Kalendarz koncertowy

Paź
17
czw
Beirut – Warszawa (sold out!) – odwołany
Paź 17@19:00 – 22:00

Zach Condon, twórca zespołu Beirut, w lutym wydał swój piąty album studyjny Gallipoli. Z tej okazji koncertuje po całym świecie, uwzględniając na swojej trasie także Polskę!
Okazja do zobaczenia zespołu na żywo już 17 października w warszawskim klubie Progresja. Bilety trafią do sprzedaży w piątek 12 kwietnia o 10:00.

Leepeck – Warszawa
Paź 17@20:00 – 22:00

Leepeck (Piotr Lipka) warszawski muzyk, kompozytor i autor tekstów.

Jako wokalista „Bohemy” był laureatem Super Jedynki na Festiwalu w Opolu w 2007 roku, otwierał koncerty m.in. takich gwiazd jak Green Day, T.Love, występował na festiwalach Woodstock, Spring Break i na wielu polskich oraz zagranicznych scenach.

28 kwietnia 2017 roku miała miejsce premiera solowego albumu Leepecka pod tytułem „BORDERLINE” (dystrybucja Universal Music Polska). Zapowiedzią płyty były trzy, bardzo dobrze przyjęte klipy do utworów: „One Step Down”, „All This Time” i „No One Knows”.

Obecnie Leepeck pracuje nad kolejnym albumem tym razem z Polskimi tekstami! O efektach będziecie mogli przekonać się niebawem! W listopadzie zespół zagra kilka koncertów podczas Indie Music Week 2019 w Toronto!

Paź
18
pt
Beirut (drugi koncert)- Warszawa – odwołany
Paź 18@19:00 – 22:00

Beirut na drugim koncercie w Polsce!
Nie ma wątpliwości, że projekt Beirut od wielu lat zajmuje wyjątkowe miejsce w sercach polskich fanów. Zespół wystąpi w warszawskiej Progresji dwa razy!
Dodatkowy koncert odbędzie się 18 października – dzień po pierwszym zaplanowanym występie, cieszącym się ogromnym zainteresowaniem polskiej publiczności.

Zach Condon, twórca zespołu Beirut, w lutym wydał swój piąty album studyjny Gallipoli. Z tej okazji koncertuje po całym świecie, uwzględniając na swojej trasie także dwa koncerty w Polsce! Bilety na drugi koncert już sprzedaży!

Paź
19
sob
Lucky Chops – Warszawa
Paź 19@19:00 – 21:00

Lucky Chops to nietypowy i bardzo wesoły kwintet dęty. Zespół powstał w 2006 roku w Nowym Jorku. Skład charakteryzuje nieprzeciętna energia i unikalne brzmienie, które zaowocowały międzynarodowym sukcesem. U podłoża sukcesu chłopaków – obok niespożytej scenicznej energii – leżą przede wszystkim poczucie humoru, fantastyczne aranżacje znanych piosenek na instrumenty dęte oraz wyjątkowy klimat jaki tworzą bawiąc się wspólnie z publicznością podczas koncertów.
Pod filmami ze swoich występów odnotowali miliony wyświetleń. Przyczyniło się to do odwiedzenia ponad 25 krajów oraz rozkochania publiczności na całym świecie dzięki swoim koncertom!
Członkowie zespołu są również zaangażowani w edukację muzyczną, regularnie prezentują programy edukacyjne, które mają pomóc szkolić i inspirować kolejne pokolenie muzyków.
Zespół po raz pierwszy odwiedził Polskę w 2016 roku. Ich koncert zmienił się w szaloną imprezę, a fani zakochali się w Lucky Chops bez pamięci – ze wzajemnością.

Paź
23
śr
Alfons Slik: Tarwid/Gąsiorek I koncert + jam session – Warszawa
Paź 23@20:00 – Paź 24@01:00

Zapraszamy na koncert duetu Alfons Slik promujący debiutancki album „Nie przejmuj się.”

Usłyszymy:
Grzegorz Tarwid – piano
Szymon Gąsiorek – perkusja

Data: 23 października 2019 (środa)
Czas: 20:00-24:00
Lokalizacja:cKlub SPATiF, Al. Ujazdowskie 45, Warszawa

Alfons Slik to duet ryzykownych muzyków, którzy spotkali się w Kopenhadze na studiach w Rhythmic Music Conservatory. Artyści nie powstrzymują się przed swobodną ekspresją łączącą ich instrumentalny warsztat z nieposkromionymi recytacjami i eksperymentami brzmieniowymi.

Muzyka zespołu oscyluje pomiędzy free jazzem, współczesną muzyką klasyczną, rock’n’rollem, disco i polskimi zwyczajami weselnymi.

Znani między innymi z zespołów: Pimpono Ensemble, SUNDIAL, Franciszek Pospieszalski Sextet czy ze współpracy i występów z artystami takimi jak: Zbigniew Namysłowski, Marcin Masecki, Tobias Delius, Rudi Mahall, Thurston Moore, Jerzy Mazzoll, Mikołaj Trzaska, Adam Rudolph, Jacob Anderskov, Kresten Osgood, Andy Moor, Kaja Draksler i wieloma innymi.

20 października nakładem wytwórni Love and Beauty Music ukaże się debiutancka płyta duetu pt. „Nie Przejmuj Się”

Patroni medialni: Jazz Forum, JazzSoul.pl

Organizator: Karolina Szewc

Paź
24
czw
Bitamina – Warszawa
Paź 24@18:00 – 22:00

Po festiwalowym lecie czas na bardziej intymne spotkania z muzyką Bitaminy. „Kwiaty i Korzenie” dla Ciebie.

Ze względu na ogromne zainteresowanie koncertem w marcu tego roku, postanowiliśmy udostępnić wam dwa terminy. Jednocześnie zmniejszamy pulę biletów na każdy z dwóch terminów, żeby zwiększyć Wasz komfort.
Koncerty odbędą się w czwartek 24 i w piątek 25 października.

Otwarcie bram: 18:00
Koncert: czwartek 20:00, piątek 21:00.

Bitamina została założona przez Amara i Mateusza, a niedługo potem dołączył do nich Piotr. Niezwykle uzdolnieni i aktywni artystycznie na różnych polach przypadli sobie do gustu. Bitamina powstała z przyjaźni trojga ludzi i z miłości do muzyki. Słychać to dokładnie w tekstach oraz produkcji bitów. Wrażliwość, z jaką trafiają do słuchacza jest zaskakująca, a wyśpiewywane emocje każdy odczuwa bardzo osobiście.
Nie patrząc na modę i trendy nieustannie pracują nad swoją muzyką. Mimo iż zupełnie nie zabiegają o promocję i zaistnienie w social mediach, wokół tej trójki tworzy się rzesza bardzo oddanych fanów, którzy doceniają wrażliwość i szczerość grupy i które nie pozwalają im pozostać obojętnymi.

Madison McFerrin – Warszawa
Paź 24@20:00 – 22:00

Madison McFerrin – wschodząca gwiazda „soulapella” i córka Bobby’ego 24.10 zagra w klubie BARdzo Bardzo w Warszawie.

To przełomowy czas dla pochodzącej z nowojorskiego Brooklynu Madison McFerrin! Amerykanka doczekała się dużego tekstu w prestiżowym magazynie Pitchfork, który ogłosił „Madison sprawia, ze a’capella znowu jest cool” zaś genialny Questlove z The Roots określił jej muzykę jako „soulappella”. Duży artykuł utalentowanej córce sławnego Bobby’ego poświęcił też „New York Times”. Także Europie znalazła takich opiniotwórczych fanów jak Gilles Peterson czy Jamie Cullum, którzy regularnie puszczają jej piosenki w swoich radiowych audycjach BBC. Wokalistka idzie śladami swojego legendarnego ojca oraz uzdolnionego brata Taylora (ostatnio w składzie R+R Now) i na koncertach, a także na dwóch EPkach: „Finding Foundations Vol 1/ Vol 2” udowadnia jak wszechstronnym i niezwykłym instrumentem może być ludzki głos. Muzyka Madison to jednak nie tylko wspaniałe popisy wokalne, ale też smak, klimat, znakomite kompozycje. Niedawno Madison zaprezentowała nowy utwór „Try” w produkcji Taylora McFerrina na popularnym kanale Colors. Świetnie zaprezentowała się także podczas koncertu na katowickim festiwalu Tauron Nowa Muzyka.
Wszystko wskazuje na to, że kariera młodej McFerrin nabiera rozpędu i październikowe występy to ostatnia szansa, by zobaczyć Madison w niewielkich klubach. Amerykanka zagra 23. 10 we wrocławskim Starym Klasztorze i 24.10 w klubie Bardzo Bardzo w Warszawie.

