Kalendarz koncertowy

Lis
19
wt
Krzysztof Herdzin „The Book of Secrets” – Warszawa
Lis 19@19:30 – 21:00

Już 19 listopada na deskach Novej Sceny prawdziwy hit!

Zapraszamy na koncert z cyklu „Dobry Wieczór Jazz”, na którym wystąpi sam opiekun artystyczny tej serii, czyli Krzysztof Herdzin!
Zaprezentuje on publiczności utwory z płyty „The Book of Secrets”, która będzie miała premierę właśnie tego dnia.

Krzysztof Herdzin wystąpi z towarzyszeniem znakomitego, amerykańskiego saksofonisty Ricka Margitzy oraz przyjaciół, stałych muzyków swojego trio – Roberta Kubiszyna i Cezarego Konrada. Możemy zagwarantować, że będzie to niezwykłe wydarzenie.

Bilety można kupować już dzisiaj, więc spieszcie się, żeby zarezerwować sobie najlepsze miejsca!

Lis
23
sob
The Paper Kites – Warszawa
Lis 23@19:30 – 22:00

Zapraszamy na dwa koncerty The Paper Kites w Polsce! Zespół wystąpi 23 listopada w warszawskiej Hydrozagadce i dzień później w klubie Blue Note w Poznaniu.
The Paper Kites to indie-rockowy zespół pochodzący z Australii. Do tej pory wydali 4 albumy – ostatni, „On The Corner Where You Live”, ukazał się we wrześniu 2018 roku.
Na najnowszej płycie zespołu znajdziemy 11 utworów, które opowiadają o ludzkich historiach i towarzyszących im emocjach. Pomysł na album pojawił się, kiedy zespół przebywał w hotelu w Nowym Jorku, skąd muzycy mogli obserwować postaci w sąsiadującym budynku. W swoich piosenkach, zespół uchwycił wiele emocji – od tęsknoty za domem, poprzez zmęczenie, kończąc na samotności.

Lis
24
nie
Pablopavo i Ludziki – Pierwsze Tournee Warszawskie – Finał w PTT
Lis 24@20:45 – 23:00

To, że ten zespół współtworzą przyjaciele, słychać od pierwszej zagranej nuty. Ich muzyki nie da się zaszufladkować. I dobrze, bo ich wybuchowa mieszanka stylistyczna jest gwarantem wyjątkowego muzycznego przeżycia. Lidera tego zespołu przedstawiać nie trzeba, niemniej warto wspomnieć, że jest autorem piętnastu płyt i jak dotychczas jednej książki, otrzymał Paszport Polityki 2014 w kategorii „Muzyka Popularna” i ekscytuje się językiem i opowieściami Warszawy.

Jest nam niezmiernie miło i czujemy się wyróżnieni, że pod koniec listopada wystąpi u nas – na zakończenie ich Pierwszego Tournee Warszawskiego (więcej szczegółów poniżej) i pierwszy raz w „Pardon, To Tu” – Pablopavo wraz z jego 6-osobowym zespołem „Ludziki”. Zapraszamy bardzo serdecznie!

Uwaga, na tym koncercie nie będzie miejsc siedzących.

➳ Niedziela, 24.11.2019 – g. 20:45
➳ Bilety: 45 PLN (przedsprzedaż) i 55 PLN (w dniu koncertu)
➳ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa

Paweł „Pablopavo” Sołtys – wokal
Jakub „Earl Jackob” Sadowski – wokal
Rafał „Daddy Raffi” Kazanowski – gitara
Radosław Polakowski – skrzypce, akordeon, melodyka
Andrzej „DJ Zero” Giegiel – DJ, scratch
Emil „Emili Jones” Wojtczak – gitara basowa, instr. klawiszowe
Jakub „Jahcob JR” Kinsner – perkusja, mpc

Bilety są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl, strony Going. oraz w „Pardon, To Tu” przy barze (bilety kolekcjonerskie). Bilety można także nabyć w dniu koncertu (od godziny 19:00) ‚na bramce’, o ile nie zostaną wcześniej wyprzedane.

Pablopavo i Ludziki – Pierwsze Tournee Warszawskie

„W ostatnich miesiącach polscy wykonawcy zapełniają coraz większe sale, hale, nawet stadiony. Bardzo nas to cieszy. Świetnie, że publiczność gremialnie chodzi na koncerty polskich wokalistów, raperów, zespołów.

Nasz pomysł jest nieco inny, ani lepszy ani gorszy. Wymyśliliśmy sobie tournee dookoła Warszawy. Codziennie koncert w innej dzielnicy, w innym klubie, domu kultury, klubokawiarni. W tych miejscach gdzie wiele zespołów debiutuje, w miejscach które od lat starają się pokazywać ludziom rzeczy nowe, nieszablonowe, alternatywne. Takie, na których na razie nie da się zarobić. To nasz ukłon wobec tych wszystkich osób, które, mówiąc górnolotnienie, pracują u podstaw kultury w naszym mieście.

Pomysł to ryzykowny i pewnie lekko szalony, ale tylko takie zasługują na swoje miano. Każdy z tych koncertów będzie nieco inny, sami jesteśmy ciekawi jak to wyjdzie. Hadzia!” – Pablopavo i Ludziki.

18.11.2019 Warszawa, Karrot
19.11.2019 Warszawa, Regeneracja
20.11.2019 Warszawa, Klubokawiarnia Kicia Kocia
21.11.2019 Warszawa, Klub Hydrozagadka
22.11.2019 Warszawa, Wawerskie Centrum Kultury
23.11.2019 Warszawa, Dom Kultury Świt
24.11.2019 Warszawa, Pardon, To Tu

Lis
25
pon
ECM50 Warsaw Festival – Björn Meyer Solo; Jakob Bro Trio – Warszawa
Lis 25@19:00

Warszawa na trzy dni stanie się gospodarzem obchodów 50-lecia legendarnej firmy muzycznej ECM Records. To niepowtarzalna okazja, by doświadczyć jej fenomenu
w szerszej perspektywie — nie tylko muzycznej, ale i wizualnej.

