Kwi
25
wt
2017
6 Katowice JazzArt Festival -LABEL TALK: „INDEPENDENCE AND/VS RESPONSIBILITY?” – Katowice
Kwi 25@16:00

Spotkanie wokół wytwórni niezależnych z udziałem gości: Edin Zubcevic (BiH): Gramofon Sarajevo, Alfred Vogel (Austria): Boomslang, Andreas Risander Meland: Hubro (Norwegia)

Wstęp wolny

Nika Lubowicz & ForTune All Stars – 100-lecie Elli Fitzgerald – Warszawa
Kwi 25@19:00 – 23:30

25 kwietnia 1917 w Newport News przyszła na świat Ella Jane Fitzgerald – amerykańska wokalistka jazzowa, zwana „Pierwszą Damą Piosenki” (ang. First Lady of Song). Jedna z najwybitniejszych śpiewaczek w historii jazzu. Odznaczona Medalem Wolności przez prezydenta George’a Busha.

25 kwietnia 2017 (wtorek) na scenie naszego klubu będzie miał miejsce podwójny koncert (g. 19:00 i g. 22:00) z okazji 100-lecia Elli Fitzgerald. Znakomita polska wokalistka jazzowa, Nika Lubowicz, w towarzystwie najwybitniejszych przedstawicieli polskiego jazzu – Wojciecha Karolaka (org), Piotra Barona (sax), Henryka Miśkiewicza (sax), Roberta Murakowskiego (tp), Jacka Namysłowskiego (tb), Gabriel Czopka (fh), Wojciecha Pulcyna (db), Kazimierza Jonkisza (dr), z gościnnym udziałem Stanisława Sojki (voc) – wykona kilkanaście olśniewających piosenek należących do żelaznego repertuary „Pierwszej Damy Piosenki”. Nad całością oprawy muzycznej pieczę sprawować będzie znakomity bandleader Wiesław Pieregorólka. Na tym koncercie dla każdego szanującego się wielbiciela jazzu obecność będzie – po prostu – obowiązkowa! Zapraszamy!

▎NIKA LUBOWICZ & FORTUNE ALL STARS

Nika Lubowicz – wokal
Wojciech Karolak – fortepian
Piotr Baron – saksofon
Henryk Miśkiewicz – saksofon
Robert Murakowski – trąbka
Jacek Namysłowski – puzon
Gabriel Czopka – waltornia
Wojciech Pulcyn – kontrabas
Kazimierz Jonkisz – perkusja

gość specjalny:
Stanisław Soyka – wokal

Wtorek, 25.04.2017

Ze względu na ograniczoną pojemność Klubu odbędą się dwa pełne koncerty:

☛ I koncert – 19:00

☛ II koncert – 22:00

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 80 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 88 PLN

6 Katowice JazzArt Festival – Hakon Kornstad “Tenor Battle” – Katowice
Kwi 25@19:30

Nie da się równocześnie grać na saksofonie i śpiewać. Ale można robić to na przemian. Tak jak norweski muzyk Hakon Kornstad. Przez lata dał się poznać jako doskonały saksofonista, udzielając się w swoich składach lub występując u boku takich postaci jak Pat Metheny czy Anja Garbarek. Kilka lat temu odkrył w sobie jeszcze jeden talent – wokalny. Nauczył się śpiewu i zaczął wykonywać arie z oper Mozarta czy Pucciniego. Stając się tenorem, nie poprzestał jednak być wirtuozem saksofonu tenorowego. Tak narodził się projekt „Tenor Battle”, który usłyszymy w Katowicach. Hakon Kornstad śpiewa dawne arie czy pieśni neapolitańskie, przeplatając je solowymi partiami saksofonu.
Odkrywcze i zaskakujące połączenie!

Bilety na koncert do kupienia na www.nospr.org

TRIBUTE TO ELLA FITZGERALD w ramach Międzynarodowego Festiwalu „Starzy i Młodzi, czyli Jazz w Krakowie”
Kwi 25@20:00 – 22:00

25 kwietnia 2017 roku przypada setna rocznica urodzin Elli Fitzgerald. Festiwal przypomni o tej rocznicy specjalnie przygotowanym koncertem z udziałem wokalistek młodego pokolenia.

Życie Elli Fitzgerald, jednej z największych wokalistek jazzowych XX wieku, można by nazwać spełnionym American dream. W ciągu dwóch lat od debiutu stała się gwiazdą, której nagrania osiągały milionowe nakłady. W latach 50. współpracowała z największymi artystami: Louisem Armstrongiem, Frankiem Sinatrą, Natem King Cole’em. Za jej niezwykłym sukcesem stoi niesłychana determinacja czarnej dziewczyny, która, by wspiąć się na muzyczne szczyty, musiała walczyć z biedą, uprzedzeniami rasowymi i przeciwnościami losu.

Była ostatnią z czterech największych jazzowych wokalistek (oprócz Billie Holiday, Sarah Vaughan i Carmen McRae), która wyrażała najbardziej płodny okres w historii wokalistyki jazzowej. Ella była obdarzona nadzwyczajnym głosem i zdolnościami, które dały o sobie znać, gdy miała zaledwie 16 lat i wstąpiła do The Chick Webb Orchestra w 1935 roku. Z dorobkiem przekraczającym 200 nagranych albumów, najlepiej czuła się w kompozycjach pisanych przez Lorenza Harta, Richarda Rodgersa, George’a Gershwina czy Cole’a Portera. Żaden inny wykonawca jazzowy oprócz niej nie zdobył 13 statuetek Grammy, nikt inny nie wygrał w kategorii najlepsza wokalistka jazzowa trzy razy z rzędu. Znakomicie czuła się w wolnych, nastrojowych kompozycjach. Także jej wyjątkowa technika (scat) sprawiała, iż Ella pracowała z wieloma utalentowanymi muzykami, którzy doceniali i podziwiali jej nadzwyczajny dar wyrażania emocji śpiewem.