Paź
25
pt
Bitamina – Warszawa
Paź 25@18:00 – 22:00

Po festiwalowym lecie czas na bardziej intymne spotkania z muzyką Bitaminy. „Kwiaty i Korzenie” dla Ciebie.

Ze względu na ogromne zainteresowanie koncertem w marcu tego roku, postanowiliśmy udostępnić wam dwa terminy. Jednocześnie zmniejszamy pulę biletów na każdy z dwóch terminów, żeby zwiększyć Wasz komfort.
Koncerty odbędą się w czwartek 24 i w piątek 25 października.

Otwarcie bram: 18:00
Koncert: czwartek 20:00, piątek 21:00.

Bitamina została założona przez Amara i Mateusza, a niedługo potem dołączył do nich Piotr. Niezwykle uzdolnieni i aktywni artystycznie na różnych polach przypadli sobie do gustu. Bitamina powstała z przyjaźni trojga ludzi i z miłości do muzyki. Słychać to dokładnie w tekstach oraz produkcji bitów. Wrażliwość, z jaką trafiają do słuchacza jest zaskakująca, a wyśpiewywane emocje każdy odczuwa bardzo osobiście.
Nie patrząc na modę i trendy nieustannie pracują nad swoją muzyką. Mimo iż zupełnie nie zabiegają o promocję i zaistnienie w social mediach, wokół tej trójki tworzy się rzesza bardzo oddanych fanów, którzy doceniają wrażliwość i szczerość grupy i które nie pozwalają im pozostać obojętnymi.

Paź
28
pon
Flume – Warszawa
Paź 28@18:00 – 20:00

Flume – jeden z czołowych producentów muzyki elektronicznej w Polsce! Artysta wystąpi w 28 października na warszawskim Torwarze

Flume zyskał uznanie już jako nastolatek znakomitym, samozwańczym debiutem na scenie muzycznej w 2012. Z hitami Holdin On, On Top, Sleepless, jego album zyskał bardzo dobre recenzję, stając się liderem na muzycznych listach w Australii, ojczyźnie artysty. W ciągu następnych dwóch lat, Flume zyskał reputacje czołowego artysty na międzynarodowej scenie muzycznej, dzięki zniewalającym występom na żywo (debiutował na festiwalach: Coachella, Lollapalooza, Reading & Leeds itp.), jak i jego zręcznym remixom ze znanymi artystami tj. Lorde czy Disclosure.

Po serii świetnie przyjętych kolaboracji (Lockja EP z Chet Faker z 2014 oraz Some Minds z Andrew Wyatt z 2015), Flume wydał swój drugi LP – Skin. Singiel Never Be Like You feat. Kai, umocnił status Fluma jako pomysłowego, przekraczającego granice producenta, zyskując rzesze fanów na całym świecie. Flume stał się topowym artystą wg BBC Radio 1, sprzedał ponad 300.000 biletów, wyprzedając 59 koncertów w ramach światowego tour. Artysta zdobył wiele platynowych i złotych płyt na całym świecie oraz otrzymał swoją pierwszą Grammy Award za Best/Dance Electronic Album.

Joannda DUDA TRIO – Warszawa
Paź 28@19:00 – 22:00

JOANNA DUDA TRIO to zespół który powołała do życia pod koniec 2017 roku pianistka i kompozytorka Joanna Duda. Od tego czasu Trio zagrało w Warszawie, na Jazzahead w Bremie, na kanadyjskich festiwalach jazzowych w Edmonton I Vancouver. Na koncercie w Spatifie będziecie mogli usłyszeć zespół tuż przed koncertem w Helsinkach w ramach Jazzconnective.

bilety 30/40 >>chttps://goingapp.pl/evt/2156557/joanna-duda-trio-spatif-warszawa

Joanna Duda
Pianistka, kompozytorka, producentka; jej głównymi instrumentami są fortepian I układy scalone (komputery, samplery, bitmaszyny). Jako zwolenniczka łączenia różnych dziedzin sztuki tworzy także instalacje I video – art. W lutym tego roku wydała solowy albumKEEN w trójmiejskiej wytwórni Alpaka Records. Album ma charakter eksperymentalnego, elektro – akustycznego kolażu o wielowarstwowej narracji opatrzonej nieoczywistymi brzmieniami. W projektach Joanny Dudy wiodącą rolę odgrywa komunikacja muzyczna w zespole I stopienie się osobowości muzycznych podczas dźwiękowej narracji.

Maksymilian Mucha – kontrabas
Pochodzi z Częstochowy. Ukończył studia na Wydziału Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach oraz Jazz Institute Berlin. Na co dzień można go usłyszeć z Christianem Scottem czy Adamem Strugiem (śpiew monodyczny). Poza jazzowymi inklinacjami Maks czerpie inspiracje z bardzo szerokiego horyzontu muzycznego, poczynając od muzyki klasycznej, kończąc na japońskim happy hardkorze.

Sławek Koryzno – bębny
Pochodzi z Olsztyna; związany na codzien z trójmiejską sceną jazzową. Ukończył Akademię Muzyczną w Gdańsku na wydziału jazzu; studiował także na ESMAE w Porto u amerykańskiego bębniarza Michaela Laurena. Na codzień gra z zespołami Algorhythm, Tomasz Chyła Quintet, Leszek Możdżer Quartet. Trzy razy nominowany do Fryderyków w latach 2018 I 2019.

2 Nights with Michael Gira & Norman Westberg w Pardon, To Tu
Paź 28@20:45 – 23:00

Jest to dla nas ogromny zaszczyt, że po raz trzeci wystąpi u nas na dwudniowej rezydencji muzyk, malarz, lider legendarnej grupy Swans oraz projektu „Angels Of Light” i założyciel wytwórni Young God Records, Michael Gira. Wielką radością dla nas będzie gościć po raz pierwszy gitarzystę zespołu Swans, Norman Westberg. Zapraszamy bardzo serdecznie!

➳ Poniedziałek i wtorek, 28./29.10.2019 – g. 20:45
➳ Bilety (1-Dniowe): 49 PLN (przedsprzedaż) i 59 PLN (w dniu koncertu)
➳ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa

Bilety są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl, strony Going. / lub w dniu koncertu (od godziny 19:00) ‚na bramce’ i od 14.06.2019 w „Pardon, To Tu” przy barze (kolekcjonerskie bilety)

➳ Liczba miejsc siedzących jest ograniczona.

Michael Gira

(…)Best known for his role as founder and co-leader of avant-garde rock band Swans, Michael Gira has made a point not to work very much under his own name (at least musically — he has published and regularly done spoken word shows), preferring instead to create and lead various projects as well as produce other musicians. Even after Swans came to an end, his various musical efforts were group affairs like the Body Lovers and the Angels of Light, which he led but harnessed a wide variety of performers. That said, Gira has had a few releases billed as solo efforts. Unsurprisingly, such releases demonstrate, as much as his more well-known band efforts, Gira’s skill and power at creating emotionally intense music and lyrics. (…) – Ned Raggett

Norman Westberg

Norman Westberg is a guitarist from Detroit, best known for his work with Swans. Present through almost the entirety of the band’s existence, Westberg was brought on for Swans’ debut album Filth (1983) and appeared on every album through 1991’s White Light From the Mouth of Infinity (he also played on the 1995 album The Great Annihilator). Westberg became a full-time Swans member once again when Michael Gira reactivated the group in 2010.

Westberg’s playing can also be heard on many Swans side projects, including The Body Haters and solo albums by Jarboe. Before Swans, he was a member of Carnival Crash. Westberg was for a short time a member of The Heroine Sheiks with Shannon Selberg (ex-The Cows) as well as John Fell (ex-China Shop). Aside from the present incarnation of Swans, he currently plays in the NYC bands NeVAh (with Vinnie Signorelli & Algis Kizys) and Five Dollar Priest (formerly Size Queens) (with Ron Ward of Speedball Baby & Bob Bert among others). He also appeared (credited as Norman Westburg) in a short film The Right Side of My Brain directed by Richard Kern and starring Lydia Lunch.