Niezmiennie od jej powstania w 1969 roku, Edition of Contemporary Music prezentuje najwyższy poziom artystyczny realizowanych projektów. Jej założyciel Manfred Eicher przez pięć dekad niezależnej produkcji muzycznej przyciąga artystów, którzy wraz z nim tworzą słynne brzmienie ECM, czyli „najpiękniejsze dźwięki zaraz po ciszy”. Keith Jarrett, Chick Corea, Arvo Pärt, Jan Garbarek czy wreszcie Tomasz Stańko — otwierają długą listę twórców tego liczącego ponad 1600 nagrań katalogu z muzyką jazzową i klasyczną, sięgającą rozmaitych muzycznych kultur i tradycji. Każde z tych wydawnictw cechuje oryginalność artystyczna, mistrzowskie wykonanie oraz rygorystyczne standardy produkcji. ECM to dziś marka, która w świecie muzyki stanowi jednoznaczne potwierdzenie najwyższej jakości, która przenosi odbiorcę na inny poziom słuchania i przeżywania muzyki.

Festiwal, odbywający się w dniach 25-27 listopada w Centrum Praskim Koneser w samym sercu Starej Pragi, to przede wszystkim sama muzyka — siedem niezwykłych koncertów artystów tworzących dla wytwórni ECM.

Festiwal otworzy projekt szwedzkiego basisty Björna Meyera, autora pierwszego w historii ECM albumu poświęconego elektrycznej gitarze basowej solo. Dzięki unikalnemu podejściu do instrumentu, artysta tworzy przestrzeń hipnotyzujących dźwięków, skomponowanych subtelnie i naturalnie, jak oddychanie.

Następnie na scenie pojawi się trio duńskiego gitarzysty Jakoba Bro. Wraz z członkami tego zespołu, kontrabasistą Larry Grenadierem i perkusistą Jorge Rossym, konstruuje krajobraz dźwiękowy swoich utworów z niekiedy ledwie zaznaczonych melodii. Minimalistyczne, pełne klimatu i głębi improwizacje wprowadzają słuchaczy w stan uważności i wyciszenia.

Drugiego dnia wystąpi Trio Torda Gustavsena. Ten norweski poeta fortepianu znany jest z powoli rozwijających się, głęboko lirycznych utworów. Jego ostatni album „The Other Side”, nagrany z wiernym perkusistą Jarle Vespestadem i nowym basistą Sigurdem Hole’em, odsłania wpływy norweskiej muzyki dawnej, fascynację Bachem, sięgając zarazem tradycji improwizacji. W Warszawie Sigurda Hole’a zastąpi znakomita basistka Ellen Brekken.

Tarkovsky Quartet zamknie drugi festiwalowy wieczór.Tworzą go François Couturier (fortepian), Anja Lechner (wiolonczela), Jean-Louis Matinier (akordeon) oraz Jean-Marc Larché (saksofon sopranowy). Muzyka kwartetu w inteligentny sposób łączy muzykę klasyczną z elementami improwizacji. Poszczególne utwory inspirowane postacią Andrieja Tarkovskiego są jak intymne refleksje artystów na temat jego twórczości opowiedziane za pomocą nie słów, a dźwięków i ciszy.

Trzeci dzień odbywający się pod patronatem Deutsche Bank Invites ECM50 to aż trzy koncerty. Saksofonista altowy Maciej Obara, który swój znakomity debiutancki album
dla ECM nagrał w 2017 roku, na Festiwalu przedstawi materiał z najnowszej płyty
„Three Crowns”. Album swoją premierę będzie miał dzień wcześniej w katowickim NOSPR. Kwartet, w którego skład oprócz Obary wchodzą pianista Dominik Wania, kontrabasista Ole Morten Vågan oraz perkusista Gard Nilssen, słynie z żywiołowych, błyskotliwych improwizacji, by następnie otoczyć słuchacza wyrafinowanymi dźwiękami pełnymi nostalgii.

Włoski pianista młodego pokolenia Giovanni Guidi i jego kwintet zaprezentuje program
z albumu „Avec le temps” w bogatym składzie: Francesco Bearzatti (saksofon), Roberto Cecchetto (gitara), Joe Rehmer (kontrabas), João Lobo (perkusja). Emocjonalne kompozycje lidera, dające muzykom pole do swobodnej gry pełnej pasji, prowadzi tytułowy utwór autorstwa Léo Ferré, a kończy czuły hołd dla Tomasza Stańko — oba o bolesnej tęsknocie i stracie.

W finale festiwalu wystąpi Trio Marcina Wasilewskiego, z wybitnym pianistą
i kompozytorem Marcinem Wasilewskim, Sławomirem Kurkiewiczem na kontrabasie i Michałem Miśkiewiczem na perkusji. Nasze gwiazdorskie Trio niezmiennie w tym samym składzie nagrywa dla ECM od 2002 roku, wtedy jeszcze jako członkowie kwartetu Tomasza Stańko. Muzycy zachwycają własnym stylem wykrystalizowanym przez 25 lat pracy artystycznej. Na scenie są jak jeden organizm, którego brzmienie rozpoznawane jest przez słuchaczy na całym świecie.

Obraz wzbogaci dźwięk. Dzięki wystawie fotografii, słuchacze odbędą podróż w przeszłość młodego Manfreda Eichera i całej plejady twórców ECM, uchwyconych w studiu nagraniowym czy sali koncertowej. Będzie również okazja obejrzeć w powiększeniu słynne cover arts, czyli okładki albumów, stanowiące integralną część każdego wydawnictwa ECM. Wreszcie w studyjnym kinie mieszczącym się w Muzeum Polskiej Wódki — poznać projekty filmowe ECM, wśród których znajdują się nie tylko genialne koncerty Keitha Jarretta, ale też filmy o twórcach, takich jak Charles Lloyd czy John Abercrombie oraz unikalne projekty multimedialne, jak „Holozän” czy „Radhe Radhe”.