6 Katowice JazzArt Festival – Hedvig Mollestad Trio – Katowice
Kwi 25@21:30

Rozgorączkowany jazz-rock – tak nazywają takie power tria jak Elephant9, Bushman’s Revenge czy w końcu Hedvig Mollestad Trio. Przy czym HK3 bije na głowę dwa pozostałe. Najjaśniejszą gwiazdą jest tu oczywiście założycielka bandu Hedvig Mollestad Thomassen, absolwentka Norweskiej Akademii Muzycznej i laureatka festiwalu „Moldejazz” za rok 2009 w kategorii „Jazzowy talent roku”. Porywająca gitarzystka, którą krytycy co rusz porównują do Hendrixa czy Ribota. HK3 namieszało już w środowisku debiutanckim albumem „Shoot” z 2011 r. W następnych latach muzycy coraz wyżej zawieszali poprzeczkę – płyty „All of Them Witches”, „Enfant Terrible”, „Black Stabat Mater” po prostu nie mają słabych stron. Na koncertach również dają z siebie wszystko.

Bilety: 25 (studenci) i 30 zł

6 Katowice JazzArt Festival “Jazzed Out Oslo” – Katowice
Kwi 25@22:00

“Jazz Out Oslo: 10 Days into the Norwegian Jazz” to barwny, dokumentalny kolaż sesji nagraniowych, będzie najlepszym dowodem słuszności słów Niny Simone będących hasłem przewodnim tegorocznego KatowiceJazzArt Festivalu. Jazzowi wirtuozi z mroźnej Północy – Nils Petter Molvaer, Tord Gustavsen, Eivind Aarset Trio, Hakon Kornstad oraz Mari Kvien Brunvoll – odkryją przed nami muzyczną stronę Norwegii, jakiej nie znaliśmy.

Projekcja odbędzie się w języku angielskim, bez napisów.

Wstęp wolny

Kwi
26
śr
2017
6 Katowice JazzArt Festival – “OLD & UNWISE” – Katowice
Kwi 26@18:00

Wernisaż wystawy grafik Steve’a Byrama i fotografii Tima Berne’a

Coffe-table-book to rodzaj bogato ilustrowanej książki, przeznaczonej raczej do oglądania, niż do czytania. Siedząc wygodnie i pijąc kawę, chłoniemy wzrokiem ilustracje. “Spare” należy właśnie do tego rodzaju książek i jest efektem współpracy Berne’a i Byram’a. Współpracują ze sobą od prawie 30 lat, a poznali się podczas krótkiej pracy Berne’a jako realizatora w Columbia Records. Od tej pory są nierozłączni.

Współpraca artystów jest dziwacznym połączeniem grafik i zdjęć, w których odnaleźć można wiele sprzeczności. Kiedy Byram niepokoi, Berne uspokaja. Grafiki Byram’a to często humanoidalne postacie na czystym bądź impulsywnie zakreślonym tle. Z kolei często poruszone zdjęcia Berne’a przepełnione są nostalgią. Całe to kontrastowe zestawienie wydaje się tłumaczyć tytuł ich wspólnego dzieła (“Spare” – ang. części zamienne), ponieważ artyści co rusz zmieniają nastroje odbiorcy.

Tim Berne (ur.1954 w Syracuse, stan Nowy Jork) – muzyk jazzowy, kompozytor i saksofonista. Nagrał dwa albumy pod szyldem Columbia Records. Pod koniec lat 90. założył swoją własną wytwórnię Screwgun Records. Od 1980 roku bezustannie komponuje i występuje.

Steve Byram (ur. 1952 w Oakland w stanie Kalifornia) – projektant graficzny. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w San Francisco. Jego prace cechuje dynamiczna typografia i odręczne rysunki. Jednym z jego najbardziej rozpoznawalnych projektów jest okładka albumu “Licensed to II” grupy Beastie Boys.

Wstęp wolny

6 Katowice JazzArt Festival – Bachorze + Pilokatabaza – Katowice
Kwi 26@19:00

Bachorze są totalni, noisowi, postindustrialni, szorstcy jak gruboziarnisty papier ścierny, momentami liryczni. Używają gitary elektrycznej, najczęściej preparowanej, saksofonu barytonowego i syntezatora modularnego. W tle przebija gdzieś słowiańska wieś, kłosy żyta, plewy i klepiska. I jakby tego było mało, nagrywają swój debiut „Okoły gnębione wiatrem” na kasecie magnetofonowej! W Bachorzu można ugrzęznąć na dobre.

Pilokatabaza to tandem perkusyjny. Najlepsi grający z najlepszymi. Paweł Szpura m.in. z Cukunftem lub HERĄ. Hubert Zemler z Shy Albatross i LAM czy Mitch&Mitch. Obaj zaliczani są do nurtu eksperymentalnego i freejazzowego polskiej sceny muzycznej. Świetnie czują się w warunkach improwizacji i międzygatunkowego balansu. Tym razem Bachorze i Pilokatabaza zagrają razem. Dwa zjawiska w jednym. Ten kwintet da nam popalić.

Drobka-Weller Duo – Warszawa
Kwi 26@19:00 – 20:30

Devin Drobka (drums & percussion) and Chris Weller (tenor/bass saxophone & effects) are two long-time musical friends from Chicago and Milwaukee (USA) that bring a rock edge to their improvised music. Starting as college roommates, the two have collaborated for a decade in various groups, including the Chicago-based trio Hanging Hearts, and Devin’s own Bell Dance Songs.

In October 2015, Devin and Chris recorded their first album as a duo, Blues Town, at Shane Hochstetler’s studio Howl Street Recordings in Milwaukee, WI. The album features a few melodies that have resonated with the two for years, including the title track “Blues Town” and “Scarecrow” from Devin’s first record as a leader, and the comedically-named song “Doo-Wop” from the self-titled Hanging Hearts album. “Appy Happle,” the improvised piece that is Track 2 on Blues Town, gives a tip of the hat to the Minneapolis-based band Happy Apple, one of the duo’s musical inspirations. Any way you cut it, Blues Town is a moment captured in time that gives the listener insight into the deep musical connection had by Devin Drobka and Chris Weller. Blues Town will be released on April 21st, 2017 on Shifting Paradigm Records (Minneapolis) with a supporting European Tour.

