

Gru
3
nie
Jazz Juniors International Exchange: Paweł Kaczmarczyk // Dorota Miśkiewicz – Kraków
Gru 3@19:30 – 21:30

VARS & KAPER na rozpoczęcie Jazz Juniors

Koncertem Vars & Kaper – DeconstructiON rozpocznie się tegoroczna edycja Jazz Juniors International Exchange. 3 grudnia na scenie Centrum Kongresowego ICE Kraków wystąpi trio Pawła Kaczmarczyka wraz z wokalistką Dorotą Miśkiewicz.

Być może jazzu już nie ma i pozostała po prostu muzyka improwizowana, inspirowana wpływami naszych czasów i historii? Być może tam trzeba szukać Świętego Grala kreacji? Gdzieś pomiędzy tym, co nas stworzyło i tym, co tworzymy? „Vars & Kaper – DeconstructiON” to nie tylko połączenie korzeni polskiego jazzu, głęboko tkwiących w muzyce filmowej dwóch wielkich kompozytorów: Henryka Warsa i Bronisława Kapera, często interpretowanych przez takich gigantów, jak John Coltrane czy Miles Davis, z muzyką tu i teraz. To nie tylko wpadające w ucho piękne, słowiańskie melodie narysowane współczesną kreską. To także szukanie części wspólnej pomiędzy DJ-em i aurą akustycznego trio. Miejsce, gdzie współczesny groove i motoryka trio fortepianowego nie walczą ze sobą o lepsze jutro, ale tworzą naturalny pomost między tym, co stare i tym, co współczesne. Jak Ying i Yang. Wielka równowaga Mocy. Bronisław Kaper i Henryk Wars to jedni z pierwszych Polaków, którzy postawili swoje stopy w Hollywood i współtworzyli sukces amerykańskiego kina Złotej Epoki Hollywood. Ich kompozycje zabrzmiały w ponad dwustu amerykańskich produkcjach od lat 30. do 60. Choć przyczynili się bezspornie do rozwoju amerykańskiego filmu, nazwiska te w samej Polsce nie są szerzej znane. Także fani Milesa Davisa i Johna Coltrane mogą być zaskoczeni, że słynne jazzowe standardy „On Green Dolphin Street” i „Invitation” napisał Bronisław Kaper, a polscy fani piosenek międzywojennych: „Miłość ci wszystko wybaczy”, „Zimny Drań”, „Umówiłem się z nią na dziewiątą” z trudem wymieniają nazwisko autora tych przedwojennych hitów: Henryka Warsa. Kaper na zawsze zapisał się w historii polskiej kinematografii. Jako pierwszy Polak, w 1953 roku zdobył Nagrodę Akademii za najlepszą muzykę w filmie „Lili”. Utalentowany polski pianista jazzowy i improwizator – Paweł Kaczmarczyk wraz z założoną przez siebie utytułowaną formacja Audiofeeling Trio wziął na warsztat zapomniany repertuar mistrzów hollywoodzkich soundtracków i poddał je twórczej eksperymentalnej dekonstrukcji. Ten nowy, niebanalny szlif to spotkanie dwóch stylistyk i zderzenie metody komponowania na żywo z klasycznym dla złotej epoki Hollywood językiem. Podczas koncertu inaugurującego tegoroczną edycję Jazz Juniors International Exchange w projekcie tym Pawłowi Kaczmarczykowi gościnnie towarzyszyć będzie znakomita polska wokalistka Dorota Miśkiewicz.

3 grudnia w sali teatralnej Centrum Kongresowego ICE Kraków zespół zagra w składzie: Paweł Kaczmarczyk – fortepian, Kuba Dworak – kontrabas, Dawid Fortuna – perkusja oraz gościnnie Dorota Miśkiewicz – śpiew.

Koncert Vars & Kaper – DeconstructiON to oficjalna inauguracja programu Jazz Juniors International Exchange. W jego ramach odbędą się premierowe showcase’y oraz przesłuchania konkursowe. Udział w nich zapowiedziały zespoły z Włoch, Węgier, Niemiec, Belgii, Rosji oraz Polski. Poza programem głównym odbędzie się także szereg koncertów towarzyszących oraz jam sessions w klubie Harris Piano Jazz Bar

Gru
5
wt
Świat Wielkiej Muzyki: Włodek Pawlik – Songs Without Words – Kraków
Gru 5@20:00 – 22:00

Świat Wielkiej Muzyki: Włodek Pawlik – Songs Without Words

Płyta ‘’Songs Without Words” (Pieśni bez słów) to kolejny solowy album Włodka Pawlika – znakomitego pianisty , kompozytora, laureata Grammy w kategorii jazzu.

Na płycie tej Artysta sięgnął do swoich ulubionych standardów muzyki jazzowej i popularnej, które w sobie tylko właściwy, genialny sposób, przetworzył w intymne i pełne wyrafinowania fortepianowe improwizacje.

Już od pierwszych dźwięków „The Sound of Silence”, poprzez „Blowing in the wind” Dylana, „Imagine” Lennona, standardy jazzowe „What a Wonderful World”, „Body and Soul” czy „My funny Valentine” aż do ostatnich, nostalgicznych fraz fortepianu zamykających tę niezwykłą muzyczną wędrówkę utworem Georga Harrisona „Something”, mamy do czynienia z hipnotyczną przyjemnością obcowania z muzyką sięgającą swoich pierwotnych źródeł, przepełnioną szlachetną prostotą i spokojem, unoszącą nas w inny wymiar rzeczywistości…. somewhere over the rainbow…

Źródło: Materiały promocyjne organizatora.

