Kalendarz koncertowy

Lis
17
nie
Jazztopad Festival 2019 | Makaya McCraven – Wrocław
Lis 17@19:00 – 21:00

Makaya McCraven nie jest tylko kolejnym wybitnym perkusistą z USA – to artysta zajmujący się rozmieszczeniem rytmu w przestrzeni, a także zapracowany producent i ceniony lider. Urodzony we Francji w 1983 roku, a wychowany w USA w stanie Massachusetts McCraven od początku był otoczony muzyką – jego matka była folkową wokalistką, a ojciec perkusistą grającym m.in. z Archiem Sheppem i Samem Riversem. W czasie nauki jazzowego grania na perkusji jak większość swoich rówieśników

słuchał rapu. Sam mówi o tym, że w jego twórczości jazz i hip-hop są jednością, a nie mieszanką stylów, ponieważ dla jego pokolenia tych dwóch gatunków nie dzieli żadna granica – one są nierozłączne.

Debiutancki, autorski krążek McCravena wydany siedem lat temu (Split Decision) zebrał bardzo dobre recenzje, jednak to kolejny album – In the Moment – otworzył artyście drzwi do międzynarodowej kariery. Płyta wydana pod szyldem cenionej chicagowskiej oficyny International Anthem została dostrzeżona nie tylko przez najważniejsze branżowe media. W samych superlatywach napisały o niej również „The New York Times” i „The Wall Street Journal”, a w rankingach podsumowujących rok 2015 nagranie uplasowało się w czołówce zestawień Apple Music, „Los Angeles Times” oraz ankiety krytyków jazzowych ze stacji NPR. Po tym ogromnym sukcesie McCraven wypuścił jeszcze trzy krążki i koncertował na całym świecie, rozwijając swój muzyczny język i zdobywając następne doświadczenia.

Do Wrocławia przyjeżdża z materiałem opublikowanym na zeszłorocznej płycie Universal Beings. Nagranie zostało zarejestrowane podczas czterech sesji koncertowych, na albumie słychać łącznie piętnastu instrumentalistów, a ostateczny kształt nadał jemu w postprodukcji oczywiście sam lider. To muzyka dobrze osadzona w groove’ie, w sposób naturalny przeplatana melodiami i improwizacjami świetnych artystów. Universal Beings to ekspresyjna dawka współczesnych brzmień wywodzących się z jazzu i gatunków pokrewnych, za którą odpowiada jeden z najciekawszych reprezentantów swojego pokolenia.

Wykonawcy:

Makaya McCraven – perkusja
Junius Paul – kontrabas
Matt Gold – gitara
Irvin Pierce – saksofon
Greg Spero – instrumenty klawiszowe

Gru
1
nie
Skalpel Big Band – Wrocław
Gru 1@20:00 – 22:00

Duet Skalpel to dzisiaj już klasyka europejskiego nu jazzu. Na dwóch pierwszych albumach, „Skalpel” i „Konfusion”, wydanych przez wytwórnię Ninja Tune, zespół przełożył na język współczesnej elektroniki brzmienie i klimat polskiego jazzu z lat 60. i 70., tworząc muzykę o wyrafinowanej strukturze i dużym ładunku emocjonalnym. Obecnie Marcin Cichy i Igor Pudło prezentują Skalpel Big Band. Pomysłodawcą tego siedemnastoosobowego zamieszania jest

Patryk Piłasiewicz, kompozytor i muzyk z Poznania. Podstawą pomysłu jest idea zespolenia nowego, akustycznego obrazu brzmieniowego kompozycji Skalpela z ich elektronicznym pierwowzorem i pozostawienie muzykom przestrzeni do improwizacji.

Gru
14
sob
Oleś Brothers & Piotr Orzechowski – Wrocław
Gru 14@19:30 – 22:00

Bracia Oleś – kontrabasista Marcin Oleś i perkusista Bartłomiej Oleś – od czasu swego debiutu w 2000 r. konsekwentnie realizują autorską wizję muzyki, w której jazz i improwizacja są głównym punktem odniesienia. Mimo że mają na swoim koncie ponad trzydzieści wydanych albumów z najwybitniejszymi muzykami z całego świata, nie ustają w powoływaniu do życia nowych oryginalnych projektów z pogranicza stylistyk.