▎DROBKA-WELLER DUO

Devin Drobka – perkusja i perkusjonalia
Chris Weller – saksofony i efekty

Środa, 26.04.2017, godz. 19:00

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 40 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 44 PLN

6 Katowice JazzArt Festival – Buraku – Katowice
Kwi 26@20:00

Nie ma ich jeszcze na YouTube. Zwiastun pierwszego albumu jest dostępny tylko na bandcampie. Tagi mówią wiele: alternative, experimental jazz, metal, Austria. Trio zawiązało się w 2016 roku w Grazu, ale łączy muzyków z Włoch i Brazylii. Instrumentaliści współpracowali przy różnych projektach muzycznych, bo związani byli z różnymi środowiskami (metal, jazz, muzyka klasyczna), ale połączyła ich skłonność do eksperymentowania i potrzeba wyjścia poza ramy gatunkowe. Teaser ilustruje zdjęcie przedstawiające trzech facetów w kaftanach bezpieczeństwa. Ale to kokieteria. Wydaje się, że saksofonu Ravenniego, basu Boniego i perkusji de Olivery nic nie krępuje.

Bilety na trzy koncerty w dniu 26 kwietnia: 25 (studenci) i 30 zł.

China Moses – Kraków
Kwi 26@20:00 – 22:00

China Moses gwiazda jazzu i muzyki soul wystąpi  w ramach Międzynarodowego Festiwalu “Starzy i Młodzi, czyli Jazz w Krakowie”. Córka legendarnej wokalistki Dee Dee Bridgewater i słynnego reżysera Gilberta Moses Jest także modelką, aktorką, prezenterką francuskiej MTV, ambasadorką Dobrej Woli UNICEF i charytatywnych akcji AIDS Solidarity.  Wokalistka, której album „This One’s For Dinah” stał się największą sensacja i wielkim wydarzeniem artystycznym ostatnich lat. W ciągu kilku lat China Moses zrealizowała trzy ciekawe albumy (“China” , “On Tourne en Rond”  oraz  “Good Lovin” ). Przełomowym okazało się spotkanie z pianistą i kompozytorem Raphaele Lemonnier. Zrealizowany wspólnie projekt “Gardenias For Dinah” – hołd dla wielkiej amerykańskiej wokalistki Dinah Washington pozwolił zaistnieć China Moses także jako znakomitej wokalistce jazzowej. Artystka podpisała kontrakt z prestiżową wytwórnią Blue Note Records i stała się – wraz z Cassandrą Wilson i Norah Jones – elitarną wokalistką dla tej oficyny.   Zrealizowany wkrótce album „This One’s For Dinah” stał się wielkim wydarzeniem i pozwolił wokalistce brawurowo zaistnieć na jazzowej, światowej estradzie. W subtelnej, jazzowo wyrafinowanej formie wokalistyka Chiny Moses oddaje naturalność brzmienia i emocji. Tworzy się niezwykle ciekawy nastrój przepięknych kompozycji teraz brawurowo, z wdziękiem i poszanowaniem tradycji zaśpiewanych przez  wybitną wokalistkę.

Natalie Imbruglia – Warszawa
Kwi 26@20:00

Live Nation i Klub Stodoła z dumą prezentują:

Natalie Imbruglia ogłasza kameralną, akustyczną, międzynarodową trasę koncertową

26 kwietnia 2017 – Warszawa, Klub Stodoła

Trasa „The Natalie Imbruglia Acoustic” rozpoczyna się 22 kwietnia w Rosji.

Nowy Jork – multiplatynowa artystka Natalie Imbruglia ogłasza swoją wiosenną, międzynarodową trasę koncertową. Znakomita wokalistka nominowana trzykrotnie do nagrody Grammy, występować będzie w mniejszych salach koncertowych, co pozwoli jej stworzyć wyjątkową atmosferę podczas występów. Te akustyczne, kameralne koncerty, są podziękowaniem i wyrazem uznania dla jej wiernych, wspierających ją od lat fanów. „Jestem bardzo podekscytowana powrotem do koncertowania i cieszę się, że wybrałam kameralne sale w ramach podziękowania moim fanom” – powiedziała artystka, dodając: „uwielbiam atmosferę mniejszych sal. Czuję, jakbym śpiewała dla każdego widza z osobna i widzę, w jaki sposób odbierają to, co mam im do przekazania”.

Podczas koncertów Natalie wykona swoje największe przeboje, w tym utwory z ostatniej płyty Male. Trasa koncertowa rozpocznie się 22 kwietnia w Moskwie i będzie trwać do końca maja br. Artystka wystąpi między innymi w Polsce, Estonii, Irlandii, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Niemczech, a trasę zakończy 27 maja koncertem w Danii. Szczegóły dotyczące trasy (daty i miasta) można znaleźć poniżej – wkrótce potwierdzi się jeszcze kilka dodatkowych koncertów.

Płyta Male, wydana latem 2015 r., to pierwszy album Natalie po 6 latach przerwy. Inspirację na materiał do krążka piosenkarka znalazła w swoich ulubionych artystach płci przeciwnej. Male to zbiór klasycznych i współczesnych coverów piosenek, które zostały nagrane wcześniej przez znanych wokalistów takich jak: Cat Stevens, Damien Rice, Tom Petty, Pete Townshend, Zac Brown Band i wielu innych. Pierwszy singiel Instant Crush wydany 22 kwietnia 2015 r., został pierwotnie nagrany przez zwycięzców nagrody Grammy – Daft Punk. Niepowtarzalny sposób interpretacji tej piosenki, Natalie opisała słowami: „W wersji oryginalnej tak naprawdę nie możemy usłyszeć o czym jest ten utwór, z uwagi na efekty specjalne, zmieniające głos Juliana, który swoją drogą uwielbiam. Jednakże to jest bardzo piękna historia, którą wszyscy powinni usłyszeć i móc się utożsamić ze słowami. Jestem bardzo dumna z efektów pracy nad tym kawałkiem.”