Organizatorami ECM50 Warsaw Festival są agencja Golden Mine we współpracy z Universal Music Polska oraz ECM Records. Partnerami wydarzenia są: Centrum Praskie Koneser, Deutsche Bank Polska, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Urząd Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy, Związek Artystów Wykonawców STOART, Instytut Muzyki i Tańca, Włoski Instytut Kultury w Warszawie, Instytut Francuski w Polsce, Yamaha Music Europe Oddział w Polsce, Woodys Backline.

Całe wydarzenie honorowym patronatem objęły Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie oraz Ambasada Królestwa Danii.

Patronat medialny: Trójka Program Trzeci Polskiego Radia, Co Jest Grane, Jazz Forum, Jazzarium.pl, JazzSoul.pl, Jazz Press, Audio

Lis
26
wt
ECM50 Warsaw Festival – Tord Gustavsen Trio Tarkovsky Quartet – Warszawa
Lis 26@19:00

Warszawa na trzy dni stanie się gospodarzem obchodów 50-lecia legendarnej firmy muzycznej ECM Records. To niepowtarzalna okazja, by doświadczyć jej fenomenu
w szerszej perspektywie — nie tylko muzycznej, ale i wizualnej.

Niezmiennie od jej powstania w 1969 roku, Edition of Contemporary Music prezentuje najwyższy poziom artystyczny realizowanych projektów. Jej założyciel Manfred Eicher przez pięć dekad niezależnej produkcji muzycznej przyciąga artystów, którzy wraz z nim tworzą słynne brzmienie ECM, czyli „najpiękniejsze dźwięki zaraz po ciszy”. Keith Jarrett, Chick Corea, Arvo Pärt, Jan Garbarek czy wreszcie Tomasz Stańko — otwierają długą listę twórców tego liczącego ponad 1600 nagrań katalogu z muzyką jazzową i klasyczną, sięgającą rozmaitych muzycznych kultur i tradycji. Każde z tych wydawnictw cechuje oryginalność artystyczna, mistrzowskie wykonanie oraz rygorystyczne standardy produkcji. ECM to dziś marka, która w świecie muzyki stanowi jednoznaczne potwierdzenie najwyższej jakości, która przenosi odbiorcę na inny poziom słuchania i przeżywania muzyki.

Festiwal, odbywający się w dniach 25-27 listopada w Centrum Praskim Koneser w samym sercu Starej Pragi, to przede wszystkim sama muzyka — siedem niezwykłych koncertów artystów tworzących dla wytwórni ECM.

Festiwal otworzy projekt szwedzkiego basisty Björna Meyera, autora pierwszego w historii ECM albumu poświęconego elektrycznej gitarze basowej solo. Dzięki unikalnemu podejściu do instrumentu, artysta tworzy przestrzeń hipnotyzujących dźwięków, skomponowanych subtelnie i naturalnie, jak oddychanie.

Następnie na scenie pojawi się trio duńskiego gitarzysty Jakoba Bro. Wraz z członkami tego zespołu, kontrabasistą Larry Grenadierem i perkusistą Jorge Rossym, konstruuje krajobraz dźwiękowy swoich utworów z niekiedy ledwie zaznaczonych melodii. Minimalistyczne, pełne klimatu i głębi improwizacje wprowadzają słuchaczy w stan uważności i wyciszenia.

Drugiego dnia wystąpi Trio Torda Gustavsena. Ten norweski poeta fortepianu znany jest z powoli rozwijających się, głęboko lirycznych utworów. Jego ostatni album „The Other Side”, nagrany z wiernym perkusistą Jarle Vespestadem i nowym basistą Sigurdem Hole’em, odsłania wpływy norweskiej muzyki dawnej, fascynację Bachem, sięgając zarazem tradycji improwizacji. W Warszawie Sigurda Hole’a zastąpi znakomita basistka Ellen Brekken.

Tarkovsky Quartet zamknie drugi festiwalowy wieczór.Tworzą go François Couturier (fortepian), Anja Lechner (wiolonczela), Jean-Louis Matinier (akordeon) oraz Jean-Marc Larché (saksofon sopranowy). Muzyka kwartetu w inteligentny sposób łączy muzykę klasyczną z elementami improwizacji. Poszczególne utwory inspirowane postacią Andrieja Tarkovskiego są jak intymne refleksje artystów na temat jego twórczości opowiedziane za pomocą nie słów, a dźwięków i ciszy.

Trzeci dzień odbywający się pod patronatem Deutsche Bank Invites ECM50 to aż trzy koncerty. Saksofonista altowy Maciej Obara, który swój znakomity debiutancki album
dla ECM nagrał w 2017 roku, na Festiwalu przedstawi materiał z najnowszej płyty
„Three Crowns”. Album swoją premierę będzie miał dzień wcześniej w katowickim NOSPR. Kwartet, w którego skład oprócz Obary wchodzą pianista Dominik Wania, kontrabasista Ole Morten Vågan oraz perkusista Gard Nilssen, słynie z żywiołowych, błyskotliwych improwizacji, by następnie otoczyć słuchacza wyrafinowanymi dźwiękami pełnymi nostalgii.

Włoski pianista młodego pokolenia Giovanni Guidi i jego kwintet zaprezentuje program
z albumu „Avec le temps” w bogatym składzie: Francesco Bearzatti (saksofon), Roberto Cecchetto (gitara), Joe Rehmer (kontrabas), João Lobo (perkusja). Emocjonalne kompozycje lidera, dające muzykom pole do swobodnej gry pełnej pasji, prowadzi tytułowy utwór autorstwa Léo Ferré, a kończy czuły hołd dla Tomasza Stańko — oba o bolesnej tęsknocie i stracie.

W finale festiwalu wystąpi Trio Marcina Wasilewskiego, z wybitnym pianistą
i kompozytorem Marcinem Wasilewskim, Sławomirem Kurkiewiczem na kontrabasie i Michałem Miśkiewiczem na perkusji. Nasze gwiazdorskie Trio niezmiennie w tym samym składzie nagrywa dla ECM od 2002 roku, wtedy jeszcze jako członkowie kwartetu Tomasza Stańko. Muzycy zachwycają własnym stylem wykrystalizowanym przez 25 lat pracy artystycznej. Na scenie są jak jeden organizm, którego brzmienie rozpoznawane jest przez słuchaczy na całym świecie.