Gru
9
sob
Festiwal Synestezje: Ania Dąbrowska – Kraków
Gru 9@21:00 – 22:00

Festiwal Synestezje: Ania Dąbrowska

ANIA Dąbrowska jest jedną z najbardziej utalentowanych polskich piosenkarek ostatniej dekady. Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, producentka. Dotychczas nagrała pięć płyt, z których każda uzyskał status Platynowej Płyty:

„Samotność po zmierzchu” 2004
„Kilka historii na ten sam temat” 2006
„W spodniach czy w sukience?” 2008
„Ania Movie” 2010
„Bawię się świetnie” 2012
„Dla naiwnych marzycieli” premiera 4 marca 2016

Łącznie sprzedała ponad 200 000 płyt. Jest laureatką 9 Fryderyków, a także wielu innych nagród branżowych. Popularność i uznanie publiczności doskonale oddają cztery statuetki otrzymane podczas koncertów TOP w ramach festiwalu Top Trendy. Jej przedostatnia płyta „Ania Movie” była najczęściej kupowanym polskim albumem w 2010 roku. Pod koniec ubiegłego 2012 do sklepów trafiła Jej najnowsza płyta pt. „Bawię się świetnie”, którą krytycy jednogłośnie okrzyknęli najlepszą w dorobku.

Ania Dąbrowska zagrała kilka dużych tras koncertowych obejmujących swym zasięgiem największe miasta w Polsce. Bilety na Jej koncerty wyprzedają się na kilka tygodni przed rozpoczęciem każdej trasy. W podsumowaniu 10-ciolecia przygotowanym przez Związek Producentów Audio Video dotyczącym najchętniej kupowanych płyt minionej dekady Ania uplasowała się na 3 miejscu.

„Dla naiwnych marzycieli” to przełomowy album Artystki, na który fani czekali wyjątkowo długo bo aż 4 lata. Płyta zapowiadana jako podsumowanie pewnego okresu w życiu i początek zupełnie czegoś nowego, współpraca z nową ekipą i absolutnie nowy materiał. Czy artystka sprostała oczekiwaniom? Jest to pytanie, na które można udzielić tylko jednej odpowiedzi – twierdzącej.

Płyta „Dla naiwnych marzycieli” zadebiutowała na pierwszym miejscu Oficjalnej Listy Sprzedaży już w dniu premiery czyli 4 marca 2016. Od tego momentu Ania Dąbrowska nie schodzi z OLiSu i jak widać, nadal nie ma takiego zamiaru! Album od pół roku stale utrzymuje się w czołówce wśród 10 najlepiej sprzedających się płyt w Polsce. Album został wyróżniony przez ZPAV statusem Platynowej Płyty, singiel „W głowie” również pokrył się już Platyną, a nominowany do Fryderyka utwór „Nieprawda” zyskał Złoto.

Do stacji radiowych trafił nie dawno trzeci singiel zatytułowany „Poskładaj mnie”. Tak jak każdym poprzednim singlem czyli „Nieprawdą” i „W głowie” wokalistka wprowadza słuchaczy w dobry nastrój, nie tylko pozytywną melodią, ale również swoim głosem, który od zawsze działa jak najlepszy lek. 18 listopada ukazało się specjalne wydanie winylowe płyty „Dla naiwnych marzycieli”!

Źródło: Materiały promocyjne organizatora.

Gdzie:
Klub Studio, ul. Budryka 4, Kraków

Gru
31
nie
Koncert Sylwestrowy w ICE Kraków Aga Zaryan – Złota Era Jazzu
Gru 31@18:00

Zakończenie roku 2017 i powitanie 2018 będziemy świętować razem z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej i jej gośćmi. W ICE Kraków zaplanowano aż 4 koncerty, podczas których wystąpią między innymi Aga Zaryan, European Jazz Trio, Cracow Singers, Ewelina Serafin, a także Małgorzata Walewska, Ewa Vesin, Krystian Krzeszowiak, Natalia Rubis-Krzeszowiak i Yannis Pouspourikas. Szykuje się szampańska zabawa. Bilety są już dostępne w sprzedaży!

KONCERT SYLWESTROWY W ICE KRAKÓW AGA ZARYAN – ZŁOTA ERA JAZZU

Orkiestra Akademii Beethovenowskiej po raz kolejny zaprasza na jazzowy koncert sylwestrowy w ekskluzywnej scenerii ICE KRAKÓW. W tym roku, wraz z genialną solistką AGĄ ZARYAN – wielokrotnie uhonorowaną statuetką Fryderyków, autorką muzyki do filmu „Tragedia dziewczyny ulicznej” – proponujemy podróż w ZŁOTĄ ERĘ JAZZU.
Półtoragodzinny jednoczęściowy spektakl muzyczny z towarzyszeniem smyczkowej sekcji Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, EUROPEAN JAZZ TRIO, chóru The Cracow Singers oraz z udziałem utalentowanej jazzowej flecistki Eweliny Serafin przeniesie Państwa w niezapomnianą i niezwykłą aurę lat 50-tych i 60-tych. Nie zabraknie standardów inspirowanych twórczością Franka Sinatry, Nat King Cole’a, Elli Fitzgerald, Ray’a Charlesa. Całość poprowadzi dziennikarz i publicysta muzyczny Marcin Majchrowski.