Natalie Imbruglia
26.04.2017
Warszawa, Klub Stodoła.
Bilety w cenach od 121 zł.

Podane godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie.
Uwaga! Na teren koncertu obowiązuje zakaz wnoszenia toreb, plecaków, walizek i innych przedmiotów potencjalnie niebezpiecznych – prosimy zatem o ich niezabieranie. Pełna informacja dostępna w „Regulaminie uczestnictwa w koncercie” na www.livenation.pl.
1) osoby powyżej 16 roku życia wchodzą samodzielnie
2) osoby poniżej 16 roku życia mogą wejść za pisemną zgodą rodzica lub też pod opieką dorosłego opiekuna posiadającego własny bilet
Kup kartę podarunkową klubu Stodoła i obdaruj kogoś bliskiego wyjątkowym koncertem. Szczegóły na www.stodola.pl
Wszelkie pytania dotyczące wsparcia osób z problemami z poruszaniem się, prosimy kierować na adres: niepelnosprawni@stodola.pl

Gilad Hekselman Trio
Kwi 26@20:30 – 23:00

Izraelski gitarzysta Gilad Heksleman w 2005 roku zwycieżył w Gibson Jazz Competition w Montreux. Od tego momentu jego kariera nabrała tempa. Obecnie jest uważany za jednego z najlepszych gitarzystów jazzowych na świecie. Występował u boku takich sław jak Esperanaza Spalding, Mark Turner, Chris Potter, Getchen Parlato, John Scotfield, Avishai Cohen czy Aron Parks. Ceniony jest za swoje kompozycje, wysublimowany dźwięk i wyjątkową artykulację.

Gilad Hekselman has quickly developed a reputation as one of the most promising guitarists in New York since his arrival in 2004. After only a few years, this native Israeli has shared the stage with some of the greatest artists in the New York City jazz scene including Chris Potter, Mark Turner, John Scofield, Anat Cohen, Ari Hoenig, Esperanza Spalding, Sam Yahel, Jeff Ballard, Gretchen Parlato, Avishai Cohen, Jeff ‘Tain’ Watts, Tigran Hamasyan, Aaron Parks and Greg Hutchinson.

★ Gilad Hekselman – has been developing a reputation as one of the most promising guitarists in New York since his arrival in 2004. After only a few years this native Israeli has shared the stage with some of the greatest artists in the New York City jazz scene including Chris Potter, Mark Turner, John Scofield, Anat Cohen, Ari Hoenig, Esperanza Spalding, Sam Yahel, Jeff Ballard, Gretchen Parlato, Avishai Cohen, Jeff ‚Tain’ Watts, Tigran Hamasyan, Aaron Parks and Greg Hutchinson.

Gilad has played all major jazz clubs in New York City including the Blue Note, The Jazz Standard, Dizzy’s Club and Smalls. He is constantly touring world-wide and has played most noteworthy jazz festivals including Montreux (Sui), North Sea (Ned), Montreal (Can) & San Francisco (USA).

Gilad is the winner of the 2005 Gibson Montreux International Guitar Competition. He opened for guitar legend Paco de Lucia at the Montreux Jazz Festival in 2006, which led to a string of performances at the IAJE Conference and at Dizzy’s Club Coca-Cola in New York.

That same year Gilad released his debut album SplitLife (Smalls Records) recorded with bassist Joe Martin and drummer Ari Hoenig. It received rave reviews from the press as did his second album, Words Unspoken (LateSet Records), recorded and released in 2008 with Joe Martin, drummer Marcus Gilmore and tenor saxophonist Joel Frahm.

In 2009, Gilad recorded three tracks for Walt Disney Records, one of which was included in the record Everybody Wants To Be a Cat (2011). The album features versions to Disney songs played by a top-shelf lineup of musicians including Dave Brubeck, Joshua Redman, Esperanza Spalding, Diane Reeves, Roy Hargrove, Kurt Rosenwinkel, The Bad Plus and many other jazz legends.

In the spring of 2010 Gilad recorded his third album, Hearts Wide Open, with Joe Martin on bass, Marcus Gilmore on drums and world-renowned saxophonist Mark Turner, a project that Gilad defined at the time as his „best recorded work so far”. The record received rave reviews globally and was featured in many Best-of-2011 lists such as New York Times, Amazon and iTunes.

In April of 2013, Gilad released his fourth album, This Just In, under the JazzVillage label of Harmonia Mundi. Recorded and engineered in New York by Michael Cisneros Perez, the new album features Gilad Hekselman, Joe Martin, and Marcus Gilmore also showcases Mark Turner on three titles.

Born in Israel in 1983, Gilad studied classical piano from age 6 and began studying guitar at the age of 9. From age 12 to 14 he performed regularly with the band of a weekly children’s television show. He attended the prestigious Thelma Yellin School of Arts, graduating with excellence from the jazz department at age 18. Gilad received the America – Israel Cultural Foundation Scholarship for studies abroad to attend The New School in New York, where he completed his BFA in performing arts in 2008.

▎GILAD HEKSELMAN TRIO

Gilad Hekselman – gitara
Rick Rosato – kontrabas
Jonathan Pinson – perkusja

Środa, 26.04.2017, godz. 20:30

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 80 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 88 PLN

6 Katowice JazzArt Festival – Apostolis Anthimos – Miniatures – Katowice
Kwi 26@21:00

Gitarzysta z powołania, bębnista z zamiłowania. Nieodłącznie kojarzony z bluesem (Dżem, Krzak, SBB), ale również z jazzem i rockiem. Współpracował z Tomaszem Stańko, grywał z Pathem Metheny, Gilem Goldsteinem, Tomaszem Szukalskim, Jimem Beardem. „Miniatures“ to tytuł czwartej autorskiej płyty Lakisa, a zarazem premierowy materiał, w którym instrumentalista w nowy zupełnie sposób aranżuje utwory z płyt „Theatro”, „Back to the North, „Days we can’t forget“ i „Miniatures“. Możemy liczyć na bluesowe brzmienie gitary Apostolisa, i rockowo-jazzowy klimat jego bębnów. Na festiwalu w pierwszej, prapremierowej odsłonie.

