jazzanova 55

Już 20 kwietnia (sobota) w Klubie 55 (ul. Żurawia 32/34, Warszawa) wystąpi JAZZANOVA / Alex Barck (Sonar Kollektiv, Berlin)! Koncert odbędzie w ramach cyklu theQ.

Na ten rok przygotowali dla Was kolejną serię imprez, jak zawsze przy specjalnych dekoracjach czy wizualizacjach. Nie zabraknie ciekawych importów jak i tematycznych imprez takich jak Plażowe Igraszki. Ten rok zapowiada się bardzo ciekawie, także bądźcie czujni na wiele niespodzianek imprezowych, zwłaszcza podczas czerwcowych 1wszych urodzin cyklu!

Cykl startuje 20 kwietnia, standardowo w warszawskim klubie 55. Na pierwszą imprezę w tym roku zaprosili reprezentanta międzynarodowej sławy kolektywu JAZZANOVA – Alexa Barck. U jego boku zagra na żywo polska formacja, również reprezentująca niemiecką wytwórnię Sonar Kollektiv – SUPERLUMINAL (6te miejsce w tegorocznym plebiscycie “Munoludy” w kategorii “Zespół Roku 2012”). Do teamu supportującego dołączy także SIMON MATTSON, kojarzony ze starym klubem Piekarnia, który na swoim koncie posiada wydania w takich wytwórniach jak Defected, InFine Music, Strictly Rhythm czy Rebirth. Za “warm up” odpowiedzialni będą artyści młodszego pokolenia, czyli LUKE FORM i M. CZUMAJ.

Artyści:
ALEX BARCK / JAZZANOVA (Sonar Kollektiv | Berlin)
SUPERLUMINAL live (Sonar Kollektiv)
SIMON MATTSON (LoRise | InFine Rec)
LUKE FORM (Forward Education)
M. CZUMAJ (Audioschnitzel)

Bilety: przedsprzedaż & lista FB – 15zł | do 00.00 – 20zł | po 00.00 – 25zł
Start: 22.00 | lista FB czynna tylko do godz. 00.00
FB: https://www.facebook.com/events/560242364010433/

JAZZANOVA to djsko-producencki kolektyw powołany do życia w Berlinie (1995). Początkiem Jazzanovy był klub Delicious Doughnuts Research, w którym na przemian miksowali dźwięki późniejsi założyciele zespołu: Alexander Barck, Class Brieler, Roskow Kretschmann, Stefan Leisering, Axel Reinemer i Jurgen von Knoblauch.

Kiedy pojawił się pomysł nagrania kompilacji “reprezentacyjnej” dla klubu, jego rezydenci postanowili podjąć się wspólnie tego zadania. Praca nad [nigdy nie ukończonym] miksem sprawiła grupie tyle radości, iż wkrótce przyszło im do głowy połączyć swe siły na stałe i pracować nad własnym, nowym brzmieniem, mającym być wypadkową inspiracji i fascynacji każdego z muzyków. Kluczem okazało się połączenie nowoczesnej tanecznej estetyki z czerpaną garściami [najczęściej za pomocą sampli] muzyczną tradycją lat ’70 [disco, funk] czy ’60 [jazz]. Wszystko w oparciu o znakomity perfekcyjny miks i doskonałą ostateczną produkcję.

Pierwszy raz świat usłyszał Jazzanovę w roku 1997, kiedy to popularny dj radia BBC, Gilles Peterson, zagrał w swoim programie jeden z pierwszych utworów niemieckiego kolektywu – “Fedime’s flight”. Następnie Jazzanova rozpoczęła pracę nad remiksami – między innymi takich wykonawców jak 4hero, Koop, Men from the Nile czy Ian Pooley [ukazały się one później na płycie “The Remixes 1997-2000”]. “Nie mogliśmy uwierzyć, że ci wszyscy wykonawcy zza granicy naprawdę interesują się naszym graniem i tym, w jaki sposób tworzymy. Postanowiliśmy to zainteresowanie wykorzystać i skupić się na remiksach” – mówi Jurgen von Knoblauch. Prócz remiksów panowie Barck, Brieler i von Knoblauch swe djskie sety w klubach zaczęli sygnować nazwą Jazzanova djs-team – konsekwentnie pracując nad tym, aby nazwa ta kojarzyła się coraz częściej z nu-jazzowym graniem na najwyższym światowym poziomie. Pozostali członkowie zespołu grali i grają jako Extended Spirit [Leisering i Reinemer] bądź Kosma [Kretschmann].

W roku 1997 członkowie Jazzanovy podpisali umowę z monachijską Compost Records, następnie zaś stali się odpowiedzialni za sublabel JCR [Jazzanova Compost Records]. Pierwszymi wydawcnictwami JRC były wspomniany już singiel “Fedime’s Flight” i kolejny po nim – “Caravelle”. Prócz własnych prac kolektyw JCR wywadał również płyty Koop, Victora Daviesa, the Underwolves czy Rimy. Również dzięki JCR nasz jazz przeżył swą drugą młodość – wszystko za sprawą serii Polish Jazz i Vocal Jazz from Poland 1965-1975, która nie bez przyczyny zdobyła sobie wielką popularność. W końcu nadszedł czas na pierwszą długogrającą płytę Jazzanovy. Ukazała się w roku 2002, nosiła zaś tytuł “In Between”. Wypełniony graniem, do jakości którego grupa zdążyła nas już przyzwyczaić, krążek odniósł spory sukces, umacniając pozycję Jazzanovy jako jednej z najciekawszych i najważniejszych nu-jazzowych grup. Już rok później ukazał się krążek “Remixed”, na którym znaleźć można było remiksy kawałków z “In Between” w wykonaniu m.in. Kyoto Jazz Massive, Ayro, King Britt czy Bugz in the Attic.