KONCERT SYLWESTROWY W ICE KRAKÓW AGA ZARYAN – ZŁOTA ERA JAZZU
Niedziela 31 grudnia 2017 godz. 18.00
Wykonawcy:
Aga Zaryan
European Jazz Trio
Ewelina Serafin – flet
Cracow Singers
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej

*Sprzedaż progresywna dedykuje dla Państwa wybór opcji cenowych, w zależności od terminu decyzji o zakupie biletów. Tym samym ceny plasują się w następującej konfiguracji:

od 1 do 30 czerwca 2017 zakres:150,00 zł – 280,00 zł/os
od 1 lipca do 30 września 2017 zakres:180,00 zł – 290,00 zł/os
od 1 października do 14go listopada 2017 zakres:190,00 zł – 320,00 zł/os
od 15 listopada do 30 grudnia 2017 zakres:200,00 zł – 390,00 zł/os
W kwestii zamówień grupowych (od 20 os. wzwyż) prosimy o kontakt z Koordynatorem ds. Sprzedaży Biletów
pod numerem telefonu:
+48 696-001-540
bilety@oab.com.pl

Uwaga! Zakupiony bilet nie podlega zwrotowi!

KONCERT NOWOROCZNY W ICE KRAKÓW

Orkiestra Akademii Beethovenowskiejrealizując tradycję ekskluzywnych wydarzeń noworocznych w Krakowie, po raz kolejny zaprasza na KONCERT NOWOROCZNY w nowoczesnych wnętrzach ICE KRAKÓW. W tegorocznej odsłonie przywitamy Nowy Rok 2018 w towarzystwie wybitnych osobowości – wirtuozów głosu i stałych bywalców najważniejszych światowych scen operowych m.in. Metropolitan Opera, Covent Garden czy Wiedeńskiej Staatsoper; Maestra Małgorzata Walewska, Ewa Vesin, Krystian Krzeszowiak oraz Natalia Rubis-Krzeszowiak. To w interpretacji tych solistów, z towarzyszeniem 80 osobowej Orkiestry Akademii Beethovenowskiej pod dyrekcją maestro Yannisa Pouspourikasa, usłyszymy wykwintny wybór najlepszych arii operowych z repertuaru Verdiego, Pucciniego, Mascagniego oraz innych mistrzów opery. Program operowy przeplotą intermezza, wiedeńskie walce i uwertury oraz symfoniczne niespodzianki . Galę Noworoczną poprowadzi dziennikarz i publicysta muzyczny Marcin Majchrowski. Całość dwuczęściowego – ponad dwugodzinnego koncertu dopełnią wspólne życzenia Noworoczne, oraz lampka szampana. Obowiązują stroje wieczorowe! Serdecznie zapraszamy do wspólnego świętowania w ICE KRAKÓW!

KONCERT NOWOROCZNY W ICE KRAKÓW
Poniedziałek 1 stycznia 2017 godz. 19.00
Wykonawcy:
Małgorzata Walewska – mezzosopran
Ewa Vesin – sopran
Krystian Krzeszowiak – tenor
Natalia Rubis-Krzeszowiak – sopran
Yannis Pouspourikas – dyrygent
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej
Marcin Majchrowski – prowadzenie

*Sprzedaż progresywna dedykuje dla Państwa wybór opcji cenowych,wzależności od terminu decyzji o zakupie biletów. Tym samym ceny plasują się w następującej konfiguracji:

od 1 do 30 czerwca 2017 zakres:150,00 zł – 280,00 zł/os
od 1 lipca do 30 września2017 zakres:170,00 zł – 310,00 zł/os
od 1 października do 14go listopada 2017 zakres:190,00 zł – 330,00 zł/os
od 15 listopada do 30 grudnia 2017 zakres:210,00 zł – 400,00 zł/os
Oferta specjalna:
8 biletów kolekcjonerskich VIP z kolacją po koncercie,w luksusowej restauracji w kameralnym gronie solistów w cenie: 2.500 pln na osobę

W kwestii zamówień grupowych (od 20 os. wzwyż) oraz biletów kolekcjonerskich prosimy o kontakt z Koordynatorem ds. Sprzedaży Biletów
pod numerem telefonu:
+48 696-001-540
bilety@oab.com.pl

Uwaga! Zakupiony bilet nie podlega zwrotowi!

Sty
1
pon
Koncert Noworoczny w ICE Kraków
Sty 1@19:00

KONCERT NOWOROCZNY W ICE KRAKÓW

Orkiestra Akademii Beethovenowskiejrealizując tradycję ekskluzywnych wydarzeń noworocznych w Krakowie, po raz kolejny zaprasza na KONCERT NOWOROCZNY w nowoczesnych wnętrzach ICE KRAKÓW. W tegorocznej odsłonie przywitamy Nowy Rok 2018 w towarzystwie wybitnych osobowości – wirtuozów głosu i stałych bywalców najważniejszych światowych scen operowych m.in. Metropolitan Opera, Covent Garden czy Wiedeńskiej Staatsoper; Maestra Małgorzata Walewska, Ewa Vesin, Krystian Krzeszowiak oraz Natalia Rubis-Krzeszowiak. To w interpretacji tych solistów, z towarzyszeniem 80 osobowej Orkiestry Akademii Beethovenowskiej pod dyrekcją maestro Yannisa Pouspourikasa, usłyszymy wykwintny wybór najlepszych arii operowych z repertuaru Verdiego, Pucciniego, Mascagniego oraz innych mistrzów opery. Program operowy przeplotą intermezza, wiedeńskie walce i uwertury oraz symfoniczne niespodzianki . Galę Noworoczną poprowadzi dziennikarz i publicysta muzyczny Marcin Majchrowski. Całość dwuczęściowego – ponad dwugodzinnego koncertu dopełnią wspólne życzenia Noworoczne, oraz lampka szampana. Obowiązują stroje wieczorowe! Serdecznie zapraszamy do wspólnego świętowania w ICE KRAKÓW!