Kwi
27
czw
2017
6 Katowice JazzArt Festival – “OLD & UNWISE” – Katowice
Kwi 27@19:30

Co łączy świetnego saksofonistę Tima Berne’a i kreatywnych muzyków: klarnecistę Oskara Noriegę, Matta Mitchella na fortepianie i Chesa Smitha na perkusji, ale także nowojorskiego producenta nagrodzonego statuetką Grammy – Manfreda Eichera oraz słynną monachijską ECM? Łączy ich wspólne dzieło – band, a zarazem album o tej samej nazwie – „Snakeoil”. Nagrany bez udziału basu, bodajże pierwszy materiał i skład, któremu Berne w sposób niekwestionowany lideruje. Mistrz muzycznej wolty (eklektyzm Berne’a to już niemal frazeologizm w środowisku jazzmanów) tym razem proponuje sześć długich, misternych kompozycji opartych na wyrazistych i melodyjnych tematach, zdecydowaną improwizację, elegancję właściwą muzyce klasycznej, zaskakujące aranżacje. Wolność i dyscyplina, harmonia i dysonans, tradycja i przyszłość. „Snakeoil” to po prostu suma tych elementów.

Marek Napiórkowski WAW-NYC – Warszawa
Kwi 27@19:30 – 23:00

Projekt WAW-NYC to unikatowa fuzja różnorodnych osobowości, która łączy dwa odległe miasta siłą muzyki ich jazzowych reprezentantów. Kompozycje stworzone specjalnie na tę okazję dają doświadczonym improwizatorom, możliwość pełnego interakcji muzykowania, gdzie europejski koncept harmoniczny łączy się z kulturą rytmu z kolebki jazzu i kubańską żarliwością.

WAW-NYC to premierowy projekt Marka Napiórkowskiego, w którym, za pośrednictwem muzyki, dynamicznie rozwijająca się Warszawa spotyka się z tętniącą życiem stolicą jazzu i współczesnej sztuki – Nowym Jorkiem.

★ Marek Napiórkowski – czołowy polski gitarzysta i kompozytor. Od początku swojej kariery pojawia się na szczytach polskich rankingów, a nieprzerwanie od 2012 roku, głosami czytelników Jazz Forum, wybierany jest Jazzowym Gitarzystą Roku. Doceniany przez branżę i krytykę – sześciokrotnie nominowany do prestiżowej Nagrody Muzycznej FRYDERYK. Grał i nagrywał m. in. z: Patem Metheny, Mino Cinelu, Marcusem Millerem, Richardem Boną, Anną Marią Jopek, Ivanem Linsem, Dhaferem Youssefem, Adamem Holzmanem, Grégoirem Maretem, Tomaszem Stańko, Hadrienem Feraud, Sugar Blue, Henrykiem Miśkiewiczem, Leszkiem Możdżerem, Januszem Muniakiem, Tomaszem Szukalskim, Janem „Ptaszynem” Wróblewskim…

★ Manuel Valera – to pianista i kompozytor kubańskiego pochodzenia od prawie 20 lat związany z Nowym Jorkiem. Doskonale łączy latynoską muzykę z jazzową improwizacją, na co dowodem jest nominacja do Nagrody GRAMMY za jego ostatni album New Cuban Express. Lider kilku roznych projektow. Grał m. in z: Arturo Sandoval, Paquito D’Rivera, Dafnis Prieto, Jeff “Tain” Watts, John Patitucci, Bill Stewart, Antonio Sanchez, Horacio „El Negro” Hernandez, Seamus Blake.

★ Robert Kubiszyn – rozchwytywany kontrabasista i gitarzysta basowy, a także wieloletni partner muzyczny i współproducent czterech albumów Marka Napiórkowskiego. Laureat Nagrody FRYDERYK za swój pierwszy solowy album „Before Sunrise”. Wśród muzyków, z którymi współpracował znajdują się m. in.: Adam Pierończyk, Gregoire Maret, Janusz Muniak, Zbigniew Namysłowski, Dean Brown, Jon Herrington, Jarosław Śmietana, Antymos Apostolis, Maria Schneider, Gary Husband, Ewa Bem, Urszula Dudziak…

★ Clarence Penn – jest jednym z najbardziej zajętych perkusistów na świecie, lider wielu zespołów, kompozytor, producent. Ma na koncie współpracę z największymi nazwiskami, jak Dizzy Gillespie, Wynton Marsalis, Betty Carter, Stanley Clarke, Dave Douglas, Maria Schneider, Luciana Souza, Richard Galliano, Fourplay. Jego imponująca dyskografia zawiera kilkaset albumów studyjnych, w tym nagrodzone GRAMMY „34th and Lex” Randy Brecker’a oraz „Concert in the Garden and Sky Blue” Marii Schneider.

▎Marek Napiórkowski WAW-NYC

Marek Napiórkowski – gitary
Manuel Valera – fortepian
Robert Kubiszyn – bas
Clarence Penn – perkusja

Czwartek, 27.04.2017

Ze względu na ograniczoną pojemność Klubu odbędą się dwa pełne koncerty:

☛ I koncert – 19:00

☛ II koncert – 22:00

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 110 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 125 PLN

Wax Tailor – Warszawa
Kwi 27@20:00

Agencja Go Ahead zaprasza na koncert Wax Tailor! Artysta wystąpi 27 kwietnia w warszawskim klubie NIEBO!

Wax Tailor, czyli Jean Christophe Le Saout stawiany jest obok artystów takich jak Portishead, DJ Shadow czy DJ Vadim. Przyczyniły się do tego zarówno jego umiejętności producenckie, jak i otwartość na wszelkie gatunki muzyczne. W utworach artysty znaleźć można nawiązania do soulu, funku, muzyki filmowej i klasycznej muzyki francuskiej. Zadebiutował płytą „Tales Of The Forgotten Melodies”, bardzo dobrze przyjętą przez krytyków i publiczność – została jedną z najlepiej sprzedających się w swojej kategorii. Kolejne wydawnictwa brzmią już bardziej triphopowo. Muzyk w czasie swojej kariery zagrał już blisko 500 koncertów w 50 krajach na całym świecie i nagrał cztery długogrające albumy. Najnowsza płyta („By Any Beats Necessary”) to również mieszanka wielu gatunków muzycznych: funku, psychodeliki, soulu, bluesa i hip-hopu, a gościnnie usłyszymy tam m.in. Ghostface Killah (Wu-Tang Clan).