Obraz wzbogaci dźwięk. Dzięki wystawie fotografii, słuchacze odbędą podróż w przeszłość młodego Manfreda Eichera i całej plejady twórców ECM, uchwyconych w studiu nagraniowym czy sali koncertowej. Będzie również okazja obejrzeć w powiększeniu słynne cover arts, czyli okładki albumów, stanowiące integralną część każdego wydawnictwa ECM. Wreszcie w studyjnym kinie mieszczącym się w Muzeum Polskiej Wódki — poznać projekty filmowe ECM, wśród których znajdują się nie tylko genialne koncerty Keitha Jarretta, ale też filmy o twórcach, takich jak Charles Lloyd czy John Abercrombie oraz unikalne projekty multimedialne, jak „Holozän” czy „Radhe Radhe”.

Organizatorami ECM50 Warsaw Festival są agencja Golden Mine we współpracy z Universal Music Polska oraz ECM Records. Partnerami wydarzenia są: Centrum Praskie Koneser, Deutsche Bank Polska, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Urząd Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy, Związek Artystów Wykonawców STOART, Instytut Muzyki i Tańca, Włoski Instytut Kultury w Warszawie, Instytut Francuski w Polsce, Yamaha Music Europe Oddział w Polsce, Woodys Backline.

Całe wydarzenie honorowym patronatem objęły Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie oraz Ambasada Królestwa Danii.

Patronat medialny: Trójka Program Trzeci Polskiego Radia, Co Jest Grane, Jazz Forum, Jazzarium.pl, JazzSoul.pl, Jazz Press, Audio

Lis
27
śr
ECM50 Warsaw Festival – „Deutsche Bank Invites – ECM50” Maciej Obara Quartet; Giovanni Guidi Quintet; Marcin Wasilewski Trio – Warszawa
Lis 27@19:00

Warszawa na trzy dni stanie się gospodarzem obchodów 50-lecia legendarnej firmy muzycznej ECM Records. To niepowtarzalna okazja, by doświadczyć jej fenomenu
w szerszej perspektywie — nie tylko muzycznej, ale i wizualnej.

Niezmiennie od jej powstania w 1969 roku, Edition of Contemporary Music prezentuje najwyższy poziom artystyczny realizowanych projektów. Jej założyciel Manfred Eicher przez pięć dekad niezależnej produkcji muzycznej przyciąga artystów, którzy wraz z nim tworzą słynne brzmienie ECM, czyli „najpiękniejsze dźwięki zaraz po ciszy”. Keith Jarrett, Chick Corea, Arvo Pärt, Jan Garbarek czy wreszcie Tomasz Stańko — otwierają długą listę twórców tego liczącego ponad 1600 nagrań katalogu z muzyką jazzową i klasyczną, sięgającą rozmaitych muzycznych kultur i tradycji. Każde z tych wydawnictw cechuje oryginalność artystyczna, mistrzowskie wykonanie oraz rygorystyczne standardy produkcji. ECM to dziś marka, która w świecie muzyki stanowi jednoznaczne potwierdzenie najwyższej jakości, która przenosi odbiorcę na inny poziom słuchania i przeżywania muzyki.

Festiwal, odbywający się w dniach 25-27 listopada w Centrum Praskim Koneser w samym sercu Starej Pragi, to przede wszystkim sama muzyka — siedem niezwykłych koncertów artystów tworzących dla wytwórni ECM.

Festiwal otworzy projekt szwedzkiego basisty Björna Meyera, autora pierwszego w historii ECM albumu poświęconego elektrycznej gitarze basowej solo. Dzięki unikalnemu podejściu do instrumentu, artysta tworzy przestrzeń hipnotyzujących dźwięków, skomponowanych subtelnie i naturalnie, jak oddychanie.

Następnie na scenie pojawi się trio duńskiego gitarzysty Jakoba Bro. Wraz z członkami tego zespołu, kontrabasistą Larry Grenadierem i perkusistą Jorge Rossym, konstruuje krajobraz dźwiękowy swoich utworów z niekiedy ledwie zaznaczonych melodii. Minimalistyczne, pełne klimatu i głębi improwizacje wprowadzają słuchaczy w stan uważności i wyciszenia.

Drugiego dnia wystąpi Trio Torda Gustavsena. Ten norweski poeta fortepianu znany jest z powoli rozwijających się, głęboko lirycznych utworów. Jego ostatni album „The Other Side”, nagrany z wiernym perkusistą Jarle Vespestadem i nowym basistą Sigurdem Hole’em, odsłania wpływy norweskiej muzyki dawnej, fascynację Bachem, sięgając zarazem tradycji improwizacji. W Warszawie Sigurda Hole’a zastąpi znakomita basistka Ellen Brekken.

Tarkovsky Quartet zamknie drugi festiwalowy wieczór.Tworzą go François Couturier (fortepian), Anja Lechner (wiolonczela), Jean-Louis Matinier (akordeon) oraz Jean-Marc Larché (saksofon sopranowy). Muzyka kwartetu w inteligentny sposób łączy muzykę klasyczną z elementami improwizacji. Poszczególne utwory inspirowane postacią Andrieja Tarkovskiego są jak intymne refleksje artystów na temat jego twórczości opowiedziane za pomocą nie słów, a dźwięków i ciszy.

Trzeci dzień odbywający się pod patronatem Deutsche Bank Invites ECM50 to aż trzy koncerty. Saksofonista altowy Maciej Obara, który swój znakomity debiutancki album
dla ECM nagrał w 2017 roku, na Festiwalu przedstawi materiał z najnowszej płyty
„Three Crowns”. Album swoją premierę będzie miał dzień wcześniej w katowickim NOSPR. Kwartet, w którego skład oprócz Obary wchodzą pianista Dominik Wania, kontrabasista Ole Morten Vågan oraz perkusista Gard Nilssen, słynie z żywiołowych, błyskotliwych improwizacji, by następnie otoczyć słuchacza wyrafinowanymi dźwiękami pełnymi nostalgii.