Na koncert złożą się utwory z przygotowywanego albumu, który będzie

zawierał muzykę zmarłego przed kilku laty austriackiego pianisty i kompozytora Joego Zawinula. Zasłynął on jako lider jednego z najważniejszych zespołów jazzowych wszech czasów – Weather Report. Twórczość Zawinula widziana ze środkowoeuropejskiej perspektywy ukazuje jego odrębność na tle innych kompozytorów muzyki jazzowej, dając muzykom tria możliwość eksplorowania uzupełniających się języków jazzu i muzyki europejskiej.

Trio Braci Oleś z Piotrem Orzechowskim to drugie w karierze artystów trio fortepianowe. Po współpracy z uznanym amerykańskim pianistą Kennym Wernerem i przyjętej z entuzjazmem płycie Shadows („Płyta Roku 2005” według Radia Kraków) bracia zaprosili do wspólnego projektu niezwykle utalentowanego i obsypanego nagrodami wybitnego polskiego pianistę młodego pokolenia Piotra Orzechowskiego „Pianohooligana”. Należy on do grona najbardziej utytułowanych i wszechstronnych pianistów młodego pokolenia. Z jednakową biegłością porusza się w muzyce klasycznej i w meandrach improwizacji, koncertuje zarówno solo, jak i z największymi orkiestrami, wyznaczając tym samym nowe standardy dla przyszłych pokoleń.

Wykonawcy:

Piotr Orzechowski – fortepian
Marcin Oleś – kontrabas
Bartłomiej Oleś – perkusja

Program:

Materiał z płyty Mysterious Weather

Sty
25
sob
Gordon Grdina Quartet – Wrocław
Sty 25@19:30 – 22:00

Gordon Grdina Quartet inspiruje się złożonymi dziełami Béli Bartóka, swobodą Ornette’a Colemana, intensywnością zespołu Soundgarden i łagodnością utworów Antona Weberna. Ten starannie dobrany kwartet łączy w swojej muzyce tradycje jazzowej improwizacji, skomplikowane i niezapomniane kompozycje oraz dynamikę i wolność.

Zdobywca nagrody Juno, grający na oud i gitarze Gordon Grdina prezentuje swój najnowszy zespół, w którym występują światowej sławy muzycy z Nowego Jorku.

Ten dziki, pełen energii projekt łączy w sobie skomplikowany kontrapunkt z dynamiczną, ale pełną skupienia improwizacją. Debiutancki album Think Like the Waves Gordon Grdina zarejestrował w trio ze swoim mentorem Garym Peacockiem oraz z Paulem Motianem. Jest na tej płycie coś z jazzowej improwizacji, a także klasyczna muzyka związana z innym projektem artysty – East Van Strings (The Breathing of Statues). Słychać na niej również rockowe doświadczenia Gordona Grdiny z ostatnich lat w zespole Dana Mangana i własnym duecie instrumentalnym Peregrine Falls. Jak mówi sam artysta: „Czułem silną wewnętrzną potrzebę pisania muzyki, która byłaby bardziej nieoczekiwana, nie powtarzała się tak bardzo i była trudniejsza niż to, co grałem do tej pory. Formy mogą czasami powodować, że czujesz się tłamszony i karcony. Chciałem, żeby muzyka stale się poruszała, była wolna, ale podążała w wyraźnym kierunku”.

„Gordon Grdina Quartet z pasją wciąż odkrywa głębię jazzowej improwizacji, międzykulturowe fuzje i radość, która płynie ze swobody. Ostatnio grał z nowym składem w Nowym Jorku”. (Stuart Derdeyn, „Vancouver Sun”)

Wykonawcy:

Gordon Grdina – oud, gitara
Russ Lossing – fortepian
Oscar Noriega – saksofon altowy, klarnet basowy
Satoshi Takeishi – perkusja

Program:

Materiał z nowej płyty Cooper’s Park

Mar
14
sob
Fisz Emade Tworzywo – Wrocław
Mar 14@20:00 – 21:30

Fisz Emade Tworzywo
14 marca 2020, godz. 20:00 (sobota)
A2, ul. Góralska 5, Wrocław

Bilety w cenach: miejsca stojące: 79 zł (I pula), 99 zł (II pula)
Bilety dostępne na: www.eventim.pl/goodtaste, www.ebilet.pl oraz w sklepach sieci Empik i Media Markt – sprzedaż biletów rozpocznie się w poniedziałek 30.09 o godz. 12.00.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Fisz Emade Tworzywo, jeden z najważniejszych zespołów na polskim rynku
muzycznym, wyrusza w trasę koncertową. Zespół odwiedzi zarówno większe, jak
i mniejsze miasta, by promować swój najnowszy album „Radar”.