W Warszawie artysta wystąpi z live bandem. Zapraszamy!

ZBIGNIEW NAMYSŁOWSKI QUINTET – „Polish Jazz –Yes!”- Kraków
Kwi 27@20:00 – 22:00

Zbigniew Namysłowski jest jednym z najbardziej znanych polskich jazzmanów. Z najnowszym projektem wystąpi w ramach Międzynarodowego Festiwalu “Starzy i Młodzi, czyli Jazz w Krakowie”. Multiinstrumentalista – z wykształcenia wiolonczelista, z wyboru puzonista, saksofonista altowy i sopranowy, flecista, a także wyśmienity kompozytor i aranżer.
Nagrał ponad 30 płyt autorskich. Albumy „Winobranie” i „Kujaviak Goes Funky” zostały uznane za „płyty wszech czasów” w polskim jazzie.
Jest kompozytorem wielu utworów inspirowanych folklorem. Piątawka, Siódmawka, Zabłąkana Owiecka, 1.2.3.4…, W to mi graj, Bop-berek – to tylko niektóre z nich. Do najbardziej znanych jego kompozycji należą: Der Schmalz Tango, Jasmine Lady, Double Trouble Blues, Western Ballade, Quiet Afternoon, Sprzedaj mnie wiatrowi. Zbigniew Namysłowski jest jednym z nielicznych muzyków jazzowych, którzy kultywują kulturę i tradycję swego kraju. Jego zainteresowanie polskim folklorem jest znane również poza granicami Polski.

Album „Polish Jazz – YES!” ukazuje się w 77. rocznicę urodzin Zbigniewa Namysłowskiego i w imponujący sposób demonstruje jego niesłabnącą kreatywność i potencjał twórczy. Tytuł albumu to manifest i ostateczna deklaracja. Namysłowski określa „polish jazz” jako „to wszystko, co grają polscy muzycy”, bez wskazywania na rodzimy folklor, który był dla niego tylko jedną z inspiracji. Dziewięć nowych utworów nawiązuje pośrednio do ludowych źródeł, które stają się punktem wyjścia do metrycznej i tonalnej, w pełni autorskiej obróbki.

To jedna z najlepszych płyt w jego dorobku. “Polish Jazz” to jednocześnie hasło symbolizujące najważniejszą jazzową serię w historii polskiej fonografii. „Polish Jazz – YES!” kontynuuje serię z numerem 77.

Repertuar Kwintetu Zbigniewa Namysłowskiego składa się z utworów o charakterze etniczno-jazzowym. Mamy więc kompozycje oparte na polskich tańcach ludowych, takich jak: oberek, mazur, kujawiak, krakowiak. Są też melodie z wyraźnym wpływem muzyki góralskiej. Ale to nie wszystko.Spektrum zainteresowania Zbigniewa Namysłowskiego muzyką etniczną, tym razem, przekroczyło granice własnego kraju. W niektórych kompozycjach słychać wyraźnie wpływy arabskie, czy hiszpańskie.
Wszystkie utwory grane przez zespół są oryginalnymi kompozycjami leadera. Wartym podkreślenia jest fakt, że zespół Zbigniewa Namysłowskiego tworzą artyści młodego pokolenia, co jest dla festiwalu „Starzy i Młodzi” szczególnie znaczące.

Kwi
28
pt
2017
6 Katowice JazzArt Festival – Anke Helfrich Trio – Katowice
Kwi 28@19:30

Jest czołową pianistką jazzową w Niemczech. Studiowała w holenderskim Hilversum i Nowym Jorku u Kenny’ego Barrona i Larry’ego Goldingsa. Realizacje kolejnych przedsięwzięć również podzieliła między stary i nowy kontynent – świetne studia nagraniowe w Ameryce i znakomite europejskie wytwórnie: ENJA i Double Moon. Laureatka wielu nagród, m.in. European Jazz Competition, Hennesy Jazz Search czy Echo Jazz Award (niemiecki odpowiednik Grammy) w roku 2015 za czwarty w karierze album „Dedication” feat. Tim Hagans”. Krytycy pisali o nowym duchu i o nowym rodzaju energii w europejskim jazzie, o hymnie na cześć życia, balansie między muzyczną wirtuozerią i narracyjnością. Ale „Dedication” to również najbardziej zaangażowany projekt niemieckiej pianistki. Słyszymy tu głośny i wyzywający wiersz Williama Ernesta Henleya, jest dedykacja dla Nelsona Mandeli i słynne „I Have a Dream” Martina Luthera Kinga.
Artystka zagra w hołdzie Theloniousowi Monkowi w stulecie jego urodzin.

Koncert zorganizowany przy wsparciu Jazzverband Baden-Württemberg.

Bilety: 25 i 30 zł (wkrótce w sprzedaży)

Edi Nulz Trio – Warszawa
Kwi 28@19:30 – 21:00

Pierwotnie mieli być zespołem grającym koncert dyplomowy Valentina Schustera na Uniwersytecie Muzycznym w Grazu. Reakcje na ten koncert były na tyle pozytywne, że zespół we wrześniu tego samego roku udał się do studia, żeby nagrać pierwszą płytę „Jetzt” („Teraz”), która się ukazała w lutym 2012 roku nakładem austriackiej wytwórni Sessionwork Records.

W następnych latach zespół występował w Austrii, Niemczech, Szwajcarii i innych krajach europejskich, jak i w Izraelu w takich miejscach, jak m. in. Porgy & Bess w Wiedniu, Stockwerk w Grazu, Jazzwerkstatt w Bernie, festiwal Jazzbrücke Vysocina, Ammertöne Festival Weilheim.