Włoski pianista młodego pokolenia Giovanni Guidi i jego kwintet zaprezentuje program
z albumu „Avec le temps” w bogatym składzie: Francesco Bearzatti (saksofon), Roberto Cecchetto (gitara), Joe Rehmer (kontrabas), João Lobo (perkusja). Emocjonalne kompozycje lidera, dające muzykom pole do swobodnej gry pełnej pasji, prowadzi tytułowy utwór autorstwa Léo Ferré, a kończy czuły hołd dla Tomasza Stańko — oba o bolesnej tęsknocie i stracie.

W finale festiwalu wystąpi Trio Marcina Wasilewskiego, z wybitnym pianistą
i kompozytorem Marcinem Wasilewskim, Sławomirem Kurkiewiczem na kontrabasie i Michałem Miśkiewiczem na perkusji. Nasze gwiazdorskie Trio niezmiennie w tym samym składzie nagrywa dla ECM od 2002 roku, wtedy jeszcze jako członkowie kwartetu Tomasza Stańko. Muzycy zachwycają własnym stylem wykrystalizowanym przez 25 lat pracy artystycznej. Na scenie są jak jeden organizm, którego brzmienie rozpoznawane jest przez słuchaczy na całym świecie.

Obraz wzbogaci dźwięk. Dzięki wystawie fotografii, słuchacze odbędą podróż w przeszłość młodego Manfreda Eichera i całej plejady twórców ECM, uchwyconych w studiu nagraniowym czy sali koncertowej. Będzie również okazja obejrzeć w powiększeniu słynne cover arts, czyli okładki albumów, stanowiące integralną część każdego wydawnictwa ECM. Wreszcie w studyjnym kinie mieszczącym się w Muzeum Polskiej Wódki — poznać projekty filmowe ECM, wśród których znajdują się nie tylko genialne koncerty Keitha Jarretta, ale też filmy o twórcach, takich jak Charles Lloyd czy John Abercrombie oraz unikalne projekty multimedialne, jak „Holozän” czy „Radhe Radhe”.

Organizatorami ECM50 Warsaw Festival są agencja Golden Mine we współpracy z Universal Music Polska oraz ECM Records. Partnerami wydarzenia są: Centrum Praskie Koneser, Deutsche Bank Polska, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Urząd Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy, Związek Artystów Wykonawców STOART, Instytut Muzyki i Tańca, Włoski Instytut Kultury w Warszawie, Instytut Francuski w Polsce, Yamaha Music Europe Oddział w Polsce, Woodys Backline.

Całe wydarzenie honorowym patronatem objęły Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie oraz Ambasada Królestwa Danii.

Patronat medialny: Trójka Program Trzeci Polskiego Radia, Co Jest Grane, Jazz Forum, Jazzarium.pl, JazzSoul.pl, Jazz Press, Audio

Lis
30
sob
Parov Stelar – Warszawa
Lis 30@19:45 – 21:45

Parov Stelar to projekt austriackiego producenta i muzyka Marcusa Füredera. Uwagę świata przyciągnął świetnym debiutanckim albumem „Rough Cuts” (2004). Jego muzyka jest doskonałym przykładem kontynuacji trip-hopu, dziś ewoluującego w stronę lounge i downtempo, pełnego ciepłych, stylowych elektronicznych brzmień. Muzyka Parova w znacznej mierze opiera się jednak na naturalnych brzmieniach m.in. trąbki, kontrabasu czy fortepianu. Jego nagrania znane są z takich kompilacji jak „Hotel Costes”, „Many Ray” czy „Stress Free”, a Polsce chociażby ze składanek z cyklu „Pinacolada”.
W kwietniu tego roku, Parov Stelar zapowiedział nowy album i trasę koncertową. 30 listopada będzie okazja usłyszeć ten materiał na żywo! W tym roku zobaczymy zupełnie nowe show, z nową sceną i nowymi wizualizacjami. Koncerty na tej trasie to także debiut wokalistki Eleny Karafizi. Parov Stelar wystąpi w 8-osobowym składzie. To będzie spektakularne widowisko!
Skład zespołu:
Parov Stelar
Elena Karafizi – wokal
Anduze – wokal
Sebastian Grimus – saksofon
Marc Osterer – trąbka
Jakob Mayr – puzon
Michael Wittner – bas/gitara
Willie Larsson Jr. – perkusja

Skalpel Big Band – Warszawa
Lis 30@20:00 – 22:00

Duet Skalpel to dzisiaj już klasyka europejskiego nu jazzu. Na dwóch pierwszych albumach, „Skalpel” i „Konfusion”, wydanych przez wytwórnię Ninja Tune, zespół przełożył na język współczesnej elektroniki brzmienie i klimat polskiego jazzu z lat 60. i 70., tworząc muzykę o wyrafinowanej strukturze i dużym ładunku emocjonalnym. Obecnie Marcin Cichy i Igor Pudło prezentują Skalpel Big Band. Pomysłodawcą tego siedemnastoosobowego zamieszania jest

Patryk Piłasiewicz, kompozytor i muzyk z Poznania. Podstawą pomysłu jest idea zespolenia nowego, akustycznego obrazu brzmieniowego kompozycji Skalpela z ich elektronicznym pierwowzorem i pozostawienie muzykom przestrzeni do improwizacji.

Gru
11
śr
Natalia Przybysz – trasa „Jak Malować Ogień” – Warszawa
Gru 11@20:00 – 23:00

TIMETABLE:
19:00 – otwarcie drzwi
20:00 – początek koncertu

11 grudnia w Klubie Stodoła wystąpi Natalia Przybysz! Koncert odbędzie się w ramach trasy „Jak Malować Ogień”, promującej najnowszy, piąty autorski album artystki. Bilety dostępne w sprzedaży!

Natalia Przybysz to jeden z najciekawszych kobiecych głosów na rodzimej scenie muzycznej, ale także kompozytorka i autorka tekstów. Dała się poznać w roku 2001, kiedy to wraz z siostrą Pauliną zadebiutowały współtworząc Sistars. Zespół okazał się fenomenem, kreaującym nową jakość na polskim rynku, zdobywającym nagrody, przychylne recenzje dziennikarzy i szczyty list przebojów, ale przede wszystkim serca słuchaczy. Po zakończeniu działalności Sistars, Natalia skupiła się na solowej karierze i poszukiwaniach własnej artystycznej drogi.