KONCERT NOWOROCZNY W ICE KRAKÓW
Poniedziałek 1 stycznia 2017 godz. 19.00
Wykonawcy:
Małgorzata Walewska – mezzosopran
Ewa Vesin – sopran
Krystian Krzeszowiak – tenor
Natalia Rubis-Krzeszowiak – sopran
Yannis Pouspourikas – dyrygent
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej
Marcin Majchrowski – prowadzenie

*Sprzedaż progresywna dedykuje dla Państwa wybór opcji cenowych,wzależności od terminu decyzji o zakupie biletów. Tym samym ceny plasują się w następującej konfiguracji:

od 1 do 30 czerwca 2017 zakres:150,00 zł – 280,00 zł/os
od 1 lipca do 30 września2017 zakres:170,00 zł – 310,00 zł/os
od 1 października do 14go listopada 2017 zakres:190,00 zł – 330,00 zł/os
od 15 listopada do 30 grudnia 2017 zakres:210,00 zł – 400,00 zł/os
Oferta specjalna:
8 biletów kolekcjonerskich VIP z kolacją po koncercie,w luksusowej restauracji w kameralnym gronie solistów w cenie: 2.500 pln na osobę

W kwestii zamówień grupowych (od 20 os. wzwyż) oraz biletów kolekcjonerskich prosimy o kontakt z Koordynatorem ds. Sprzedaży Biletów
pod numerem telefonu:
+48 696-001-540
bilety@oab.com.pl

Uwaga! Zakupiony bilet nie podlega zwrotowi!

Lut
18
nie
Anna Maria Jopek „Najciszej” – Kraków
Lut 18@19:00 – 21:00

ANNA MARIA JOPEK – „NAJCISZEJ”
18 lutego 2018, godz. 19:00 (niedziela)
Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Plac Świętego Ducha 1, Kraków

Bilety w cenach: 119 zł (Strefa C), 159 zł (Strefa B), 199 zł (Strefa A)
Bilety dostępne: www.goodtaste.bilety24.pl, www.eventim.pl oraz sklepach sieci Empik, Saturn, Media Expert i Media Markt, a także w kasie Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Muzyka do przytulenia – takie założenie artystyczne przyjęła Anna Maria Jopek na lutowe, około walentynkowe grania. O miłości, akustycznie, w doborowym towarzystwie…

Po koncertach w wielkich salach, w których zagrała z Gonzalo Rubalcabą, czekając na swój nowy projekt z Branfordem Marsalisem, Anna Maria Jopek wraca do mniejszych miejsc z prawdziwą kameralistyką. Zaprasza AMJ:
Czekanie na wiosnę strasznie się dłuży. Chcemy być dla Państwa odrobiną ciepła i światła w tym czasie, stąd pomysł grania cichutko, ale bardzo energetycznie. Potrzebuję też pewnej dawki piękna i harmonii w tych burych miesiącach, dlatego z radością wykonamy bossanovy – w najlepszej z możliwych konfiguracji ludzkich do takiego grania. Wystąpią:

Kuba Stankiewicz – sama wrażliwość pianistyki
Mitchell Long – gitarzysta, którego przedstawiła mi Melody Gardot w Lizbonie, jest jej współpracownikiem, diabelnie muzykalnym, wszechstronnym i uroczym
Pedro Nazaruk – multiinstrumentalista i mój kompan wokalny
Robert Kubiszyn – wiadomo… tym razem tylko na kontrabasie
Paweł Dobrowolski – którego poprosiłam o całkowite rozbrojenie perkusyjne.

Założenie? Gramy energią, nie wolumenem, a kolorów, barw, środków wyrazu szukamy nie w gadżetach, a w sobie samych. Chciałabym, żeby było prosto, pięknie i najprawdziwiej. Czy się uda? Zapraszamy. Sprawdzimy to razem.

10 lutego | Łomianki/Jazz Cafe
11 lutego | Łomianki/Jazz Cafe
12 lutego | Chorzów/Teatr Rozrywki
14 lutego | Lublin/Teatr Stary
15 lutego | Lublin/Teatr Stary
17 lutego | Nysa/Nyski Dom Kultury
18 lutego | Kraków/Teatr im. J. Słowackiego
19 lutego | Rzeszów/Filharmonia Podkarpacka
23 lutego | Stambuł/Cemal Resit Rey Concert Hall
24 lutego | Izmir/AASSM

Anna Maria Jopek – wokalistka, songwriterka, improwizatorka, wizjonerka, pasjonatka.
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawa w klasie fortepianu. Studiowała również filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Śpiewu uczyła się prywatnie u legendarnej prof. Darii Iwińskiej (wcześniej nauczycielki ojca AMJ, Stanisława Jopka, który też był śpiewakiem). Jako pianistka debiutowała mając zaledwie 12 w cyklu koncertów dla dzieci w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Natomiast jako wokalistka debiutowała na Festiwalu Piosenki w Białorusi „Słowański Bazar”, gdzie otrzymała osobistą nagrodę Michela Legranda (przewodniczącego jury festiwalu). Nagrywa i koncertuje na całym świecie z najważniejszymi postaciami naszych czasów. W Polsce miała zaszczyt śpiewać z Markiem Grechutą, Jeremim Przyborą czy Wojciechem Młynarskim. Na światowych scenach z takimi artystami jak m.in. Pat Metheny, Youssu’n Dour, Bobby McFerrin, Ivan Linz, Branford Marsalis, Nigel Kennedy, Richard Bona, Oscar Castro-Neves, Makoto Ozone, Noa czy Gonzalo Rubalcaba. W 2017 w noworocznym koncercie telewizyjnym spontanicznie wystąpiła też w duecie ze Stingiem. Śpiewała na najbardziej prestiżowych scenach świata, takich jak: Carnegie Hall, Hollywood Bowl, Royal Festival Hall, Opera w Tokio i Tel Awiwie, Blue Note Tokyo w Hamer Hall w Melbourne. Nagrywała w studiach Real World u Petera Gabriela, Abbey Road w Londynie i Power Station w Nowym Jorku.
Zdobyła wszystkie możliwe prestiżowe nagrody i wyróżnienia, włącznie z Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski przyznanym przez prezydenta Bronisława Komorowskiego za promowanie polskiej sztuki na świecie. Od pięciu lat eksperymentuje z formami scenicznymi. Wystąpiła w spektaklu „Czas Kobiety” w reż. Leszka Mądzika, dla którego współkomponowała muzykę oraz współpracowała z Teatrem Pieśni Kozła.
Ostatni album AMJ z Gonzalo Rublcabą „Minione” uzyskał status podwójnej platyny.