W listopadzie 2013 roku ukazał się drugi album „Ultrakarl“ („Ultrakarol”), również nakładem Sessionwork Records.

Pod koniec 2013 roku rozpoczęła się współpraca z aktorką Adele Neuhauser („Tatort Wien”, „Cztery kobiety i pogrzeb”) przy projekcie „Die Letzten ihrer Art“ („Ostatni tego gatunku”). To muzyczne czytanie tekstów kultowego brytyjskiego autora Douglasa Adamsa („Autostopem przez Galaktykę“) i muzyką zespołu Edi Nulz.

W lutym 2016 roku Edi Nulz wydał swój trzeci album „An der vulgären Kante“ („Na krawędzi wulgarności”) nakładem szwajcarskiej wytwórni „Unit Records“. Jak już poprzednie albumy, również ten zawiera wyłącznie kompozycje własne członków zespołu, ale tym razem pojawiły się też utwory pisany wspólnie.

Koncert organizowany przy współpracy z Austriackim Forum Kultury.

★ Wydarzenie będzie transmitowane na antenie RadioJAZZ.FM. ★

★ Siegmer Brecher – Born in Graz/Austria in 1978. Studied jazz saxophone with Karlheinz Miklin in Graz, with Dick Oatts in New York and with Klaus Dickbauer in Vienna, graduated in 2009. Other teachers and mentors include Charlie Mariano, Steve Wilson, George Garzone, Don Menza, Heinrich v. Kalnein, Gerald Preinfalk and Jürgen Maier. Freelance musician, composer, founder and member of numerous bands. Founder and musical director of the Fat Tuesday concert series (2005-2011) and of the festival Jazzwerkstatt Graz (since 2007). Concerts in Austria, Germany, Switzerland, Slovenia, Croatia, Serbia, Czech Republic, Slovakia, Poland, Norway, Italy, Portugal, Greece, Mexico, Kasachstan, China, Israel and Iran.

★ Julian Adam Pajzs – Born in Weilheim/Germany in 1987. Guitar studies with (among others) Martin Scales, Conrad Schrenk, Guido Jezensky, Wolfgang Muthspiel, John Abercrombie, Peter Bernstein, Frank Möbus. Graduated from Kunstuniversität Graz/Austria in 2010 and with distinction from Hochschule für Musik Weimar/Germany in 2012. Residence: Berlin (since 2011).

★ Valentin Schuster – Born in Lower Austria in 1986. Graduated with distinction from Kunstuniversität Graz (BA with Wolfgang Tozzi, 2010, MA with Howard Curtis, 2011). Residence: Berlin (since 2011). Co-founder, lecturer and artistic director of NORDIC GROOVES Workshop/Austria since 2011. Freelance musician and composer, member of several bands like „PeroPero“, „Tobias Meinhart 5tet“. Concerts throughout Europe, Israel, China and Japan.

▎EDI NULZ TRIO

Siegmer Brecher – klarnet basowy
Julian Adam Pajzs – gitara
Valentin Schuster – perkusja

Piątek, 28.04.2017, godz. 19:30

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 20 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 22 PLN

Adam Bałdych & Helge Lien Trio “Bridges” – Kraków
Kwi 28@20:00 – 23:00

Zapraszamy na koncert ADAM BAŁDYCH & HELGE LIEN TRIO, promujący album “Bridges” w ramach Festiwalu „Starzy i Młodzi, czyli Jazz w Krakowie”.

Adam Bałdych – skrzypce
Helge Lien – fortepian
Frode Berg – kontrabas
Per Oddvar Johansen – perkusja

ADAM BAŁDYCH HELGE LIEN TRIO „BRIDGES” – Kraków
Kwi 28@20:00 – 22:00

Krakowska premiera projektu “Bridges” Adama Bałdycha z udziałem Helge Lien Trio w ramach Międzynarodowego Festiwalu “Starzy i Młodzi, czyli Jazz w Krakowie”.

Od początku swojej kariery Adam Bałdych stara się łamać bariery wiolinistyki i wyznaczać dla niej nowe ścieżki. Zaciera granice między jazzem, muzyką poważną i współczesnym światem dźwięków, który go otacza i inspiruje. Do współpracy przy kolejnych projektach zaprasza wyjątkowych artystów, którzy swoją osobowością poszerzają granice jego muzyki.

Najnowszy projekt „BRIDGES” współtworzony jest wraz z norweskim zespołem Helge Lien Trio i realizuje cykl kompozycji napisanych przez Adama Bałdycha w 2014 roku specjalnie dla tego składu.

 „Jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem stworzyć swoją nową płytę w towarzystwie Helge, Frode i Per Oddvara, którzy są niezwykłymi artystami i nadali mojej muzyce cech swoich pięknych osobowości. Dziękuję im za to!”. „W hałaśliwym świecie, który mnie otacza, odkryłem ciszę jako lekarstwo. Balansując na granicy dźwięku, znalazłem nowe możliwości kreacji swojej muzyki. W takim stanie świadomości, mogłem sięgać w głąb siebie, wsłuchując się w swój naturalny głos. Mówi się: “są rzeczy o których można powiedzieć jedynie szeptem”.

Album „BRIDGES” nagrany z norweskim trio to już trzecia płyta Adama Bałdycha (wszystkie były prezentowane podczas Festiwalu “Starzy i Młodzi…”) nagrana dla prestiżowej wytwórni ACT Music. Album nagrany został w Hansa Studios w Berlinie w dniach 13-15.03.2015. Okładkę albumu tworzy obraz autorstwa Wilhelma Sasnala „A Bridge”. Album „BRIDGES” ukazał się nakładem ACT Music 28 sierpnia 2015 roku.