Rok 2011 okazał się przełomowy w karierze artystki. To właśnie wtedy, w 50 rocznicę debiutu artystycznego Janis Joplin, powstał wyjątkowy projekt koncertowy „Kozmic Blues”. Ten w założeniu jednorazowy występ został tak ciepło przyjęty, że Natalia postanowiła przekuć go w całą trasę, która okazała się ogromnym sukcesem. Naturalną więc konsekwencją było pójście o krok dalej i nagranie albumu „Kozmic Blues: Tribute to Jenis Joplin”, którym Natalia Przybysz składa hołd jednej z największych legend muzyki.

„Przyjaźń z Joplin” pchnęła Natalię w kierunku pogranicza bluesa, soulu, jazzu i funku, zakorzenionych w amerykańskiej tradycji ciepłych, motown’owskich brzmień i vintage’owych instrumentów. Pod wpływem tych inspiracji w 2014 roku powstał „Prąd”. To z tego albumu pochodzą takie utwory jak: „Miód” czy „Nazywam się niebo”. Płyta pokryła się platyną i została nagrodzona Fryderykiem w kategorii Album Roku Rock, a piosenka „Miód” jako Singiel Roku.

W 2017 roku światło dzienne ujrzał album „Światło nocne”. Na płycie znalazły się takie utwory jak: tytułowe „Światło nocne”, „Dzieci malarzy”, „Świat wewnętrzny” i „Przez sen”. Za tę płytę Natalia Przybysz otrzymała Fryderyka w kategorii Album Roku Pop.

Artystka skupiona jest obecnie na tworzeniu swojej trzeciej, autorskiej płyty, której premiera zapowiedziana jest na jesień tego roku.

„Jak malować ogień” to piąta solowa, autorska płyta Natalii Przybysz. Materiał jest naturalną konsekwencją i rozwinięciem brzmień i kompozycji, które ukazały się na poprzednich albumach „Prąd” i „Światło nocne”. Znajdziemy tutaj ciepło brzmiącego bluesa, soul i jazz, żywe instrumenty i jak zawsze wyjątkowe i mądre teksty.

„Jak malować ogień” to zapis chwil i emocji towarzyszących Natalii Przybysz i jej zespołowi, z którym na stałe koncertuje i tworzy już przez kilka lat. Oprócz producenta i gitarzysty Jurka Zagórskiego (odpowiedzialnego za produkcję albumów „Prąd” i „Światło nocne”) do współprodukcji dołączył Mateusz Waśkiewicz (gitara) oraz sekcja rytmiczna Kuba Staruszkiewicz i Pat Stawiński. Wszyscy razem komponowali muzykę i pracowali nad aranżacjami albumu w zaciszu podwarszawskiego domu Natalii. Za wszystkie melodie i historie opowiedziane głosem odpowiada oczywiście Natalia Przybysz. Gościnnie wystąpił wiolonczelista Michał Pepol.

Natalia Przybysz o płycie:
„Jak malować ogień” jest o tym jak zachować spokój i poczucie sensu w czasach dynamicznych i niepokojących zmian. Gdy drzew i tlenu coraz mniej… Jak się kochać. Jak słuchać. Jak rozmawiać. Jak patrzeć i czego/kogo się trzymać najmocniej.”

ZAPRASZAMY

Bilety:
I pula – 69 PLN (stojące), 99 PLN (balkon)
II pula – 77 PLN (stojące), 107 PLN (balkon)
do kupienia w kasie Klubu Stodoła (Warszawa ul. Batorego 10)
Sprzedaż internetowa: www.stodola.pl, www.ticketclub.pl
Podane godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie.

Osoby poniżej 16 roku życia mogą uczestniczyć w koncercie wyłącznie pod opieką rodzica (lub wskazanego przez niego opiekuna). Osoby, które ukończyły 16 rok życia, a nie ukończyły 18 roku życia muszą mieć przy sobie oświadczenie ze zgodą na udział w imprezie, podpisane przez rodzica bądź prawnego opiekuna.Pobierz oświadczenie:
http://pliki.stodola.pl/OswiadczenieOpiekunaKlubStodola.pdf

Wszelkie pytania dotyczące wsparcia osób z problemami z poruszaniem się, prosimy kierować na adres: niepelnosprawni@stodola.pl

Kup kartę podarunkową klubu Stodoła i obdaruj kogoś bliskiego wyjątkowym koncertem. Szczegóły TUTAJ.

——————————————————————————————
NATALIA PRZYBYSZ – TRASA „JAK MALOWAĆ OGIEŃ”
02.11.2019 – G2, Radom
03.11.2019 – Lizard King, Toruń
07.11.2019 – P23, Katowice
08.11.2019 – Zaklęte Rewiry, Wrocław
09.11.2019 – Miejskie Centrum Kultury, Bydgoszcz
11.11.2019 – Tama, Poznań
14.112019 – Zmiana Klimatu, Białystok
23.11.2019 – Wytwórnia, Łódź
24.11.2019 – Kawon, Zielona Góra
01.12.2019 – Studio, Kraków
06.12.2019 – Klub Młyn, Gniezno
07.12.2019 – Kosmos, Szczecin
08.12.2019 – Stary Maneż, Gdańsk
11.12.2019 – Stodoła, Warszawa
12.12.2019 – Klub 30, Lublin
13.12.2019 – Klimat, Bielsko – Biała
14.12.2019 – Rura, Częstochowa

Kontakt: Jarek Czechowski (Artist Manager) +48 660 73 9999 / jarek@kayax.pl

Gru
17
wt
National Geographic: Symphony for Our World – Warszawa
Gru 17@20:00 – 23:00

National Geographic: Symphony for Our Word
17 grudnia 2019, godz. 20.00 (wtorek)
COS Torwar, ul. Łazienkowska 6A, Warszawa

Bilety dostępne na: www.eventim.pl/goodtaste, www.ebilet.pl oraz w sklepach sieci Empik i Media Markt – sprzedaż biletów rozpocznie się w piątek 12.04 o godz. 12.00.