On February 25, 2012, Westberg made two limited edition solo releases available at his webstore. Plough is a four-track EP recorded from 2006 to 2009 and features Westberg coupling guitar with banjo and DX drum machine. Limited Edition of 75 features one fifteen-minute-long ambient piece and is packaged in one-of-a-kind imagery, each disk being decorated with a unique MRI from a CD Westberg was given in hospital. Both CD-Rs are packaged in handmade sleeves, Plough with a signed inner and Limited Edition of 75 signed and numbered on the disk itself.

In February 2014 Westberg released a third limited edition solo CD entitled 13, which was then reissued through the ROOM40 record label on November 13, 2015.

In 2014, Westberg joined with Mark Shippy (U.S. Maple), Jim Sykes (Invisible Things), Matthew Wascovich (Scarcity Of Tanks), and Mike Watt (Minutemen) to form the art rock project band Hidden Rifles. Their debut album, Across The Neighborhoods, was released in October 2017.

Paź
29
wt
2 Nights with Michael Gira & Norman Westberg w Pardon, To Tu
Paź 29@20:45 – 23:00

Jest to dla nas ogromny zaszczyt, że po raz trzeci wystąpi u nas na dwudniowej rezydencji muzyk, malarz, lider legendarnej grupy Swans oraz projektu „Angels Of Light” i założyciel wytwórni Young God Records, Michael Gira. Wielką radością dla nas będzie gościć po raz pierwszy gitarzystę zespołu Swans, Norman Westberg. Zapraszamy bardzo serdecznie!

➳ Poniedziałek i wtorek, 28./29.10.2019 – g. 20:45
➳ Bilety (1-Dniowe): 49 PLN (przedsprzedaż) i 59 PLN (w dniu koncertu)
➳ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa

Bilety są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl, strony Going. / lub w dniu koncertu (od godziny 19:00) ‚na bramce’ i od 14.06.2019 w „Pardon, To Tu” przy barze (kolekcjonerskie bilety)

➳ Liczba miejsc siedzących jest ograniczona.

Michael Gira

(…)Best known for his role as founder and co-leader of avant-garde rock band Swans, Michael Gira has made a point not to work very much under his own name (at least musically — he has published and regularly done spoken word shows), preferring instead to create and lead various projects as well as produce other musicians. Even after Swans came to an end, his various musical efforts were group affairs like the Body Lovers and the Angels of Light, which he led but harnessed a wide variety of performers. That said, Gira has had a few releases billed as solo efforts. Unsurprisingly, such releases demonstrate, as much as his more well-known band efforts, Gira’s skill and power at creating emotionally intense music and lyrics. (…) – Ned Raggett

Norman Westberg

Norman Westberg is a guitarist from Detroit, best known for his work with Swans. Present through almost the entirety of the band’s existence, Westberg was brought on for Swans’ debut album Filth (1983) and appeared on every album through 1991’s White Light From the Mouth of Infinity (he also played on the 1995 album The Great Annihilator). Westberg became a full-time Swans member once again when Michael Gira reactivated the group in 2010.

Westberg’s playing can also be heard on many Swans side projects, including The Body Haters and solo albums by Jarboe. Before Swans, he was a member of Carnival Crash. Westberg was for a short time a member of The Heroine Sheiks with Shannon Selberg (ex-The Cows) as well as John Fell (ex-China Shop). Aside from the present incarnation of Swans, he currently plays in the NYC bands NeVAh (with Vinnie Signorelli & Algis Kizys) and Five Dollar Priest (formerly Size Queens) (with Ron Ward of Speedball Baby & Bob Bert among others). He also appeared (credited as Norman Westburg) in a short film The Right Side of My Brain directed by Richard Kern and starring Lydia Lunch.

On February 25, 2012, Westberg made two limited edition solo releases available at his webstore. Plough is a four-track EP recorded from 2006 to 2009 and features Westberg coupling guitar with banjo and DX drum machine. Limited Edition of 75 features one fifteen-minute-long ambient piece and is packaged in one-of-a-kind imagery, each disk being decorated with a unique MRI from a CD Westberg was given in hospital. Both CD-Rs are packaged in handmade sleeves, Plough with a signed inner and Limited Edition of 75 signed and numbered on the disk itself.

In February 2014 Westberg released a third limited edition solo CD entitled 13, which was then reissued through the ROOM40 record label on November 13, 2015.

In 2014, Westberg joined with Mark Shippy (U.S. Maple), Jim Sykes (Invisible Things), Matthew Wascovich (Scarcity Of Tanks), and Mike Watt (Minutemen) to form the art rock project band Hidden Rifles. Their debut album, Across The Neighborhoods, was released in October 2017.

Paź
31
czw
Krzysia Górniak Quartet: Memories – Warszawa
Paź 31@20:00 – 21:30

Krzysia Górniak – gitara
Piotr Wrombel – piano
Michał Jaros – kontrabas
Marcin Jahr – perkusja

Zapraszamy na zaduszkowy koncert poświęcony nieżyjącym jazzmanom i przyjaciołom, którym muzyczny hołd oddaje Krzysia Górniak na swoim nowym albumie „Memories”.

„Zagram dla was wyjątkowy koncert poświęcony pamięci moich przyjaciół, muzyków którzy odeszli. Śmierć jest tylko przejściem, zakończeniem pewnej podróży tutaj. Wiem to, gdyż sama miałam doświadczenie śmierci klinicznej i jestem tutaj z wami, bo jak mi to powiedziała miłująca mnie istota z tamtej strony, która mnie przywróciła do życia „…Wracaj … to jeszcze nie jest Twój czas”… Wiec jestem wśród was i wypełniam dany mi jeszcze czas, najlepiej jak potrafię w tym materialnym świecie. Oczywiście czuję emocje i uczucia związane z rozstaniami, śmiercią moich przyjaciół i bliskich mi osób, mimo, że wiem, że tam w świecie duchowym jest im dobrze, to tutaj trzeba przepracowywać w sobie ból rozstania i nostalgię. Memories jest muzycznym zapisem fragmentów wspomnień o osobach i wydarzeniach, które były ze mną związane. Część z nich już odeszła z tego świata, część jest wśród nas. Właśnie dlatego utwory te są na jednej płycie, aby ukazać jak cienka granica jest między życiem i śmiercią. Kruchość losu jest częścią życia i czym bardziej zdajemy sobie sprawę z nieuchronności przemijania, tym bardziej doceniamy czas, który nam pozostał. „… Krzysia Górniak

Lis
2
sob
half•alive – Warszawa
Lis 2@20:00 – 21:00

Otwarcie bram: Info wkrótce
Zapraszamy na jedyny w Polsce koncert half•alive. Zespół z Kalifornii wystąpi w Warszawie 2 listopada.
Zespół powstał w 2016 roku w Long Beach, a w jego skład wchodzi 3 muzyków: Josh Taylor, Brett Kramer i J Tyler Jonson. Ich pierwsza EPka, zawierająca takie utwory jak „The Fall” czy „Aawake at Night”, ukazała się w kwietniu 2017 roku. Każda z piosenek ma kilka milionów wyświetleń i odsłuchań w serwisach YouTube i Spotify.
W sierpniu 2018 zespół wydał singiel „Still Feel”, a z początkiem 2019 roku odbył swoją pierwszą trasę koncertową, która obejmowała Stany Zjednoczone, Kanadę i Wielką Brytanię. Ich najnowszy singiel „Arrow” został bardzo dobrze przyjęty, m.in. przez amerykański Time.