Na płycie „Radar” Artyści sięgają do muzycznego tygla lat 80., inspirując się muzyką disco, ale też rockiem; zarówno klasyczną Americaną, jak i krautrockiem. Z inspiracji wydobywają
własne, niepowtarzalne charakterystyczne brzmienie. Znajdziemy tu utrzymane w klimacie lat 80. bity, mocne rockowe solo i syntezatorowe dźwięki, które w rękach znakomitych muzyków z zespołu TWORZYWO oczarowują swoim niezwykłym retro klimatem.

Ta autorska interpretacja muzyki lat 80. zabiera nas w piękną sentymentalną podróż – to „muzyka drogi“. Z jednej strony daje wytchnienie, z drugiej zmusza do wyostrzenia zmysłów. Nastawienia swojego własnego „radaru”. Melancholijna, ale i ironiczna. Opowiada historie miłosną w trudnych, rozpolitykowanych i niepewnych czasach.

Autorem tekstów jest jak zwykle Bartek „Fisz” Waglewski. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada niezmiennie Piotr „Emade” Waglewski. Album jest dostępny w sprzedaży od 8 marca 2019 r., a singlem promującym jest utwór „Dwa Ognie” który zadebiutował na podium listy przebojów radiowej Trójki.

Fisz Emade Tworzywo od lat zajmuje ważną pozycję na polskim rynku fonograficznym. Od 2001 roku wydali 10 płyt utrzymanych w stylistyce hiphopowej lub okołohiphopowo-eklektycznej. Jako pierwsi na tak wysokim poziomie wprowadzili w polskim hip hopie miękkie brzmienia
i teksty nawiązując swego czasu do klimatów Native Tongues. Od tamtego momentu do dzisiaj bracia stale eksperymentują, starając się jednak, by wszystkie ich wynalazki łączył jeden składnik – wysoka jakość i zaangażowanie. W wersji koncertowej występują jako FISZ EMADE TWORZYWO w mocno poszerzonym składzie wsparci znakomitymi muzykami.

Trasa 2019
3.10.2019 Kutno // Kutnowski Dom Kultury
04.10.2019 Suchy Las // Centrum Kultury Suchy Las
11.10.2019 Sztum // Kino – Teatr Powiśle
12.10.2019 Ełk // Ełckie Centrum Kultury
25.10.2019 Wolbrom // Dom Kultury w Wolbromiu
26.10.2019 Gomunice // Club Muzyczny Bogart
08.11.2019 Rybnik // Teatr Ziemi Rybnickiej
09.11.2019 Łódź // Vienna House Andel`s
23.11.2019 Tychy // Underground Pub
24.11.2019 Tarnów // Kino Marzenie
29.11.2019 Dzierżoniów // Dzierżoniowski Ośrodek Kultury

Trasa 2020
09.02.2020 Bielsko Biała // Klub Miasto
15.02.2020 Katowice // P23
21.02.2020 Gdańsk // Stary Maneż
22.02.2020 Łódź // Wytwórnia
06.03.2020 Toruń // Od Nowa
07.03.2020 Poznań // Tama
08.03.2020 Szczecin // Kosmos
14.03.2020 Wrocław // A2
19.03.2020 Białystok // Zmiana Klimatu
21.03.2020 Olsztyn // Filharmonia Warmińsko – Mazurska
25.03.2020 Kraków // Studio
27.03.2020 Warszawa // Palladium

Maj
9
sob
Giulia Valle Ensemble – Wrocław
Maj 9@19:30 – 20:30

Giulia Valle Ensemble
Eklektyczni, intensywni, sugestywni, uwodzicielscy i bardziej poruszający niż kiedykolwiek: Giulia Valle Ensemble to zespół absolutnie wgniatający w fotel. Jego członkowie – zarówno muzycy uznani, jak i artyści nowego pokolenia, o których już dziś wiadomo, że będą mieć wpływ na jazzową scenę w nadchodzących latach – zapraszają słuchaczy do wspólnego odkrywania najnowszych utworów Giulii Valle. Kolektyw planuje wydanie nowego albumu w 2019 roku; będzie to

ósma płyta Valle, prawdopodobnie najpełniejsza i najbardziej intensywna pod względem artystycznym.

