Dzisiaj tj. 30 lipca 2013 roku w Pardon, To Tu odbędzie się  ostatnie spotkanie z cyklu “Art Rhythmic Dialogues – Półkolonie Warszawskie” z udziałem wyjątkowego muzyka Jerzego Mazzolla! Tego wieczoru czekają na nas dwa spotkania interdyscyplinarne: Jerzy Mazzoll & Tomasz Sroczyński i Jerzy Mazzoll & Konrad Kucz.

W nawiązaniu do słynnego dzieła Kandyński’ego “Punkt i linia w przestrzeni” oraz do stwierdzenia Bogusława Schaeffera na temat prac Jerzego Nowosielskiego, iż są one znakomicie zapisanymi partyturami, pragniemy zainicjować dyskusję na temat interpretacji dzieł wizualnych (nie zależnie od tego, w jakiej formie są one dziś prezentowane), jako systemu znaków mających odzwierciedlać DŹWIĘK.

Pierwszym z etapów w tej pracy może być seria improwizowanych koncertów, które rozpoczęły się w CZARNA.bar a odbywały się w całej Warszawie. Na przestrzeni kilku tygodni odbyły się koncerty, w których Jerzemu Mazzollowi partnerowały specjalnie zaproszeni improwizujący muzycy, producenci, mistrzowie elektroniki oraz debiutanci wskazujący kierunek rozwoju współczesnej muzyki improwizowanej. Partyturę stanowiły dzieła sztuki.

MazzollCzarnaMedia

Jerzy Mazzoll – wirtuoz klarnetu basowego sięgający głęboko do tradycji polskich improwizatorów i twórców muzyki współczesnej połowy XX w. Był jednym z inicjatorów tzw. rewolucji yassowej w polskim jazzie, odciął się jednak od tego nurtu tworząc ideę Arhythmic Perfection i zajął się europejskim aspektem improwizacji w sztuce.

Na początku lat 90tych spotkał Dereka Baileya i na jego osobiste zaproszenie wyjechał do Londynu na legendarny już festiwal Company Weeks. Producentem jego pierwszej płyty Perplex był Tony Oxley. Mazzoll współpracował także z orkiestrą Django Batesa i kwartetem Petera Brötzmanna. W czasie tej praktyki spotkał Petera Kowalda i Olgę Szwajgier i poprowadził z nimi warsztaty, które miały wpływ na całe pokolenie muzyków.

Tworzy festiwal Art Depot zajmujący się naturą improwizacji w różnych kulturach. Wydał 12 płyt, które zmieniły oblicze polskiej muzyki improwizowanej. Lata 2012 i 2013 są czasem jego powrotu na rynek wydawniczy, na którym ukazały się kolejno jego płyty: Minimalover, Jeden dźwięk i Pan Bóg oraz oczekiwana Responsio Mortifera. Obecnie można go spotkać podczas serii koncertów, które daje wraz ze swoim trio i podczas “2 Nights with Peter Brötzmann”, które odbędą się 07/08.08.2013 w “Pardon, To Tu”.

Tomasz Sroczyński – producent i instrumentalista udzielający się na płaszczyźnie muzyki współczesnej, ludowej oraz elektronicznej. Jako skrzypek jest w stanie zastąpić duży skład kameralny, tworząc nieograniczone i nieprzewidywalne ściany dźwięku przy wykorzystaniu harmonizera oraz szeregu odpowiednich efektów.

Jednym z istotnych elementów formy jego gry, jest improwizacja, która w połączeniu z samplerem i misternie przygotowanymi warstwami elektroniki tworzy unikalna jakość. Jako kompozytor tworzy on wiele utworów, których zakres muzyczny jest właściwie nieprzewidywalny. Na przestrzeni lat nawiązał współprace z wieloma artystami sceny offowej, eksperymentalnej, elektronicznej i popowej. Są to m.in. Jerzy Mazzoll, Marek Pospieszalski, Jacek Sienkiewicz, Qba Janicki, Bartłomiej Chmara.

Bardzo istotnym owocem jego artystycznych działań jest współpraca z wokalistka Ewą Prus, z którą obecnie przygotowuje materiał live, w którym prezentować będą swoje kompozycje osadzone w mocnym techno house’owym brzmieniu. W połowie 2012 r w kooperacji z duetem Chmara Winter wydali płytę EP pt: “F me”, w wytworni Pets Recordings. Na początku 2013 roku ukazała się jego płyta solowa wydana pod skrzydłami cenionej wytwórni Jacka Sienkiewicza – Recognition Records.

Konrad Kucz – absolwent wydziału grafiki warszawskiej ASP. Od ponad dwudziestu lat związany z muzyczną sceną ambient, choć działa w różnych środowiskach, co sprawia, że trudno jednoznacznie sprecyzować obszar jego działalności.

Współtwórca klubowego FUTRA, członek industrialnej grupy NEMEZIS, współautor projektu KUCZ/KULKA. Przyznaje się do inspiracji twórcami takimi jak BRIAN ENO, ARVO PäRT, GÓRECKI, MORTON FELDMAN. Z grupą NEMEZIS zrealizował eksperymentalny projekt z wykorzystaniem muzyki PAWŁA MYKIETYNA.