Lis
6
śr
Postmodern Jukebox – Warszawa
Lis 6@18:00 – 21:00

Po fenomenalnym koncercie w Poznaniu, Postmodern Jukebox wracają do Polski z trasą Welcome to the Twenties 2.0!
6 listopada – Warszawa, Palladium
7 listopada – Wrocław, Centrum Koncertowe A2

Aby zapoczątkować odliczanie do nadchodzącego Twenty-Twenties (2020) znany muzyczny kolektyw Postmodern Jukebox okrąży świat w 2019 ze swoją trasą Welcome to the Twenties 2.0 Tour. Trasa ma na celu przygotowanie świata na nową dekadę – taką, w której twórca Postmodern Jukebox – Scott Bradlee – ma nadzieję zobaczyć powrót do stylu i rzemiosła, które były wyrazem muzyki poprzednich pokoleń.
„Ostatnio w latach dwudziestych dostaliśmy Jazz – jedyną prawdziwą amerykańską formę sztuki. Kto wie co przyniesie nam 2020?” – mówie Bradlee. „Jedno jest pewne – jest mnóstwo ludzi zmęczonych krzyczącymi nagłówkami, bezmyślnymi programami w TV i uzależnieniem od smartphonów, które przyczyniły się do tego, że ludzi się od siebie w ostatniej dekadzie jeszcze mocniej oddalili. Używamy naszego małego zakątka w przestrzeni pop-kultury, aby powiedzieć ludziom, żeby zapomnieli o swoich problemach i dołączyli do nas by wspólnie świętować prawdziwe muzyczne talenty i ponadczasowy styl – na żywo i w prawdziwym życiu.
Postmodern Jukebox ze swoją trasą Welcome to the Twenties 2.0 Tour odwiedzi blisko 250 miast!
“Kiedy przygotowujemy koncertowy koncept Postmodern Jukebox pracujemy nad powiązaniem odpowiedniego talentu z odpowiednim materiałem i budowaniem niesamowitych i unikalnych przeżyć podczas naszych koncertów” – mówi Bradlee. „Bądźcie gotowi na sensacyjną imprezę w stylu lat 20 i Wielkiego Gatsby’ego”
Zapoczątkowany przez Bradlee w 2009 roku muzyczny kolektyw Postmodern Jukebox (PMJ) ma na koncie ponad miliard wyświetleń w serwisie YouTube, 3,5 miliona subskrybentów oraz ponad 1,7 miliona fanów na Facebooku. Przez ostatnią dekadę PMJ podróżował po całym świecie grając setki koncertów w wyprzedanych salach na 6 kontynentach. Wystąpili także w takich programach telewizyjnych jak „Good Morning America”, podbili listy przebojów na iTunes i Billboard oraz zwrócili uwagę NPR Music, NBC News i szerokiej publiczności na całym świecie.

Lis
8
pt
Fink – Warszawa
Lis 8@20:00 – 23:00

Fink jesienią powraca do Polski na dwa koncerty: 6 listopada zagra w Starym Maneżu w Gdańsku, zaś 8 listopada w warszawskim Palladium.

Grupa prowadzona przez jedną z najciekawszych osobowości muzycznej sceny: Fina Greenalla, od lat ma nad Wisłą wiernych fanów. Brytyjczycy związani z wytwórnią Ninja Tune w swej muzyce łączą najróżniejsze inspiracje: od trip hopu przez tradycję soulu, bluesa i folku po alternatywnego rocka. Takie krążki jak „Perfect Darkness”, „Hard Believer” czy „Resurgam” w Polsce i na świecie okazały się bestsellerami. Warto jednak pamiętać, że Fin poza autorskim projektem uznanie zdobył także jako autor piosenek dla innych artystów, takich jak John Legend, Banks czy Amy Winehouse. Gościnnie śpiewał również na płytach Bonobo czy Blu Mar Ten. To niezwykła pasja Greenalla, i jego sceniczna charyzma są źródłem popularności Fink, jednak tego sukcesu nie byłoby bez towarzyszących mu znakomitych muzyków.
“Myślę, że w zespołach, które grają ze sobą długo, wytwarza się rodzaj telepatii i my z pewnością ją wykorzystujemy. Mamy też radykalnie inne gusta muzyczne, co paradoksalnie trzyma nas razem w zdrowy sposób. Obóz Finka oparty jest na lojalności – lubimy budować prawdziwy team, który funkcjonuje jak rodzina” – tłumaczy lider.
Tę zażyłość i zgranie szczególnie widać na koncertach, podczas których świetni instrumentaliści kreują aurę niezwykłego rytuału, a intensywne emocje i radość z tworzenia muzyki potrafią też współdzielić z publicznością.
Na kolejną trasę w Polsce Fink z pewnością szykuje niejedną niespodziankę – w listopadzie zapraszamy do Gdańska i Warszawy.
Bilety na oba koncerty trafią do sprzedaży w czwartek 21.03. o godz. 10.

Lis
9
sob
Xzibit – Warszawa
Lis 9@19:00 – 23:00

Xzibit gwiazda hip-hopu, jeden z najlepszych MC’s w historii Zachodniego Wybrzeża, autor takich hitów jak „X”, „Papparazzi”, „Front 2 Back”, “Multiply” czy „Hey Now”, znany z programu MTV „Pimp My Ride”, w sobotę, 9 listopada wystąpi w Warszawie w klubie Palladium!

Bilety już dostępne!

Xzibit to jeden z najważniejszych amerykańskich raperów z Zachodniego Wybrzeża, wymieniany jednym tchem obok takich sław jak Dr.Dre, Snoop Dogg, The Game, Eminem, 50 Cent czy Ice Cube.
Ma na swoim koncie 7 albumów, w tym złote „Man vs. Machine”, „Weapons of Mass Destruction”
czy „Full Circle”, z których pochodzą single „Multiply”, „Hey Now” czy „Concentrate”, jednak zdaniem wielu to album „At The Speed Of Life” zapewnił mu sukces, dzięki któremu Xzibit na początku XXI wieku zajął zasłużone miejsce wśród największych! Nie sposób wyobrazić sobie Rapu, bez tego przepotężnego głosu, tony hitów i flow przed którym można tylko bić pokłony.

Panie i Panowie, przed Państwem X… ZIBIT!

Lis
23
sob
The Paper Kites – Warszawa
Lis 23@19:30 – 22:00

Zapraszamy na dwa koncerty The Paper Kites w Polsce! Zespół wystąpi 23 listopada w warszawskiej Hydrozagadce i dzień później w klubie Blue Note w Poznaniu.
The Paper Kites to indie-rockowy zespół pochodzący z Australii. Do tej pory wydali 4 albumy – ostatni, „On The Corner Where You Live”, ukazał się we wrześniu 2018 roku.
Na najnowszej płycie zespołu znajdziemy 11 utworów, które opowiadają o ludzkich historiach i towarzyszących im emocjach. Pomysł na album pojawił się, kiedy zespół przebywał w hotelu w Nowym Jorku, skąd muzycy mogli obserwować postaci w sąsiadującym budynku. W swoich piosenkach, zespół uchwycił wiele emocji – od tęsknoty za domem, poprzez zmęczenie, kończąc na samotności.

Lis
24
nie
Pablopavo i Ludziki – Pierwsze Tournee Warszawskie – Finał w PTT
Lis 24@20:45 – 23:00

To, że ten zespół współtworzą przyjaciele, słychać od pierwszej zagranej nuty. Ich muzyki nie da się zaszufladkować. I dobrze, bo ich wybuchowa mieszanka stylistyczna jest gwarantem wyjątkowego muzycznego przeżycia. Lidera tego zespołu przedstawiać nie trzeba, niemniej warto wspomnieć, że jest autorem piętnastu płyt i jak dotychczas jednej książki, otrzymał Paszport Polityki 2014 w kategorii „Muzyka Popularna” i ekscytuje się językiem i opowieściami Warszawy.

Jest nam niezmiernie miło i czujemy się wyróżnieni, że pod koniec listopada wystąpi u nas – na zakończenie ich Pierwszego Tournee Warszawskiego (więcej szczegółów poniżej) i pierwszy raz w „Pardon, To Tu” – Pablopavo wraz z jego 6-osobowym zespołem „Ludziki”. Zapraszamy bardzo serdecznie!

Uwaga, na tym koncercie nie będzie miejsc siedzących.

➳ Niedziela, 24.11.2019 – g. 20:45
➳ Bilety: 45 PLN (przedsprzedaż) i 55 PLN (w dniu koncertu)
➳ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa

Paweł „Pablopavo” Sołtys – wokal
Jakub „Earl Jackob” Sadowski – wokal
Rafał „Daddy Raffi” Kazanowski – gitara
Radosław Polakowski – skrzypce, akordeon, melodyka
Andrzej „DJ Zero” Giegiel – DJ, scratch
Emil „Emili Jones” Wojtczak – gitara basowa, instr. klawiszowe
Jakub „Jahcob JR” Kinsner – perkusja, mpc

Bilety są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl, strony Going. oraz w „Pardon, To Tu” przy barze (bilety kolekcjonerskie). Bilety można także nabyć w dniu koncertu (od godziny 19:00) ‚na bramce’, o ile nie zostaną wcześniej wyprzedane.