Giulia Valle, kompozytorka, aranżerka i kontrabasistka, jest jedną z najbardziej płodnych i oryginalnych artystek wśród międzynarodowych głosów obecnych na barcelońskiej scenie jazzowej. Jej twórczość od zawsze cechowało bogactwo pomysłów. Kompozycje Valle współtworzą jej własny odrębny dźwiękowy świat – wyjątkowy również ze względu na niezwykły talent artystki do prowadzenia zespołów. Valle pewną ręką dobiera kreatywnych partnerów i systematycznie ich zmienia, tak by to jej utwory zawsze wychodziły na pierwszy plan.

Giulia Valle urodziła się w San Remo (Włochy), a dorastała w Barcelonie. Odebrała edukację zarówno w zakresie klasyki, jak muzyki awangardowej. Artystka jest obecnie postrzegana jako wyjątkowa, wręcz unikatowa postać współczesnej sceny jazzowej. Kształciła się w Barcelonie, Paryżu i Nowym Jorku, gdzie pracowała i dzieliła się doświadczeniami z takimi muzykami, jak John McNeil, Guillermo Klein, Mayte Martín, Bill McHenry, Jason Lindner czy Antonio Canales. Przez ostatnie czternaście lat występowała z Giulia Valle Group i Giulia Valle Trio, odwiedzając wiele międzynarodowych festiwali i klubów, zdobywając uznanie publiczności oraz specjalistycznych pism branżowych. Giulia wykłada w Conservatori Superior de Música del Liceu w Barcelonie.

Wykonawcy:
Giulia Valle – kontrabas i kompozycja
Carlos Sarduy – trąbka
Marti Serra – saksofon tenorowy i sopranowy
Fran Ramos – saksofon altowy i sopranowy
Victor Colomer – puzon
Tom Amat – fortepian
Adrià Claramunt – perkusja

Maj
11
pon
Jamie Cullum – Wrocław
Maj 11@20:00 – 23:00

Jamie Cullum
11 maja 2020, godz. 20.00 (poniedziałek)
Narodowe Forum Muzyki, plac Wolności 1, Wrocław

Bilety w cenach: 199 zł (strefa D), 259 zł (strefa C), 299 zł (strefa B), 349 zł (strefa A)
Bilety dostępne na: www.eventim.pl/goodtaste, www.ebilet.pl oraz w sklepach sieci Empik i Media Markt – sprzedaż biletów rozpocznie się w piątek 13.09 o godz. 10.00.

Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

Jamie Cullum na jedynym koncercie w Polsce! Artysta odwiedzi nasz kraj w ramach europejskiej trasy i wystąpi już 11 maja 2020 roku w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu.

Jamie Cullum to uznany na całym świecie artysta, mający swych wiernych fanów w niemal każdym zakątku globu. Przez ostatnie 18 lat jego legendarne już występy na żywo miały miejsce na festiwalach, gdzie towarzyszył rozmaitym wykonawcom, od Herbiego Hancocka, przez Kendricka Lamara, St. Vincent czy Lang Lang. Oprócz udanej kariery artystycznej, podczas której wydał już osiem albumów, przy czym kolejny jest już w przygotowaniu, Jamie dał się poznać również jako prezenter muzyczny. Cullum podchodzi do każdego aspektu swojej kariery, tak jak robił to od samego początku, z nigdy niegasnącym entuzjazmem i dużą kreatywnością.

W młodości wykorzystał swój kredyt studencki, aby nagrać pierwszy longplay, nazwany „Heart it All Before”. Występował wtedy na weselach czy imprezach, grając 4-5 razy w tygodniu, aby opłacić college. Uczył się też gry na wszelkich nowych instrumentach, które miały uznanie w rozmaitych podziemnych kapelach rockowych. Mieszanka talentu, szczęścia i ciężkiej pracy towarzyszą Jamie’emu przez całą jego karierę.

Sukces przełomowych albumów „Twentysomething” i„Catching Tales” zaowocował nominacją do Brit Awards, Grammy oraz wielu innych nagród na całym świecie. Najważniejszym jednak efektem pięciu lat promocji albumów jest wspaniała renoma muzyka estradowego, jaką zdobył na całym świecie. Światowe tournée Colluma objęło ponad 40 krajów. Do wielu z nich artysta wracał zresztą kilka razy. Jeśli widzieliście go na żywo, trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że Jamie jest jednym z najlepszych artystów estradowych naszych czasów. Jego popularność, sięgająca od Singapuru aż po Sao Paolo, cały czas rosła, czego zwieńczeniem było spełnienie odwiecznego marzenia muzyka, by wystąpić na słynnym festiwalu w Sommerset. „Występ na Scenie Pyramid w Glastonbury był dla mnie pięknym zwieńczeniem mojej 18-letniej kariery. Moim niewypowiedzianym celem, do którego dążyłem od dawna, było zdobycie jak najlepszych umiejętności muzycznych, do których starałem się dodać równie imponujące zdolności sceniczne, ćwiczone przez lata. Zupełnie jak w przypadku artystów, których występy na żywo kształtowały mnie jako muzyka. Byli to chociażby Dr John, Prince, James Brown, Ben Folds czy The Roots”.