Lut
22
czw
Emeli Sandé – Kraków (zmiana daty oraz miejsca koncertu)
Lut 22@20:00 – 23:00

Emeli Sandé – zdobywczyni nagrody w kategorii Najlepszy Brytyjski Wykonawca 2017 roku – zaśpiewa w TAURON Arena Kraków! Szkocka piosenkarka, która podbiła świat swoim debiutanckim albumem Version of Events, przyjedzie do Polski po raz pierwszy. Artystka, łącząca ze sobą gatunki R&B, soul, gospel i pop, wystąpi 23 lutego 2018 roku w krakowskiej TAURON Arenie. Najlepsza brytyjska artystka 2017 roku zaprezentuje polskiej publiczności kolekcję swoich największych hitów!

* godziny wydarzenia są godzinami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie! Prosimy na bieżąco śledzić profil wydarzenia jak również stronę internetową www.prestigemjm.com

Lut
26
pon
Zalewski śpiewa Niemena – Kraków
Lut 26@19:00 – 20:00

ZALEWSKI ŚPIEWA NIEMENA
26 lutego 2018, godz. 19:00 (poniedziałek)
Opera Krakowska, ul. Lubicz 48, Kraków

Bilety w cenie: 79 zł (strefa D), 99 zł (strefa C), 129 zł (strefa B), 149 zł (strefa A)
Bilety dostępne na: www.goodtaste.bilety24.pl, www.eventim.pl oraz w sklepach sieci Empik, Saturn, Media Expert i Media Markt.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Zapraszamy na trasę koncertową Krzysztofa Zalewskiego, promującą jego najnowszy album poświęcony twórczości Czesława Niemena. Już w lutym artysta odwiedzi najpiękniejsze sale w Gdańsku, Łodzi, Lublinie, Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Krakowie, Katowicach, Jarocinie, a także Wrocławiu!

Projekt „Zalewski śpiewa Niemena” powstał w ramach Motywu Niemen tegorocznego festiwalu w Jarocinie i był jego ogromnym sukcesem. Na Festiwalu właśnie odbyło się premierowe wykonanie piosenek Czesława Niemena w nowych aranżacjach Jurka Zagórskiego i Krzysztofa Zalewskiego. Już wkrótce premiera płyty oraz trasa koncertowa, na której Krzysztof Zalewski w towarzystwie czołówki krajowych instrumentalistów zaprezentuje piosenki Czesława Niemena odwiedzając najpiękniejsze sale w Polsce. Będzie to wyjątkowa i niepowtarzalna okazja, by usłyszeć kultowe utwory znane i mniej znane w nowej – niezwykle interesującej odsłonie. Usłyszeć będzie można zarówno kultowe „Dziwny jest ten świat”, „Jednego serca”, jak i te jeszcze nieodkryte „Doloniedola” czy „Pielgrzym”.

Koncerty zagra supergrupa stworzona specjalnie na potrzeby tego albumu w składzie:

Krzysztof Zalewski – wokal, gitara
Jurek Zagórski – gitara
Tomasz Duda – saksofon, flet
Jarek Jóźwik – instrumenty klawiszowe
Pat Stawiński – bas
Kuba Staruszkiewicz – perkusja
Natalia i Paulina Przybysz – chórek

W 2017 roku mija pięćdziesiąt lat od premiery płyty „Dziwny jest ten świat” Czesława Niemena, która na stałe zapisała się w historii polskiej muzyki rozrywkowej. Tytułowy utwór stał się największym przebojem lat 60, a jego tekst do dzisiaj budzi w słuchaczach ogromne emocje. To właśnie w związku z tą rocznicą twórcy projektu „Zalewski śpiewa Niemena” pragną przypomnieć jak wielką rolę w rodzimej kulturze odgrywa dorobek Czesława Niemena, jednego z najbardziej rozpoznawalnych i oryginalnych twórców polskiej muzyki XX wieku. W repertuarze, oprócz najbardziej znanych kompozycji znajdą się interpretacje mniej popularnych dokonań Mistrza, które m.in. dzięki wykorzystaniu instrumentów elektronicznych zrewolucjonizowały brzmienie ówczesnej sceny muzycznej w naszym kraju.