Pablopavo i Ludziki – Pierwsze Tournee Warszawskie

„W ostatnich miesiącach polscy wykonawcy zapełniają coraz większe sale, hale, nawet stadiony. Bardzo nas to cieszy. Świetnie, że publiczność gremialnie chodzi na koncerty polskich wokalistów, raperów, zespołów.

Nasz pomysł jest nieco inny, ani lepszy ani gorszy. Wymyśliliśmy sobie tournee dookoła Warszawy. Codziennie koncert w innej dzielnicy, w innym klubie, domu kultury, klubokawiarni. W tych miejscach gdzie wiele zespołów debiutuje, w miejscach które od lat starają się pokazywać ludziom rzeczy nowe, nieszablonowe, alternatywne. Takie, na których na razie nie da się zarobić. To nasz ukłon wobec tych wszystkich osób, które, mówiąc górnolotnienie, pracują u podstaw kultury w naszym mieście.

Pomysł to ryzykowny i pewnie lekko szalony, ale tylko takie zasługują na swoje miano. Każdy z tych koncertów będzie nieco inny, sami jesteśmy ciekawi jak to wyjdzie. Hadzia!” – Pablopavo i Ludziki.

18.11.2019 Warszawa, Karrot
19.11.2019 Warszawa, Regeneracja
20.11.2019 Warszawa, Klubokawiarnia Kicia Kocia
21.11.2019 Warszawa, Klub Hydrozagadka
22.11.2019 Warszawa, Wawerskie Centrum Kultury
23.11.2019 Warszawa, Dom Kultury Świt
24.11.2019 Warszawa, Pardon, To Tu

Lis
25
pon
ECM50 Warsaw Festival – Björn Meyer Solo; Jakob Bro Trio – Warszawa
Lis 25@19:00

Warszawa na trzy dni stanie się gospodarzem obchodów 50-lecia legendarnej firmy muzycznej ECM Records. To niepowtarzalna okazja, by doświadczyć jej fenomenu
w szerszej perspektywie — nie tylko muzycznej, ale i wizualnej.

Niezmiennie od jej powstania w 1969 roku, Edition of Contemporary Music prezentuje najwyższy poziom artystyczny realizowanych projektów. Jej założyciel Manfred Eicher przez pięć dekad niezależnej produkcji muzycznej przyciąga artystów, którzy wraz z nim tworzą słynne brzmienie ECM, czyli „najpiękniejsze dźwięki zaraz po ciszy”. Keith Jarrett, Chick Corea, Arvo Pärt, Jan Garbarek czy wreszcie Tomasz Stańko — otwierają długą listę twórców tego liczącego ponad 1600 nagrań katalogu z muzyką jazzową i klasyczną, sięgającą rozmaitych muzycznych kultur i tradycji. Każde z tych wydawnictw cechuje oryginalność artystyczna, mistrzowskie wykonanie oraz rygorystyczne standardy produkcji. ECM to dziś marka, która w świecie muzyki stanowi jednoznaczne potwierdzenie najwyższej jakości, która przenosi odbiorcę na inny poziom słuchania i przeżywania muzyki.

Festiwal, odbywający się w dniach 25-27 listopada w Centrum Praskim Koneser w samym sercu Starej Pragi, to przede wszystkim sama muzyka — siedem niezwykłych koncertów artystów tworzących dla wytwórni ECM.

Festiwal otworzy projekt szwedzkiego basisty Björna Meyera, autora pierwszego w historii ECM albumu poświęconego elektrycznej gitarze basowej solo. Dzięki unikalnemu podejściu do instrumentu, artysta tworzy przestrzeń hipnotyzujących dźwięków, skomponowanych subtelnie i naturalnie, jak oddychanie.

Następnie na scenie pojawi się trio duńskiego gitarzysty Jakoba Bro. Wraz z członkami tego zespołu, kontrabasistą Larry Grenadierem i perkusistą Jorge Rossym, konstruuje krajobraz dźwiękowy swoich utworów z niekiedy ledwie zaznaczonych melodii. Minimalistyczne, pełne klimatu i głębi improwizacje wprowadzają słuchaczy w stan uważności i wyciszenia.

Drugiego dnia wystąpi Trio Torda Gustavsena. Ten norweski poeta fortepianu znany jest z powoli rozwijających się, głęboko lirycznych utworów. Jego ostatni album „The Other Side”, nagrany z wiernym perkusistą Jarle Vespestadem i nowym basistą Sigurdem Hole’em, odsłania wpływy norweskiej muzyki dawnej, fascynację Bachem, sięgając zarazem tradycji improwizacji. W Warszawie Sigurda Hole’a zastąpi znakomita basistka Ellen Brekken.

Tarkovsky Quartet zamknie drugi festiwalowy wieczór.Tworzą go François Couturier (fortepian), Anja Lechner (wiolonczela), Jean-Louis Matinier (akordeon) oraz Jean-Marc Larché (saksofon sopranowy). Muzyka kwartetu w inteligentny sposób łączy muzykę klasyczną z elementami improwizacji. Poszczególne utwory inspirowane postacią Andrieja Tarkovskiego są jak intymne refleksje artystów na temat jego twórczości opowiedziane za pomocą nie słów, a dźwięków i ciszy.

Trzeci dzień odbywający się pod patronatem Deutsche Bank Invites ECM50 to aż trzy koncerty. Saksofonista altowy Maciej Obara, który swój znakomity debiutancki album
dla ECM nagrał w 2017 roku, na Festiwalu przedstawi materiał z najnowszej płyty
„Three Crowns”. Album swoją premierę będzie miał dzień wcześniej w katowickim NOSPR. Kwartet, w którego skład oprócz Obary wchodzą pianista Dominik Wania, kontrabasista Ole Morten Vågan oraz perkusista Gard Nilssen, słynie z żywiołowych, błyskotliwych improwizacji, by następnie otoczyć słuchacza wyrafinowanymi dźwiękami pełnymi nostalgii.

Włoski pianista młodego pokolenia Giovanni Guidi i jego kwintet zaprezentuje program
z albumu „Avec le temps” w bogatym składzie: Francesco Bearzatti (saksofon), Roberto Cecchetto (gitara), Joe Rehmer (kontrabas), João Lobo (perkusja). Emocjonalne kompozycje lidera, dające muzykom pole do swobodnej gry pełnej pasji, prowadzi tytułowy utwór autorstwa Léo Ferré, a kończy czuły hołd dla Tomasza Stańko — oba o bolesnej tęsknocie i stracie.

W finale festiwalu wystąpi Trio Marcina Wasilewskiego, z wybitnym pianistą
i kompozytorem Marcinem Wasilewskim, Sławomirem Kurkiewiczem na kontrabasie i Michałem Miśkiewiczem na perkusji. Nasze gwiazdorskie Trio niezmiennie w tym samym składzie nagrywa dla ECM od 2002 roku, wtedy jeszcze jako członkowie kwartetu Tomasza Stańko. Muzycy zachwycają własnym stylem wykrystalizowanym przez 25 lat pracy artystycznej. Na scenie są jak jeden organizm, którego brzmienie rozpoznawane jest przez słuchaczy na całym świecie.

Obraz wzbogaci dźwięk. Dzięki wystawie fotografii, słuchacze odbędą podróż w przeszłość młodego Manfreda Eichera i całej plejady twórców ECM, uchwyconych w studiu nagraniowym czy sali koncertowej. Będzie również okazja obejrzeć w powiększeniu słynne cover arts, czyli okładki albumów, stanowiące integralną część każdego wydawnictwa ECM. Wreszcie w studyjnym kinie mieszczącym się w Muzeum Polskiej Wódki — poznać projekty filmowe ECM, wśród których znajdują się nie tylko genialne koncerty Keitha Jarretta, ale też filmy o twórcach, takich jak Charles Lloyd czy John Abercrombie oraz unikalne projekty multimedialne, jak „Holozän” czy „Radhe Radhe”.

