Jazzowe inspiracje, łagodny pop, fascynacje nową falą muzyki brazylijskiej a nawet łagodną elektroniką – to elementy stanowiące zbiór niezwykłych kompozycji, które znalazły się na nowym wydawnictwie Doroty Miśkiewicz.

dorota miskiewicz best of

„Best of” Doroty Miśkiewicz to kolejny – w bogatym dorobu artystki album. To wyjątkowe, mające przekrojowy charakter, wydawnictwo jest zbiorem najciekawszych i najbardziej znanych utworów wokalistki. Na płycie usłyszeć można materiał znany z poprzednich wydawnictw Miśkiewicz, m.in. „Budzić się i zasypiać (z Tobą)” (z albumu „Caminho”), „Samba z kalendarza” (z albumu „Ale”), czy „Nieuniknione” (z albumu „Pod rzęsami”). Na płycie nie brak również licznych kolaboracji, w tym z Cesarią Evorą oraz ze Stefano Bollanim. Ta pierwsza to piosenka „Um Pincelada (A Brushstroke)”, która ukazała się w 2006 roku na płycie „Rogamor” Cesarii. Drugi duet – ze Stefano Bollanim, włoskim jazzowym pianistą nigdy wcześniej nie został wydany w Polsce. Tę zaśpiewaną w trzech językach (kreolskim, włoskim i polskim) piosenkę pt. „So Gia (Sodade)” można było usłyszeć do tej pory jedynie na płycie poświęconej twórczości Cesarii Evory wydanej we Włoszech. Na wydawnictwo „Best Of” trafiły również duety z polskim artystami, m.in. z Grzegorzem Turnauem, Grzegorzem Markowskim czy Wojciechem Waglewskim. Dopełnieniem kompilacji jest wykonana na żywo macedońska melodia z polskim tekstem – „Anna Joanna (Jovano, Jovanke)” z grupą Yugopolis.

Niespodzianką jest premierowy utwór „Bezbłędny”, który został nagrany na specjalnie na to wydawnictwo. Piosenka utrzymana w rytmie bossa nova idealnie wpisuje się w wakacyjny klimat.

www.youtube.com/watch?v=qilyYSfvyI0

Dorota Miśkiewicz talent i zamiłowanie do muzyki odziedziczyła w genach (ojciec Henryk Miśkiewicz słynny saksofonista). Swoją artystyczną drogą zaczęła podążać już jako studentka w klasie skrzypiec, jednak bardzo szybko zrozumiała, że jedyny instrument, jakiego potrzebuje, to jej własne struny głosowe. Mimo to nie zmieniła planów i jako skrzypaczka ukończyła warszawską Akademię Muzyczną.

Ilość projektów, kolaboracji, sesji, koncertów, w jakie angażowała się Dorota Miśkiewicz przez lata obecności na scenie jest niezliczona. Równie nieprzebrana jest ilość gatunków muzycznych, przez które podróżowała. Zakotwiczona w jazzie, wypływała jednak na szerokie wody eksperymentów – zarówno na te bardziej egzotyczne, jak i bliższe polskim brzegom. Współpracowała i koncertowała z największymi gwiazdami show-businessu. Wydała solowe albumy: „Dorota Goes to Heaven – Zatrzymaj się” w 2002 roku (nominacja do Fryderyka w kategorii jazz), „Pod rzęsami” w 2005 roku, „Caminho” w 2008 („Złota Płyta” w kategorii pop oraz dwie nominacje do Fryderyka), „Ale” w 2012 roku. Dyskografię w 2013 roku zamyka projekt stworzony w kolaboracji z zespołem Kwadrofonik „Lutosławski, Tuwim. Piosenki nie tylko dla dzieci” („Złota Płyta”).