Krzysztof Zalewski to obecnie jeden z najciekawszych i najaktywniejszych wokalistów w kraju. Jego ostatni album pt. „Złoto” spotkał się ze świetnym przyjęciem zarówno krytyków, jak i fanów, przynosząc artyście wiele nominacji i nagród muzycznych. Trasa promująca krążek w pełni zapełniła sale w większości miast. Zaowocowało to również w ostatnim czasie wieloma kooperacjami muzycznymi m.in. z Mioushem, Natalią Przybysz czy Natalią Niemen. Był także ambasadorem tegorocznego festiwalu w Jarocinie angażując się przy tej okazji w promowanie polskiej kultury (m.in. był przewodniczącym jury w konkursie „Rytmy Młodych” dla nowych polskich zespołów, podczas festiwalu brał udział w spotkaniach dot. polskiej literatury, warsztatach artystycznych z dziećmi i wiele innych).

Mar
23
pt
Bartosz Dworak Quartet (Premiera „REFLECTION”)- Kraków
Mar 23@19:00 – 22:00

Zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie, które będzie połączeniem muzyki i sztuk wizualnych.
Premierze najnowszej płyty kwartetu Bartosza Dworaka towarzyszyła będzie wystawa malarstwa Marcina Kowalika. Zestaw geometrycznych, abstrakcyjnych prac malarskich powstał w oparciu o kompozycje jazzowe Bartosza. Duch inspirujących rozmów obu artystów dokładnie scala formy muzyczne z kreacjami malarskimi.

Nowy album “Reflection” jest zbiorem siedmiu kompozycji, stowrzonych jako rezultat prób uchwycenia wyjątkowych chwil z życia Kompozytorów (stąd “REFLECTION”). Jest ucieczką od brutalnego świata, który nas otacza, a jednocześnie hołdem dla tego co w nim najpiękniejsze. Inspirowany tym wszystkim co działo się tu i teraz – w momencie komponowania utworów. Jedyną inspiracją, która ma swoje początki w przeszłości jest muzyka elektroniczna, która jest Bartoszowi bardzo bliska. Wspomniana “elektroniczność” przejawia się głównie w operacji strukturami oraz motywami melodycznymi, ponieważ samo brzmienie jest akustyczne i zdecydowanie organiczne.
Utwory często mają budowę blokową, części kompozycji są przeważnie zestawione na zasadzie pytania oraz odpowiedzi, nierzadko kontrastujących ze sobą. Mimo tego tworzą spójną i barwną całość.

Kwi
4
śr
Koncert Lizz Wright – Kraków
Kwi 4@19:00

ChilliZet zaprasza na dwa koncerty Lizz Wright! Zjawiskowa wokalistka wystąpi 3 kwietnia w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu i dzień później 4 kwietnia w prestiżowym Centrum Kongresowym ICE.

Jest piękna, zmysłowa, obdarzona niezwykłym, matowym głosem i nikt w taki sposób, jak ona, nie potrafił połączyć jazzu, muzyki gospel i spirituals z bluesem z Delty Missisipi. Światowej sławy wokalistka Lizz Wright wystąpi w ramach cyklu Jazz Chilli Days organizowanego przez ChilliZet.

Podczas koncertów towarzyszyć jej będą: Martin Kolarides na gitarze, Bobby Sparks na instrumentach klawiszowych, Nicholas D’Amato na basie i Brannen Temple na perkusji.

Bilety do nabycia:
Eventim.pl http://mamytwojbilet.pl/chillijazz3
eBilet: https://sklep.ebilet.pl/77124143618719747

Lizz Wright pochodzi z małego miasteczka Hahira w Georgii na południu USA. Pieśniami gospel i spirituals nasiąkała od dziecka. Czarnej tradycji Południa uczyła się pod okiem ojca-pastora. Już jako mała dziewczynka śpiewała w kościele akompaniując sobie na pianinie, wtedy też zainteresowała się bluesem i jazzem. Później poszła w świat, zaczęła studiować śpiew na Georgia State University, poznała r’n’b, rock i pop. Z tych wszystkich elementów Lizz stworzyła swój własny muzyczny język, oryginalny, kobiecy i uderzający do głowy, jak gorące i wilgotne powietrze nad Deltą Missisipi.

Nigdy nie miała wątpliwości co do swojego talentu i charyzmy. Jej pierwsza trasa koncertowa, zorganizowana w 2002 r. była poświęcona pamięci Billy Holiday – wielkiej divy, wokalistki, która jak nikt potrafiła wyśpiewać swoją duszę, artystki zmagającej się z dyskryminacją Afroamerykanów. Lizz wybrała ją na swoją patronkę. Podobnie jak ona współpracowała z wielkimi jazzmanami – na swoich pierwszych płytach „Salt” (2003 r.) i „Dreaming Wide Awake” (2005) wspierali ją m.in. saksofonista Chris Potter, pianista Danilo Perez, gitarzysta Bill Frisell, czy perkusista Brian Blade. Na kolejnej płycie „The Orchard” wyraźnie skręciła w stronę r’n’b, choć w charakterystyczny dla siebie sposób. Mimo tego, że znalazł się na niej cover kompozycji Tiny & Ike’a Turnerów, a nawet Thank You z repertuaru Led Zeppelin, to muzyce bliżej do prawdziwego bluesa śpiewanego przez młodą, ale już niezwykle dojrzałą, artystkę. Na kolejnych płytach Lizz powracała do swojej przeszłości z amerykańskiego południa. Interpretowała tradycyjne pieśni gospel i spirituals, dodawała do tego szczyptę jazzu, bluesa, folku i rhythm and bluesowego szaleństwa.

Na koncertach we Wrocławiu i Krakowie usłyszymy repertuar z płyty „Grace” (2017), na którym – tradycyjnie już – znalazły się utwory zaczerpnięte z bogatego śpiewnika gospel i nowoorleańskiego bluesa, kompozycja Raya Charlesa What Would I Do Without You, czy standard Stars Fell on Alabama. Publiczność znająca Lizz z wcześniejszych albumów z pewnością doczeka się również utworów takich jak Hit The Ground, czy Salt.