Bilety w cenie: 69 zł (strefa E), 99 zł (strefa D), 129 zł (strefa C), 159 zł (strefa B), 199 zł (strefa A)

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Wyjątkowy projekt National Geographic: „Symphony for Our World” nareszcie w Polsce! Niezwykłe widowisko już 17 grudnia zagości w warszawskim Torwarze.

Inspirujący, wypełniony muzyką orkiestry symfonicznej spektakl, który w nowatorski sposób pokazuje ponad 130-letnią historię National Geographic. Projekt powstał w oparciu o telewizyjną produkcję „Symphony for Our World” – specjalny godzinny program, który po raz pierwszy wyemitowano w 2018 roku w kanale National Geographic WILD w aż 140 krajach.

Pięcioczęściowa aranżacja łączy w sobie sztukę i naukę, zabierając widzów w niesamowitą podróż – od głębin morskich, przez wybrzeża, na ląd, następnie przez łańcuchy górskie aż do nieba. Każde z środowisk przedstawione zostanie przy akompaniamencie innej części symfonii, tworząc imponujący muzyczny hołd dla piękna i cudów dzikiej natury.

National Geographic inspiruje pokolenia, zachęcając do odkrywania, rozumienia i ochrony naszego świata. Doskonale pokazuje wspaniałe przedsięwzięcie, jakim jest „Symphony for Our World”, które łączy produkcję muzyczną z wieloletnim dorobkiem Towarzystwa i znanego na całym świecie czasopisma.

Regulamin dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin.

Gru
22
nie
Aga Zaryan & Matt Dusk Christmas Songs, DeutscheBank Invites DWJ – Warszawa
Gru 22@18:00 – 22:00

Magia Świąt Agi Zaryan
Zmysłowy głos Pierwszej Damy Polskiego Jazzu, ponadczasowe evergreeny o tematyce świątecznej oraz towarzystwo wyjątkowego wokalisty Matta Duska – to kwintesencja koncertu “Christmas Songs, Deutsche Bank Invites Dobry Wieczór Jazz Aga Zaryan oraz Matt Dusk”. Dodatkową atrakcję będzie akompaniament zespołu European Jazz Sextet oraz wyjątkowy wybór utworów. Usłyszymy między innymi radosne „Santa Claus Is Coming To Town” i „Jingle Bells”, refleksyjne „Someday at Christmas” i nastrojowe „The Christmas Song”. Repertuar koncertu to utwory z płyt „What Xmas Means To Me” Agi Zaryan oraz albumu „Old School Yule!” Matta Duska.

Kim jest grudniowy gość Dobry Wieczór Jazz?

Mar
13
pt
Little Dragon – Warszawa
Mar 13@19:00 – 23:00

Little Dragon niedawno gościli już w Polsce dając znakomity koncert podczas chorzowskiego Fest Fest. Wiosną jednak fani będą mieli okazję nacieszyć się ich muzyką podczas klubowego występu w Niebie.
W ostatnich miesiącach Little Dragon sygnowali znakomite wydawnictwo „Lover Chanting EP”, które potwierdziło świetną formę grupy z Göteborga, do której przywykliśmy za sprawą takich albumów jak „Ritual Union”, „Nabuma Rubberband” (nominowany do Grammy) czy „Season High”. „W czasach szaleństwa, tańczmy w imię pokoju i miłości!” – wzywają Szwedzi, którzy w muzycznym świecie cieszą się powszechnym uznaniem.
Wystarczy wspomnieć, że wokal Yukimi słychać w nagraniach takich artystów jak
Gorillaz. Flume, Kaytranadą, De La Soul, DJ Shadow, Mac Miller czy ODESZA. Zespół remiksował piosenki Rhye czy Childish Gambino, zaś niedawno ukazał się efekt ich muzycznego spotkania z BadBadNotGood „Tried”.
Występowali też na scenie u boku Gorillaz, Tyle The Creator czy Flying Lotus.
Koncert w warszawskim Niebie 13 marca jest częścią dużej trasy której kulminacją będzie show w sławnej londyńskiej O2 Brixton academy dla pięciotysięcznej publiki.

Cze
4
czw
Pat Metheny „Side Eye” – Sopot
Cze 4@20:00 – 22:00

PAT METHENY W SOPOCIE

Opera Leśna – 04.06.2020 r.

Pat Metheny po raz pierwszy w Trójmieście! 4 czerwca 2020 roku fenomenalny gitarzysta odwiedzi sopocką Operę Leśną w ramach światowej trasy koncertowej ‚Side Eye’, promującej nowy projekt artysty. Polska trasa odbędzie się w ramach cyklu Siesta w Drodze, firmowanego przez dziennikarza Radiowej Trójki – Marcina Kydryńskiego. Szykuje się niezapomniany spektakl. Bilety już w sprzedaży!

Pat Metheny,wirtuoz gitary,kompozytor, zdobywca 20 nagród Grammy to jedna z najbardziej znanych osobowości jazzu, ceniony i uwielbiany przez setki tysięcy fanów nie tylko tego gatunku muzyki. Stworzył własny, natychmiast rozpoznawalny styl o charakterystycznym brzmieniu i barwie. Pat Metheny jest prawdopodobnie jedynym jazzmanem o popularności dorównującej idolom pop-music, jest niekwestionowaną gwiazdą najważniejszych festiwali na całym świecie.

„Chciałem stworzyć stałą scenę na której rotacyjnie występować będą muzycy u progu swych karier, Ci którzy szczególnie mnie zainteresowali.” – wyjaśnia Pat…. i kontynuuje, „Od mych pierwszych kroków w Kansas City, ale i później, czerpałem garściami z możliwości, jakie dawali mi starsi koledzy po fachu, by rozwijać się i swoją muzyczną osobowość przez pryzmat ich doświadczenia i specyficznych wyzwań ich muzyki. Czułem, że chciałem też stworzyć taką platformę, która pozwoliłaby mi skupić się na młodych muzykach, których ostatnio polubiłem, czy też z których muzyką poczułem pewne pokrewieństwo”.

„Często zgłaszają się do mnie początkujący muzycy, którzy przyznają się do wielkiej inspiracji moimi utworami i płytami i zdarza się, że zapraszam ich do siebie, żeby pograć. Bardzo często mój wpływ przejawia się wręcz w ich muzycznej naturze, bo dosłownie wyrośli na mojej muzyce. Inspiruje mnie, jak różnie sobie radzą z muzycznymi wyzwaniami niektórych moich starszych kawałków i łapię się na myśleniu, jak by to było napisać coś nowego specjalnie dla nich. Ten projekt ma nam to właśnie umożliwić.”

Gośćmi obecnej edycji „Side Eye” są pianista i klawiszowiec James Francies, oraz perkusista Marcus Gilmore.

Trójkowa Siesta należy do grona najcenniejszych programów muzycznych. Marcin Kydryński, związany ze stacją od dnia przełomu w 1989 roku, wymyślił Siestę blisko dwadzieścia lat temu. W 2015 r przyszła kolej na i cykl koncertów Siesta w Drodze. W Sieście przenikanie się kultur; zacieranie granic przy jednoczesnym szacunku dla tradycji regionów; pojednanie ponad historycznymi podziałami, to obok samej materii muzyki najcenniejsze wartości.

Pat Metheny dla Siesty jest Artystą niejako założycielskim i postacią ważną też w życiu samego autora projektu. Wszak Pat i Marcin wraz z Anną Marią Jopek stworzyli słynną, przełomową dla polskiej muzyki ostatecznie „platynową” i wydaną na całym świecie płytę Upojenie. Pat Metheny ze swoim nowym Trio odwiedzi pod banderą Siesty u progu lata 2020 aż pięć polskich miast, co czyni tę wizytę jego najdłuższą trasą koncertową nad Wisłą. Ważny to moment dla Siesty. Bezcenne doświadczenie dla melomanów w całej Polsce.

PAT METHENY – SIDE EYE
Sopot, Opera Leśna – 04.06.2020 r.
godzina 20.00
Wydarzenie na facebooku: https://www.facebook.com/events/420046341893174/

Organizator: Agencja Perspektywy

www.agencjaperspektywy.pl

Cze
6
sob
Pat Metheny „Side Eye” oraz James Francies & Marcus Gilmore – Warszawa
Cze 6@21:00 – 23:00

Marcin Kydryński prezentuje: Siesta w Drodze

PAT METHENY – SIDE EYE

w/ James Francies & Marcus Gilmore

2 czerwca 2020 roku fenomenalny gitarzysta Pat Metheny rusza w najdłuższą trasę koncertową nad Wisłą. Koncerty we Wrocławiu i Warszawie znajdą się na mapie światowej prezentacji nowego projektu – PAT METHENY ‚SIDE EYE’

2 czerwca Wrocław – Narodowe Forum Muzyki

6 czerwca Warszawa – Palladium

Pat Metheny, wirtuoz gitary, kompozytor, zdobywca 20 nagród Grammy to

jedna z najbardziej znanych osobowości jazzu, ceniony i uwielbiany przez setki tysięcy fanów nie tylko tego gatunku muzyki. Stworzył własny, natychmiast rozpoznawalny styl o charakterystycznym brzmieniu i barwie. Pat Metheny jest prawdopodobnie jedynym jazzmanem o popularności dorównującej idolom pop-music, jest niekwestionowaną gwiazdą najważniejszych festiwali na całym świecie.

„Chciałem stworzyć stałą scenę na której rotacyjnie występować będą muzycy u progu swych karier, Ci którzy szczególnie mnie zainteresowali.” – wyjaśnia Pat…. i kontynuuje, „Od mych pierwszych kroków w Kansas City, ale i później, czerpałem garściami z możliwości, jakie dawali mi starsi koledzy po fachu, by rozwijać się i swoją muzyczną osobowość przez pryzmat ich doświadczenia i specyficznych wyzwań ich muzyki. Czułem, że chciałem też stworzyć taką platformę, która pozwoliłaby mi skupić się na młodych muzykach, których ostatnio polubiłem, czy też z których muzyką poczułem pewne pokrewieństwo”.

„Często zgłaszają się do mnie początkujący muzycy, którzy przyznają się do wielkiej inspiracji moimi utworami i płytami i zdarza się, że zapraszam ich do siebie, żeby pograć. Bardzo często mój wpływ przejawia się wręcz w ich muzycznej naturze, bo dosłownie wyrośli na mojej muzyce. Inspiruje mnie, jak różnie sobie radzą z muzycznymi wyzwaniami niektórych moich starszych kawałków i łapię się na myśleniu, jak by to było napisać coś nowego specjalnie dla nich. Ten projekt ma nam to właśnie umożliwić.”

Gośćmi obecnej edycji „Side Eye” są pianista i klawiszowiec James Francies, oraz perkusista Marcus Gilmore.

Trójkowa Siesta należy do grona najcenniejszych programów muzycznych. Marcin Kydryński, związany ze stacją od dnia przełomu w 1989 roku, wymyślił Siestę blisko dwadzieścia lat temu i od tamtej pory logo z „frunącym mężczyzną” pojawia się na bestsellerowych płytach, afiszach Siesta Festiwalu w Gdańsku i w kolejnych miastach, które przyjmują pod swoje skrzydła cykl koncertów Siesta w Drodze.

W Sieście przenikanie się kultur; zacieranie granic przy jednoczesnym szacunku dla tradycji regionów; pojednanie ponad historycznymi podziałami, to obok samej materii muzyki najcenniejsze wartości.

Pat Metheny dla Siesty jest Artystą niejako założycielskim i postacią ważną też w życiu samego autora projektu. Wszak Pat i Marcin wraz z Anną Marią Jopek stworzyli słynną, przełomową dla polskiej muzyki ostatecznie „platynową” płytę Upojenie, którą wydano na całym świecie. Pat Metheny ze swoim nowym Trio odwiedzi pod banderą Siesty u progu lata 2020 min.: Warszawę i Wrocław. Ważny to moment dla Siesty. Bezcenne doświadczenie dla melomanów w całej Polsce.