Organizatorami ECM50 Warsaw Festival są agencja Golden Mine we współpracy z Universal Music Polska oraz ECM Records. Partnerami wydarzenia są: Centrum Praskie Koneser, Deutsche Bank Polska, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Urząd Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy, Związek Artystów Wykonawców STOART, Instytut Muzyki i Tańca, Włoski Instytut Kultury w Warszawie, Instytut Francuski w Polsce, Yamaha Music Europe Oddział w Polsce, Woodys Backline.

Całe wydarzenie honorowym patronatem objęły Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie oraz Ambasada Królestwa Danii.

Patronat medialny: Trójka Program Trzeci Polskiego Radia, Co Jest Grane, Jazz Forum, Jazzarium.pl, JazzSoul.pl, Jazz Press, Audio

Lis
26
wt
ECM50 Warsaw Festival – Tord Gustavsen Trio Tarkovsky Quartet – Warszawa
Lis 26@19:00

Warszawa na trzy dni stanie się gospodarzem obchodów 50-lecia legendarnej firmy muzycznej ECM Records. To niepowtarzalna okazja, by doświadczyć jej fenomenu
w szerszej perspektywie — nie tylko muzycznej, ale i wizualnej.

Niezmiennie od jej powstania w 1969 roku, Edition of Contemporary Music prezentuje najwyższy poziom artystyczny realizowanych projektów. Jej założyciel Manfred Eicher przez pięć dekad niezależnej produkcji muzycznej przyciąga artystów, którzy wraz z nim tworzą słynne brzmienie ECM, czyli „najpiękniejsze dźwięki zaraz po ciszy”. Keith Jarrett, Chick Corea, Arvo Pärt, Jan Garbarek czy wreszcie Tomasz Stańko — otwierają długą listę twórców tego liczącego ponad 1600 nagrań katalogu z muzyką jazzową i klasyczną, sięgającą rozmaitych muzycznych kultur i tradycji. Każde z tych wydawnictw cechuje oryginalność artystyczna, mistrzowskie wykonanie oraz rygorystyczne standardy produkcji. ECM to dziś marka, która w świecie muzyki stanowi jednoznaczne potwierdzenie najwyższej jakości, która przenosi odbiorcę na inny poziom słuchania i przeżywania muzyki.

Festiwal, odbywający się w dniach 25-27 listopada w Centrum Praskim Koneser w samym sercu Starej Pragi, to przede wszystkim sama muzyka — siedem niezwykłych koncertów artystów tworzących dla wytwórni ECM.

Festiwal otworzy projekt szwedzkiego basisty Björna Meyera, autora pierwszego w historii ECM albumu poświęconego elektrycznej gitarze basowej solo. Dzięki unikalnemu podejściu do instrumentu, artysta tworzy przestrzeń hipnotyzujących dźwięków, skomponowanych subtelnie i naturalnie, jak oddychanie.

Następnie na scenie pojawi się trio duńskiego gitarzysty Jakoba Bro. Wraz z członkami tego zespołu, kontrabasistą Larry Grenadierem i perkusistą Jorge Rossym, konstruuje krajobraz dźwiękowy swoich utworów z niekiedy ledwie zaznaczonych melodii. Minimalistyczne, pełne klimatu i głębi improwizacje wprowadzają słuchaczy w stan uważności i wyciszenia.

Drugiego dnia wystąpi Trio Torda Gustavsena. Ten norweski poeta fortepianu znany jest z powoli rozwijających się, głęboko lirycznych utworów. Jego ostatni album „The Other Side”, nagrany z wiernym perkusistą Jarle Vespestadem i nowym basistą Sigurdem Hole’em, odsłania wpływy norweskiej muzyki dawnej, fascynację Bachem, sięgając zarazem tradycji improwizacji. W Warszawie Sigurda Hole’a zastąpi znakomita basistka Ellen Brekken.

Tarkovsky Quartet zamknie drugi festiwalowy wieczór.Tworzą go François Couturier (fortepian), Anja Lechner (wiolonczela), Jean-Louis Matinier (akordeon) oraz Jean-Marc Larché (saksofon sopranowy). Muzyka kwartetu w inteligentny sposób łączy muzykę klasyczną z elementami improwizacji. Poszczególne utwory inspirowane postacią Andrieja Tarkovskiego są jak intymne refleksje artystów na temat jego twórczości opowiedziane za pomocą nie słów, a dźwięków i ciszy.

Trzeci dzień odbywający się pod patronatem Deutsche Bank Invites ECM50 to aż trzy koncerty. Saksofonista altowy Maciej Obara, który swój znakomity debiutancki album
dla ECM nagrał w 2017 roku, na Festiwalu przedstawi materiał z najnowszej płyty
„Three Crowns”. Album swoją premierę będzie miał dzień wcześniej w katowickim NOSPR. Kwartet, w którego skład oprócz Obary wchodzą pianista Dominik Wania, kontrabasista Ole Morten Vågan oraz perkusista Gard Nilssen, słynie z żywiołowych, błyskotliwych improwizacji, by następnie otoczyć słuchacza wyrafinowanymi dźwiękami pełnymi nostalgii.

Włoski pianista młodego pokolenia Giovanni Guidi i jego kwintet zaprezentuje program
z albumu „Avec le temps” w bogatym składzie: Francesco Bearzatti (saksofon), Roberto Cecchetto (gitara), Joe Rehmer (kontrabas), João Lobo (perkusja). Emocjonalne kompozycje lidera, dające muzykom pole do swobodnej gry pełnej pasji, prowadzi tytułowy utwór autorstwa Léo Ferré, a kończy czuły hołd dla Tomasza Stańko — oba o bolesnej tęsknocie i stracie.

W finale festiwalu wystąpi Trio Marcina Wasilewskiego, z wybitnym pianistą
i kompozytorem Marcinem Wasilewskim, Sławomirem Kurkiewiczem na kontrabasie i Michałem Miśkiewiczem na perkusji. Nasze gwiazdorskie Trio niezmiennie w tym samym składzie nagrywa dla ECM od 2002 roku, wtedy jeszcze jako członkowie kwartetu Tomasza Stańko. Muzycy zachwycają własnym stylem wykrystalizowanym przez 25 lat pracy artystycznej. Na scenie są jak jeden organizm, którego brzmienie rozpoznawane jest przez słuchaczy na całym świecie.

Obraz wzbogaci dźwięk. Dzięki wystawie fotografii, słuchacze odbędą podróż w przeszłość młodego Manfreda Eichera i całej plejady twórców ECM, uchwyconych w studiu nagraniowym czy sali koncertowej. Będzie również okazja obejrzeć w powiększeniu słynne cover arts, czyli okładki albumów, stanowiące integralną część każdego wydawnictwa ECM. Wreszcie w studyjnym kinie mieszczącym się w Muzeum Polskiej Wódki — poznać projekty filmowe ECM, wśród których znajdują się nie tylko genialne koncerty Keitha Jarretta, ale też filmy o twórcach, takich jak Charles Lloyd czy John Abercrombie oraz unikalne projekty multimedialne, jak „Holozän” czy „Radhe Radhe”.

Organizatorami ECM50 Warsaw Festival są agencja Golden Mine we współpracy z Universal Music Polska oraz ECM Records. Partnerami wydarzenia są: Centrum Praskie Koneser, Deutsche Bank Polska, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Urząd Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy, Związek Artystów Wykonawców STOART, Instytut Muzyki i Tańca, Włoski Instytut Kultury w Warszawie, Instytut Francuski w Polsce, Yamaha Music Europe Oddział w Polsce, Woodys Backline.

Całe wydarzenie honorowym patronatem objęły Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie oraz Ambasada Królestwa Danii.

Patronat medialny: Trójka Program Trzeci Polskiego Radia, Co Jest Grane, Jazz Forum, Jazzarium.pl, JazzSoul.pl, Jazz Press, Audio

Lis
27
śr
ECM50 Warsaw Festival – „Deutsche Bank Invites – ECM50” Maciej Obara Quartet; Giovanni Guidi Quintet; Marcin Wasilewski Trio – Warszawa
Lis 27@19:00

Warszawa na trzy dni stanie się gospodarzem obchodów 50-lecia legendarnej firmy muzycznej ECM Records. To niepowtarzalna okazja, by doświadczyć jej fenomenu
w szerszej perspektywie — nie tylko muzycznej, ale i wizualnej.