Kwi
26
czw
Stacey Kent – Kraków
Kwi 26@20:00 – 21:30

26 kwietnia 2018 r. w krakowski.m Kijów Centrum o godzinie 20.00 odbędzie się koncert wybitnej wokalistki Stacey Kent. Stacey Kent jest wokalistą jazzowym z setkami tysięcy fanów na całym świecie, z wieloma wyróżnieniami i nagrodami, w tym nominacją Grammy, sprzedażą albumów zajmujących pozycje nr 1 w prestiżowych rankingach i liczbą sprzedanych płyt sięgającą niemal 2 milionów. Wychowana i wyszkolona na wschodnim wybrzeżu USA, absolwentka literatury porównawczej udała się do Europy, aby kontynuować studia. W 1990 roku znalazła się w Londynie, gdzie zapisała się na studia muzyczne w Guildhall School of Music and Drama, gdzie poznała swojego współpracownika muzycznego, Jima Tomlinsona. Muzyczna podróż Stacey Kent rozpoczęła się w dzieciństwie od lekcji gry na fortepianie. Niezwykle bystre ucho i prawdziwy głos doprowadziły ją do udziału w szkolnych produkcjach muzycznych, a w końcu do międzynarodowej kariery. Z katalogiem 10 albumów studyjnych, nominowanym do nagrody GRAMMY „Breakfast on the Morning Tram” (EMI / BLUE NOTE 2007), Stacey koncertując odwiedziła ponad 50 krajów. Przed wydaniem pierwszej płyty „Close Your Eyes” (1997) dla wytwórni Candid, koncertowała w londyńskich klubach jazzowych. Jej drugi album „The Tender Trap” (1999) zwrócił na nią uwagę publiczności jazzowej w USA. Potem wydała kolejne albumy i zaczęła zdobywać nagrody. ‘’Let Yourself Go: Celebrating Fred Astaire ‘’został wydany w 2000 r., płyta ‘’Dreamsville’’ (2001) doprowadziła do tego, że Stacey otrzymała tytuł Jazz Vocalist of the Year w ‘’BBC Jazz Awards’’. ‘’The Boy Next Door’’ (2003) to ostatnie wydanie w wytwórni Candid i jej pierwszy album, który uzyskał status złotej płyty. Umiejętność Stacey do przekazywania emocji poprzez niuansowe i minimalistyczne podejście została zaprezentowana na albumie Jima Tomlinsona „The Lyric” (Token), który został nagrodzony Albumem Roku podczas gali ‘’2006 BBC Jazz Awards’’. Dzięki temu wydawnictwu podpisała kontakt z Blue Note. Jej pierwszy album ‘’Blue Note’’ ukazał się w 2009 r. Dzięki francuskiej wersji ‘’Raconte-Moi’’ Stacey została zaproszona do udziału we francuskojęzycznym programie festiwalu Francofolies i otrzymała nagrodę ‘’Chevalier Dans L’Ordre Des Arts et Des Lettres’’. Jej pierwszy koncertowy album ‘’Dreamer In Concert’’ (EMI 2011) został przebity przez kolejny ‘’The Changing Lights’’ (Warner 2013), który bardziej niż jakikolwiek inny album ujawnia stale obecny wpływ Brazylii w muzyce Stacey. Wokalistka śpiewa po francusku, portugalsku i angielsku. Z Roberto Menescal, Stacey nagrała album ‘’Tenderly’’(Sony 2015) intymną kolekcję standardów, która prezentuje jej krystaliczny głos i ciepłą gitarę Menescal. Jazzwise Magazine określił album mianem „niezwykle pięknego spotkania umysłów”. To jedyne nagranie Menescal jako gitarzysty jazzowego i pokazuje dług, jaki zawdzięcza świetnemu Barneyowi Kesselowi. Po niedawnej udanej serii koncertów z Orkiestrą Symfoniczną w Bordeaux, w sierpniu 2017 wytwórnia SONY wydała kolejny album Stacey ‘’I Know I Dream: The Orchestral Sessions (SONY 2017)‘’. Stacey kontynuuje tournee z wyprzedanymi koncertami i występami festiwalowymi na całym świecie. Koncert odbędzie się w ramach cyklu Świat Wielkiej Muzyki.

Kwi
30
pon
Międzynarodowy Festiwal „Starzy i Młodzi, czyli Jazz w Krakowie”
Kwi 30@20:00 – 21:00

MACIEJ OBARA QUARTET
„Unloved” to jeden z najważniejszych albumów jazzowych roku, którym Maciej Obara, polski saksofonista altowy, debiutuje w prestiżowej, monachijskiej wytwórni ECM Records. Maciej Obara to trzeci polski artysta po Tomaszu Stańce oraz Marcinie Wasilewskim, który pod własnym nazwiskiem nagrał płytę dla tej historycznej już dziś wytwórni. Przez wiele lat katalog polskich artystów w ECM pozostawał niezmienny i dopiero dzięki Obarze możemy pochwalić się obecnością kolejnego przedstawiciela naszej rodzimej sceny wśród najważniejszych międzynarodowych gwiazd muzyki jazzowej, takich jak Jan Garbarek, Keith Jarrett, Avishai Cohen, Charles Lloyd, Pat Metheny, John Abercrombie, czy Jack DeJohnette.
Maciej Obara od początku kariery konsekwentnie rozwija swój własny język muzyczny. Choć współpracował z wieloma artystami z Japonii, USA i Europy, to od lat jego priorytetowym projektem jest autorski kwartet. Formacja reprezentuje wąską grupę europejskich muzyków, którzy świadomie i bezkompromisowo omijają muzyczne dosłowności, kreując swój własny styl. Najnowsza płyta zespołu „Unloved” jest dziewiątym autorskim albumem w dyskografii Macieja Obary. Opublikowane nagrania jak i koncerty grane na scenach najważniejszych światowych festiwali jazzowych zbudowały zasłużoną i niepodrabialną markę Macieja Obary.