Adam Bałdych – skrzypek, kompozytor, przez wielu krytyków uznawany jest za nadzieję światowej wiolinistyki jazzowej oraz wirtuoza skrzypiec. W wieku 16 lat okrzyknięty “cudownym dzieckiem” szybko zaczyna koncertować z wybitnymi muzykami polskimi i amerykańskimi w Polsce i na całym świecie. Współpracuje z wybitnymi artystami europejskimi w ramach różnych projektów artystycznych. Należy do prestiżowej Niemieckiej wytwórni fonograficznej ACT MUSIC, gdzie w czerwcu 2012 roku, wydał premierowy album “Imaginary Room” w towarzystwie m.in kontrabasisty Larsa Danielssona, pianisty Jacoba Karlzona czy trębacza Verneri Pohjoli.

“Bez wątpienia Adam jest najbardziej rozwiniętym skrzypkiem żyjącym w naszych czasach. Możemy spodziewać się po nim wszystkiego” – pisał Urlich Olshausen z Frankfurter Allgemeine Zeitung (DE) po jednym z koncertów Adama.

Adam Bałdych jest laureatem ECHO Jazz 2013 – najważniejszej nagrody przyznawanej Artystom z całego świata w niemieckim przemyśle muzycznym, Grand Prix Jazz Melomani 2011 w kategorii Nadzieja Melomanów oraz Grand Prix Jazz Melomani 2012 w kategorii Artysta Roku. Album „The New Tradition” nagrany wspólnie z Yaronem Hermanem został przez TVP 2 i Stowarzyszenie Jazzowe Melomani wybrany Płytą Roku 2014. Adam Bałdych jest laureatem praktycznie wszystkich liczących się konkursów jazzowych w Polsce. Był również nominowany do nagrody FRYDERYK 2013, 2015 oraz 2016 w kategorii Artysta Roku Muzyka Jazzowa oraz ECHO Jazz 2016.

Helge Lien Trio – jeden z najważniejszych obecnie zespołów skandynawskich, założony w roku 1999 z inicjatywy norweskiego pianisty Helge Liena. Helge Lien dał się poznać jako pianista, który nie boi się eksplorować i eksperymentować z różnymi gatunkami muzycznymi, ale jego cechą charakterystyczną zawsze pozostanie jazz. Jego pomysłowość i sposób improwizacji sprawia, że nazywany jest „kompozytorem chwili” – Bjarne Søltoft, Jazznytt (Norwegia). Helge Lien Trio to klasyczna jazzowa formacja – fortepian, bas i perkusja, w której nie trudno dopatrzyć się odniesień do zespołów Billa Evansa, Keitha Jarretta czy mistrza Brada Mehldaua. W 2008 roku Helge Lien Trio zdobył norweski odpowiednik nagrody Grammy za swój album „Hello Troll” i osiągnął międzynarodowe uznanie przypieczętowane koncertami m.in. w Japonii , Niemczech i Kanadzie. Łącznie Helge Lien Trio ma na swoim koncie już osiem albumów, ostatni w roku 2014 pod tytułem: „Badgers and other beings”.

6 Katowice JazzArt Festival – Marcin Olak Quartet – Katowice
Kwi 28@21:00

Pierwsze utwory płyty „Bessarabian Journey”, jak wspomina Marcin Olak, nagrywane były w grudniu 2015 roku souté, bez studyjnej magii, edycji, overdubów itp. Miesiąc później cały album był już gotowy do premiery w Muzeum Polin. Bo „Bessarabian Journey” to oczywisty, a może wcale nie tak oczywisty gest odwołania nieobecności, przywrócenia tradycji muzycznej żydowskiej diaspory. Muzycy (Olak, Zakrocki, Szczyciński, Szmańda) nie są w tej materii pierwsi, by wspomnieć o Marcu Ribot’cie, Zornie i w ogóle całym projekcie Radical Jewish Music, ale robią to tak, jakby tego faktu nie zauważali. Bez kompleksów i obawy przed ryzykiem. Dlatego te aranże brzmią tak świetnie.

Jazz Band New Scandinavian Roots – Warszawa
Kwi 28@21:00 – 22:30

”Combines tradition with creativity and through mixing composed material with improvisation the quintet creates interesting and beautiful music”.

New Scandinavian Roots is a jazz quintet based in Stockholm, Sweden. The band focuses on making their compositions into complete experiences where solos are tastefully incorporated. The sound of the group is strongly characterized by the trumpet and the clarinet which blend together into one soft, mellow sound. This makes a great combination with the responsive rhythm section.

★ Wydarzenie będzie transmitowane na antenie RadioJAZZ.FM. ★

https://www.instagram.com/new_scandinavian_roots/

▎JAZZ BAND NEW SCANDINAVIAN ROOTS

Jonathan Stribrny – trąbka
Alexander Ivarsson – klarnet, saksofon
Jonny Ek – fortepian
Arvid Jullander – kontrabas
Jonathan Leidecker – perkusja

Piątek, 28.04.2017, godz. 21:00

▎BILETY

I pula (przedsprzedaż) – 70 PLN

II pula (w dniu koncertu) – 77 PLN

Kwi
29
sob
2017
6 Katowice JazzArt Festival – The Hot 8 Brass Band – Katowice
Kwi 29@19:30

Orkiestra dęta z Nowego Orleanu w nowoczesnym wydaniu. Hot 8 to Brass Band – typ orkiestry dętej charakterystycznej dla Nowego Orleanu. To właśnie takie zespoły towarzyszą w Nowym Orleanie paradom czy innym uroczystościom (w tym pogrzebom).
Wszyscy muzycy The Hot 8 Brass Band pochodzą z tego miasta, gdzie zaczęli grać razem w 1995 roku. Kiedy przez Nowy Orlean przeszedł huragan Katrina, stali się jednym z symboli odrodzenia i żywotności miasta. Katastrofa dotknęła wielu członków zespołu osobiście, dlatego z jeszcze większym zdecydowaniem włączyli się w pomoc mieszkańcom miasta, niosąc swoją muzykę tam, gdzie byli – w tymczasowych obozach, na stadionach czy innych miastach. Zespół wystąpił też w filmie dokumentalnym Spike’a Lee: „Kiedy puściły wały: Requiem w 4 aktach”.
The Hot 8 Brass Band łączy w swojej muzyce klasyczny repertuar nowoorleańskiej orkiestry dętej z hip-hopem i funky.