Niezmiennie od jej powstania w 1969 roku, Edition of Contemporary Music prezentuje najwyższy poziom artystyczny realizowanych projektów. Jej założyciel Manfred Eicher przez pięć dekad niezależnej produkcji muzycznej przyciąga artystów, którzy wraz z nim tworzą słynne brzmienie ECM, czyli „najpiękniejsze dźwięki zaraz po ciszy”. Keith Jarrett, Chick Corea, Arvo Pärt, Jan Garbarek czy wreszcie Tomasz Stańko — otwierają długą listę twórców tego liczącego ponad 1600 nagrań katalogu z muzyką jazzową i klasyczną, sięgającą rozmaitych muzycznych kultur i tradycji. Każde z tych wydawnictw cechuje oryginalność artystyczna, mistrzowskie wykonanie oraz rygorystyczne standardy produkcji. ECM to dziś marka, która w świecie muzyki stanowi jednoznaczne potwierdzenie najwyższej jakości, która przenosi odbiorcę na inny poziom słuchania i przeżywania muzyki.

Festiwal, odbywający się w dniach 25-27 listopada w Centrum Praskim Koneser w samym sercu Starej Pragi, to przede wszystkim sama muzyka — siedem niezwykłych koncertów artystów tworzących dla wytwórni ECM.

Festiwal otworzy projekt szwedzkiego basisty Björna Meyera, autora pierwszego w historii ECM albumu poświęconego elektrycznej gitarze basowej solo. Dzięki unikalnemu podejściu do instrumentu, artysta tworzy przestrzeń hipnotyzujących dźwięków, skomponowanych subtelnie i naturalnie, jak oddychanie.

Następnie na scenie pojawi się trio duńskiego gitarzysty Jakoba Bro. Wraz z członkami tego zespołu, kontrabasistą Larry Grenadierem i perkusistą Jorge Rossym, konstruuje krajobraz dźwiękowy swoich utworów z niekiedy ledwie zaznaczonych melodii. Minimalistyczne, pełne klimatu i głębi improwizacje wprowadzają słuchaczy w stan uważności i wyciszenia.

Drugiego dnia wystąpi Trio Torda Gustavsena. Ten norweski poeta fortepianu znany jest z powoli rozwijających się, głęboko lirycznych utworów. Jego ostatni album „The Other Side”, nagrany z wiernym perkusistą Jarle Vespestadem i nowym basistą Sigurdem Hole’em, odsłania wpływy norweskiej muzyki dawnej, fascynację Bachem, sięgając zarazem tradycji improwizacji. W Warszawie Sigurda Hole’a zastąpi znakomita basistka Ellen Brekken.

Tarkovsky Quartet zamknie drugi festiwalowy wieczór.Tworzą go François Couturier (fortepian), Anja Lechner (wiolonczela), Jean-Louis Matinier (akordeon) oraz Jean-Marc Larché (saksofon sopranowy). Muzyka kwartetu w inteligentny sposób łączy muzykę klasyczną z elementami improwizacji. Poszczególne utwory inspirowane postacią Andrieja Tarkovskiego są jak intymne refleksje artystów na temat jego twórczości opowiedziane za pomocą nie słów, a dźwięków i ciszy.

Trzeci dzień odbywający się pod patronatem Deutsche Bank Invites ECM50 to aż trzy koncerty. Saksofonista altowy Maciej Obara, który swój znakomity debiutancki album
dla ECM nagrał w 2017 roku, na Festiwalu przedstawi materiał z najnowszej płyty
„Three Crowns”. Album swoją premierę będzie miał dzień wcześniej w katowickim NOSPR. Kwartet, w którego skład oprócz Obary wchodzą pianista Dominik Wania, kontrabasista Ole Morten Vågan oraz perkusista Gard Nilssen, słynie z żywiołowych, błyskotliwych improwizacji, by następnie otoczyć słuchacza wyrafinowanymi dźwiękami pełnymi nostalgii.

Włoski pianista młodego pokolenia Giovanni Guidi i jego kwintet zaprezentuje program
z albumu „Avec le temps” w bogatym składzie: Francesco Bearzatti (saksofon), Roberto Cecchetto (gitara), Joe Rehmer (kontrabas), João Lobo (perkusja). Emocjonalne kompozycje lidera, dające muzykom pole do swobodnej gry pełnej pasji, prowadzi tytułowy utwór autorstwa Léo Ferré, a kończy czuły hołd dla Tomasza Stańko — oba o bolesnej tęsknocie i stracie.

W finale festiwalu wystąpi Trio Marcina Wasilewskiego, z wybitnym pianistą
i kompozytorem Marcinem Wasilewskim, Sławomirem Kurkiewiczem na kontrabasie i Michałem Miśkiewiczem na perkusji. Nasze gwiazdorskie Trio niezmiennie w tym samym składzie nagrywa dla ECM od 2002 roku, wtedy jeszcze jako członkowie kwartetu Tomasza Stańko. Muzycy zachwycają własnym stylem wykrystalizowanym przez 25 lat pracy artystycznej. Na scenie są jak jeden organizm, którego brzmienie rozpoznawane jest przez słuchaczy na całym świecie.

Obraz wzbogaci dźwięk. Dzięki wystawie fotografii, słuchacze odbędą podróż w przeszłość młodego Manfreda Eichera i całej plejady twórców ECM, uchwyconych w studiu nagraniowym czy sali koncertowej. Będzie również okazja obejrzeć w powiększeniu słynne cover arts, czyli okładki albumów, stanowiące integralną część każdego wydawnictwa ECM. Wreszcie w studyjnym kinie mieszczącym się w Muzeum Polskiej Wódki — poznać projekty filmowe ECM, wśród których znajdują się nie tylko genialne koncerty Keitha Jarretta, ale też filmy o twórcach, takich jak Charles Lloyd czy John Abercrombie oraz unikalne projekty multimedialne, jak „Holozän” czy „Radhe Radhe”.

Organizatorami ECM50 Warsaw Festival są agencja Golden Mine we współpracy z Universal Music Polska oraz ECM Records. Partnerami wydarzenia są: Centrum Praskie Koneser, Deutsche Bank Polska, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Urząd Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy, Związek Artystów Wykonawców STOART, Instytut Muzyki i Tańca, Włoski Instytut Kultury w Warszawie, Instytut Francuski w Polsce, Yamaha Music Europe Oddział w Polsce, Woodys Backline.

Całe wydarzenie honorowym patronatem objęły Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie oraz Ambasada Królestwa Danii.

Patronat medialny: Trójka Program Trzeci Polskiego Radia, Co Jest Grane, Jazz Forum, Jazzarium.pl, JazzSoul.pl, Jazz Press, Audio

Lis
30
sob
Parov Stelar – Warszawa
Lis 30@19:45 – 21:45

Parov Stelar to projekt austriackiego producenta i muzyka Marcusa Füredera. Uwagę świata przyciągnął świetnym debiutanckim albumem „Rough Cuts” (2004). Jego muzyka jest doskonałym przykładem kontynuacji trip-hopu, dziś ewoluującego w stronę lounge i downtempo, pełnego ciepłych, stylowych elektronicznych brzmień. Muzyka Parova w znacznej mierze opiera się jednak na naturalnych brzmieniach m.in. trąbki, kontrabasu czy fortepianu. Jego nagrania znane są z takich kompilacji jak „Hotel Costes”, „Many Ray” czy „Stress Free”, a Polsce chociażby ze składanek z cyklu „Pinacolada”.
W kwietniu tego roku, Parov Stelar zapowiedział nowy album i trasę koncertową. 30 listopada będzie okazja usłyszeć ten materiał na żywo! W tym roku zobaczymy zupełnie nowe show, z nową sceną i nowymi wizualizacjami. Koncerty na tej trasie to także debiut wokalistki Eleny Karafizi. Parov Stelar wystąpi w 8-osobowym składzie. To będzie spektakularne widowisko!
Skład zespołu:
Parov Stelar
Elena Karafizi – wokal
Anduze – wokal
Sebastian Grimus – saksofon
Marc Osterer – trąbka
Jakob Mayr – puzon
Michael Wittner – bas/gitara
Willie Larsson Jr. – perkusja

Gru
11
śr
Natalia Przybysz – trasa „Jak Malować Ogień” – Warszawa
Gru 11@20:00 – 23:00

TIMETABLE:
19:00 – otwarcie drzwi
20:00 – początek koncertu

11 grudnia w Klubie Stodoła wystąpi Natalia Przybysz! Koncert odbędzie się w ramach trasy „Jak Malować Ogień”, promującej najnowszy, piąty autorski album artystki. Bilety dostępne w sprzedaży!