Maj
7
pon
Christian McBride Big Band – Kraków
Maj 7@20:00 – 21:00

Christian McBride Big Band
BILETY
Zapraszamy na premierowy koncert Christiana McBride’a w Polsce, który odbędzie się 7 maja w Krakowskim Teatrze Variete! Bilety Christian McBride Big Band koncert już dostępne w sprzedaży!
Wirtuoz kontrabasu, czterokrotny laureat Grammy Christian McBride i prowadzony przez niego amerykański Big Band zaprezentują program z najnowszej płyty Bringin’ It. Christian McBride jest wirtuozem kontrabasu, czterokrotnym laureatem nagrody Grammy (w tym tegorocznej), jest uznawany za jednego z najwybitniejszych muzyków swego pokolenia i jednym z filarów współczesnego amerykańskiego jazzu. Christian McBride występował i nagrywał z wieloma legendami muzyki jak: McCoy Tyner, James Brown, Ray Brown, Joe Henderson, Herbie Hancock, Chick Corea, Wynton Marsalis, Sting, Diana Krall, James Brown, Paul McCartney. Jest także cenionym kompozytorem, aranżerem i pedagogiem. Najnowsza płyta Bringin’ It, za którą otrzymał nagrodę Grammy, została nagrana przez prowadzoną przez niego orkiestrę Christian McBride Big Band, co jest najnowszym potwierdzeniem geniuszu tego niezwykłego muzyka. Na płycie poza kompozycjami autorstwa samego Christiana McBride’a znajdziemy też nowe opracowania tematów wybranych z dorobku m.in. Freddiego Hubbarda, McCoy Tynera i Wesa Montgomery.
Christian McBride Big Band w składzie:
Christian McBride – bass, leader
Quincy Phillips – drums
Xavier Davis – piano
trumpets: Frank Greene, Freddie Hendrix, Brandon Lee, Nabate Isles,
trombones: Steve Davis, Michael Dease, James Burton, Douglas Purviance,
reeds: Steve Wilson (alto), Todd Bashore (alto), Ron Blake (tenor), Dan Pratt (tenor), Carl Maraghi (baritone),
Danny Ray – emcee
Bilety na koncert Christian McBride Big Band już dostępne w sprzedaży!

Maj
15
wt
The Naama Gheber Quintet – Kraków
Maj 15@21:00 – 22:00

Na dwóch koncertach w Krakowie wystąpi Naama Gheber, pochodząca z Izraela, obecnie zamieszkała i pracująca w Nowym Jorku, absolwentka New School for Jazz. Artystka pojawi się na scenie Piec’ Art Acoustic Jazz Club już 15 i 16 maja 2018 roku. Koncerty odbędą się o godzinie 21.00.

Naama Gheber prowadzi swój zespół poprzez występy w legendarnych klubach jazzowych w Nowym Jorku takich jak Smalls Jazz Club, The Cell Theatre i Cornelia Street Cafe. Gheber śpiewa muzykę lat 30. i 40., napisaną przez wielkich kompozytorów: Cole’a Portera, Jerome Kern, Irvinga Berlina, George’a Gershwina i wielu innych. Śpiewa z głębokim głosem, wrażliwą interpretacją i ostrym frazowaniem. Zainspirowana przez wpływowe wokalistki i wokalistów jazzowych z tamtych lat (Ella Fitzgerald, Billy Holiday, Nat King Cole …), Gheber jest oddana opowieści o eleganckiej, uroczej epoce w Nowym Jorku, wabiąc jej publiczność w ponadczasowe doświadczenie.
W maju 2018 r. Kwintet Naama Gheber objedzie Europę, w oryginalnych aranżacjach będą występować ulubione standardy jazzu oraz rzadkie ballady.

Maj
16
śr
The Naama Gheber Quintet – Kraków
Maj 16@21:00 – 22:00

Na dwóch koncertach w Krakowie wystąpi Naama Gheber, pochodząca z Izraela, obecnie zamieszkała i pracująca w Nowym Jorku, absolwentka New School for Jazz. Artystka pojawi się na scenie Piec’ Art Acoustic Jazz Club już 15 i 16 maja 2018 roku. Koncerty odbędą się o godzinie 21.00.

Naama Gheber prowadzi swój zespół poprzez występy w legendarnych klubach jazzowych w Nowym Jorku takich jak Smalls Jazz Club, The Cell Theatre i Cornelia Street Cafe. Gheber śpiewa muzykę lat 30. i 40., napisaną przez wielkich kompozytorów: Cole’a Portera, Jerome Kern, Irvinga Berlina, George’a Gershwina i wielu innych. Śpiewa z głębokim głosem, wrażliwą interpretacją i ostrym frazowaniem. Zainspirowana przez wpływowe wokalistki i wokalistów jazzowych z tamtych lat (Ella Fitzgerald, Billy Holiday, Nat King Cole …), Gheber jest oddana opowieści o eleganckiej, uroczej epoce w Nowym Jorku, wabiąc jej publiczność w ponadczasowe doświadczenie.
W maju 2018 r. Kwintet Naama Gheber objedzie Europę, w oryginalnych aranżacjach będą występować ulubione standardy jazzu oraz rzadkie ballady.