Jamie był także gościnnym reżyserem podczas niektórych ze swych ulubionych imprez muzycznych, tworząc niesamowite występy, jak chociażby koncert orkiestrowy w Royal Albert Hall dla BBC Proms, Hollywood Bowl z Filharmonią Los Angeles czy noc Jazzu i Drum n’ Bass w Londyńskim The Forum.

Za swoje pomysły Jamie od zawsze był bardzo szanowany wśród kolegów z branży muzycznej. Zarówno wiele legend, jak i młodych artystów dzwoni często do niego, aby zaproponować współpracę, czy po prostu wymienić się spostrzeżeniami na temat muzyki. Jego dorobek nagraniowy stanowi połączenie oryginałów, osobistych jazzowych faworytów i unikalnych adaptacji współczesnych melodii. „Możliwości rozmaitej współpracy i rozwoju jako twórcy są dla mnie najbardziej ekscytujące. Poświęcenie kilku miesięcy na house’owe improwizacje podczas różnych elektronicznych festiwali w Europie. Pisanie piosenek do filmów, wywiady z moimi bohaterami. Współpraca przy pisaniu piosenek dla praktycznie każdego, od Pharella, przez Craiga Davida, na Del the Funky Homosapien skończywszy, duet jednego dnia z Burtem Bacharachem, następnego zaś występ ze Spinal Tap! Dzięki temu wszystko jest ciągle nowe i ekscytujące”.

Jednym z najważniejszych planów Jamie’ego było tworzenie muzyki do filmów. Zainteresowanie kinem jest u artysty głęboko zakorzenione. Ukończył on z wyróżnieniem studia na kierunku „Brytyjski film i literatura” na uniwersytecie w Reading. Pierwszym filmem, do którego Collum stworzył ścieżkę dźwiękową była Disnejowska „Rodzinka Robinsonów”. Ostatnim zaś muzyka końcowa w filmie „Król Złodziei” z 2018. Najbardziej znanym dziełem artysty jest jednak muzyka do filmu Clinta Eastwood’a „Gran Torino”.

Co dalej? „Moje cele na przyszłość? Ciągle jestem miłośnikiem muzyki, studentem pragnącym ją zgłębiać. Zaczynam coraz mocniej wchodzić w świat teorii muzyki, mając nadzieję, iż pozwoli mi to udoskonalić moje umiejętności gry na pianinie. Jednak największe moje aspiracje dotyczą komponowania. Nabrałem apetytu po Gran Torino, kiedy po raz pierwszy poczułem, że naprawdę zaczynam rozumieć to rzemiosło. Opierając się nie tylko na instynkcie, ale używając również przemyślanych konstrukcji muzycznych i umiejętności, które zdobywałem przez lata. Pojmuję teraz sukces jako coś, co powinno jedynie potęgować naszą ciekawość. Zaobserwowałem to u moich idoli, tych z którymi współpracowałem lub miałem okazję przeprowadzać wywiady, i mam nadzieję, że postawa ta będzie towarzyszyła mi przez lata.”

Regulamin dostępny na: www.goodtaste.pl/regulamin.

Cze
2
wt
Pat Metheny „Side Eye” oraz James Francies & Marcus Gilmore – Wrocław
Cze 2@20:00 – 22:00

Marcin Kydryński prezentuje: Siesta w Drodze

PAT METHENY – SIDE EYE

w/ James Francies & Marcus Gilmore

2 czerwca 2020 roku fenomenalny gitarzysta Pat Metheny rusza w najdłuższą trasę koncertową nad Wisłą. Koncerty we Wrocławiu i Warszawie znajdą się na mapie światowej prezentacji nowego projektu – PAT METHENY ‚SIDE EYE’

2 czerwca Wrocław – Narodowe Forum Muzyki

6 czerwca Warszawa – Palladium

Pat Metheny, wirtuoz gitary, kompozytor, zdobywca 20 nagród Grammy to

jedna z najbardziej znanych osobowości jazzu, ceniony i uwielbiany przez setki tysięcy fanów nie tylko tego gatunku muzyki. Stworzył własny, natychmiast rozpoznawalny styl o charakterystycznym brzmieniu i barwie. Pat Metheny jest prawdopodobnie jedynym jazzmanem o popularności dorównującej idolom pop-music, jest niekwestionowaną gwiazdą najważniejszych festiwali na całym świecie.

„Chciałem stworzyć stałą scenę na której rotacyjnie występować będą muzycy u progu swych karier, Ci którzy szczególnie mnie zainteresowali.” – wyjaśnia Pat…. i kontynuuje, „Od mych pierwszych kroków w Kansas City, ale i później, czerpałem garściami z możliwości, jakie dawali mi starsi koledzy po fachu, by rozwijać się i swoją muzyczną osobowość przez pryzmat ich doświadczenia i specyficznych wyzwań ich muzyki. Czułem, że chciałem też stworzyć taką platformę, która pozwoliłaby mi skupić się na młodych muzykach, których ostatnio polubiłem, czy też z których muzyką poczułem pewne pokrewieństwo”.

„Często zgłaszają się do mnie początkujący muzycy, którzy przyznają się do wielkiej inspiracji moimi utworami i płytami i zdarza się, że zapraszam ich do siebie, żeby pograć. Bardzo często mój wpływ przejawia się wręcz w ich muzycznej naturze, bo dosłownie wyrośli na mojej muzyce. Inspiruje mnie, jak różnie sobie radzą z muzycznymi wyzwaniami niektórych moich starszych kawałków i łapię się na myśleniu, jak by to było napisać coś nowego specjalnie dla nich. Ten projekt ma nam to właśnie umożliwić.”

Gośćmi obecnej edycji „Side Eye” są pianista i klawiszowiec James Francies, oraz perkusista Marcus Gilmore.

Trójkowa Siesta należy do grona najcenniejszych programów muzycznych. Marcin Kydryński, związany ze stacją od dnia przełomu w 1989 roku, wymyślił Siestę blisko dwadzieścia lat temu i od tamtej pory logo z „frunącym mężczyzną” pojawia się na bestsellerowych płytach, afiszach Siesta Festiwalu w Gdańsku i w kolejnych miastach, które przyjmują pod swoje skrzydła cykl koncertów Siesta w Drodze.

W Sieście przenikanie się kultur; zacieranie granic przy jednoczesnym szacunku dla tradycji regionów; pojednanie ponad historycznymi podziałami, to obok samej materii muzyki najcenniejsze wartości.

Pat Metheny dla Siesty jest Artystą niejako założycielskim i postacią ważną też w życiu samego autora projektu. Wszak Pat i Marcin wraz z Anną Marią Jopek stworzyli słynną, przełomową dla polskiej muzyki ostatecznie „platynową” płytę Upojenie, którą wydano na całym świecie. Pat Metheny ze swoim nowym Trio odwiedzi pod banderą Siesty u progu lata 2020 min.: Warszawę i Wrocław. Ważny to moment dla Siesty. Bezcenne doświadczenie dla melomanów w całej Polsce.

Cze
6
sob
Trio Da Kali – Wrocław
Cze 6@19:30 – 20:30

Trio Da Kali
To jedna z najważniejszych malijskich formacji, na czele której stoi charyzmatyczna wokalistka Hawa “Kasse Mady” Diabate. Grający na belafonie Lassana Diabaté przez wiele sezonów był związany ze słynnym Toumani Diabate’s Symmetric Orchestra oraz nagrywał z takimi gwiazdami jak Salif Keita, Taj Mahal i Dee Dee Bridgewater. Grający na basie „ngoni” Mamadou Kouyaté jest najstarszym synem
legendarnego wirtuoza tego instrumentu Bassekou Kouyaté, i który wraz z ojcem prowadzi rodzinny zespół Ngoni Ba. Związany jest – co jest już ciekawostką – z hip-hopową sceną rodzinnego Bamako. Liderem Trio Da Kali jest, określana często jako „ malijska Mahalia Jackson” wokalistka Hawa ‘Kassé Mady’ Diabate, córka charyzmatycznego pieśniarza Mali, Kassé Mady Diabate.
Wykonawcy:
Hawa „Kassé Mady” Diabaté – śpiew
Lassana Diabaté – balafon
Mamadou Kouyaté – ngoni