Natalia Przybysz to jeden z najciekawszych kobiecych głosów na rodzimej scenie muzycznej, ale także kompozytorka i autorka tekstów. Dała się poznać w roku 2001, kiedy to wraz z siostrą Pauliną zadebiutowały współtworząc Sistars. Zespół okazał się fenomenem, kreaującym nową jakość na polskim rynku, zdobywającym nagrody, przychylne recenzje dziennikarzy i szczyty list przebojów, ale przede wszystkim serca słuchaczy. Po zakończeniu działalności Sistars, Natalia skupiła się na solowej karierze i poszukiwaniach własnej artystycznej drogi.

Rok 2011 okazał się przełomowy w karierze artystki. To właśnie wtedy, w 50 rocznicę debiutu artystycznego Janis Joplin, powstał wyjątkowy projekt koncertowy „Kozmic Blues”. Ten w założeniu jednorazowy występ został tak ciepło przyjęty, że Natalia postanowiła przekuć go w całą trasę, która okazała się ogromnym sukcesem. Naturalną więc konsekwencją było pójście o krok dalej i nagranie albumu „Kozmic Blues: Tribute to Jenis Joplin”, którym Natalia Przybysz składa hołd jednej z największych legend muzyki.

„Przyjaźń z Joplin” pchnęła Natalię w kierunku pogranicza bluesa, soulu, jazzu i funku, zakorzenionych w amerykańskiej tradycji ciepłych, motown’owskich brzmień i vintage’owych instrumentów. Pod wpływem tych inspiracji w 2014 roku powstał „Prąd”. To z tego albumu pochodzą takie utwory jak: „Miód” czy „Nazywam się niebo”. Płyta pokryła się platyną i została nagrodzona Fryderykiem w kategorii Album Roku Rock, a piosenka „Miód” jako Singiel Roku.

W 2017 roku światło dzienne ujrzał album „Światło nocne”. Na płycie znalazły się takie utwory jak: tytułowe „Światło nocne”, „Dzieci malarzy”, „Świat wewnętrzny” i „Przez sen”. Za tę płytę Natalia Przybysz otrzymała Fryderyka w kategorii Album Roku Pop.

Artystka skupiona jest obecnie na tworzeniu swojej trzeciej, autorskiej płyty, której premiera zapowiedziana jest na jesień tego roku.

„Jak malować ogień” to piąta solowa, autorska płyta Natalii Przybysz. Materiał jest naturalną konsekwencją i rozwinięciem brzmień i kompozycji, które ukazały się na poprzednich albumach „Prąd” i „Światło nocne”. Znajdziemy tutaj ciepło brzmiącego bluesa, soul i jazz, żywe instrumenty i jak zawsze wyjątkowe i mądre teksty.

„Jak malować ogień” to zapis chwil i emocji towarzyszących Natalii Przybysz i jej zespołowi, z którym na stałe koncertuje i tworzy już przez kilka lat. Oprócz producenta i gitarzysty Jurka Zagórskiego (odpowiedzialnego za produkcję albumów „Prąd” i „Światło nocne”) do współprodukcji dołączył Mateusz Waśkiewicz (gitara) oraz sekcja rytmiczna Kuba Staruszkiewicz i Pat Stawiński. Wszyscy razem komponowali muzykę i pracowali nad aranżacjami albumu w zaciszu podwarszawskiego domu Natalii. Za wszystkie melodie i historie opowiedziane głosem odpowiada oczywiście Natalia Przybysz. Gościnnie wystąpił wiolonczelista Michał Pepol.

Natalia Przybysz o płycie:
„Jak malować ogień” jest o tym jak zachować spokój i poczucie sensu w czasach dynamicznych i niepokojących zmian. Gdy drzew i tlenu coraz mniej… Jak się kochać. Jak słuchać. Jak rozmawiać. Jak patrzeć i czego/kogo się trzymać najmocniej.”

ZAPRASZAMY

Bilety:
I pula – 69 PLN (stojące), 99 PLN (balkon)
II pula – 77 PLN (stojące), 107 PLN (balkon)
do kupienia w kasie Klubu Stodoła (Warszawa ul. Batorego 10)
Sprzedaż internetowa: www.stodola.pl, www.ticketclub.pl
Podane godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie.

Osoby poniżej 16 roku życia mogą uczestniczyć w koncercie wyłącznie pod opieką rodzica (lub wskazanego przez niego opiekuna). Osoby, które ukończyły 16 rok życia, a nie ukończyły 18 roku życia muszą mieć przy sobie oświadczenie ze zgodą na udział w imprezie, podpisane przez rodzica bądź prawnego opiekuna.Pobierz oświadczenie:
http://pliki.stodola.pl/OswiadczenieOpiekunaKlubStodola.pdf

Wszelkie pytania dotyczące wsparcia osób z problemami z poruszaniem się, prosimy kierować na adres: niepelnosprawni@stodola.pl

Kup kartę podarunkową klubu Stodoła i obdaruj kogoś bliskiego wyjątkowym koncertem. Szczegóły TUTAJ.

——————————————————————————————
NATALIA PRZYBYSZ – TRASA „JAK MALOWAĆ OGIEŃ”
02.11.2019 – G2, Radom
03.11.2019 – Lizard King, Toruń
07.11.2019 – P23, Katowice
08.11.2019 – Zaklęte Rewiry, Wrocław
09.11.2019 – Miejskie Centrum Kultury, Bydgoszcz
11.11.2019 – Tama, Poznań
14.112019 – Zmiana Klimatu, Białystok
23.11.2019 – Wytwórnia, Łódź
24.11.2019 – Kawon, Zielona Góra
01.12.2019 – Studio, Kraków
06.12.2019 – Klub Młyn, Gniezno
07.12.2019 – Kosmos, Szczecin
08.12.2019 – Stary Maneż, Gdańsk
11.12.2019 – Stodoła, Warszawa
12.12.2019 – Klub 30, Lublin
13.12.2019 – Klimat, Bielsko – Biała
14.12.2019 – Rura, Częstochowa

Kontakt: Jarek Czechowski (Artist Manager) +48 660 73 9999 / jarek@kayax.pl

Gru
17
wt
National Geographic: Symphony for Our World – Warszawa
Gru 17@20:00 – 23:00

National Geographic: Symphony for Our Word
17 grudnia 2019, godz. 20.00 (wtorek)
COS Torwar, ul. Łazienkowska 6A, Warszawa

Bilety dostępne na: www.eventim.pl/goodtaste, www.ebilet.pl oraz w sklepach sieci Empik i Media Markt – sprzedaż biletów rozpocznie się w piątek 12.04 o godz. 12.00.

Bilety w cenie: 69 zł (strefa E), 99 zł (strefa D), 129 zł (strefa C), 159 zł (strefa B), 199 zł (strefa A)

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Wyjątkowy projekt National Geographic: „Symphony for Our World” nareszcie w Polsce! Niezwykłe widowisko już 17 grudnia zagości w warszawskim Torwarze.

Inspirujący, wypełniony muzyką orkiestry symfonicznej spektakl, który w nowatorski sposób pokazuje ponad 130-letnią historię National Geographic. Projekt powstał w oparciu o telewizyjną produkcję „Symphony for Our World” – specjalny godzinny program, który po raz pierwszy wyemitowano w 2018 roku w kanale National Geographic WILD w aż 140 krajach.

Pięcioczęściowa aranżacja łączy w sobie sztukę i naukę, zabierając widzów w niesamowitą podróż – od głębin morskich, przez wybrzeża, na ląd, następnie przez łańcuchy górskie aż do nieba. Każde z środowisk przedstawione zostanie przy akompaniamencie innej części symfonii, tworząc imponujący muzyczny hołd dla piękna i cudów dzikiej natury.

National Geographic inspiruje pokolenia, zachęcając do odkrywania, rozumienia i ochrony naszego świata. Doskonale pokazuje wspaniałe przedsięwzięcie, jakim jest „Symphony for Our World”, które łączy produkcję muzyczną z wieloletnim dorobkiem Towarzystwa i znanego na całym świecie czasopisma.

Regulamin dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin.